מה זה מערכת הגברה מוכנה ?

למעשה, רוב המערכות הגברה אינן מגיעות “מוכנות”, כלומר כל רכיב במערכת ההגברה הוא יחידה נפרדת בעצמה וע”פ רוב מערכת הגברה משולבת ממס’ יצרנים שונים, אשר כל אחד מתמחה בתחומו.

לדוגמא: רמקול מוגבר מיצרן X, מיקסר מיצרן Y, ומיקרופונים מיצרן Z. כך מגיעים לאיכות אופטימלית הן מבחינת עוצמה, איכות סאונד, ואמינות.

 

יוצאי הדופן הם: מערכות הגברה ניידות (מתקפלות) ובידוריות ניידות, המורכבת מתחילתן ועד סופן ע”י אותו יצרן \ מותג. עדכון אחרון: 24.02.2021

אצלנו תוכלו לקבל מחירים מיוחדים למערכת הגברה מוכנה שהורכבה ע”י צוות אנשי מקצוע, אשר התאימו את ה”רכיבים” השונים של המערכת בצורה המיטבית ביותר.

אם אתם רוצים להגיע ישר למחירון של מערכות הגברה , אז לחצו כאן ל: מחירון מערכות הגברה מוכנות 🙂

שימו לב !!! אנו היבואנים היחידים בישראל אשר מייבאים – מערכות הגברה מקצועיות ובידוריות איכותיות . ולא “חיקויים חיוורים” מעליאקספרס… אתם מוזמנים לבדוק…

כמו”כ תוכלו גם לקבל המלצות על מגוון המערכות הניידות  באתר.   

 

מהם סוגי מערכות הגברה מוכנות ?

ישנם 4 סוגים עיקריים של מערכות הגברה , ונפרט עליהם בקצרה:

  • מערכת הגברה מוכנה – מערכת הגברה אשר אתם מרכיבים אותה, ע”פ מפרט ודרישות שלכם, או מערכות הגברה מוכנות אשר הורכבו ע”י הצוות המקצועי שלנו במרכז הסאונד.

  • מערכת מתקפלת –  מערכת הגברה המורכבת מ-2 רמקולים ומיקסר מוגבר. בד”כ וע”פ רוב מערכות אלו יבואו בתצורת “מזוודה” המתפקרת ומתקפלת.  לרוב, מערכות אלו אינם “נטענות”.

  • בידורית ניידת בידורית, זה רמקול בגדול 8/10/12/15 אינצ’, עם מצבר פנימי, וכולל מיקרופונים אלחוטיים (או מדונות), אקו, עם ידית טרולים על גלגלים.

  • חגורת הגברה – מגבר אישי אשר יושב על חגורה, כולל סוללה מובנית, וכולל גם מיקרופון מדונה. (מתאים בעיקר למורים, מרצים, מדריכים)

איך להתאים מערכת הגברה לשימושים שלי ?

עבור אולם קטן, או להקת חלטורות בצמיחתה, מגבר Class A טוב וחזק עשוי לספק את הסחורה. אך כמה חזק הוא צריך להיות? 

הספק חשמלי נמדד בוואט (Watt). היחידה המיטבית למדידת עוצמת האות החשמלי שיוצא מהמגבר היא Watts RMS. לפרטים נוספים אודות יחידת מידה זו ראו את המדריך שלנו על מגברים.

אותה יחידת מידה מיושמת לגבי רמקולים, כאשר מצויין כמה Watt RMS הללו יכולים לספוג מבלי להינזק. ככלל אצבע – עוצמת האות שיוצא מהמגבר צריכה לעבור את קיבולת 

הרמקולים בכ-30%. כמו-כן, יש לוודא שההספק החשמלי המקסימלי באולם הינו פי שניים ממה שאנו צריכים לשימושנו. כך נוכל לקבל סאונד גדול, עשיר וחם ללא עיוות, גם בווליום גבוה.

 

הטבלה שלהלן מפרטת בקירוב את רמות ההספק הרצויות לפי גודל החלל:

 

ספוקן-וורד או אולפן  50 – 100 איש בקהל.

שטח החדר בסביבות 

80-100 מ”ר

(לובי, גלריה, אולם הרצאות קטן).

2x 200 Watt 
מועדון, להקה קטנה 100 – 250 איש בקהל.

שטח החדר בסביבות

 200 – 400 מ”ר

(בר, מועדון, אולם קטן).

2x 300 – 500 Watt
דיסקוטק, אולם בינוני 250–500 איש בקהל

שטח החדר בסביבות

800 – 1,000 מ”ר 

(אולם גדול יותר, אוהל אירועים).

2x 1000 – 2000 Watt

 

טווח התדרים

מאפיין זה חשוב עבור סאונדמנים ומוזיקאים במיוחד, מפני שהוא משפיע על השימוש המתאים ביותר לרמקול. האם הרמקול טוב לתדרים גבוהים, אמצעיים או נמוכים? רוב האנשים שומעים בטווח של 20Hz עד 20,000Hz 

(Hz = הרץ = מחזורי גל בשניה). רמקול אידיאלי היה משחזר את כל טווח התדרים הזה באופן אחיד ושקוף, אך במציאות זה אינו אפשרי. 

 

עוצמת הצליל מבוטאות בדציבלים (dB). בדרך כלל, אם היענות התדרים מוצגת כ-40Hz עד 20,000Hz עם סטייה בטווח של 3dB+/- ניתן להניח שתדרי הבאס הוגברו בכ-3dB בעוד שהתדרים הגבוהים הונחתו בכ-3dB. אזהרה כללית שתמיד נכונה לגבי נתוני היצרן – הם משתמשים בנתונים שהכי מחמיאים לציוד שלהם, אם-כי רוב החברות בעלות המוניטין הגבוה יציגו מידע מדויק לגבי היענות התדר וערכי RMS.

* שימו לב,  כי הנתונים הללו הינם המלצות כלליות בלבד.

 

כיום, במדינת ישראל, נמכרים עשרות דגמים של מערכות הגברה או בידוריות, אולם למעלה מ-90% מדגמי הבידוריות והמערכות המוכנות הם פשוטות ואינן איכותיות !

מרכז הסאונד, מייבאת מערכות הגברה ניידות ובידוריות איכותיות ברמה גבוהה מאוד, ואפשר לומר אף הרמה הגבוהה בישראל.

אם אתם צריכים מערכת הגברה לשימוש חד פעמי, ניתן להשתמש בשרות השכרת ציוד הגברה – ראו כאן חבילות ומחירי מבצע

ראו עוד במרכז הידע שלנו: 

 

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !