מקרן לבית – איך לבחור מקרן לבית?

רוב הלקוחות שמחפשים מקרן לבית למעשה רוצים להקים חוויה קולנועית מקצועית בבית, והמקרן הוא הבחירה הטובה ביותר. המקרנים יכולים לספק חווית מסך גדולה בעלות נמוכה יותר מאשר רכישת מסך טלוויזיה. מאמר זה ידריך אותך בשיקולים נפוצים בעת רכישת מקרן.


***שימו לב! אנו יבואנים של מקרנים (מכירה סיטונאית בעיקר) ושל מסכי הקרנה ואביזרים.. כך שאם יש לכם שאלות אתם מוזמנים לפנות אלינו ונעזור לכם בשמחה…

חייגו אלינו 050-2288600 או הגיעו אלינו וקבלו ייעוץ ללא תשלום !

[ ראו כאן את המדריך המקיף לבחירת מקרנים לקולנוע ביתי ]


 

מה עדיף, מקרן נייד או קבוע?

הניידות של המקרן הוא שיקול חשוב. במקרן נייד תוכלו להשתמש במספר מצבים שונים. לדוגמא, לערוך סרט קולנוע בחוץ או לקחת אותו לטיול קמפינג. אך יש גם מספר חסרונות למקרן הנייד. [ ראו כאן מדריך מקיף לבחירת מקרן נייד ] מקרנים קבועים אלה המקרנים מתאימים לבית, הם חזקים יותר וניתן לקבל תמונה ברורה יותר דרכם. בנוסף, מקרן קבוע יאפשר לך להתאים את ההגדרות כדי לייעל את האפקטיביות שלו וכתוצאה מכך להעניק לך חווית צפייה ביתית מעולה. מקרנים קבועים יחשפו פחות לגורמים כמו אבק או מים. אבק במקרנים עלול לגרום לעששת צבע ואובדן בהירות, מה שעלול לקצר את אורך החיים של המקרן. לכן, בעוד שמקרנים ניידים הם מגוונים יותר ועשויים לעיתים להיות זולים יותר, אם ברצונכם להענות מחווית קולנוע בבית, עדיף לבחור במקרן קבוע. [ ראו כאן מקרנים ניידים מומלצים ]

דרגת בהירות

עליך לשים לב לכל היבט טכני הקשור למקרן שאתה שוקל לרכוש. אחד השיקולים הטכניים החשובים ביותר הוא בהירות המקרן. הבהירות הנדרשת תלויה כמובן בכמות האור שיש בחדר בו אתם בוחרים למקם את המקרן. לכן, שימו לב לפרטים הקטנים, האם בסלון שלכם יש וילונות דקים שלא חוסמים את אור השמש? אם כן, סביר להניח שתזדקק למקרן עם בהירות של לפחות 3,000 אנסי לומנס (Ansi Lumens). 

 

מהי הרזולוציה הנכונה ביותר למקרן ביתי?

עליכם לחקור את הרזולוציה של המקרן. מקרנים ברזולוציה גבוהה של לפחות 1920 על 1080 פיקסלים הם הטובים ביותר לבית שלכם. קחו בחשבון שהיום הסרטים העכשווים דורשים איכויות גבוהות של HD ולעיתים גם 4K. ואם כבר מדברים על 4K, אמנם מדובר על מקרנים יקרים יותר, אבל אם יש מקרן 4K בתקציב שלך, עדיף לרכוש אותו. ככה תקבל את חווית הקולנוע הביתית האולטימטיבית. שימו לב גם ליחס ניגודיות, יחס ניגודיות גבוה יפיק לרוב תמונות באיכות טובה יותר. 

 

חשיבות הנורה

שים לב לאורך חיי הנורה. היום מאוד קל למצוא נורות חזקות שיעבדו גם מספר שנים ללא כל תקלה. אם אתם רוצים להחמיר, יש מקרנים שמציעים נורות חלופיות במקרה בו תישרף נורה המקרן ימשיך לעבוד ויחליף מעצמו את ההקרנה לנורה התקינה. (אגב, ברשותנו גם מעבדת מקרנים מקצועית) החלפה של נורה יכולה להיות מאוד ולעיתים גם לא משתלמת, לכן חשוב לתת דגש על אורך חיי הנורה ועל האחריות שיש עליה. בנוסף, שים לב לקצב המסגרת שמציע המקרן שלך. קצת פריימים הוא המהירות שבה מקרנים יכולים להציג תמונות, באופן אידיאלי, אתה רוצה מקרן עם קצב מסגרת מהיר.

מיקום המקרן

הדבר הבא שחשוב לקחת בחשבון הוא היכן המקרן יהיה ממוקם. עליכם למדוד את גודל החדר בו אתם רוצים למקם את המקרן וכך לבחור את הדגם המתאים לכם. בנוסף, עליכם לבחור איפה אתם מתכננים למקם את המקרן עצמו, האם הוא יהיה תלוי בעזרת מתקן או מונח על שידה?

שימו לב לאורך “הזריקה” של המקרן – מה המרחק אליו הוא יכול להקרין באופן ברור. יש מקרנים בעלי זריקה קצרה ויש מקרנים בעלי זריקה ארוכה. לזריקה קצרה יש כמה יתרונות על מקרן עם זריקה ארוכה. ראשית, אנשים יכולים להסתובב בחדר מבלי להפריע להקרנה. שנית, ניתן להשיג תמונות בהירות יותר למרות שרמת הבהירות (אנסי לומנס) אינה גבוהה במיוחד. ניתן למצוא מקרנים איכותיים היום לסלון או לחדר השינה (גם מקרנים עם אנדרואיד) במחירים מאוד סימבולים.

 

טכנולוגיית המקרן

אם אתם בוחרים מקרן לבית, אנו מאמינים שהתכנון שלכם הוא לא להציג מצגות או לצפות בתמונות מהבר מצווה של הילד. אתם רוצים לראות תכנים איכותיים, ולשחק במשחקי קונסולה איכותיים. לכן, הטכנולוגיה הנכונה ביותר לכם היא טכנולוגיית DLP. טכנולוגיית DLP עובדת בצורה בה כל מראה אחראית על פיקסל אחד או קבוצה של פיקסלים, וניתן להזיז אותה כך שכאשר מגיע מקור אור,  הוא יוחזר לכיוון התצוגה. החלפה מהירה של הצבע יוצא ומאפשר תצוגה צבעונית. אל תתפשרו על טכנולוגיה אחרת, מעטים המקרנים שיכולים להציע לנו איכות גבוה עבור סרטים ומשחקים שהם לא מסוג DLP.

VS

 

מסך הקרנה מתאים חשוב לא פחות מהמקרן עצמו

אם כבר אתם דורשים מקרן הקרנה איכותי, אסור לכם להתפשר על מסך הקרנה פחות טוב. מקרנים איכותיים דורשים מסכי הקרנה איכותיים כדי שיוכלו לבצע את היכולות שלהם בצורה הטובה ביותר. מסך ההקרנה הנכון ביותר לקולנוע ביתי הוא מסך הקרנה חשמלי, ישנם מספר סוגים שונים של מסכי הקרנה חשמליים, ביניהם מסכי הקרנה קבועים, חשמליים, ומתוחים. 

מסקנות

מקרן לבית צריך להיות מקרן איכותי. בשביל לבחור מקרן איכותי צריך להקפיד לעבור על המפרט הטכני של המוצר ולעבור פרט פרט ולראות אם הוא מסתנכרן כמו שצריך. שימו לב איפה אתם ממקמים את המקרן בחלל החדר, ואת גודל החדר עצמו. מקרני DLP הם הטכנולוגיה אותה אתם צריכים לחפש, עברו שלב שלב תוך כדי הצבת תקציב מראש שיספיק גם למקרן עצמו וגם למסך ההקרנה. אם תעשו את השלבים כמו שצריך, אולי זה ייקח מעט זמן ומחשבה, אבל זה ישתלם לכם. בנוסף אם תרצו לעשות בדיקה טרם קנייה, תוכלו להיעזר בשרותי השכרת מקרן שאנו מציעים.

כאמור, אנו לא רק חנות מקרנים אלא יבואנים של מקרנים ביתיים ועסקיים במחירים הכי זולים בישראל. שווה לבדוק!


 

לחץ כאן למחירון:

מקרן Benqמקרן Epsonמקרן OPTOMAמקרן NEC | מקרני 4Kמקרנים ניידיםמקרן Panasonic | מקרן ViewSonic

מסכי הקרנה חשמלייםמסך הקרנה נייד חצובה | מחירון אביזרים למקרנים

ראו עוד במרכז הידע שלנו: 

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !