מקרן לגיימינג – איזה מקרן כדאי לרכוש? המדריך המלא

כל חובב משחקי קונסולה יודע שאיכות ההקרנה היא מעל הכל. משחקי הקונסולה דורשים איכות שידור גבוהה, חדות ומהירות, במיוחד כאשר מדובר על משחקי און-ליין. לכל משחק יש את המפרט שלו, ולקונסולה עצמה או למקרן נדרשת איכות גבוהה כדי להבטיח יציבות בזמן המשחק. יש דגמים שונים של מקרנים, אבל כאשר מדובר על מקרן לגיימינג, נדרשת בחירת דגם נכונה.

*** שימו לב !!! אנו יבואנים של מקרנים רגילים וגם מקרנים ניידים, מסכי הקרנה ועוד… פנו אלינו בכל עניין ל: 050-2288600

מה ההבדל בין מקרן רגיל ובין מקרן המיועד לגיימינג?

כאמור, יש סוגים שונים של מקרנים עליהם נפרט ונשווה מה מהדגמים מתאימים לגיימינג ומה לא:
מקרן LCD – טכנולוגיה זו עובדת על שלושה פאנלים שונים. כל אחד מהפאנלים אחראי על העברת צבע אחד (אדום, ירוק או כחול). השיטה עובדת בצורה בה כאשר האור עובר דרך אחד מהפאנלים הם נפתחים ונסגרים. מקרני LCD פחות מתאימים לגיימינג, מקרנים אלו מתאימים להקרנות סרטים, מצגות והדרכות שונות. אמנם, יש דגמים בודדים שדווקא כן יתאימו לגיימינג, בעיקר דגמים של חברת Epson.
מקרן DLP – בניגוד למקרני LCD שבהם הפאנלים נפרדים לכל צבע, בטכנולוגיית DLP השבב הוא זה שמחזיר את האור. בטכנולוגיה זו יש משטח העשוי מאלפי מראות זעירות. יש סוגים שונים של מקרני DLP, כאלה בהם יש שלושה שבבים נפרדים וכאלה שיש בהם שבב אחד. מקרני DLP נחשבים למתקדמים ביותר כיום מבחינת איכות ושידור תמונה. אם תרצו מקרן גיימינג איכותי עם שבבים נפרדים תצטרכו להשקיע סכום גבוהה מאוד העומד למעלה מ 20 אלף שקלים. אך אל דאגה, גם מקרני DLP בעלי שבב אחד יעשו עבודה טובה לגיימרים ומחירן סטנדרטי.
מקרן LED – מקרנים אלה עמידים יותר, הנורה שלהן עוצמתית ומאפשרת לנו להנות מאלפי שעות עבודה. מדובר על טכנולוגיה חדשה יחסית. מדובר על מקרן שהעדשה שלו בנויה מעשרות נורות לד זעירות. אמנם מקרנים אלה עמידים, איכותיים והמחיר שלהם מאוד נוח. אבל, מקרנים אלה אינם בעלי איכות הקרנה גבוהה ואינם מתאימים לעולם הגיימינג.
מקרן לייזר – מקרנים אלה עוצמתיים ומתאימים בהחלט לעולם הגיימינג ולתחום הקולנוע הביתי. מקרני לייזר מגיעים באיכות שידור גבוהה (4K או Full HD), עוצמת הארה גבוהה המאפשרת לנו להנות מהקרנה איכותית גם באור יום. יחס הניגודיות של מקרני לייזר גבוהה בהרבה משל מקרנים אחרים, כמו כן, מקרן לייזר מצוייד במספר נורות המאפשרות לנו להנות מזמן ממושך ללא כל צורך בהתעסקות בהחלפת הנורות. מקרני לייזר מתאימים לעולם הגיימינג, אך המחירים שלהם יהיו בהתאם.
מקרן CRT – מקרנים אלה נחשבים לזקני השבט. מקרנים אלה היו נפוצים בעבר, מקרני CRT יהיו גדולים מאוד, משקלם יהיה כבד ועוצמת ההארה שלהם אינה גבוהה. מקרנים אלה מתאימים למקומות מוסדיים לצורך הרצת מצגות. בעבר שימש המקרן לצפייה בסרטים שונים, אבל היום כבר נחשב ללא רלוונטי בהתחשב באיכות הדגמים המתחרים.

האם יש פער מחירים גבוה בין מקרן רגיל ובין מקרן גיימינג?

פער המחירים בין מקרן רגיל ובין מקרן גיימינג יהיה משמעותי ברוב המקרים, אם מצאתם ולא, סביר להניח שיש משהו חשוד. למה מקרני גיימינג יקרים יותר? הדרישות שיש לנו ממקרני גיימינג הם הרבה יותר גבוהים, לא מדובר כאן רק על הקרנת סרט או מצגת, החדות שמשחק גיימינג רגיל מצריך מהקונסולה ומהמקרן הוא גבוהה. בשביל דבר כזה צריך מפרט טכני משודרג. כמו במחשב, צריך ניגודיות גבוהה, עוצמת הארה חזקה וכמובן טכנולוגיה מובילה כמו טכנולוגיית DLP. אם תבחרו במקרן שאינו מתאים למקרן גיימינג סביר להניח והמשחק יתקע לכם מדי פעם. חשוב להבין, ההשקעה החד פעמית הזו משתלמת, מקרני גיימינג משמשים אותנו לכל שימוש אחר שיש במקרן ובנוסף, אורך החיים של מקרני גיימינג הוא הרבה יותר גבוהה. בכדי להוזיל את ההשקעה שלכם, אנו ממליצים לכם לבחור בחנות סאונד והגברה אמינה שהיא יבואן רשמי של המוצרים שלה. בדרך הזאת, אתם חוסכים לעצמכם את דמי התיווך והמחיר יורד באופן ניכר.

האם בחירת מסך ההקרנה משתנה בהתאם לסוג המקרן?

אם תבחרו במקרן איכותי ומצד שני תקחו מסך הקרנה שאינו תואם, כל ההשקעה שלכם מיותרת. מסכי ההקרנה הם חלק בלתי נפרד מבחירת המקרן. מסכי ההקרנה שמתאימים למקרני גיימינג הם:
מסכי הקרנה חשמליים – מסך הנמצא בתוך אריזה קשיחה, ניתן. מסך זה יהיה תלוי על הקיר בעזרת ברגים והוא נחשב למסך קבוע. ניתן להפעיל את מסך ההקרנה בשתי דרכים, הדרך הראשונה היא על ידי מנוע סינכרוני והשני באופן טובולרי. מסך הקרנה חשמלי הוא מאוד גמיש עם הגודל שלו, רוב מסכי ההקרנה החשמליים יהיו לרוב מעל 3.5 מטרים, אך ניתן לבחור את הגודל על ידי גילול המסך עד לגודל הרצוי.  לחץ כאן ל: מבצעי מסכי הקרנה חשמליים
מסך HD – מסך זה מיועד אך ורק לצורכי הקרנת סרטים איכותיים ומשחקי קונסולה עם רזולוציה גבוהה. כמובן, ניתן להשתמש במסך זה גם לדברים אחרים אך זהו ייעודו העיקרי. המסכים רחבים ומזכירים את האופציה שיש לנו היום במסכי הטלוויזיה למסך HD. גם פה המסך יהיה לרוחב כאשר בחלקיו העליונים והתחתונים יהיה פס שחור. המסכים הם לרוב חשמליים ויש להם גדלים שונים.

החוויה המושלמת לגיימרים
התחרות בין מסכי הטלוויזיה ובין המקרנים היא תחרות נצחית. “על טעם ועל ריח אין להתווכח”, מסכימים? החוויה שיש במשחק המוקרן על גבי מסך הקרנה עצום הוא שונה ממשחק אל מול מסך טלוויזיה. יש משהו במקרנים המאפשר לנו לחוש את המשחק כאילו אנו נמצאים שם, חוויה של אולם קולנוע ביתי. בנוסף, בניגוד למסכי הטלוויזיה, המקרנים מאפשרים לנו משחק יותר שיתופי. רוב הגיימרים המקצועים שיש כיום יבלו את זמן אל מול מסך הקרנה ולא מול מסך הטלוויזיה.

דגמים מומלצים

מקרן CLX X9

דגם המקרן:CLX X9-Android
חיי מנורה:עד 50.000 שעות
רוזולוצייה מקסימלית:F (FULL HD) 1920X1080
טכנולוגייה:DLP
עוצמת הארה:1300 ANSI-LUMNES מקביל למקרן רגיל 2800AL
משקל:390 גרם
גודל תמונה:10′-200′ אינץ’
יחס ניגודיות:1:10000
סוללה:15,000mah
עוצמת הרמקול:4W/8ohm
מידות:146mm*78mm*15.8mm
חיבורים:Usb, Wifi, Hdmi,Rgb, micro SD card,Micro USB,3.5mm stereo audio out.
מיקוד פוקוס ידני לשליטה על איכות הצפייה.

רמקולים: Harman Kard
נתונים נוספים:המקרן בעיצוב דק המציג תמונה חדה ואיכותית.
מתאים גם כמקרן לסמארטפונים, אייפון ומכשירי אנדרואיד.

מקרן DLP נייד ונטען ברמה גבוהה מאוד, מחירו אומנם גבוה, אבל תסטרכו לראות את התמונה שהוא מוציא בשביל להבין למה הוא כזה יקר… (4400 ש”ח) . לחץ כאן לרכישת המקרן

מקרן ViviBright C80

דגם: C80

טכנולוגייה: LED

רזולוציה מקסימלית: 1920X1080

עוצמת הארה: ANSI LUMENS 1900

ניגודיות: 1:8000

גלגל מנורה: 6 צבעים

תומך HD: יש

כניסת HD: יש

גודל מסך: 30 עד 300 אינצ’

יחס מימדים: 16:9  או 3:4

חיי מנורה: עד 20,000 שעות

רמקול מובנה: יש

משקל: 1.2 ק”ג

כניסות: VGA+S.VIDEO+RCA + HDMI + USB

מאפיינים יחודיים: כניסת USB,רמקול מובנה חזק

אם זה עתה רק נכנסתם לעולם הגיימינג, מקרן זה מתאים לכם. מדובר על מקרן שמחירו אינו גבוהה (כ 1,600 ש”ח). מקרן זה מאפשר לנו להנות ממשחקי קונסולה איכותיים, איכות השידור גבוהה, אבל כמובן שיש מקרנים המציעים לנו איכויות גבוהות יותר. למקרן זה יש עוצמת הארה גבוהה, והוא מצוייד בטכנולוגיית LED. חיי הנורה של המקרן מאפשרים לנו שימוש לטווח הארוך במוצר. כמו כן, יש אפשרות הקרנה בתלת מימד.  לחץ כאן לרכישת המקרן.

מקרן ViviBright F30-B

דגם: F30-B

טכנולוגייה: LED

רזולוציה טבעית: 1920X1080

עוצמת הארה: ANSI LUMENS 3800

ניגודיות: 1:20,000

גלגל מנורה: 6 צבעים

תומך HD: יש

כניסת HD: יש

גודל מסך: 30 עד 300 אינצ’

יחס מימדים: 16:9  או 3:4

חיי מנורה: עד 20,000 שעות

רמקול מובנה: יש

משקל: 2.2 ק”ג

כניסות: VGA+S.VIDEO+RCA + HDMI + USB

מאפיינים יחודיים: כניסת USB,רמקול מובנה חזק

כמו שציינו, טכנולוגיית LED מתאימה לגיימינג, . דגם זה יתאים לגיימרים מקצועיים. המחיר אינו יקר, אך עם זאת מציעה לנו איכות גבוהה, עוצמת הארה טובה. מקרן זה תומך HD, החדות שלו גבוהה והניגודיות מתאימה לכל משחק קונסולה שתרצו. כמו כן, יש אפשרות הקרנה בתלת מימד. אחד היתרונות שיש במכשיר זה יהיה אורך חיי הנורה העומד על 40,000 שעות . מקרן זה מאוד מבוקש, בדרך כלל חברת ויויברייט מציעה אחריות של 12 חודשים עבור הנורות שלה , שזה הרבה יחסית, קחו את זה בחשבון במעמד הרכישה. מחירו של מקרן זה הוא 3,540 ש”ח. לחץ כאן לרכישת המקרן.

רכישה נכונה
הרצון למצוא מחירים זולים פוגע מאוד בבחירת המקרנים. חשוב לדעת מאיפה לרכוש את המוצרים שלנו. רכישה נכונה תהיה אך ורק דרך חנות מקצועית המתמחה במקרנים ובמסכי הקרנה. כיום, ניתן גם לרכוש דרך אתרים גדולים כמו אמזון, שם אכן תוכלו למצוא מחירים זולים יותר, אבל רכישה של מוצרים עדינים כמו מקרנים אינה מומלצת. כדי למצוא מחירים נוחים ועדיין לא להתפשר על איכות המוצר, הגיעו לחנות שהיא יבואן רשמי של המוצרים שלה. בחרו במקום מקצועי שם תוכלו לקבל הכוונה נכונה לבחירת המוצר שמתאים לגודל חלל החדר בו יהיה ממוקם המקרן, בהתאם לתקציב שלכם ובהתאם לאופי השימוש.

סיכום
גיימר מקצועי או גיימר חובב יודע שאסור להתפשר על איכות ההקרנה של המשחק בו הוא משחק. מקרן לגיימרים חייב להיות חד, בעל תמונה ברורה וטכנולוגיה חדישה מסוג DLP או מקרן לייזר. המחירים של מקרנים אלה יהיו גבוהים יותר מאשר המקרנים הרגילים. מקרני גיימרים מקצועיים יכולים להגיע לעשרות אלפי שקלים. בכדי לבחור את הדגם המתאים לכם, הגיעו לחנות מקצועית ובקשו ייעוץ מאנשי המקצוע בחנות. זכרו, אין להגיע לחנות שעוסקת בדברים שאינם קשורים לתחום המקרנים, הגיעו לחנות בה זהו התחום העיקרי. מקרני גיימרים יהיו בעלי אורך חיים ארוך יותר מאשר המקרנים האחרים, ולכן המחירים הגבוהים משתלמים בסופו של דבר. לפני שאתם מגיעים לחנות, בדקו את המפרט הטכני הנדרש של המשחקים בהם אתם רוצים לשחק וכך תוכלו לבחון איזה מקרן עדיף לכם.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !