בחירת מקרן למרפסת יכולה להיות מורכבת וטריקית מאוד, במיוחד אם אתה לא האנשים הכי טכנולוגיים… אבל אל חשש, כדי לעזור לכם להגיע לבחירה הנכונה, הרכבנו מדריך לגבי סוגי מקרנים למרפסת שיתאימו לכם על הצד הטוב ביותר. לפניכם כמה טיפים שיקלו על ההחלטה שלכם.

יחס הקרנה – גודל נכון

בתיאור המקרן תוכלו לראות מספרים שעשויים להיראות כמו 3:4 או 16:9, במונחים מתקדמים יותר זה יחס הגודל.

מהו יחס גודל טוב למקרן חיצוני? מומלץ לבחור מקרן עם יחס של 16:9 מכיוון שזה הפורמט המודרני עם מסך רחב שרוב הסרטים הקיימים מצולמים בשיטה הזאת. מקרן למרפסת הוא למעשה מקרן חיצוני לרוב, ועליכם לבחור בקפידה את איכות השידור כי יש הבדל עצום בין מקרני חוץ ובין מקרני פנים.

 

***שימו לב! אנו יבואנים של מקרנים (מכירה סיטונאית) ושל מסכי הקרנה ואביזרים.. כך שאם יש לכם שאלות אתם מוזמנים לפנות אלינו ונעזור לכם בשמחה…

חייגו אלינו 050-2288600 או הגיעו אלינו וקבלו ייעוץ ללא תשלום !

– – – – – – – –

לחץ כאן ל:

מחירון ומבצעי מקרני Benq | מחירון ומבצעי מקרני Epson | מחירון ומבצעי מקרני OPTOMA | מחירון ומבצעי מקרני NEC

מחירון ומבצעי מקרן 4K | מחירון ומבצעי מקרנים ניידים | מחירון ומבצעי מקרני Panasonic מחירון ומבצעי מקרני ViewSonic

מחירון ומבצעי מסך הקרנה חשמלי | מחירון ומבצעי מסך הקרנה חצובה | מחירון אביזרים למקרנים


בהירות – אנסי לומנס (Ansi Lumens)

הרבה פעמים אתם תראו על מקרנים שונים את המונח אנסי לומנס. מה זה אומר? במונחים הפשוטים ביותר אנסי לומנס הוא עד כמה התמונה המוקרנת בהירה. יש דירוגי בהירות שונים, וחשוב להבין את ההבדלים ביניהם. מה שאתם צריכים לדעת למעשה הוא מהו דירוג האנסי לומנס הנכון עבור מקרן למרפסת. אם אתם מציגים סרט בחדר חשוף ובתוך הבית יספיקו לכם 1,000 אנסי לומנס. אבל, עבור מקרן למרפסת זקוק לכם לפחות 3,000 אנסי לומנס לפחות. תוכלו לראות שיש מקרנים עד 6,000 אנסי לומנס ועוד. מקרנים עם 6,000 אנסי לומנס מתאימים יותר לפן המקצועי ולא צריך אותם דווקא לבית.

רזולוציה

רזולוציה היא מספר הפיקסלים שמשתמשים בהם המקרנים ליצירת התמונה. אם אי פעם עמדת קרוב למסך טלוויזיה, תראו את הנקודות הקטנות המרכיבות את התמונה – אלה הפיקסלים. תמיד מומלץ לבחור במקרן HD, עליכם לבחור מקרן עם חדות גבוהה. יש גם לדעת לתאם את איכות הרזולוציה למסך ההקרנה שלכם. לקבלת איכות גבוהה עליכם לבחור במקרן HD או Full HD או 4K. במפרט הטכני המקרנים האלה יהיו מסומנים תחת WXGA / 720p / Full HD / 1080p. מקרנים באיכות נמוכה מאלה לא יתאימו לכם עבור מקרן למרפסת.

חיי נורה

הנורה היא אחד ההביטים החשובים ביותר במקרן שלכם, אתם תראו מותגים רבים המפרסמים את המוצרים שלהם כבעלי 30,000 שעות, 15,000 שעות ועוד… למה חיי הנורה חשובים? מקרן עם תוחלת חיים של נורה מוגדרת של 30,000 שעות משווה כמעט שלוש שנים וחצי של שימוש רציף. לדוגמא:

30,000 שעות = 3.4 שנים

40,000 שעות = 4.5 שנים

50,000 שעות = 5.7 שנים

עם הרצון הטוב ביותר בעולם, סביר להניח שלא תגיעו למגבלת השעות בחיי הנורה. עם זאת, ישנן תקלות בנורה, ולכן יש מקרנים בעלי מספר נורות. והם המומלצים ביותר עבור מקרנים חיצוניים, כיוון שהם הופכים את השידור לחזק יותר ואין סיכוי לשום תקלה. חיי נורה גם של 15,000 שעות תספיק לכם להרבה שנים כדי להנות מהמקרן שלכם.

אינטרנט ו Wi-Fi 

במהלך השנים האחרונות נוספו תוספות חדשות למקרנים, ביניהם קישורית Wi-Fi. זה למעשה מבטל את הצורך בחיבור המכשיר לכבלים אחרים כדי להנות משידור נוח. חשוב לבחור במקרן עם Wi Fi עבור מקרן שאתם רוצים להניח במרפסת. זה יקל עליכם בחיבור למסך ההקרנה, בחיבור לאינטרנט והקרנה עצמה. החיסרון הוא שאתם צריכים אינטרנט שיתן אות חזק למקרן. בזכות Wi Fi תוכלו לצפות בנטפליקס ולגלוש באינטרנט גם שאתם באוויר הפתוח.


איזו טכנולוגיה לבחור? DLP, LCD או LED?

עבור טכנולוגיית DLP, אתם תשלמו יותר, נתחיל בכך. אמנם טכנולוגיית LCD השתפרה בעידן האחרון, אבל עדיין טכנולוגיית DLP היא החזקה ביותר והמתאימה ביותר לאיכות הקרנה גבוהה ומקצועית. טכנולוגיית LCD משתמשת בטכנולוגיה מעודכנת כדי להציע בהירות גבוהה יותר מבעבר. באשר למקרני DLP, הטכנולוגיה למעשה משתמשת במיליוני מראות מיקרו המציעות תמונות מפורטות במיוחד המוקרנות על המסך שלך. DLP היא בשביל סרטים בעלי איכות גבוהה, משחקי קונסולה ושידורי 4K. באשר ל LED, הם נוטים להיות בעלי אורך חיים ארוך יותר ונחשבים לאמינים מאוד מכיוון שהנורה שלהם כמעט ולא נשרפת. אם זאת, האיכות שלהם לא משתווה לשניים האחרים. מומלץ לבחור מקרן DLP אם הצורך שלכם הוא צפייה בסרטים ומשחקי קונסולה, ואתם לא מוכנים להתפשר על איכות.

הצורה בה עובד מקרן DLP : 

 

הצורה בה עובד מקרן LCD: 

לסיכום

מקרן למרפסת הוא תחת ההגדרה של מקרן חיצוני. מקרן חיצוני צריך להיות מקרן חזק יותר ומשודרג יותר מאשר מקרן פנים. מקרן זה צריך לדעת להתמודד עם אור היום וגם עם הלחות של הלילה. בנוסף לזה, עליכם לשמור על המקרן החיצוני בפקדנות רבה יותר מאשר כל מקרן אחר. המחירים של מקרנים חיצוניים ופנימיים לא כל כך שונים. מומלץ להגיע למקום מקצועי המתמחה בעולם המקרנים כדי להבטיח רכישה אמינה ונכונה.

 

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !