איך לבחור גיטרה חשמלית לילדים?

גיטרות חשמליות קלות יותר לנגינה מאשר גיטרות אקוסטיות, אך קשות יותר מאשר גיטרות קלאסיות. הגובה בין המיתרים ללוח האצבע נמוך יותר, וכך על ידי מגע קל יותר אפשר לשתף צלילים. לכן, הגיטרה החשמלית מתאימה לילדים וגם לנגנים מתחילים. 

4 דגשים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת הגיטרה החשמלית

 

  • תקציב – לגיטרה החשמלית יש יתרון רב כשזה נוגע לילדים, הנגינה היא הרבה יותר קלה. אבל אם גיטרה ללא הגברה עבור נגנים מתחילים עולה בין 400 ל 1,000 שקלים, הגיטרה החשמלית הינה יקרה יותר בגלל שצריך לרכוש גם מגבר. לכן, עליכם להגיע עם תקציב הכולל בתוכו את כל האביזרים הנלווים והגיטרה עצמה. וכן, אפשר למצוא סט כולל בסביבות ה 1,000 ש”ח. 

 

  • גודל – בחירת גודל הגיטרה החשמלית המתאים לילד הוא חיוני מאוד בתהליך הבחירה. אינכם רוצים גיטרה שתהיה גדולה מדי עבור הילד, או אחת שלא יהיה לו נוח לנגן עליה. ילדים מעל גיל 11 – 12 יכולים להשתמש כבר בגיטרה חשמלית בגודל מלא, זה גיל הצמיחה שלהם.
  • מותג – גיטרה חשמלית לילדים היא לא מוצר נפוץ כל כך, ולא מאוד קל ליפול לחברות זולות ולא מקצועיות. הסיכוי שהילד שלכם ימשיך לנגן אחרי שקיבל חוויה לא טובה מהגיטרה שקנה הוא נמוך. המותגים המותאמים גם לילדים הם: Sqoe, Cort, Vigier ועוד. חברות אלה מוכרות צורות גוף אחרות, ייחודיות ומותאמות לנוחות מירבית. המחירים מאוד נוחים לקהל הרחב, במיוחד גיטרות חשמליות לילדים. משקלם קל יחסית לגיטרות חשמליות למבוגרים כדי למנוע נפילות ופגיעות בגיטרה, וכמו כן הן עמידות יותר.
  • צוואר – בדיקה חשובה מאוד שיש לעשות לפני שבוחרים את הגיטרה החשמלית (זה תקף לכל גיטרה), הוא לוודא שהצוואר לא מעוות. הרם את הגיטרה ליד הגוף והבט לאורך קצה לוח הזכוכית ולעבר גוף הגיטרה. זה צריך להיות ישר ללא שום עיוות. יש דגמים מסוים שהצוואר מעט מאוד מעוגל, זה תקין, מעבר לכך הימנעו מרכישה.

*** אנו יבואנים של גיטרות (קלאסיות, אקוסטיות, וחשמליות)  לחץ כאן ל: מבצעי גיטרות חשמליות לילדים  |  מבצעי חבילות גיטרות חשמליות

 

 

גיטרה של אלופים בוחרים גיטרה חשמליתהורים שואלים – עליי לקנות גיטרה גדולה יותר כדי שהילד שלי יצמח לתוכה?

באופן כללי, לא מומלץ להתחיל את תהליך הנגינה של הילד עם גיטרה שלא נוחה לו. עליכם להפוך את חווית הלמידה לקלה ונוחה לילד, ולכן חלק לא מבוטל מהתהליך הזה הוא לרכוש גיטרה בגודל הנכון עבור הילד. ילד בן 6 לא יצליח לנגן על גיטרה חשמלית בגודל מלא. מצד שני, יכול להיות שהילד שלך עם מוטיביציה גבוהה, ובגיל 10 כבר יוכל להסתדר עם דגם בגודל מלא. הבחירה שלכם תהיה הרבה יותר שלמה אחרי שתגיעו לחנות כלי נגינה מקצועית, ותנסו מספר דגמים שונים בגדלים שונים. 

גיטרה חשמלית בחירה למקצוענים בלבדהאם יש חשיבות לחומר ממנו הגיטרה בנויה?

סוג בניית הגיטרה הוא חלק בלתי נפרד מאופי הצליל שהגיטרה מפיקה. מרבית המתחילים יכולים לבחור בגיטרה חשמלית או כל אחת אחרת מעץ מהגוני. ישנם סוגים שונים של עצים שאתם עלולים להיתקל בהם כאשר אתם בוחרים גיטרה חשמלית, הנה כמה מומלצים: מייפל, רוזווד, Ash, אלמון (Alder) ועוד. הדברים העיקריים שמשפיעים על אופי הצליל הם מבנה הגיטרה וממה היא עשויה (סוג העץ). בכל הנוגע לגיטרות חשמליות, גם למגבר יש חשיבות רבה באיכות הצליל.

אך ורק מקום מקצועי!

זה הצעד החשוב ביותר שאתם ההורים צריכים לעשות! סביר להניח שלא מיוזמתכם הילד רוצה להתחיל לנגן, הוא בוודאי ראה פרסומת באינטרנט, או שעבר בקניון וראה גיטרה חשמלית מדליקה וחשב להתחיל לנגן. אז שימו לב שאם הילד רציני, ואתם רציניים, עליכם להגיע למקום רציני… יש היום אלפי חנויות שאינן מתמחות בכלי נגינה כלל ועדיין מוכרות גיטרות מכל הסוגים. לרוב יהיה מדובר על גיטרות לא איכותיות, גיטרות שלא כיף לנגן עליהן, וכך החלום של הילד נגוז בלי סיבה בכלל… ישנן ברחבי הארץ חנויות כלי נגינה הגברה וסאונד, חנויות המתמחות בתחום כלי הנגינה שיקבלו אתכם בשמחה, יסבירו לכם הכל אודות הגיטרה ויהיו לכם לסיוע בבחירה.

 

תחביב שמשפיע על האישיות

אין אחד שלא רוצה באיזה שלב בחיים ללמוד לנגן על גיטרה או על כל כלי אחר. למידה על כלי נגינה תורם ומשפיע על הילד מבחינת קורדינציה, אבל גם מבחינה נפשית. מדובר על תחביב מאוד מומלץ על ידי פסיכולוגים שונים, במיוחד לאנשים בעלי בעיות קשב וריכוז. הגיטרה תורמת לך בחיי החברה, הילדים ימצאו נושאים משותפים לדבר עליהם, במקום להיות כל היום מול המסך, הילד יפתח את מיומנות הנגינה, ומי יודע… אולי בעוד כמה שנים נפגוש אותו על הבמות הגדולות. אנו מאמינים שלמידה על גיטרה צריכה להעשות בשלב הכי מוקדם שאפשר, ככה קולטים הכי מהר וככה התחביב הופך למקצוענות.

 

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !