חצוצרה לרכישה – איך לבחור? * המדריך המלא *

כשאתה עומד לפני בחירת חצוצרה חדשה, תגלה שיש הרבה גורמים שיש לקחת בחשבון. למרות שעצם העובדה שיש הרבה אפשרויות זה נהדר, זה עדיין יכול להפוך את ההחלטה למבלבלת עבור הצרכן. לכן, הרכבנו את המדריך הזה שיעזור לכם לבחור את החצוצרה המתאימה לצרכים שלכם. 

*** שימו לב! אנו יבואנים של כלי נגינה, (לרבות כלי נשיפה, ובין היתר חצוצרות למתחילים ולמקצועניים) מכירה סיטונאית בעיקר. אם את\ה לקוח פרטי ניתן ליצור איתנו קשר ונעזור לכם..  לחץ כאן ל: מבצעי חצוצרות למכירה.

יסודות החצוצרה

לפני שבוחרים חצוצרה לרכישה חשוב להבין כל חלק וחלק שבנוי על החצוצרה.

  • שסתומים – שסתומים, או ליתר דיוק בוכנות השסתום, מגיעים במגוון מתכות. בוכנות מצופות ניקל לרוב נמצאות בחצוצרות הסטנדרטיות מכיוון שהן קשות, עמידות, ומתאימות לנגנים מתחילים.  בוכנות מונל הן עוד סגסוגת בוכנות פופולרית. מונל רכה יותר מהניקל ודורשת ניקיון ושמנים תכופים כדי להגיע לביצועים הטובים ביותר. מונל עמיד בפני קורוזיה כך שהוא יכול להישמר לאורך זמן ממושך יותר. חצוצרות מקצועיות רבות כוללות בוכנות של מונל, וגם חצוצרות לתלמידים. 

 

  • פעמון – גם חומרי הפעמון משתנים. פליז צהוב נפוץ ביותר ומשמש גם לכלים מקצועיים וגם לכלים עבור נגנים מתחילים. הפעמונים מקנים טון איכותי וחם לחצוצרה, יש פעמונים שמעניקים טון רך יותר ויש כאלו שיעניקו סאונד כהה יותר. פעמוני כסף נפוצים פחות ונמצאים בדרך כלל רק בקרן. חוץ מחומר הפעמון, חשוב אופן הייצור שלו. הפעמונים הטובים ביותר הם חתיכה אחת שלמה, כך הם רוטטים בצורה אחידה יותר. בדגמים מסוימים הפעמון עשוי שתי חתיכות וכתוצאה מכך איכות הסאונד נפגמת מעט. 

 

  • פייה – החלק דרכו נושפים לתוך החצוצרה. לחצוצרות יש פיות שונות, ותמיד אפשר להחליף את הפייה שלכם לפייה איכותית יותר. עבור נגנים מתחילים מומלץ להתחיל עם פייה שלא דורשת הרבה מאמץ. יש פרמטרים שונים לסוג הפייה, בדרך כלל לפי קוטר ראש ועומק חלל הנשיפה.

 

  • צינורות הכיוון – צינורות המעגל נמצאים על אמצע גוף הכלי בצורה מעוגלת. ניתן להוציא ולהכניס אותם וכך לכוון את גובה הצליל. כאשר הצינורות במצב הפתוח ביותר שלהם, מעגל הצינורות מתארך וכך נוצר צליל נמוך יותר, וההפך. לרוב, עבור נגינת סולו אין צורך לכוון את הצינורות, אלא רק כאשר אתם מנגנים במקהלה כדי ליצור הרמוניה בין הכלים השונים.

(ראה כאן מדריך מקיף שעשינו אודות בחירת חצוצרה)

האם עליי לשכור או לקנות?

החצוצרה היא כלי נשיפה שדורש התמדה יותר מכלי נגינה אחרים. הרכישה עצמה הופכת את התחביב שלכם ליותר מחויב. אם אתם לא בטוחים לגבי ההמשך שלכם, שכרו. אבל הנה כמה סיבות טובות לבחור ברכישה:

דמי שכירות לטווח הארוך יכולים להפוך במהירות לסכום אותו הייתם צריכים לשלם עבור החצוצרה כולה. עלות חצוצרה למתחילים לא יקרה כל כך. 

ברגע שתרכשו מוצר שהוא יהיה שלכם, אוטומטית תשמרו עליו באופן קפדני יותר וכך הערך שלו יישמר. בדרך כלל שקונים כלי נגינה יד שנייה, לא ניתן לדעת מה עבר עליו, ורק לאחר זמן מה מתגלים כל החסרונות שלו.

ברגע שאתם שוכר כלי נגינה, עליך לבחון אותו לא פעם ולא פעמיים לפני שאתה חותם על החוזה. אם יתגלו שריטות, שקעים או כל פגם חיצוני לחצוצרה, אליכם יבואו ראשונים, גם אם זו לא אשמתכם.

בסופו של דבר, רכישה היא גם יותר משתלמת כלכלית וגם לימודית.

סוגי החצוצרות

אתם כבר לוקחים את המפתחות ויוצאים לחנות לקנות חצוצרה? חכו רגע. לפני שאתם נוסעים חשוב שתדעו שיש כמה סוגים שונים של חצוצרות. סוגי החצוצרות מתחלקים לפי מפתחות. לפניכם סוגים שונים של מפתחות: Bb (הנפוצה ביותר), חצוצרות בדו, מי במול, חצוצרות פיקולו (Bb/A), חצוצרות באס וכו’. מלבד לכך, יש עוד סוגים שונים של חצוצרות שלא רלוונטים כרגע. כפי שציינו, המפתח הנפוץ ביותר הוא Bb, בחרו חצוצרה שנוחה לכם בהתאם לגודל ולמשקל שלה. החצוצרות מגיעות בגדלים שונים, ויש חצוצרות ממש זעירות אפילו המכונות חצוצרות כיס. אם אתם נגנים מתחילים, בחרו רק את הצורה המעוגלת, ולא את הצורה הישרה של החצוצרה שהיא הרבה יותר קשה לנגינה. כמו כן, גם הפיקולו קשה לנגינה. 

איפה אפשר למצוא חצוצרות מקצועיות?

כפי שאתם רואים, לבחור חצוצרה זה לא דבר כל כך פשוט כמו שזה נשמע. בשביל להבטיח לכם בחירה נכונה ב 100% היינו צריכים לכתוב עוד 10 מאמרים לפחות. לכן, ההמלצה שלנו היא להגיע עם בסיס ידע כלשהו וכיוון מסוים לדגם שאתם רוצים לאחר שעשיתם סקר. אבל, הכי חשוב זה להגיע למקום מקצועי שתחום עיסוקו העיקרי הוא כלי נגינה. מקום בו יש אנשי מקצוע שיכולים להכווין אתכם לבחירת הדגם הנכון ביותר לשלב בו אתם נמצאים, ובהתאם לתקציב שלכם.

מסקנות

אם החלטתם להתחיל לנגן על חצוצרה, אתם בוודאי מאוד אוהבים מוזיקה, ויש לכם טעם ייחודי. היום כלי הנגינה הנפוצים יותר יהיו כלי המיתר. בדרך כלל מי שמתחיל לנגן בגיטרה, יש סבירות גדולה יותר שהוא יפסיק לאחר זמן מה. הסטטיסטיקה לא עובדת כך לגבי החצוצרה, שם התלמידים מתמידים הרבה יותר. אין צורך לקרוע את הכיס כדי לבחור את החצוצרה המתאימה לכם, הגיעו לחנות סאונד והגברה מקצועית שם תוכלו למצוא חצוצרות בתקציב שלכם, ובהתאם לרמה המקצועית שלכם. 

 

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !