קלרינט למתחילים – מה חשוב לדעת לפני רכישת קלרינט?

אם ניקח רגע מבט על כל כלי הנגינה שנמכרו אצלנו בשנה החולפת, נוכל לזהות שהמוצר נמצא ברשימת כלי הנגינה הנמכרים ביותר אחרי גיטרה קלאסית וגיטרה אקוסטית הוא הקלרינט. הכלי הוא לא יקר מדי, ובעל מנעד רחב של ז’אנרים עליו ניתן לנגן. קיימים סוגים רבים של קלרינט אך עבור נגנים מתחילים אנו ממליצים בחום על דגם ה Bb הרגיל.

קלרינט לתלמידים

קלרינט לתלמידים הוא קלרינט עליו יהיה לכם הכי פשוט להתחיל את לימודי הקלרינט עליו. כלי נגינה לתלמידים מתאפיינים בשני דברים: מחיר הגון ונוחות מירבית בנגינה. כלים אלו נועדו להיום קלים לתפעול ועמידים בפני נפילות. 

90% מהיצע הקלרינטים לתלמידים יהיה מסוג Bb שכן זה הסוג הקל ביותר וגם רוב המוזיקה נכתבת לסוג זה. אין לכם ממה לחשוש, זה שהקלרינט מותאם לתלמידים לא מוריד מהאיכות שלו, תוכלו למצוא קלרינטים למתחילים שמחירם נוח ואיכותם שווה לאיכות של דגם מקצועי. 

*** לחץ כאן למבצעי קלרינט למתחילים ***

קלרינט למתקדמים

נגנים מתקדמים שכבר חוו את הקלרינט הראשון שלהם ורוצים להתאמץ יותר יצטרכו לבחור בקלרינט למתקדמים. קלרינט למקצוענים יהיה קשה מדי למעבר ברמה הזאת. קפיצת רמה בצורה לא מבוקרת יכולה לגרום לכם להזניח את התחביב מתוך ייאוש. קלרינטים למתקדמים הם בדרך כלל במפתח Bb או Eb, אם כי ניתן למצוא כמה קלרינטים A גם ברמה זו. קלרינט למתקדמים יהיה לעיתים מפלסטיק איכותי או מעץ.

קלרינט למקצוענים

הקלרינטים המקצועיים הטובים ביותר מייצגים אומנות אמיתית – עם עבודה נכונה הכלים האלו פשוט יזמרו כמו שירת הלל. קלרינטים מקצועיים לרוב יהיו עשויים מעץ, מה שמשפר את איכות הצליל אך עובד את הכלי לפחות עמיד. חברות מסוימות דואגות לשמר את העץ בעזרת חומרים שונים. כאשר מדובר על קלרינטים מקצועיים, אין מה לעשות צריך להשקיע את מיטב הכסף שלכם. איכות הצליל והסאונד הכללי של המוצר הוא מה שיכתיב את הבחירה. 

כל סוגי הקלרינטים

 

סוג מפתח ז’אנר מתאים אחר
קלרינט Bb  Bb אנסמבל, מקהלות, סולו מומלץ בחום למתחילים
קלרינט Eb Eb תזמורת, מקהלת קלרינט דגם קצר המתאים למתחילים
קלרינט C C פולק, קלאסיקות דומה בצורתו ל Eb, אך פחות נפוץ ופחות מתאים למתחילים
קלרינט A A תזמורות מתאים ככלי מלווה ולא סולו
קלרינט D D מקהלות קלרינט כלי נדיר מאוד
קלרינט באסט A – C תזמורות קלרינט סופרן עם הרחבה למפתח C
קלרינט באסט (Horn) F תזמורות
קלרינט בס Bb – C נמוך

Bb – Eb נמוך

תזמורות, ג’אז, סולו יש שני סוגים לקלרינט בס
קלרינט קונטרה אלט  BBb מקהלות קלרינט
קלרינט קונטרה בס EEb מקהלות קלרינט

 

חלקי הקלרינט

לפני שאתם מגיעים לחנות סאונד והגברה ממנה תקנו את הדגם הרצוי, עליכם לדעת דבר או שניים על עולם הקלרינטים. ככה תבינו מה נכון לכם ומה פחות נכון לכם. אין לכם מה לדאוג, אין יותר מדי מידע, אלא יותר הכוונה שתעזור לכם גם בבחירת הדגם וגם בלמידה על הכלי הנשיפה. 

בתמונה: קלרינט מפורק

פיה (Mouthpiece) – החלק החיוני ביותר בקלרינט שלך. הפיות זמינות בגוון גדלים שונים, מידות וחומרים. קלרינטים למתחילים בדרך כלל יהיו עם אפשרות להחלפה מהירה של הפייה, ובדרך כלל מפלסטיק. ומהצד השני, הדגמים היוקרתיים יהיו עשויות מאבונייט (חומר מבוסס גומי קשה). פיות כאלה נהנות משיפור בעיצוב, דיוק ואיכות ייצור.

ליגטורה (Ligature) – גם לליגטורה יש השפעה גדולה על הצליל המופק מהקלרינט. ליגטורות זמינות במגוון רחב של חומרים, עיצובים וגימורים. מרבית הדגמים יהיו עשויים מתכת בסיסית, והן ניתנות להחלפה בכל שלב בו אתם מתקדמים. ליגטורות יקרות עשויות ממערכות חיזוק חדשניות יותר.

חבית (Barrel) – לרוב זה החלק הסטטי ביותר עבור תלמידים חדשים ותלמידים מתקדמים. אין צורך להחליף אותו לאורך כל זמן השימוש שלנו במוצר. הקנה של הדגם שלך מתאים לחומר ממנו נבנה החבית ושאר המכשיר שלך. ישנם דגמים עם חבית קצרה יותר המתאימה יותר לנגנים מתחילים כדי לשחק בכוונון יותר בקלות.

גוף (Upper Joint & Lower Joint) – גוף הקלרינט עשוי משני חלקים מורכבים, גוף עליון וגוף תחתון. בדגמים של נגנים מתחילים סביר להניח והגוף יהיה עשוי מפלסטיק קשיח, אבונייט, או גומיש קשה ומפורק עם גוון טונאלי טוב. דגמים יקרים יותר עשויים מעץ גרנדילה המפיק צלילים מדהימים. שני הגופים מקושרים באמצעות פקק. יש להקפיד על הרכבה ופירוק כך שהמפתחות לא יתכופפו או יתעקמו.

שופר (Horn) – אחרי כל התהליך שעובר הצליל, מהכנסת האוויר דרך הפייה והמעבר דרך הגוף העליון והתחתון, הצליל יוצא דרך השופר. לגודל השופר יש השפעה על הצליל, והשופר תלוי מאוד בסוג המפתח. לרוב בקלרינטים מתאימים לצלילים גבוהים השופר וכל הגוף יהיה צר יותר וההפך. השופר לרוב עשוי פלסטיק קשיח, אך בדגמים יותר מקצועיים גם עשוי מעץ איכותי.

 

שמירה ואחזקה של הקלרינט

למרות שסביר להניח והקלרינט הראשון שלכם לא יהיה עשוי מעץ, כדאי להיות מודעים ליתרונות והחסרונות הקשורים לדגמי עץ. מכשירים העשויים עץ בהחלט מעניקים צליל טוב יותר בהשוואה למכשירים העשויים מחומרים סינטטיים. אולם, נדרשת תחזוקה נוספת. חומר חי כמו עץ יכול להתנפח ולעוות את הצורה שלו במקרים של החדרת לחות, או שינוי טמפרטורה קיצוני. 

בנוסף, גם אם המכשיר עשוי פלסטיק, זול או יקר, יש להקפיד על שמירה במכשיר, ניקוי הפייה, ניקוי פנים הגוף והרכבה ופירוק נכונים של המכשיר. כדי להקפיד על כל אלה, תוכלו להיעזר בתכשירים שונים או להקפיד בתום כל שימוש להכניס את הכלי לכיסוי שלו. שמירה נכונה על המוצר תבטיח לכם שמירה על איכות הצליל ולעיתים גם שיפור.

לסיכום

הקלרינט הוא אחד מכלי הנשיפה הנמכרים ביותר ברוב החנויות בארץ ובעולם. הקלרינט לרוב לא יהיה כלי סולו, אם כי יש יוצא מן הכלל. הקלרינט מעניק לנו צלילים ייחודיים ושלווים. יש סוגים שונים של קלרינטים ועליכם לדעת לבחור את הנכון בשבילכם. תוכלו לראות אלו דגמים מתאימים למתחילים, מתקדמים ומקצוענים. כדי לעשות את הבחירה הנכונה עליכם להרחיב מעט את הידע שלכם אודות הכלי, וכמובן להגיע למקום מקצועי ושם לנסות בעצמכם את הדגמים שקורצים לכם. לכן, לא מומלץ לקנות דרך האינטרנט, אלא להגיע לחנות כלי נגינה מקצועית ולנסות בעצמכם – זה תקף לכל כלי נגינה.

 

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !