האם קשה ללמוד לנגן על סקסופון?

האם קשה ללמוד לנגן על סקסופון? תתפלאו, אבל דווקא לא. כמו בכלי נגינה אחרים, ההתחלה היא החלק הכי כיפי, ובהתחלה דווקא אתם תרגישו שאתם מאוד מתקדמים. הרבה אנשים אומרים שקל להשמיע צליל בסקסופון, אבל קשה להשמיע צליל טוב (בהתחלה). כל תלמיד על משמעת עצמית יכול להתקדם במיומנויות הנגינה שלו על ידי נקיטת הצעדים הנכונים כנגן מתחיל. (ראה כאן את מבצעי סקסופון הכי זולים בישראל)

 

יש שני צדדים למטבע

כפי שציינו, ההתחלה אמורה להיות קלה. כבר ביום הראשון תתחילו להוציא צלילים שישמעו לכם טוב באוזן. אם אין תגובת צליל, ייתכן שהקנה והפייה נלחצים לזה לזה בחוזקה ויש להרפות מעט. הפקת הצלילים זה לא האתגר שעומד בפני הנגן, אלה רכישת טכניקה נכונה והתמדה הם החלקים הקשים ביותר. חשוב לדעת, יש אנשים מסוימים שיהיה להם קל ללמוד לנגן על סקסופון, ומצד שני יהיו כאלה שיתקשו. לדוגמא, תלמידים צעירים יתקשו יותר בגלל הגודל הפיזי שלהם, ומצד שני, אנשים עם חוש מוזיקלי, אם כאלה שיש להם כבר ניסיון בכלי נשיפה יעברו את התהליך בצורה חלקה יותר.

 

הדרך הקלה ביותר ללמוד לנגן על סקסופון

לכל ענף המוזיקה יש את הבסיס שמתאים לכל כלי נגינה באשר הוא, ותמיד מומלץ להתחיל את הלמידה באזור הזה. ככה שאם ותעברו ללמוד לנגן על כלי נגינה אחרים, יהיה לכם כבר ידע. אם כך, עבודה על סולמות, מפתחות, שליטה דינמית, ולמידת תווים יחזקו את היכולות שלכם בתור נגן סקסופון ובתור מוזיקאי בכלל. תוכלו להתחיל ללמוד אצל מורה לנגינה, או דרך מדריכים שונים באינטרנט. אבל עוד לפני הכל, חשוב לעשות את הצעדים הראשון בחוכמה.

בחר את הציוד שלך בחוכמה

לפעמים יש לנגן כישרון, יכולות התמדה ועדיין משהו שם לא עובד. לבחירת הציוד יש חלק בלתי נפרד מכך. נגן שמנגן על כלי שלא נוח לא, או לא נכון לא, הסבירות שהוא יתמיד היא מאוד נמוכה.אל תתפתו למחירים נמוכים ולציוד שנראה טוב רק מבחינה חיצונית, אנחנו לא עוסקים בתפאורה אלא בנגינה. בחירת הציוד צריכה להיעשות בהתאם לציפיות שלך מהמשך לימוד הנגינה, אפשר גם לקבל המלצה מהמורה לנגינה ואפשר להגיע לחנות כלי נגינה הגברה וסאונד מקצועית ושם תקבל הכוונה לבחירת המוצר הנכון בשבילך. יש סקסופונים שמתאים לנגנים מתחילים, המחיר שלהם לא גבוה, הם מאוד נוחים ומאוד מתאימים לבוסריות שיש למי שלא נגע בעולם הנגינה לפני.

נוחות מעל הכל

בתור נגנים מתחילים, עדיף לבחור סקסופון שלא נשמע טוב אבל עדיין מתפקד, מאשר סקסופון שלא נוח לכם לנגן עליו. יש המון סוגים שונים של סקסופונים, לכל סוג יש מפתח שונה והוא מתאים לדרגת קושי שונה. כאשר אתם מגיעים לחנות כלי הנגינה, לא מספיק להסתכל על הסקסופון מרחוק ולהגיד “את זה אני רוצה”, אלא לנגן בעצמכם, לאחוז בסקסופון ולנסות כמה שיותר אפשרויות כדי שתהיה לכם את ההשוואה בין דגמים שעבדו יותר וכאלה שפחות, וחשבו גם למה.

 

מסקנות

הקושי האמיתי הוא לא בנגינה עצמה, אלא במה שקודם לה – בחירת הציוד בחוכמה. למעשה, זה הפקטור המרכזי באם תמשיכו לנגן ואם לא. בחירה לא נכונה של ציוד היא זו שמובילה לחוסר חשק ללמוד לנגן על הסקסופון. ותזכרו, אל תרימו ידיים, תמיד יש יותר מוטיבציה בהתחלה, אבל אחרי זמן מה אנחנו מתחילים להרגיש שאנחנו תקועים במקום. בדיוק בזמן הזה, עליכם להשקיע כמה שיותר ותראו איך תוך זמן מה אתם תרגישו הרבה יותר מנוסים ומתקדמים בנגינה על הסקסופון.

 

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !