יוקלילי מקצועי – איך לבחור?

כמה כסף הוצאתם על היוקללה הראשונה שלכם? אני מנחש שאתם מחפשים יוקלילי זול במחיר לא יותר מ 300 שקלים. אני בטוח שהנגינה בדגם זה הייתה לכם חוויה מעניינת, ובטוח מתאימה לרמה המקצועית שלכם בתור מתחילים. אבל ככל שאתם מתקדמים ברמה המקצועית שלכם, אתם רוצים לשדרג גם את הכלי שלכם לכלי איתו תוכלו להופיע מול קהלים שונים. איך בוחרים יוקללה מקצועי? הנה כל הפרטים…

מה עליכם לחפש?

  • טווח נגינה – לא כל דגמי היוקללה שווים בגודלם. היוקללה מגיעה בצורות ובגדלים שונים, בחלק מהדגמים הצוואר עשוי להיות קצר יותר או ארוך יותר. תלוי בסוג היוקללה שקניתם. עבור מתחילים טווח הצוואר אינו משנה כל כך. עם זאת, כאשר אתה כבר נגן מתקדם אתה מחפש עוד דברים שיאתגרו וישפרו אותך. עם טווח נגינה רחב יותר יתאפשר לך לנגן מגוון רחב יותר של מוזיקה, ובאמת לפתח את הכישרונות שלך כנגן יוקללה. 

 

  • מרווח בין המיתרים – בהתחשב במה שציינו קודם, עבור נגן מתחיל הרווח בין ארבעת המיתרים אינו קריטי. בדרך כלל הנגן המתחיל מתבסס על אקורדים פשוטים. אבל ככל שאנחנו מתקדמים אנו מחפשים אקורדים חלופיים ומסובכים יותר, וזאת אפשר לעשות רק עם מרווח נכון בין המיתרים. אז בדומה למה שציינו, חפשו יוקללה עם צוואר ארוך יותר ורחב יותר.

 

  • סוג העץ – סוג העץ משפיע אוטומטית על איכות היוקללה. אם איכות העץ נמוכה, כך גם יצא הצליל של היוקללה. העץ הנפוץ ביותר הוא עץ קואה, הוא החומר המקורי ששימש את דגמי היוקללה השונים ועדיין מפיק צלילים מדהימים. כמו כן, יש גם את העץ המהגוני, הוא מפיק צליל רך ונעים וגם זול יותר. הקפידו לבחור יוקללה מקצועית מעץ מלא, זהו הסימן לאיכות טובה. יוקללה מעץ מלא מתהדרת בטון עשיר ביותר.

 

  • גודל וניידות – אם אתה כבר נגן מקצועי, סביר להניח שמקום הנגינה העיקרי שלך הוא לא הבית. אם אתם מתנייד עם היוקללה ממקום למקום, עליך לדעת לבחור את הגודל הנכון. היוקללה בשל עצמה כבר מוצר די נייד, אבל חשוב לבחור נכון. דגם קטן מדי הוא בעל חסרונות וחוסר נוחות, מצד שני יוקללה גדולה מדי יכולה להיות מאוד מסורבלת. מומלץ לבחור בגודל בינוני המאפשר לך לשאת אותו בקלות. חשוב לא להתפשר על איכות בגלל הגודל כמובן.

 

  • סוג – כפי שידוע לכם, יש ארבעה סוגים שונים של יוקללה. מהקטן ביותר לגדול אלה הם: סופרן, קונצרט, טנור ובריטון. בדרך כלל הנגנים המתחילים הולכים לכיוון של הסופרן או קונצרט, מכיוון שלו הם בדרך כלל הקלים ביותר לנגינה, וגם לא צריך תקציב גדול בשבילם. נגנים מתקדמים ומקצועיים יפנו ליוקללה מסוג טנור או בריטון. שני סוגים אלה הם גדולים יותר ומאתגרים יותר לנגינה. אבל, בסופו של דבר לא חשוב איזה סוג תבחרו. לא צריך לבחור בטנור אם אתם לא אוהבים טנור, אבל רוצים להיות “נגנים מקצועיים”. תוכלו להתמקצע עוד ועוד עם כל סוג אחר של יוקללה.

איפה קונים יוקללה מקצועי?

זה החלק “המסוכן” ביותר לדעת רוב הנגנים. למה? כי המחירים מאוד מפתים באינטרנט ובאתרי יד שנייה שונים. יוקללה איכותי קונים אך ורק ממקום מוסמך ומומחה בתחום כלי הנגינה או יבואן כלי נגינה. רכישה דרך אתרי אינטרנט שונים יכול להוביל לקנייה לא משתלמת. לא משנה איזה כלי נגינה אתם קונים, חשוב תמיד לנסות אותו בעצמכם, ומומלץ גם לנסות דגמים דומים לו. רק ככה תבינו אם הדגם באמת נוח לכם, והאם הוא נשמע טוב באוזניים שלכם. מלבד לכך, רכישה דרך האינטרנט היא הרבה יותר מסוכנת מבחינה שאין למי לפנות במקרים בהם המוצר פגום, האחריות היא מאוד מבלבלת ומאוד קשה ליצור קשר עם החברה. לכן, אמנם ייתכן ותצטרכו להשקיע מעט יותר כסף ממה שתכננתם, אבל זה הרבה יותר משתלם לרכוש מחנות סאונד מקצועית.

אז מה סיכמנו?

אם אתם נגנים מקצועיים אתם בוודאי יודעים דבר או שתיים על כלי הנגינה. עליכם לזכור שכמו שהבחירה של היוקללה הראשונה שלכם הייתה קשה, גם המעבר ליוקללה מקצועית תהיה קשה ומבלבלת. אמנם המחיר של יוקללה מקצועית יקר יותר מאשר יוקללה למתחילים, אבל הסירו דאגה מליבכם, לא מדובר על הבדל של עשרות אלפי שקלים. ניתן למצוא יוקללה מקצועית גם במחיר של כאלף שקלים, השאלה היא רק איפה לחפש. למקום ממנו אתם רוכשים את היוקללה יש השפעה ישירה על איכות הכלי, ולכן מומלץ לבחור בקפידה את מקום הרכישה. וזכרו, אמנם ציינו פה כמה וכמה “חוקים” לבחירת יוקללה מקצועית, אבל בסופו של דבר זה הכל עניין של הרגשה פנימית.

 

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !