מדונה להגברת הקול – איך לבחור? דגמים מומלצים?

מדונה להגברת הקול היא האביזר המשולם עבור חיות הבמה, מורים ומרצים וכל מי שצריך להגביר את קולו ולדבר מול קהל וכבר מותש מלאחוז מיקרופון ביד. המדונה מכונה כך כיוון שהזמרת – מדונה, היא החלוצה הראשונה שנעזרה במכשיר כדי להופיע על הבמה, לשיר ולרקוד.

**  שימו לב ! אנו יבואנים של מיקרופוני מדונה – לחץ כאן למחירון המלא והמבצעים השונים. מתחייבים למחירים הזולים בישראל !

איך בוחרים את הדגם הנכון לנו?

תחילה, יהיה עליכם להציב כמה קווים אדומים, קווים אלה יאפשרו לכם לשלול את הדגמים שאינם רלוונטים לכם וכך לצמצם את האפשרויות העומדות לפניכם:

  • תקציב – כמה אתם מוכנים להשקיע עבור המדונה? ברגע שנדע את התקציב שלנו יהיה הרבה יותר פשוט עבורנו למצוא את הדגם הרצוי. המחירים של רמקול מדונה יכולים להתחיל ממספר מאוד שקלים בודדים ולהגיע לאלפי שקלים. לכן, בדקו כמה כסף עומד לרשותכם לבזבוז וכך תמשיכו לבדיקה הבאה.
  • שימוש – לשימוש יש חלק מאוד חשוב בבחירת הדגם. למה? יש דגמים שיתאימו להופעה מול 100 איש ומצד שני יש כאלה דגמים שיתאימו להופעות אל מול עשרות אלפי אנשים. יש דגמים שמתאימים להופעות, דגמים חזקים יותר ושאיכות הסאונד שלהם מאוד גבוהה. יש דגמים שמתאימים להרצאות, פה אפשר להתפשר על איכות הסאונד מכיוון שמדובר כאן נטו על דיבור וכל עוד מבינים אתכם אז הכל בסדר. כמובן, הפער בין הסוגים השונים משמעותי.

 

  • סוג – ישנם שני סוגים של מדונות וכמו כן הדבר משתייך גם למיקרופונים אלחוטיים.
    הסוג הראשון VHF – ראשי התיבות מתייחסים ל Very High Frequency. זהו הסוג הישן של המדונות, אמנם הדגם עדיין נפוץ אך הוא פחות עדיף לבמות הגדולות. אם השימוש שלכם במוצר הוא להרצאות אל מול קהל מצומצם, האופציה הזאת רלוונטית עבורכם. אם זאת, תוכלו למצוא באותו מחיר גם את הסוג היותר מתקדם של המדונות. סוג זה עובד על אינפרא אדום שתפקידו לשדר למגבר.
    הסוג השני UHF – ראשי התיבות מתייחסים ל Ultra High Frequency. לעומת הסוג השני, UHF עובד על תדרים גבוהים יותר ונעזר בגלי רדיו כדי לשדר למגבר. סוג זה מתאים לקהלים רחבים יותר, לבמות גדולות, לשירה והרצאות כאחד. בנוסף, למדונה מסוג זה יש טווח קליטה הרבה יותר רחב וניתן להגיע למרחק מהמגבר של כמה עשרות מטרים ובדגמים החדשים אף יותר. בתוך כל זה, לעיתים יכול להיות רעשי רקע, עליכם לבדוק את התדרים בעזרת הבורר והתופעה תיפסק.
  • משדר – שימו לב, יש דגמים שיש בהם משדר מובנה ויש דגמים שאין בהם, עליכם לבדוק זאת עם המוכר ובמפרט הטכני. המדונות הישנות היו בנויות בצורה בה המשדר היה מונח על הגוף שלנו באמצעות חגורת מותן, אבל כאשר יש משדר מובנה, אין צורך בחגורה הזאת. הדבר מאפשר חופשיות רבה יותר, קלילות, ועוזר מאוד לרקדנים, מדריכי ספיניניג ולאלה העוסקים בפעילות ספורטיבית תוך שימוש במדונה.
  • מותג – המדונות נכנסו לחיינו אי שם בשנות ה 90. בזמנו, הביקוש לא היה גבוה עד שהזמרת מדונה נכנסה לעסק. יש הרבה חברות שמוכרות לנו מדונות כאלה ואחרות, חלקן נחשבות למותג חלקן לא. האם כדאי לנו לבחור דווקא במותג? הבחירה נתונה לשיקול דעתכם, ההבדל העיקרי בין מוצר שהוא מותג ומוצר שהוא לא מותג הוא רמת הביטחון שלנו במוצר. האיכות פחות משתנה מחברה לחברה, יש לעיין במפרט. על מותגים אנו משלמים יותר. לדעתנו, עשו השוואה של מפרט טכני בין המוצרים שאתם רוצים ובחרו חברה שהיא לאו דווקא מותג, אבל שיש עליה ביקורות באינטרנט. הדגמים הנרכשים ביותר שייכים לחברות הבאות: Shure, JTS, Trx Audio, Mipro ועוד…
  • נראות – אוקיי, מה עם קצת קוסמטיקה? כפי שכבר ציינו, יש המון דגמים של מדונות. מלבד למפרט הטכני, יש גם דגמים השונים בצורתם ובצבע שלהן. רוב המדונות הן שחורות אך יש גם מדונות בצבע עור, מדונות אלה פחות בולטות ומתאימות להצגות חיות בתיאטראות ועל מסכי הטלוויזיה. מלבד לצבע, יש גם צורות שונות, הצורה הראשונה היא הסטנדרטית – אוזניות. הצורה השניה היא הצורה שאותה אתם מכירים, כאשר המיקרופון מונח על הראש שלכם.

 

דגמים מומלצים

  • מיקרופון מדונה אלחוטי X4000 של חברת TRX Audio – לחץ כאן לרכישה
    מפרט טכני
    מופעל ע”י סוללת AA,
    מקלט זעיר עם חיבור לחשמל
    מרחק קליטה של 60 מטר +
    מנגנון סינון רעשים מתקדם,
    עיצוב גמיש וקל, להקלה בשימוש ממושך,
    תדרי UHF בעל מנגנון לשינוי תדרים במצב של הפרעה,
    בעל מנגנון התאמה IR בין המשדר למקלט.

ביצועים
עם השימוש הראשוני של המדונה כבר מרגישים את המשקל הקל של המוצר, לאחר תליית המוצר על הגוף כבר שוכחים שהוא עלינו. בגב המקלט יש כניסות XLR ו PL לחיבור הגברה ושנאי 12v. לאחר ההפעלה, באמצעות לחיצה על כפתור ה ACT מיד הבחנו בעוצמת הסאונד וצלילותו. הטווח שמע רחב ומגיע עד 60 מטרים של קליטה ללא הפרעות. היתרון המשמעותי של הדגם הזה הוא שיש בו משדר מובנה. חברת TRX Audio נחשבת לחברת מותג, אך היתרון המשמעותי שלה הוא שהמחירים עדיין נמצאים במקום שפוי ואין צורך לשבור את קופת החיסכון כדי לרכוש את המוצר. דגם זה מתאים גם להרצאות וגם לקהל רב משתתפים לצורכי במה, שירה וכן הלאה… הסאונד יוצא נקי וברור.

  • מיקרופון מדונה אלחוטי AirLine 77 של חברת Samsom – לחץ כאן לרכישה
    מפרט טכני
    דגם: AIRLINE 77
    מספר מדונות: 1
    טווח קליטה: 10 מטר
    סוג סוללות: AA אצבע (כלול)
    מתאים ל: דיבור,שירה,שיעורי ספורט ועוד.
    כולל: בסיס+משדר כיס+מיק’ מדונה+שנאי
    מאפיינים יחודיים: מיקרופון מקצועי ואמין.

ביצועים
אחד הדגמים האהובים יותר בקרב הלקוחות שלנו הוא הדגם הזה, מדובר על דגם מקצועי שיכול להתאים גם לאולפנים וגם לפעילויות ספורטיביות. למדונה יש משדר מובנה וטווח קליטה ממוצע. אמנם, אפשר למצוא מדונות עם טווח קליטה יותר רחוק מעשרה מטרים, אבל זה די מספיק בשביל הצרכן הבסיסי. חשוב לציין, מדונה זו עובדת בצורה מופלאה מבחינה של הסאונד, אין רעשי רקע גם בזמן תזוזה, המדונה מאוד עמידה וכמובן שהיא אלחוטית ועובדת על
סוללות AA.

מסקנות

לפני שאנחנו מוציאים את הארנק שלנו חשוב קודם כל לעשות חושבים. מה עושים? עוברים על כל התנאים שציינו למעלה ובודקים לאיזה קבוצה אנחנו שייכים. האם אנחנו צריכים מדונה בשביל הפן המקצועי של שירה או אימונים? האם אנחנו מרצים בפני קבוצות קטנות? על כל השאלות האלה אתם חייבים לעבור. מחירי המדונות יכולות לנוע בין מספר מאות שקלים בודדים ויכולות להגיע עד אלפי שקלים.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !