מרכז הסאונד | יבואני מקרני פרימיום  – במחירים הזולים בישראל !!! 

מרכז הסאונד היינה יבואנית ומפיצה של מקרנים , לרבות, מקרני כיס ,  מקרנים לקולנוע ביתי ו- מקרנים למצגות, (מכירה סיטונאית בעיקר) וגם לפרטיים במחיר הזול בארץ ! תבדקו אותנו !

050-2288600


קצב הרענון וקצב הפריימים הם מאפיינים שונים לחלוטין. קצב הרענון של מקרן נמדד בהרץ (Hz) ומתייחס לתדירות שבה התמונות המוצגות מתעדכנות. קצב הפריימים מתייחס לכמות התמונות/פריימים שהמקרן שולח לתצוגה בשנייה והוא נמדד בפריימים לשנייה (fps).

שני המאפיינים ממלאים תפקיד מכריע בקביעת התגובתיות של התצוגה ועד כמה התנועה תהיה חלקה. מקרני XGIMI מגיעים עם טכנולוגיה מתקדמת המספקת קצבי פריימים ורענון גבוהים שיתאימו לצרכים שלכם.

 [ ראו כאן מבצעים של:    מקרנים  |  מקרני 4K  |  מקרנים ניידים | מסך הקרנה חשמלי ]

מבוא

כיום, מקרנים מסוגלים לייצר תמונות נהדרות ונאמנות למציאות הודות לחידושים טכנולוגיים שמשפרים את הפלט שלהם. רזולוציית 4K ו-HDR10 הן רק חלק מהתכונות הנפוצות שתורמות לאיכות התמונה. ועדיין, גורמים רבים אחרים, מלבד התכונות הידועות האלו, משפיעים על איכות התמונה והתנועה שלה.

קצב הרענון של המקרן וקצב הפריימים שלו הם אינדיקציות חשובות שמשפיעות בצורה ישירה על איכות התצוגה. אומנם מדובר בתכונות פחות מדוברות, אבל כדאי מאוד לקחת אותן בחשבון כשאתם מחפשים מקרן.

קצב הפריימים של המקרן מתייחס למהירות שבה תמונות בודדות, המכונות פריימים, מופיעות על המסך, בעוד שקצב הרענון מתייחס למספר הפעמים שהתמונות האלו מתעדכנות. כאשר הפריימים מתחלפים, הצופה מפרש את זה כתנועה. אם יש פחות פריימים, התנועה נעשית פחות חלקה. מאחר שקצב רענון כולל את המהירות שבה הפריימים מתעכנים, קצבי רענון נמוכים יותר יוצרים תנועה לא מאוזנת ולא יציבה.

קצבי הרענון והפריימים של מקרן הם גורמים מכריעים ומהותיים בכל הנוגע לאיכות התנועה. רבים מתבלבלים בין שני המונחים, אך הם שונים בתכלית זה מזה ויש הבדל גדול בהשפעה של כל אחד מהם על איכות התמונה. קצבי רענון ופריימים שונים היו נפוצים לאורך השנים, כאשר כיום 24-60 fps ו-60Hz נפוצים במיוחד.

קצב פריימים מול קצב רענון: מה בעצם ההבדל?

קצב הפריימים של מקרן לסרטים מייצג את כמות התמונות (הפריימים) הנשלחות בכל שנייה מהמקרן לתצוגה. בדרך כלל, תמונות נעות (וידאו) הן למעשה תמונות רבות המוצגות אחת אחרי השנייה במהירות. בזכות המהירות שבה הן מוצגות, העין האנושית לא מצליחה לקלוט את הרגע המדויק שבו פריים אחד מתחלף בפריים אחר. המגבלה של העניינים שלנו מעניקה לנו עוד דבר: אנחנו רואים את הפריימים השונים בתור תנועה, כלומר כל מה שנראה על המסך מתעורר לחיים וממש זז לנו מול העיניים.

למשל, אם מוקרן סרט בפריים אחד לשנייה, הצופה יראה את זה כאוסף של מיליוני שקופיות, שחלקן יהיו דומות מאוד מכיוון שההפרש בין כל אחד מהפריימים הוא בקושי כמה ננו-שניות. כאשר מקרן מקבל את השקופיות האלה ב-20 פריימים לשנייה, הצופה יראה מאתיים פריימים ב-10 שניות. העיניים שלנו לא מסוגלות לקלוט את הרגע המדויק שבו הפריימים מתחלפים, והמוח מפרש את התצוגה הזאת כתמונה נעה. 40 פריימים בשנייה פירושו שהצופה יראה 400 פריימים ב-10 שניות. כלומר, התנועה חלקה יותר ופריים אחד עובר לשני כאילו לא קרה דבר.

קצב הרענון של המקרן מייצג את המהירות/התדירות שבה הפריימים הנשלחים לתצוגה מוצגים או מתעדכנים. בעוד שקצב פריימים פירושו כמות הפריימים שהמקרן שולח לתצוגה, קצב הרענון מתאר את התדירות שבה אותם פריימים יכולים להתעדכן.

למשל, מקרן מקבל 30 פריימים לשנייה. לחווית צפייה אידיאלית, התצוגה תצטרך להיות עם קצב רענון שיהיה מסוגל להציג את כל 30 הפריימים בשנייה אחת. אם התצוגה מסוגלת לעדכן 25 שניות בכל שנייה, הסנכרון לא יהיה מושלם ונחווה קפיצות בתנועה, דבר שהצופה יבחין בו מיד. קצב רענון של 60Hz פירושו שהתמונות מתעדכנות 60 פעמים בכל שנייה, כך שמתקבלת תנועה חלקה לחלוטין, בלי קפיצות או טשטושים למיניהם.

קצב הפריימים של המקרן נמדד בפריימים לשנייה (fps), ואילו קצב הרענון נמדד בהרץ (Hz). ראוי לציין שקצבי הרענון והפריימים רלוונטיים לתנועות נעות בלבד. בקצרה,

● קצב הפריימים של המקרן מתייחס לכמות הפריימים הנשלחים בכל שנייה לתצוגה.

● קצב הרענון של המקרן מתייחס למהירות שבה התצוגה מסוגלת לעדכן את הפריימים שהיא מקבלת.

 

קצב הרענון וקצב הפריימים האידיאליים למקרן שלכם

קצבי פריימים ורענון עובדים יד ביד כדי לקבוע איך תהיה התצוגה בסופו של דבר. שני הפרמטרים האלו חייבים להיות קרובים אחד לשני כדי שהמקרן יוכל לייצר תוצאה אידיאלית ומסונכרנת היטב. עם זאת, כשבוחרים קצב הרענון וקצב פריימים, חשוב לקחת בחשבון מה סוג התוכן.

על פי הסטנדרט בתעשייה, קצב הפריימים של סרטים הוא 24 fps. לכן, אם אתם מתכננים לצפות בסרטים עם המקרן שלכם, תצטרכו מקרן עם קצב פריימים של לפחות 24 fps. משחקי וידאו עם גרפיקה אינטנסיבית דורשים קצבי פריימים גבוהים יותר כדי להגיע לתצוגה מושלמת, כאשר חלק מהמשחקים דורשים קצב פריימים של 144-200 fps. כדי ליהנות ממשחקים עתירי גרפיקה כמו GTA 5 ו-Assassin’s Creed: Odyssey, תצטרכו מקרן עם קצבי פריימים גבוהים בהרבה מ-24 fps (24fps או 30-60fps).

לסרטים רגילים, סדרות ותוכן מאפליקציות כמו יוטיוב, קצב רענון של 60Hz בדרך כלל יספיק כדי לעמוד בקצבי הפריימים שהם סטנדרט בתעשייה (24-30fps). אפילו עם תוכן שזז במהירות כמו ספורט, סרטי פעולה ומשחקים פחות אינטנסיביים, קצב רענון של 60Hz יצליח לייצר תצוגה איכותית. בדיוק כפי שמשחקים עתירי גרפיקה זקוקים לקצבי פריימים גבוהים יותר כדי לייצר תצוגה אידיאלית, מקרנים לגיימינג מגיעים עם קצבי רענון גבוהים יותר (עד 120Hz) עבור משחקי וידאו אינטנסיביים יותר.

לסיכום, אם אתם מתכוונים להקרין סרטים או סדרות, קצב פריימים של מקרן שהוא בין 24-60fps יהיה אידיאלי עבורכם. אם התוכן האהוב עליכם הוא משחקי וידאו אינטנסיביים, קצבי פריימים גבוהים יותר יגדילו את התגובתיות של המשחק שלכם. מבחינת קצבי רענון, מקרן של 60Hz יהיה אידיאלי גם לתוכן מהיר. במקביל, אם אתם בעניין של משחקי וידאו ממש אינטנסיביים ועתירי גרפיקה, מומלץ לבחור במקרן עם 120Hz.

המלצות למוצרים

לדוגמא, מקרנים של חברת XGIMI מגיעים עם MEMC, טכנולוגיית פיצוי תנועה מובנה עם 60Hz המספקת שיעורי עכבה נמוכים עם אלגוריתם ייחודי. טכנולוגיית MEMC תאפשר לכם ליהנות מתוכן בקצב מהיר כמו סרטי פעולה או ספורט, כאשר התמונה תישאר ברורה וחדה גם בשיא האקשן. מקרני XGIMI הבאים מומלצים הודות לקצבי הרענון והפריימים שלהם, ולשאר התכונות שיאפשרו לכם ליהנות מתצוגה נהדרת ואיכותית, לא משנה מה התוכן שאתם מקרינים:

סיכום

קצב הפריימים של המקרן נמדד בפריימים לשנייה (fps) ומייצג את כמות התמונות הנשלחות בכל שנייה לתצוגה, שכן וידאו הוא למעשה סדרת תמונות המוצגות במהירות אחת אחרי השנייה. מנגד, קצב הרענון של המקרן נמדד בהרץ (Hz) והוא מתייחס לכמות הפעמים שבה הפריימים מתעדכנים על גבי המסך.

ראו כאן עוד במרכז הידע שלנו בנושא מקרנים:

מדריך בנושא:  רזולוציית מקרנים

מדריך בנושא:  איך לבחור מקרן לאייפון

מדריך בנושא:   יחס הקרנה במקרנים

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !