מרכז הסאונד | יבואני מקרני מיני  – במחירים הזולים בישראל !!! 

מרכז הסאונד היינה יבואנית ומפיצה של מקרנים , לרבות, מקרנים קטנים, מקרני קולנוע ביתי ו- מקרן למצגות, (מכירה סיטונאית בעיקר) וגם לפרטיים במחיר הזול בארץ ! תבדקו אותנו !

050-2288600

כיצד מקרנים מגיעים לתמונות באיכות גבוהה

כאשר אתם יושבים בבית וצופים בסרט האהוב עליכם על גבי מסך הקרנה ענק של “150 באמצעות מקרן כגון XGIMI HORIZON Pro 4K HDR, אתם מקבלים חוויה מופלאה. אתם, יחד עם החברים והמשפחה שלכם, תתפעלו מאיכות התמונה המרהיבה, שתשדרג את ההנאה שלכם.
אבל האם יצא לכם לתהות כיצד התמונות המדהימות האלה מתאפשרות בכלל?
שני פרמטרים חשובים לאיכות התמונה הם רזולוציה ואיכות הווידאו. קל יותר להבין מהי איכות וידאו מפני שהיא מתייחסת לדברים כמו תאורה, צבעים ונגינה חלקה של הווידאו. רזולוציה היא פן קצת יותר טכני מאיכות וידאו משום שהיא מתייחסת לקבצי המדיה בפיקסלים.
עם רזולוציה גבוהה, אפשר להגיע לתמונות ולווידאו באיכות גבוהה, כך שיש חשיבות גדולה לרזולוציה גבוהה.

רזולוציה

סביר להניח שנתקלתם במונח כמו 1920×1080 בהתייחס לרזולוציה. זו הרזולוציה המבוטאת בפיקסלים. המספר הראשון מייצג את כמות הפיקסלים בציר האופקי (הרוחב), בעוד שהשני מתייחס לפיקסלים בציר האנכי (גובה).
פיקסל הוא החלק הקטן ביותר באלמנט התמונה. הפיקסל הוא יחידת מידע של תמונה או וידאו דיגיטליים. מספר פיקסלים כאלו יחד יוצרים את התמונה או הווידאו הדיגיטליים. אחסון התמונות האלו יאפשר לכם לשחזר אותם בכל עת בעזרת מערכת תצוגה דיגיטלית. זהו התהליך שמתרחש כאשר אתם צופים בסרט בטלוויזיה או במסך הקרנה.
תמונות עם כמות פיקסלים גדולה יותר ייראו טוב יותר מאשר תמונות עם פחות פיקסלים. ככלל, רזולוציה גבוהה יותר פירושה כמות פיקסלים גדולה יותר ומכאן – תמונה באיכות טובה יותר. למשל, ה-XGIMI AURA הוא מקרן 4K UHD (3840×2160 פיקסלים) המייצר תמונות באיכות גבוהה.

רזולוציות של וידאו כוללות שתי סוגי רזולוציות המכונות הפרדה תקנית (SD) והפרדה גבוהה (HD). בואו ניכנס קצת יותר לעומק.

א. הפרדה תקנית

רזולוציה SD היא הקצה הנמוך של טווח הרזולוציות, כאשר לרוב מדובר ברזולוציה של 640×480 או 640×360 פיקסלים. סביר להניח שכיום פחות תיתקלו בה, משום ש-HD היא הטכנולוגיה המועדפת. עם זאת, עדיין נעשה שימוש ב-SD בסמארטפונים, טאבלטים וב-DVD.

ב. הפרדה גבוהה (HD)

רזולוציית HD נחלה הצלחות ופריצות דרך רבות מבחינת הטכנולוגיה וקבלתה על ידי המשתמשים, הודות ליכולתה להעניק וידאו ותמונות באיכות גבוהה במיוחד. הקצה הנמוך של רזולוציית HD הוא 1280×720 פיקסלים. התכונה המגדירה רזולוציית HD היא הצגת וידאו ותמונות חדים יותר.

הפרדה גבוהה מגיע כיום במספר פורמטים שונים:

● הפרדה גבוהה (HD) – 1280×720 פיקסלים
● הפרדה גבוהה מלאה (FHD) – 1920×1080 פיקסלים
● אולטרה HD (UHD) – 3840×2160 פיקסלים
● הפרדת 4K – 4096×2160 פיקסלים

יתרה מזאת, ישנם עוד כמה פורמטים, וביניהם:

● Quad HD (QHD) – 2560×1440 פיקסלים
● הפרדת 2K (QHD) – 2560×1440 פיקסלים
● הפרדה גבוהה אולטרה רחבה – 5120×2160 פיקסלים
● הפרדת 8K – 7680×4320 פיקסלים
● הפרדת 10K – 10328×7760 פיקסלים

איכות הווידאו

הפרמטר החשוב הנוסף להפקת וידאו ותמונות באיכות גבוהה, מלבד הרזולוציה, הוא איכות הווידאו. בדומה למה שראינו לגבי רזולוציה, גם איכות הווידאו תלויה במספר מאפיינים שישפיעו על איכות התמונה או הווידאו שיוצגו.

 

HDR

טרם הגעת ה-HDR לשוק, לא ניתן היה להפריד בין הניגודיות לבהירות. כמו כן, לא היה אפשר להבחין בגווני צבעים שונים ובשינויי גוונים. עם HDR, ניתן להציג צבעים עמוקים יותר, סולם צבע רחב יותר, בהירות גבוהה יותר ואיכות וידאו סוחפת יותר בהשוואה לטווח הדינמי הסטנדרטי (SDR).

HDR פירושו טווח דינמי גבוה, כלומר על אותו המסך נרצה לראות שהלבנים בתמונה נתונה לבנים יותר ושהשחורים באותו הפריים שחורים יותר, בהתאם לתמונה או לסצנה המקוריים. השינויים וההבדלים האלו ברורים לעין במציאות, אך השאלה כיצד ניתן לראות אותם בווידאו. בדיוק בשביל זה קיים ה-HDR.

 

כיום, ניתן לקבל גישה לסוגי ה-HDR הבאים:
● HDR10
● HDR10+
● HLG
● Dolby Vision

 

HDR Metadata

Metadata הוא מידע אודות המידע. הוא מאפשר לכם להבין מהיכן הגיע המידע, כיצד הוא נאסף, אוחסן, הורחב ואיך ניתן להשתמש בו. למשל, אם אתם צופים בסרט בסלון על גבי מסך הקרנה, ה-Metadata יאפשר למכשיר להשתמש בנתונים בצורה נכונה כדי להקרין את הסרט.

ישנם שני סוגים של Metadata – סטטי ודינמי. Metadata סטטי עושה שימוש במידע נפוץ על בהירות וצבעים ללא קשר לסצנות ולפריימים המסוימים. Metadata דינמי משתמש בנתונים על אותה הסצנה או אפילו פריים נתון אחד. השימוש ב-Metadata דינמי מאפשר לייצר וידאו ותמונות ריאליסטיים יותר ולהציג תמונות ובהירות נאמנים למציאות בהתאם לסצנה ולפריים.

 

HDR10

HDR10 הוא תקן טכני פתוח המגדיר מפרטים בהם המשתמש צריך לעמוד כדי להשתמש בתקן. יש לו הגבלה בשל ה-Metadata הסטטי בו הוא משתמש, כאשר נקבעו ערכים אבסולוטיים של בהירות וצבעים עבור כל התצוגות. החסרון השני שלו הוא האיכויות הנמוכות עימן הוא פועל.

 

HDR10+

HDR10+, שפותח על ידי סמסונג, הוא שדרוג של HDR10, כאשר הוא מחליף את ה-Metadata הסטטי ב-Metadata דינמי. אמנם הוא לא משתמש ב-Metadata הספציפי עבור המסך, אך הוא מסוגל לסייע לתצוגה להתאים עצמה לפריים או לסצנה המסוימים. כמו כן, מדובר בתקן פתוח לשימוש. קצת קשה יותר ליישם אותו מפאת הצורך במעבדים ובכרטיסי מסך טובים יותר.

 

Dolby Vision

Dolby Vision הוא פורמט שונה אך דומה ל-HDR. השימוש בו מותנה ברישיון מ-Dolby. גם הוא עושה שימוש ב-Metadata דינמי, אך כללי היישום שלו נוקשים יותר בהשוואה לפורמטים אחרים. הטכנולוגיה שלו מאפשרת לקבל יותר פרטים בסצנות חשוכות ובהירות יותר. Hybrid Log-Gamma (HLG)

Hybrid Log-Gamma (HLG), שפותחה על ידי BBC ו-NHK מיפן, היא טכנולוגיה מבטיחה, לה הפוטנציאל להתקבל בצורה רווחת ורחבה מכיוון שהיא לא עושה שימוש ב-Metadata כלל. במקום זאת, היא משתמשת בעקומת גמא כדי לעבוד עם הבהירות של תוכן ה-SDR. יתרה מכך, היא נעזרת בעקומה לוגריתמית כדי לעבוד עם הבהירות של תוכן ה-HDR. השימושיות שלה ברורה בשידורים חיים, שידורי לווין ושידורי טלוויזיה בכלל. נכון להיום, מדובר בטכנולוגיה יעילה יותר מאשר Dolby Vision ו-HDR10+.

 

MEMC

טכנולוגיית Motion Estimation, Motion Compensation (MEMC) היא ברכה עבור חובבי ספורט או גיימרים המשתמשים במסכי הקרנה ולא בתצוגות אחרות כדי לשחק במשחקים שלהם או לצפות במשחקי הספורט. MEMC עושה שימוש באלגוריתמים ובעכבה נמוכה כדי לבטל הפרעות בתמונה בהקרנת תמונות דינמיות במיוחד. כך, תנועות מהירות נראות ברורות, חלקות ואמינות יותר.

 

עכבת פריים

לעכבת הפריים חשיבות עצומה במשחקים. עיבוד MEMC דורש פריימים של מידע עם עכבה מסוימת. על ידי הכנסת פריימים, ניתן להפוך תמונה של משחק וידאו לחלקה יותר. גיימרים יכולים לנסות את ה-Game Mode במקרן XGIMI, המספק איזון טוב בין עכבת הפריים לבין תמונה חלקה.

 

טווח תנועת אובייקט

טווח העיבוד של MEMC תומך בתנועת אובייקטים על גבי המסך. ניתן לבקש את הטווח הנדרש כדי לתמוך בתנועת האובייקט.

 

הגנה סטטית על המסך

בצפייה בטלוויזיה, נדרשת הצגה של לוגואים סטטיים מטעמים מסחריים. טכנולוגיית MEMC מאפשרת לאתר את תמונות הלוגו הסטטיות האלה ולהציג אותן כראוי, ללא הפרעות.

 

הדיוק של MEMC

טכנולוגיית MEMC של XGIMI מסייעת בשיפור הדיוק של MEMC באמצעות Football Mode, המאפשר שילוב פריימים עם דיוק משופר. הדבר עוזר רבות בהפחתת שגיאות בפריימים, בייחוד בצפייה באובייקטים קטנים יותר בתמונה.

 

דיוק בחישוב

משחקי וידאו וספורט משפיעים על דיוק החישוב בעיבוד MEMC. באופן דומה, פיצוי קוונטי של התמונה, שינויים בבהירות ובתמונה, תנועה תכופה של אובייקט ותמונות נעות באופן מתמשך משפיעים על הדיוק של החישוב.

כדי להתגבר על הבעיות האלו, הכניסה XGIMI את MOTION TURBO, בייחוד עבור XGIMI H3, המאתר סצנות מורכבות מהר יותר באמצעות אלגוריתם חדש, כך שהחישוב מדויק יותר.

מנוע תמונה X-VUE

כיצד X-VUE 2.0 מספק בהירות מנצחת
מנוע התמונה X-VUE 2.0 של XGIMI הוא פיתוח בלעדי המאפשר לייצר את התמונות והווידאו הברורים ביותר שניתן. היתרון הוא שהטכנולוגיה הזו מציגה לא רק תוכן סטטי אלא גם תוכן דינמי בבהירות מוחלטת ונאמנה למציאות. אפילו הצבעים מתעוררים לחיים.

מנוע תמונה X-VUE 2.0

הטכנולוגיה של מנוע X-VUE, אשר פותחה לאורך יותר מחמש שנים, כוללת 11 טכנולוגיות נפרדות ו-3 מערכות שונות. אלה מסייעות לספק תמונות מרהיבות, ברורות וחדות במיוחד, עם צבעים עשירים. כמו כן, הן מפחיתות את הרעש וההפרעות. בסך הכול, הטכנולוגיה הזו מעניקה חוויה של איכות סוחפת.

 

Enhanced clarity

הטכנולוגיה הופכת תמונות דינמיות לחלקות יותר, מגדילה את הפרטים של תמונות ומשפרת את הריבוד של התמונה.

 

Revivification

מאחד את תקן טמפרטורת הצבע, משפר צבעים אחרים עבור אובייקטים שונים ומתקן צבע עור. מטרת האפקט לשחזר צבעים אמיתיים ללא עיוותים.

 

Ultra de-noise

הטכנולוגיה הופכת את התמונה לברורה וחלקה יותר ומשפרת את החדות בטקסטים.

הקרנה על גבי מסך גדול מקנה לחבריכם ולמשפחתכם חוויה מדהימה בצפייה בתמונות ברורות, בהירות ובאיכות גבוהה כמובן.

הטכנולוגיות שפיתחה XGIMI, כגון MEMC, diffuse reflection imaging, תיקון קיסטון אוטומטי ומנוע תמונה X-VUE ייחודי מסעייות להעניק לכם חוויית צפייה בלתי נשכחת.
איכות התמונה והרזולוציה הן שני פרמטרים חשובים במיוחד בכל הנוגע לאיכות התמונה והווידאו. XGIMI AURA הוא מקרן 4K UHD (3840×2160 פיקסלים) המייצר תמונות באיכות גבוהה.

יתרה מזאת, XGIMI פיתחה עוד כמה תכונות של איכות וידאו. ביניהן טכנולוגיית MEMC ומנוע התמונה X-VUE 2.0.

XGIMI מציעה מגוון מקרנים עבור מגוון משתמשים, שימושים וטכנולוגיות. להלן מוצרי XGIMI בעלי טכנולוגיית MEMC:
● מקרן HORIZON Pro 4K HDR – 3840×2160 פיקסלים
● מקרן ביתי HORIZON FHD – 1920×1080 פיקסלים
● מקרן נייד Halo+ FHD – 1920×1080 פיקסלים
● מקרן ביתי Elfin FHD – 1920×1080 פיקסלים
● מקרן AURA 4K ultra HD – 3840×2160 פיקסלים

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !