מרכז הסאונד | מקרנים ומסכי הקרנה  – במחירים הזולים בישראל !!! 

מרכז הסאונד היינה יבואנית ומפיצה של מקרנים ומסכי הקרנה לבית, לעסק, ולמשרד, לרבות, ציוד הקרנה לקולנוע ביתי, (מכירה סיטונאית בעיקר) וגם לפרטיים במחיר הזול בארץ ! תבדקו אותנו !

ראו כאן מבצעי מקרן ביתי  |  תוכלו ליצור איתנו קשר טלפוני מהיר או ווצאפ ב:

050-2288600

מבוא ליחסי ממדים למקרנים

מאז ומתמיד, יחסי ממדים היו חלק מהטלוויזיה והקולנוע. אם צפיתם בטלוויזיה בשנות ה-90 וה-2000, אתם בטח זוכרים את מסכי הטלוויזיה בצורת ריבוע שהיו באותם ימים. הפורמט לווידיאו של כמעט ריבוע הוא למעשה יחס הממדים 4:3. עם השנים, הדורות החדשים יותר של מסכי הטלוויזיה והתכנים החלו להעדיף פורמט רחב יותר, מלבני יותר, שהוא ה-HDTV, הידוע בתור יחס הממדים 16:9.

רוב המקרנים כיום יכולים להציג תכני וידיאו ביחסי ממדים שונים. מקרנים לקולנוע ביתי, מהסוג הנפוץ בחדרי סלון או ב- חדרי קולנוע ביתיים, לרוב יקרינו יחד ממדים של 16:9 מאחר שזהו הסטנדרט ברוב הסרטים של ימינו. שימוש של מקרן למשרד או מקרן לחדרי ישיבות דורש מקצועיות רבה יותר, ונדמה כי יחס הממדים 4:3 מתאים יותר, בעיקר אם אין דרישה לחוויה סוחפת במיוחד.

במאמר שלפניכם, נדון ביחסי הממדים הנפוצים במקרנים, נשווה בין 4:3 לבין 16:9, נציע יחסי ממדים אידיאליים למקרנים בהתאם למקרים ונתן המלצות מקרנים המציעים גמישות ביחסי הממדים.

מה הם יחסי הממדים הנפוצים למקרן?

מה זה בכלל יחס ממדים?

היחס של רוחב התמונה במקרן לבין גובהה ידוע כיחס הממדים. מדובר במספר המבטא את היחס בין הממדים של תצוגה מוקרנת ואת צורתה כפי שתוקרן. למשל, יחס ממדים של 16:9 פירושו שכל 16 אורכים שנמדדו על פני התצוגה מייצגים תשעה אורחים בגובהה, כך שתתקבל תצוגה של מסך רחב.

יחסי ממדים נפוצים

אמנם ייתכן שתיתקלו ביחסי ממדים אחרים כמו Cinemascope ו-16:10, אך יחסי הממדים הנפוצים ביותר בשימושים עסקיים, בחדרי קולנוע ביתיים ובשימושים אחרים הם 16:9 ו-4:3.

4:3

יחס הממדים 4:3 הוא המוקדם ביותר שהופיע בתצוגות של טלוויזיה, קולנוע ומחשבים. למשך זמן רב, הוא שימש כסטנדרט העולמי. מסכי טלוויזיה מסורתיים בפורמט שאיננו בחדות גבוהה ומקרני SVGA, XGA ו-UXGA מציגים פורמט של 4:3 טבעי.

אלה הממדים הדומים ביותר לשדה הראייה של העין האנושית וצורתם כמעט ריבוע. הרוחב של תצוגה ביחס הממדים 4:3 הוא פי 1.33 מהגובה שלה. למשל, אם גובה התצוגה “50, רוחבה יהיה 50×1.33, כלומר “66.5.

16:9

יחס הממדים הנפוץ ביותר בימינו הוא 16:9. כיום, 16:9 משמש כסטנדרט ברוב המקרנים ומסכי הטלוויזיה המודרניים. מאז שיוצרי תכנים וקולנוע אימצו את פורמט ה-16:9, רוב המקרנים מגיעים עם יחס ממדים 16:9 בתור ברירת מחדל. טלוויזיה שטוחה היא דוגמה פשוטה למראה של מסך 16:9.

מבחינה ממדית, רוחב התצוגה ביחס הממדים 16:9 הוא פי 1.78 מגובהה. כך, רוחב מסך הקרנה שגובהו “60 יהיה 60×1.78, קרי “106.8. יחס הממדים 16:9 נועד להתאים לרזולוציה בחדות גבוהה ולהעניק חוויה סוחפת יותר מאשר הפורמטים המוקדמים יותר.

4:3 לעומת 16:9

מסכי הקרנה מגיעים עם יחס ממדים קבוע. חלקם 4:3 וחלקם 16:9 וניתן להבדיל ביניהם בקלות הודות לצורה – האחד כמעט ריבוע והשני רחב למדי. גם התכנים המוקרנים מגיעים במגוון יחסי ממדים. תכניות טלוויזיה קלאסיות או סרטים ישנים יהיו לרוב ב-4:3, כאשר תכנים עדכניים יותר יהיו ביחס ממדים של 16:9.

כך יופיעו שני יחסי הממדים על גבי מסך ההקרנה שלכם:

  • אם יש לכם מסך הקרנה של 4:3 (כמעט ריבוע), כל וידאו ביחס ממדים של 4:3 יתאים למסך באופן מושלם, ללא שוליים שחורים, בעוד שתכנים ביחס של 16:9 לא יתאימו למסך וישאירו שוליים שחורים למעלה ולמטה.
  • אם יש לכם מסך הקרנה 16:9 (מלבני יותר מאשר 4:3), כל וידאו ביחס ממדים של 4:3 לא יתאים למסך וישאיר שוליים שחורים משני צידי התצוגה. תוכן וידאו ביחס ממדים של 16:9 יתאים למסך באופן מושלם, ללא שוליים שחורים.

כמו כן, אתם יכולים לעשות זום או למתוח את הווידיאו כך שיתאים למסך ההקרנה שלכם, אך קחו בחשבון שהתמונה ככל הנראה תשתנה.

מה הוא יחס הממדים האידיאלי עבורי?

בחירת יחס הממדים המושלם תלוי בגורמים שונים: ממדי מסך ההקרנה שלכם, יחס הממדים בו המקרן שלכם תומך, אופי התוכן שאתם רוצים להקרין והכי חשוב – החדר.

חדרי סלון

לחדרי סלון יש יותר מקום בקיר מאשר רוב החדרים בבית, ובהם אנשים שוהים כדי לנוח ולהירגע. צפייה בתוכן האהוב עליכם עם יחס ממדים של 16:9 בחדר הסלון שלכם יעניק לכם צפייה אסתטית יותר מאשר פורמט 4:3, בעיקר לצפייה בסרטים. תצוגה רחבה יותר של 16:9 תהיה סוחפת יותר ותעשה שימוש טוב יותר במרחב הזמין בקיר.

[ראו כאן מדריך לבחירת מקרן לסלון ]

חדרי קולנוע ביתי

מכיוון שרוב הסרטים מגיעים ביחס ממדים של 16:9, זהו היחס האידיאלי לחדרי קולנוע ביתיים. מסך רחב יותר של 16:9 יציג את כוונות הבמאי בצורה טובה יותר, עם יותר מקום לעצמים לעומת פורמט 4:3. בנוסף, התצוגה הרחבה תעניק לכם חווית צפייה סוחפת יותר שתמלא את כל שדה הראייה שלכם. בנוסף, יחס ממדים של 16:9 יכול לתמוך גם ברזולוציות הגבוהות ביותר.

[ ראו כרן מדריך לבחירת מקרן לבית עבור קולנוע ביתי ]

חדר שינה

בדומה לחדרי סלון, מקרנים בחדר השינה ככל הנראה יקרינו סרטים ותכניות טלוויזיה באמצעות שירותי סטרימינג. כאמור, יחס הממדים הנפוץ והאידיאלי לסרטים ולתכניות טלוויזיה כיום הוא 16:9, אשר יעניק תצוגה מדויקת, ללא שוליים שחורים שעלולים להסיח את הדעת.

[ ראו כאן מדריך לבחירת מקרן לחדר שינה ]

משרד

למשרדים ולשימושים עסקיים ומקצועיים יותר, ישנו פחות דגש על צפייה סוחפת או רזולוציה גבוהה . בשימושים מהסוג הזה, יחס ממדים של 4:3 יקל על העיניים ויהיה מצוין כ- מקרן למצגות למשל. לשימוש עסקי ישנו דגש גם על עניין הניידות, ולכן מומלץ לשקול קנייה של מקרן נייד.

חדרי מעונות

בחדרי מעונות, לרוב יהיה פחות מרחב מאשר בחדרי סלון או בקולנוע ביתי, והאסתטיקה לא בהכרח תהיה בעדיפות עליונה. בשימוש כזה, יחס ממדים 4:3 יהיה אידיאלי מכיוון שהוא מאפשר לחסוך במקום ולמקסם את השימוש בחלל.

יחסי ממדים אינם עומדים בכלל ה”גודל אחד מתאים לכול”

יחסי הממדים 4:3 ו-16:9 הם הפורמטים הנפוצים ביותר במקרנים כיום. בעוד שהראשון מביניהם נראה כמו ריבוע, השני רחב יותר, מלבני יותר והפך להיות הסטנדרט כיום.

לשימושים בהם נדרשת תצוגה רחבה ברזולוציה גבוהה, כמו חדרי סלון וחדרי קולנוע ביתיים, יחס הממדים 16:9 הוא האידיאלי. יחס הממדים 4:3 הוא האידיאלי בשימושים אחרים, בהם האסתטיקה איננה הכרחית ולא בהכרח יש מספיק מרחב, כמו בחדרי מעונות או במשרדים.

לדוגמא, המקרנים XGIMI HORIZON , Mogo ו-AURA הם מקרני לייזר רבי-עוצמה, ביתיים וניידים, שיכולים לספק לכם את התוכן האהוב עליכם ביחסי הממדים 4:3 ו-16:9. כמו כן, הם מגיעים עם מערכת סאונד איכותית הכוללת רמקולים מובנים מבית Harman Kardon, רזולוציה של 4K/1080p וטכנולוגיית שיפור תמונה, כך שהיכן שלא תשתמשו בהם, תקבלו חוויה מספקת וסוחפת.

 


 

מרכז הסאונד | מקרנים ומסכי הקרנה  – במחירים הזולים בישראל !!! 

מרכז הסאונד היינה יבואנית ומפיצה של מקרנים ומסכי הקרנה לבית, לעסק, ולמשרד, לרבות, ציוד הקרנה לקולנוע ביתי, (מכירה סיטונאית בעיקר) וגם לפרטיים במחיר הזול בארץ ! תבדקו אותנו !

ראו כאן מבצעי מקרן ביתי  |  תוכלו ליצור איתנו קשר טלפוני מהיר או ווצאפ ב:

050-2288600

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !