מרכז הסאונד – ציוד DJ – במחירים הזולים בישראל !!! 

אז לפני שנתחיל במדריך, נגיד לכם בקצרה, שאנו, מרכז הסאונד היינה יבואנית ומשווקת עשרות דגמי ציוד DJ, קונטרולרים, פלטות וציוד הגברה לתקליטנים – ילדים, מתחילים, ומקצוענים כאחד. (מכירה סיטונאית בעיקר)

תוכלו ליצור איתנו קשר טלפוני מהיר או ווצאפ ב:   050-2288600


ערכת די ג’יי למתחילים או ילדים, מה צריך?

בהרבה מקומות בעולם, דיג’יי הוא מקור תעסוקה והכנסה די מקובל, בישראל המצב אינו שונה, ישנם דיג’ייס רבים בכל איזור ובכל ז’אנר, ונדמה שלכולם יש תעסוקה מספקת.

בעקבות זאת יש צעירים רבים הנוהרים לקנות ציוד בעשרות אלפי שקלים וחותרים להתחיל להיות DJ (דיג’יי). 

במדריך זה נמליץ על כמה פריטים הכרחיים במיוחד לדיג’יי המתחיל, וננסה לכסות את כל האפשרויות כדי שהדיג’יי המיועד יצליח לתת לקהל שלו חוויה מספקת ומוצלחת במיוחד.

 

דיג’יי הוא disc jockey, “רוכב על הדיסק” בתרגום חופשי, בעבר היו הדיג’ייס מתנהלים עם פלטות אשר אליהן מכניסים דיסקים ועושים מיקסים mix, כיום המוצר אשר החליף את הפלטה הוא הקונטרולר, הקונטרולר מתפקד כפלטה אך עושה פעולות רבות יותר ומסובכות יותר, במקרה של הדיג’יי המתחיל, מלבד המחשב, הקונטרולר הוא מרכז ולב המערכת ומשמש כשער בין המחשב לרמקולים.

[ ראו כאן את: דירוג קונטרולרים מומלצים 2023 ] 

נוסף על כך יש את ה: מערכת הגברה, הכוללת מיקסר הגברה, רמקולים ומיקרופון, באמצעות כל אלה אנו בונים מערכת די מלאה לדיג’יי המתחיל.

קונטרולר

כמו שצויין כבר לפני, קונטרולר DJ הוא מכשיר המתפקד כבקרה ושליטה על התוכן היוצא אל הרמקולים, הפעלה כזו יכולה להיות מוזנת ישירות מהזיכרון הפנימי של הקונטרולר DJ , או חיבור קל למחשב באמצעות כבל usb המיועד למשימה, usb sound interface, ישנן חברות רבות המייצרות קונטרולרים באיכויות וברמות שונות, קונטרולרים אמור להקל רבות את העבודה של הדיג’יי המתחיל, ומיועד לספק מיקסים איכותיים והרמוניים גם בידיים אשר פחות מקצועיות. 

למעשה, קונטרולר DJ הוא תחליף למה שהיה פעם נקרא פלטת DJ, אך עדיין רבים קוראים לזה “פלטה לDJ”.

אך חשוב לציין כי החברה השולטת בתחום הקונטרולרים ל- DJ היא חברת פיוניר, Pioneer, אשר שולטת בלמעלה מ- 90% מהשוק. וכאן המקום לקבוע כי חכמת ההמונים לא טועה במקרה הזה, ואכן הקונטרולרים של פיוניר הכי מתוחכמים, אמינים, ואיכותיים.

[ ראו כאן מחירון ומבצעי קונטרולר לדיגיי ]

 

בתמונה: קונטרולר DDJ-400 של פיוניר, הדגם הכי מומלץ למתחילים

 

כיום ישנן קונטרולרים ל-DJ שלא עולים במידותיהם על סמארטפון ממוצע, ועדיין מסוגלים לבצע פעולות רבות , אך עדיין לא מסוגלים להוות תחליף לקונטרולר DJ רגיל.

קונטרולר הוא אחד מעמודי התווך הבונים את תפקיד ה DJ העכשווי. 

 

מיקסר DJ

מיקסר הוא מוצר ידוע ומוכר כבר שנים רבות ונמצא כמעט בכל מקום בו נמצאים רמקולים, מוגברים או פסיביים בצירוף מגבר, המיקסר תפקידו כשמו, לעשות מיקס, ערבוב, של כל התוכן המוזן אליו אל הרמקולים המוגברים בצורה מאוזנת וישירה, המיקסר כמוכן מהווה הקו המקשר אל הקונטרולר, מיקרופונים, ובכלל כל תוכן שאנו מעוניינים להוציא דרך הרמקולים המוגברים. 

ככל שיש למיקסר יותר כניסות כך ניתן לחבר אליו יותר מכשירים, לדיג’יי המתחיל דרוש מיקסר אמין ודי בסיסי לפחות 12 ערוצים באופן כללי ועדיף שהמיקסר יהיה מצוייד באפקטים דיגיטליים, ישנן חברות רבות המייצרות מיקסרים כבר שנים רבות, Behringer, YAMAHA, TRX ו TRX AUDIO ועוד רבות נוספות. 

 

הגברה + רמקולים ל DJ

בימנו כבר לא נהוג לרכוש רמקולים פסיביים כמו בעבר, כיום ההמלצה הגורפת של כמעט כל הנוגעים בדבר היא שדיג’יי, מתחיל או מתקדם אמור להצטייד ולהיות בעלים של רמקולים מוגברים איכותיים, רמקולים מוגברים מגיעים בכל מני גדלים מידות וצורות וישנן חברות רבות אשר מייצרות רמקולים מוגברים, בין היצרנים המוכרים והאיכותיים יותר נמצאים; TRX AUDIO, JBL, RCF, TURBOSOUND ועוד רבים נוספים. 

כמה רמקולים מוגברים צריך דיג’יי מתחיל? הכמות המינימלית של רמקולים מוגברים המיועדים לנגינה של דיג’יי היא שניים, הסמפקים לפחות סאונד סטריאו ביא ומלא ומנפקים סאונד מקיף ויוצאים מן תחימה של אזור מסויים. רמקולים מוגברים לרוב מגיעים במידות של 10,12 ו15 אינצ’ים והבחירה נעשית בהתאם לגודל הקהל המיועד, מידות האזור או האולם ועוד..  [ ראו כאן את הדירוג של : רמקולים מוגברים מומלצים 2022 ]

 

רמקולים מוגברים לDJ הם לדעתי המוצר החשוב ביותר במערכת הגברה כאשר מדובר על המוצר המוגמר, ורבות מאוד מאיכות הסאונד ופיזורו תלוי בהם. 

[ בבחירת ציוד הגברה, תוכלו להיעזר במדריך שלנו בנושא: איך לבחור ציוד הגברה מקצועי.

אוזניות ל DJ

אוזניות הם מוצר הכרחי לכל דיג’יי, קל וחומר לדיג’יי המתחיל, אזניות מספקות שני ממדים של שימוש, השימוש הראשון הוא “שיעורי הבית” של הדיג’יי הכנת מיקסים, שילוב סגנונות שונים, ושמיעת רצועות המיועדות לסט, כל הפעולות הללו מתבצעות מבעוד מועד, פעולות הכנה לאירוע, השימוש השני הוא השימוש באירוע חי, באמצעות האזניות יכול הדיג’יי לבחור את השיר הבא, לשנות סגנון, או להיכנס ולהגיד כמה מילים וכל זה בזמן הכי נכון והכי מדוייק לפעולה, אזניות הם הלחם והחמאה של כל דיג’יי, ובמקרים רבים תראו את הדיג’יי נושא את האזניות שלו בעצמו בניגוד לשאר הציוד. 

אזניות נמצאות בתחום מאוד רחב וישנן חברות רבות, ותיקות וצעירות כאחד המייצרות אזניות איכותיות וראויות לשימוש מקצועי של הדיג’יי המתחיל חברות כמו sony, Sennheiser, ו Pioneer המייצרות כבר שנים רבות או aiaiai, Audio Technica ו beats אשר פרצו לתודעה בעשורים האחרונים, כולן מייצרות לפחות מוצר אחד אשר מתאים לשימוש של הדיג’יי המתחיל וראויות לשימוש מקצועי. 

 

מיקרופון

כמו בכל מוצר אחר מהמוצרים אשר עברנו עליהם היום גם המיקרופון הוא מוצר הכרחי ונחוץ לדיג’יי המתחיל ובכלל, המיקרופון, מחובר לקונטרולר או לרוב למיקסר, ומשמש כקו גישה ישיר בין הדיג’יי המנגן אל הקהל שלו. 

מיקרופונים מגיעים גם כן בשלל צורות ותצורות, המומלצת ביותר לדיג’יי המתחיל היא מיקרופון ידני דינאמי בסיסי, חוטי או מיקרופון אלחוטי לפי העדפה וכמובן תקציב. 

אין צורך לרכוש את מיקרופון השירה הטוב ביותר כי זה לא תפקידו, צריך מיקרופון ווקלי איכותי אשר יענה על הדרישות בצורה טובה, מספקת, ויאריך חיים וישמור על ביצועים יציבים לאורך זמן. 

כבלים, חצובות וקייסים

מוצרים מאוד חשובים והכרחיים אשר לרוב שוכחים אותם או לא מייחסים להם חשיבות רבה הם המוצרים הנלווים, כבלים לצורך העניין, חשוב להצטייד בכבלים איכותיים ועמידים, תמיד להחזיק ספיירים נוספים במקרה של תקלה. 

חשוב להצטייד בכבלים באורך המתאים למרחק הדרוש בין עמדת השליטה אל הרמקולים, וכמוכן בעובי המתאים אשר מיועד להפקת ולהעברת סאונד איכותי בלי פשרות. 

חצובות הן אלה אשר קובעות את כיוון הרמקולים, נוחות תפעול המיקרופון גובה הרמקולים המתאים לגובהן של אוזני האנשים בקהל ועוד.. 

קייסים, המוצרים אשר איתם מתנהל הדיג’יי המתחיל או הותיק הם לרוב ממש עדינים, ובעלי חלקים אלקטרוניים מזעריים ורגישים, על כן נהוג ורצוי לשאת את רוב המוצרים בקייס מיועד, ישנם קייסם לרמקולים, למיקרופונים, קייסים לקונטרולרים ומיקסרים ואפילו קייסים לחצובות וסטנדים קייסים מיועדים לשמור על המוצרים ללא פגע ובלאי, ישנם אף קייסים מרופדים וקשיחים אשר אמורים גם להיות חסיני נפילות ופגיעות מעבר לרגיל. 

 

אתה מעוניין להיות דיג’יי מתחיל? זה הציוד אשר דרוש לך,  מכל אחת מהקטגוריות ישנם מוצרים רבים אשר יכולים להיות הפתרון המתאים, כמעט כמו בכל תחום גם כאן זו שאלה של העדפה ותקציב, כמובן שגודל הקהל, תדירות פעילות, ומידות האזור אשר אמורה להיות בו ההשמעה גם הם פרמטרים חשובים אשר את כולם צריך לקחת בחשבון לפני רכישת ערכה לדיג’יי המתחיל. 

אחרי שרכשתם את הציוד תוכלו להיעזר במדריך שלנו: איך לתקלט עם קונטרולר DJ

 

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !