מדריך לטכנולוגיית הקרנה במקרנים צמודי קיר

האם כדאי לקנות מקרן להקרנה קרובה במיוחד? כבר כמה שנים שטכנולוגיית ההקרנה המתקדמת מכה גלים בעולם של מקרני קולנוע ביתי, כשהמותגים הטובים ביותר מצטרפים לספינה וברור שהקרנה בטווח כזה קצר היא לא פחות ממתנה עבור חובבי קולנוע מושבעים.

[ ***שימו לב! אנו יבואנים של מקרנים לרבות מקרני לייזר לקולנוע ביתי (מכירה סיטונאית בעיקר) ראו כאן מחירון מקרני לייזר טווח קצר ]


ללא ספק, מקרן להקרנה קרובה במיוחד (UST) הוא לרוב יקר יותר ממקרן טווח קצר (או אפילו טווח ארוך) רגיל, בשל טכנולוגיית הלייזר המשמשת להצגת תמונות בזווית כזו חדה וקרובה על קיר או מסך. מיותר לציין שאם דמיינתם שתוכלו להציב מקרן לייזר 4K על שולחן קפה באמצע החדר, או על איזה מדף מאחוריכם, מהר מאוד תבינו שזה פחות עובד במציאות.
עם זאת, למרבה המזל, אתם לא באמת חייבים לבחור בין הצורה לתפקוד, שכן דגמי מקרנים להקרנה קרובה במיוחד מציעים במידה רבה תמונה באיכות נהדרת (הודות להקרנת הלייזר שלהם), וגורם צורה נוח, כאשר הם יושבים על מדף או מזנון בדיוק כמו טלוויזיה, אך תופסים את החלק בקיר שאתם גם ככה לא משתמשים בו.

אז, האם באמת כדאי לקנות מקרן לייזר צמוד קיר ? וכמה זה יעלה? במדריך הבא ניתן לכם את היסודות של הטכנולוגיה הבסיסית, נשים זרקור על כמה דגמים מומלצים ונדון ביתרונות והחסרונות של מקרן טווח קצר במיוחד.


מקרן להקרנה קרובה \ מקרן צמוד קיר: מה זה?

מקרן להקרנה קרובה במיוחד הוא למעשה ההתפתחות של מקרן לייזר טווח קצר צמוד קיר. בעוד שמקרן להקרנה קרובה יכול להקרין (או להטיל) תמונה ממרחק של מטרים ספורים (משלושה עד שמונה), מקרן להקרנה קרובה במיוחד מקצר את המרחק הזה לסנטימטרים בודדים.
המשמעות היא שאפשר להציב אותו צמוד לקיר, בדיוק כמו טלוויזיה – שזה שדרוג קליל אם הסלון שלכם כבר בנוי כך.
אתם יכולים לבחור להקרין ישירות על הקיר או על מסך ייעודי, אם כי האפשרות הראשונה חוסכת לא מעט מקום, שזה אידיאלי למי שרוצה ליהנות ממקרן מבלי שיהיה לו תקוע ריבוע גדול ושחור באמצע הסלון.


המרחק הקרוב הזה מתאפשר בעזרת הקרנת לייזר, עם עדשות רחבות זווית ומראות שמייצרות תצוגה בזווית חדה מבלי לעוות את התמונה. בזכות טכנולוגיית הלייזר, הדגמים האלה גם בהירים למדי, ולרוב מספקים את הסחורה גם בסביבה בהירה יחסית. כמובן, ככל שהחדר חשוך, כך התמונה נוצצת יותר. בדרך כלל, הם מגיעים גם עם רזולוציית 4K.

יתרון נוסף שיש לרוב המקרנים צמודי קיר לייזר להקרנה קרובה במיוחד הוא סאונד מובנה, בזכותו הצליל מגיע מאותו הכיוון ממנו יוצאת התמונה (דבר שלא תקבלו עם מקרן טווח קצר רגיל, עבורם בדרך כלל תידרשו להציב רמקולים במרחק של כמה מטרים ממיקום ההקרנה עצמו).

הם עולים הרבה יותר ממקרני LCD או DLP, אבל בחירה בחלופות האלה תיאלץ אתכם לוותר על הרבה מהיתרונות של טכנולוגיית הלייזר.


כמה עולה מקרן צמוד קיר להקרנה קרובה במיוחד ?

מקרנים להקרנה קרובה במיוחד נמצאים כיום בקצה הגבוה של מקרנים לקולנוע ביתי, כלומר תצטרכו להיפרד מכמה אלפי שקלים תמורת אחד כזה.
הדגם הזול ביותר בקטגוריה הזו שאנחנו ממליצים לכם לבדוק הוא ה-JMGO O1, שעולה 8,995 ש”ח ויכול להקרין על מסך גודל של בין 60 ל-100 אינץ’ במרחק של 25 ס”מ. בקצה העליון יותר, תמצאו את מקרן לייזר ה-UHZ65UST הנהדר של Optoma, שמספק עוצמת הארה גבוהה במיוחד של 3,500 לומן.
ביניהם, מקרן לייזר דגם ה-Xgimi Aura 4k מומלץ במיוחד לחובבי קולנוע וספורט, שמספק הארה בעוצמה של 2,400 לומן (שווה ערך ל-6,000 לומן בשל היותו מקרן לייזר טווח קצר).

האם כדאי לקנות מקרן להקרנה קרובה במיוחד?

מקרן לייזר 4K להקרנה קרובה במיוחד (או UST) הוא הבחירה המושלמת למי שמחפש תמונה בהירה באיכות מעולה והקרנה נוחה שניתן להציב ולהעלים ברגע, מבלי שכל המערכת תתפוס מקום של טלוויזיה גדולה. עם מקרן כזה, תוכלו לחסוך את חוסר הנוחות של מקרנים להקרנה ארוכה, שדורשים הצבה קבועה במיקום ספציפי בחדר.
דגמי מקרנים להקרנה קרובה יקרים למדי, וייתכן שתצליחו לקבל תמונה באיכות דומה עם מקרן מנורה איכותי בשני שליש מהמחיר שלהם.

אם אתם מחפשים להציב מקרן על מדף או על מזנון, אולי כדאי שתשקלו לבחור במסך טלוויזיה, שכן תוכלו לקנות טלוויזיה נהדרת במחיר של מקרן להקרנה קרובה במיוחד. כמובן, לא סביר שתמצאו טלוויזיית 4K עם תמונה בגודל של 120 או אפילו 150 אינץ’, כך שתיאלצו להסתפק בטלוויזיית 4K בגודל 65 או 75 אינץ’.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !