הקרנה קרובה | חללים קטנים. 

האם אני יכול להשתמש במקרן כדי לייצר תמונה ענקית בחלל קטנטן? בהחלט!

על פי התפיסה המקובלת, צריך הרבה מקום כדי לייצר תמונה גדולה. אולם כמה ש”מרחק ההטלה” אכן מהווה פקטור, בפועל, עם טכנולוגיית ההקרנה של היום, ישנן מעט מאוד מגבלות על גודל המסך.
הערה חשובה: אנו ממליצים בחום להשתמש אך ורק במסכי הקרנה קבועים ALR או במסכי הקרנה ידניים / מסכי הקרנה חשמליים מתוחים עם מקרנים להקרנה קרובה, שכן הקרנה על מסך לא מתוח עלולה לייצר אפקט “סולם”, שיכול להיגרם גם מהגלים הקטנים ביותר שנוצרים על גבי המסך. מסך מסגרת קבוע ומתוח מונע את האפקט הזה.
אתם רק צריכים לבחור את המקרן הנכון. הנה מדריך קצר שמסביר בדיוק את זה.

 

***שימו לב! אנו יבואנים של מקרני טווח קצר להקרנה קרובה (מכירה סיטונאית בעיקר – לחץ כאן למחירון מקרני טווח קצר ) מקרנים רגילים, מקרנים ניידים, ומסכי הקרנה ואביזרים.. כך שאם יש לכם שאלות אתם מוזמנים לפנות אלינו ונעזור לכם בשמחה…

חייגו אלינו 050-2288600 או הגיעו אלינו וקבלו ייעוץ ללא תשלום !

מדריך לרכישת מקרן טווח קצר להקרנה קרובה ולהקרנה קרובה במיוחד

הנושא הטכני הראשון שחשוב להבין הוא “יחס הטלה”. בשפה פשוטה, דמיינו שאתם מחזיקים פנס בחדר חשוך. כאשר אתם מהבהבים על הקיר מקרוב, אתם מקבלים עיגול בהיר וקטן. ככל שאתם הולכים אחורה, העיגול הולך וגדל מחד, אך מתעמעם מעט מאידך. החישוב המתמטי של האפקט הזה נקרא “יחס הטלה”. [ ראו כאן מילון מונחים של מקרנים ]

מבחינה טכנית, “יחס הטלה” הוא משוואה שעזרתה ניתן להבין את המרחק מהמקרן למסך בהשוואה לגודל המסך. לדוגמה, למקרן סטנדרטי יש יחס הטלה של 1.5:1. אז כדי לקבל תמונה בגודל של 60 אינץ’, המקרן יצטרך להיות במרחק של כ-2.3 מטרים מהמסך. או לחילופין, 1.5 אינץ’ אחורה עבור כל אינץ’ של מסך. היחס הזה מצוין במפרט של כל מקרן.

נכון להיום, ליחס ההטלה יש ארבע קטגוריות: סטנדרטי, ארוך, קצר וקצר במיוחד. לצורך העניין, נתעלם ממקרנים להקרנה סטנדרטית וארוכה ונתמקד בהקרנה קרובה או קרובה במיוחד כדי לקבל תמונה גדולה בחלל הקטן שלנו. הנה תרשים שעושה קצת סדר בבלגן:

סוג המקרן יחס ההטלה המרחק מהמסך הקרנה תמונה אלכסונית
מקרן רגיל 1.5:1 + 2.3 מטרים 1.5 מטרים
מקרן להקרנה קרובה ST ( שורט טרו ) 0.38:1 – 1.4:1 0.9 מטרים 1.5 מטרים
מקרן טווח קצר UST ( אולטרה שורט טרו ) עד 0.37:1 0.4 מטרים 1.5 מטרים

 

אם כן, עם מקרן להקרנה קרובה במיוחד תוכלו לקבל תמונה בגודל של 1.5 מטרים (“60) כאשר אתם מציבים אותו במרחק של 0.4 מטרים (כ-“18) מהמסך שלכם. זו תמונה ממש גדולה בחדר נורא קטן!


שימושים נפוצים לעדשות קצרות טווח וקצרות במיוחד

לא כל הקרנה מצריכה מקרן טווח קצר. אבל ישנם ללא ספק מצבים בהם הקרנה קרובה או קרובה במיוחד היא הפתרון המושלם. חללי למידה קטנים, חדרי ישיבות בהם משתפים מסמכים ארוכים ומפורטים, תערוכות עם תמונות גדולות שצריכות לתפוס תשומת לב רבה וקולנוע ביתי עם מגבלות מיקום עבור המקרן.
• חדרי ישיבות קטנים
• כיתות קטנות (בתי ספר, מתנ”סים)
• תערוכות
• חללי קולנוע ביתי צפופים


יתרונות וחסרונות של מקרן להקרבה קרובה וקרובה במיוחד

יתרונות

• האור לא מסנוור את המציגים בעת פרזנטציה ( כאשר המקרן מיועד למצגות )
• פחות פגיעה בתמונה כתוצאה מצלליות
• ניתן להשיג תמונה גדולה ובהירה יותר ממקרן עם לומן נמוך יחסית (למעשה, תמונה של 5,000 לומן ממקרן רגיל תדרוש בערך 3,000-3,500 לומן בהקרנה קרובה)

חסרונות

• המאווררים לעתים רועשים יותר במקומות קטנים (חפשו במפרט dB נמוך יותר)
• פחות גמישות באפשרויות המיקום (אם אין זום במקרן)
• ההתקנה עשויה לדרוש קצת יותר כוונון מאשר מקרן סטנדרטי


האם הקרנה קרובה יכולה להוריד עלויות של שילוט דיגיטלי?

הקרנה קרובה היא פלח הולך וגדל בשוק ההקרנה. ההתקדמות האחרונה בהקרנה קצרת טווח הובילה לשימושים חדשים בעולם השילוט הדיגיטלי.
מעל “90, כנראה שמקרן יהיה חסכוני יותר מצג LED בשל משקל המסך, דרישות ההתקנה והעלות הכוללת של היחידה.
יחידות 4K חדשות להקרנה קרובה במיוחד יכולות להפיק תמונות אלכסוניות מדהימות בגודל של עד “140, מה שיהווה חלופה חסכונית לקירות הווידאו היקרים.
פנו אלינו אם אתם רוצים לשמוע עוד על הקרנה קרובה כחלופה לצגי LED.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !