מקרן 4K להקרנה קרובה במיוחד:  לראות את התמונה הגדולה !

במדריך הבא:
1. מבוא
2. מקרן 4K להקרנה קרובה במיוחד מול טלוויזיה רגילה
3. מקרן 4K להקרנה קרובה במיוחד מול מקרן מסורתי

 

לא מעט שנים עברו מאז שהמקרן הראשון להקרנה קרובה במיוחד הגיע כתחליף לטלוויזיה רגילה, עם מוצר יוקרתי בעלות של 50,000 דולר שהצהיר שהוא הראשון להיות מקרן לייזר 4K להקרנה קרובה במיוחד. אחריו, הגיעו מקרני “טלוויזיית לייזר”, שהוא הראשונים לכלול תכונות כגון כיוון דיגיטלי לטלוויזיה ופלטפורמת סטרימינג אלחוטית. לאחרונה, יותר ויותר יצרנים עולים על הרכבת ומתחילים לייצר דגמים חדשים של מקרנים להקרנה קרובה במיוחד.

 

***שימו לב! אנו יבואנים של מקרני טווח קצר להקרנה קרובה (מכירה סיטונאית בעיקר – לחץ כאן למבצעי מקרני טווח קצר ) מקרנים סטנדרטיים, מקרנים קטנים ניידים, ומסכי הקרנה ואביזרים.. כך שאם יש לכם שאלות אתם מוזמנים לפנות אלינו ונעזור לכם בשמחה…

חייגו אלינו 050-2288600 או הגיעו אלינו וקבלו ייעוץ ללא תשלום !


 

אז מה הביא לצמיחה הפתאומית הזו?

שתי התפתחויות עיקריות עומדות בראש השינוי הזה – האחת אבולוציונית והשנייה לא פחות ממהפכנית. ראשית, הצניחה המהירה למדי בעלות של טכנולוגיית הלייזר בשנים האחרונות אפשרה ליצרנים לייצר מקרנים במחירים סבירים, עם בהירות גבוהה, שמסוגלים להתגבר על תאורת חדר טבעית ובעיקר – לא דורשים החלפות של נורות.

פריצת הדרך השנייה היא ההתפתחות של מסכים דוחי אור טבעי, שיכולים לקבל את התמונה ממקרני הלייזר האלה ולשפר משמעותית את הניגודיות הכוללת שלה. התכונה הזו הופכת אותם לתחליף ראוי למסך השטוח גם בחדרים עם תאורה חזקה למדי מהחלונות. המסכים המדהימים האלה מבצעים מעין קסם שחותר תחת חוקי הפיזיקה שהגדירה עד היום את חוויית ההקרנה.

אז השאלה הבאה שאתם אולי שואלים את עצמכם היא – למה לטרוח? מה הופך מקרן 4K להקרנה קרובה במיוחד לבחירה טובה יותר לסלון שלכם מאשר טלוויזיה שטוחה או מקרן מסורתי לחדר חשוך?

מקרן 4K להקרנה קרובה במיוחד מול טלוויזיה רגילה

תמונה קולנועית, מרתקת, עצומה:

אין דרך אחרת לנסח את זה: הגודל קובע. במרחק צפייה בסלון ממוצע, תמונה אלכסונית בגודל של “100 או “120 האופיינית למקרני ה-4K להקרנה קרובה במיוחד של היום חושפת פרטים מרתקים ומציאותיים שפשוט אי אפשר לראות עם מסך טלוויזיה שטוח של “65 או “75, והתמונה הגדולה מספקת חוויה שלמה גם לראייה ההיקפית שלכם – בדיוק כמו באולם קולנוע. במקום להרגיש כאילו אם צופים בהצגה שמוצגת לכם מהחלון, אתם נמצאים ממש בתוך הסצנה. בין אם אתם צופים בטלוויזיה או משחקים במשחקי וידאו, הדבר החשוב ביותר הוא שתהיה לכם בריחה ראויה מהמציאות ולא סתם תמונה גדולה – ואת זה מקרן קולנוע ביתי איכותי עם אפשרות לטווח קצר יודע לעשות מצוין.

הקרנה נעימה לעין:

כדי להבין ולהעריך באמת את ההבדל המהותי שבין צפייה בהקרנה לבין צפייה בטלוויזיה, צריך פשוט לשבת מול המסך ולצפות. מילים לא יוכלו לתאר עד כמה ההבדל גדול, אבל סמכו עלינו שברגע שעיניכם יפגשו הקרנה איכותית, לא תתבלבלו לרגע. האור המוחזר מהמסך מייצר איכות קלילה ואורגנית בהרבה מאשר האור הישיר והקשה שיוצא מטלוויזיה רגילה, לא משנה באיזה גודל. הצפייה פחות מעייפת, והאור והצבעים של הקרנה מזכירים צפייה במסך קולנוע. היזהרו – ברגע שתחוו את זה בבית, לא תוכלו לחזור אחורה.

מקרן 4K להקרנה קרובה במיוחד הוא גם חסכוני: עם הקרנה קצרת טווח, תוכלו להשיג תמונה אלכסונית בגודל של “100 או “120 במחיר זול בהרבה מאשר טלוויזיית “100 שטוחה, כאשר כבר ב-9,000 ש”ח תמצאו בשוק מקרנים נהדרים שגם יספקו סחורה טובה יותר מאשר מסך הטלוויזיה. כמובן, ככל שהמחיר יעלה, כך גם החוויה, ולא חסרים בשוק מקרנים להקרנה קרובה שנמצאים בקצה העליון, מבחינת המחיר אך גם מבחינת התכונות והביצועים שהם מביאים איתם לשולחן.

 

זווית צפייה רחבה במיוחד:

שלא כמו טלוויזיות LCD טיפוסיות, הסוג הנפוץ ביותר שנמכר היום, תמונה ממקרן להקרנה קרובה במיוחד כמעט ולא מאבד בהירות או ניגודיות, ולא מחליף צבעים כאשר אתם נעים שמאלה או ימינה ממרכז המסך, גם בזוויות קיצוניות. אז אתם יכולים להזמין כמה חברים שאתם רוצים לראות ליגת האלופות או לעשות ערב סרטים מהסרטים.

 

התקנה קלה:

קל יותר להתקין מקרן טווח קצר מאשר מסך טלוויזיה צמוד קיר: אין צורך בשקע חשמל על הקיר מאחורי המסך או להריץ כבלים בקירות. החלק המורכב ביותר בהתקנה היא תליית המסך, שהוא קל יחסית, אבל זה פרויקט פשוט למדי לכל מי שיודע להתעסק קצת עם דברים בבית.

מקרן 4K להקרנה קרובה במיוחד Vs מקרן מסורתי

כל היתרונות שציינו עד כה חלים גם על מקרנים מסורתיים, להקרנה ארוכה. אבל עד היום, לא נתקלנו בטכנולוגיה כמו 4K UST TV, שיש לה את הפוטנציאל להכניס את עולם ההקרנה לכל כך הרבה בתים. והנה הסיבה:

התקנה בלי כאבי ראש:

התקנה של מקרנים קבועים תמיד מלווה באתגרים משמעותיים. אחד מהם הוא העובדה שצריך להתקין מקרן על התקרה או על מדף במרכז החדר או בחלקו האחורי – שזה לא ממש פריט הנוי שכולם חולמים שיהיה תלוי להם מהתקרה. בנוסף, הקירות והתקרה מתמלאים בכבלים שעושים את דרכם מהמקרן ועד שקע החשמל, ואת הרכיב ממנו אותות הווידאו יוצאים. הצורך לפתוח את הקיר לעתים מהווה מחסום שיכול להרתיע גם את חובבי הקולנוע המושבעים ביותר, במיוחד אלה השואפים להשיג חדר משפחה נעים, מוגמר ורב תכליתי.

לשם השוואה, התקנת מקרן 4K להקרנה קרובה לא דורשת יותר מהנחת המקרן הקטן על המזנון, במרחק של בין 20 ל-25 ס”מ מהקיר וכמה סנטימטרים ספורים מתחת למסך. רכיבי המקור והשמע לרוב מוחבאים בתוך המזנון, כשהכבלים אסופים וחבויים – בדיוק כמו עם מסך טלוויזיה. אין כבלים מגושמים שרצים בין הקיר לתקרה. כפי שציינו קודם, החלק התובעני ביותר (ואולי היחיד) בהתקנה הוא תליית המסך על הקיר!

 

אין צורך בבקרת אור:

חוקי הפיזיקה גורסים שכל מקרן יתפקד במיטבו בחדר חשוך. אבל לא כולם רוצים לצפות בטלוויזיה בחדר חשוך, לפחות לא כל הזמן. כבר שנים שיצרני המסכים תוקפים את הנושא הזה מכל הכיוונים, עם חומרי מסך מיוחדים שנועדו לשפר את הניגודיות ולמנוע מהתמונות להיראות דהויות באור טבעי מתון. החדשות הטובות הן שהמסכים האלה הלכו והשתכללו בשנים האחרונות, מה שהופך את העת הזו לרגע המושלם לשלב בין אותם מסכים “דוחי אור טבעי” (ALR) לבין מקרן 4K להקרנה קרובה. מסכי ה-ALR להקרנה קרובה יעילים במיוחד בדחייה של רוב האור בחדר וכך הם מאפשרים צפייה ברמה גבוהה גם בחדרים בהירים מאוד. אתם בהחלט יכולים להסתדר עם מסך מסורתי, חלקנו אפילו יתפתו להקרין ישירות ע קיר לבן. אבל ללא מסך מיוחד, לעולם לא תקבלו את איכות התמונה והביצועים ששילמתם עליהם.

ללא החלפת מנורות, הזדקנות או בלאי בטרם עת:

מנועי אור ה-LED והלייזר במצב מוצק המשמשים מקרנים מודרניים להקרנה קרובה של 4K יכולים להחזיק מעמד לפחות 20,000 שעות – כ-5 שעות צפייה ביום למשך 10 שנים רצופות! אתם יכולים להשוות את זה ל-4,000-5,000 שעות שאולי יתמזל מזלכם ותזכו לקבל עם מנורת הקרנה טיפוסית, עד שתצטרכו להיפרד מ-600 ש”ח פחות או יותר כדי להחליף אותה. ובניגוד למנורה, למקור לייזר או LED לוקח הרבה יותר זמן להתפרק, כך שלא תראו את התמונה שלכם הולכת ודועכת, או תסבלו משינויים לא נעימים בצבע, כפי שמייצרת מנורה מזדקנת.

 

*** מאת: עמית שוורץ – יועץ מקרנים וציוד הקרנה.

 

ראו עוד במרכז הידע שלנו: 

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !