*המדריך מנוסח בלשון זכר מטעמי נוחות אך פונה לכלל המינים.     |     תאריך עדכון אחרון: 26.07.2021

***שימו לב! אנו יבואנים של גנרטורים מושתקים ניידים (מכירה סיטונאית בעיקר) כך שאם יש לכם שאלות אתם מוזמנים לפנות אלינו ונעזור לכם בשמחה…  [ ראו כאן מבצעי גנרטורים מושתקים הכי זולים בארץ ]

*מעוניינים להתייעץ איתנו ?  חייגו אלינו 050-2288600 או הגיעו אלינו וקבלו ייעוץ ללא תשלום !

יתרונות וחסרונות של גנרטור מושתק אינוורטר

גנרטורים מושתקים אולי עולים יותר בהתחלה, אבל הן פועלים: 

  • יותר זמן 
  • על פחות דלק 
  • יותר בשקט

 

גנרטורים ניידים עברו כמה שדרוגים טכנולוגיים מהפכניים בשנים האחרונות. אחד קריטי לבטיחות ואחד מעלה באופן ניכר את רמת הביצוע של סוג גנרטור מסוים הנקרא אינוורטר. אם אתם מחפשים לקנות גנרטור נייד, שווה לכם לשקול לקנות אינוורטר. (ראו כאן מדריך בחירה של גנרטור אינוורטר )

כדי להפחית את הסיכון של הרעלת פחמן חד חמצני, הרבה גנרטורים ניידים חדשים מגיעים עם חיישן מובנה שמכבה את המכשיר אוטומטית אם פחמן חד-חמצני בסביבתו מצטבר לרמה מסוכנת. לחלקם יש מנועים שמלכתחילה פולטים פחות פחמן חד-חמצני.

גנרטורים רבים מסוג אינוורטר מגיעים עם מנגנון הכיבוי האוטומטי במקרה של חשיפה לרמת פחמן חד-חמצני מסוכנת. כמו-כן הביצועים שלהם משופרים הודות ליעילות בדלק ורעש עבודה מופחת. 

 

ככלל, אינוורטרים נוטים להיות יקרים יותר מהדגמים המסורתיים, אך יש להם יתרונות ברורים.

גנרטור אינוורטר מווסת את מהירות המנוע שלו באופן אלקטרוני כך שתתאים לצריכת החשמל של המוצרים המחוברים אליו. זאת לעומת גנרטורים מסורתיים, אשר פועלים במהירות קבועה ובהספק קבוע כל הזמן. היעילות הזו מתבטאת בכך שלא תצטרכו למלא את מיכל הדלק של הגנרטור באותה התדירות כמו בגנרטורים המסורתיים. נוסף על כך, האינוורטרים פולטים פחות גזים לאטמוספירה והינם לרוב שקטים למדי, כך שאפשר לנהל שיחה רגילה לידם.

כדי שתוכלו להבין טוב יותר את האופציות העומדות מולכם, אנו מחלקים את דירוג הגנרטורים האינוורטרים שלנו לשלוש קבוצות:

  1. גדולים
  2. בינוניים
  3. קומפקטיים

  • גדולים

עם מעט מאוד יוצאי דופן, האינוורטרים הגדולים שוקלים סביב 100 ק”ג (כולל הגלגלים). זה כבד מדי בשביל לקחת למנגל בשטח אך בדיוק בגודל המספיק כדי לגבות את הבית שלכם במקרה של הפסקת חשמל – הם מייצרים 5000 וואט ויותר במתח של 220 וולט.

סוג כזה של גנרטורים אינוורטרים יכולים להתחבר ישירות ללוח החשמל שלכם עם התקן בטיחות שנקרא מתג העברה (ידני או אוטומטי). במקרה של הפסקת חשמל מתג זה מדליק את גנרטור הגיבוי, אשר מתחיל לספק חשמל למוצרים שתבחרו. עם זאת, לרוב הגנרטורים מהסוג הזה אין את מנגנון הכיבוי האוטומטי בעת חשיפה לרמה מסוכנת של פחמן חד-חמצני. מנגנון זה נפוץ יותר באינוורטרים הקטנים.

  • בינוניים

 

הללו שוקלים כ-35 ק”ג או יותר ועשויים להגיע עם גלגלים. הם מפיקים בין 2,500 ל4,500 וואט אך הם אינם מאפשרים חיבור ללוח החשמל שלכם עם מתג העברה. במקום זה – מחברים מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ישירות לגנרטור – דבר שעלול להיות מסוכן אם לא מקפידים על הנחיות מסוימות. 

גודל זה מתאים היטב לבעלי רכבי RV או קראוואנים. דגמים אלו מפיקים את כל החשמל שצריך עבור מוצרים כמו מיקרוגל וכד’. כמו-כן הם מספיק קלים בשביל לפרוק ולהציב  במרחק בטוח מהרכב לפני השימוש.

  • קומפקטיים

 

הללו שוקלים בין 20 ל-30 ק”ג ומתוכננים לנשיאה ביד אחת. ההספק המירבי של רובם הוא סביב 2,000 וואט, שזה בהחלט מספיק לקמפינג. 

שימו לב – אל תתנו לגודל להטעות אתכם באשר לבטיחות – אפילו שהם בגודל של תיק גב, הבדיקות שלנו מראות שדגמים אלו פולטים פחמן חד חמצני בקצב שעלול להצטבר עד מהרה לריכוז מסוכן בחללים סגורים.

כיצד להפעיל גנרטור בבטחה?

  • 1.לעולם לא להפעיל גנרטור בחלל סגור. 2. יש להפעיל את הגנרטור לפחות 6 מטר מהבית. 3. תמיד יש להפנות את גזי הפליטה הרחק מהבית.


כתב: אלישע ראובן – טכנאי גנרטורים

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !