מה הם באמת ההבדלים בין מסכי ההקרנה השונים?

לא מזמן, קיבלנו אימייל מקורא שצפה בשלושה מסכי הקרנה קבועים. כולם לבנים, כולם באותו גודל. אחד עולה 1500 ש”ח, השני 2800 ש”ח והשלישי 5700 ש”ח. האם באמת יש ביניהם הבדל, הוא שאל, או שהכול עניין של שיווק?

התשובה הפשוטה היא – כן. אנחנו אומנם לא יכולים להגיד שכל מסך יקר יותר אכן יהיה טוב יותר ממסך אחר במפרט דומה, אבל ניתן לומר בוודאות שהרבה מסתתר מאחורי כל נושא חומר המסך. לעתים, ההבדלים עצומים במיוחד כאשר מדובר על מסכי הקרנה המותאמים אל מקרני סרטים לקולנוע ביתי. להלן כמה מהדרכים בהן תמונה על המסך עשויה להשתנות בהתאם להנדסת החומרים ולאיכות הייצור.


***שימו לב! אנו יבואנים של מקרנים ומסכי הקרנה לקולנוע ביתי (מכירה סיטונאית בעיקר)  ( ראו כאן מחירון ומבצעי מקרנים ) כך שאם יש לכם שאלות אתם מוזמנים לפנות אלינו ונעזור לכם בשמחה…

*מעוניינים להתייעץ איתנו ?  חייגו אלינו 050-2288600 או הגיעו אלינו וקבלו ייעוץ ללא תשלום !

בתמונה: מסך הקרנה קבוע עם מקרן לייזר אופטומה

 

רזולוציה. קשה להאמין שאפשר לראות הבדלים ברזולוציה או בפירוט התמונה בצפייה במסכי הקרנה לבנים (או אפורים) מקצועיים. אבל אפשר. חלק מהמסכים פשוט מייצרים תמונה חדה וברורה יותר מאחרים. זה עשוי לנבוע מהבדלים במרקם המשטח ולהתבטא יותר כאשר מדובר במקרני 4K המקרינים ברזולוציית 4K אמיתית או גבוהות יותר, אם המסך לא יכול לרדת ברמת הפיקסלים מבלי להציג תופעות על גבי התמונה.

 

 

בהירות/רפלקטיביות המסכים שונים מאוד אחד מהשני ביכולתם להחזיר אור. בתיאוריה, רמת ההחזר אור של המסך [ ראו כאן מדריך מפורט בעניין של גיין במסכי הקרנה ] אמור להעיד על הרפלקטיביות שבו, אך לא תמיד ניתן לסמוך על זה. בסופו של דבר, חלק מהמסכים בהירים מטבעם מאחרים, גם כאשר המפרט טוען אחרת.

 

 

ניגודיות. רוב הקונים מודעים מאוד לדירוג הניגודיות של המקרן שהם קונים, אך אין להם מושג שהמסך בו הם משתמשים יחמיא או יפגע בביצועי הניגודיות של המקרן שלהם. ברור שבחירת חומר מסך אפור תשפר את הניגודיות בהשוואה למסך לבן, תוך ויתור על מידה מסוימת של בהירות.. אבל הניגודיות ורמת השחור עם אותה תמונה מוקרנת יכולות להשתנות גם במסכים לבנים.

 

 

דיוק צבע. מסך לא צריך להתערב בצבעי המקרן. רוב המסכים אכן ניטראליים כפי שהם אמורים להיות, אך חלקם, למרבה הצער, מייצרים הטיות צבע.

איכות הבנייה. מרגע פתיחת הקופסאות וחומרי האריזה בהם נשלחים המסכים, ניכר כי קיימים הבדלים משמעותיים בין הספקים באיכויות העבודה והחומרים, תשומת הלב לפרטים ואיכות המוצר.  עם זאת, למרות שההבדלים הללו בולטים לעין וראויים לציון, ברגע שמרכיבים ומעמידים מסכים קבועים, איכות הבנייה שלהם הופכת לבעיה משנית לאיכות התמונה שהם מספקים.

מצד שני, אם אתם מתכננים להתקין מסך חשמלי עם מערכות נעות, איכות הבנייה ממשיכה להיות נושא משמעותי ומרכזי בחיי המסך. דיוק מכני, אמינות לטווח ארוך ותמיכה בתחזוקה הם גורמים משמעותיים בקנייה של מסכים עם חלקים נעים מאשר בגרסאות הקבועות. בדיוק במצבים האלה, סקירות וביקורות של מרכז הסאונד ומקורות אמינים אחרים יכולים לעזור משמעותית בהבנת המאפיינים הפיזיים והחוויה הכללית של שימוש במסך חשמלי.

 

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !