רמקולים שקועים – המדריך השלם לרכישה

הרמקולים השקועים הם עיצוב חדשני שנועד גם לחסוך במקום בחלל החדר וגם לתת עיצוב שונה לבית. הרמקולים השקועים הם לרוב לא יהיו שונים מבחינת סאונד מרמקולים איכותיים אחרים. חשוב לדעת לטפל ברמקולים השקועים, ברוב המקרים אלו שיוכלו להנות מהרמקולים השקועים יהיו אלה שביררו לגבי המוצר עוד לפני עיצוב החדר או הבית.

אז מה זה בעצם רמקול שקוע? למי הרמקולים מיועדים וכמה זה עולה לי?

נספר לכם כי אנו היבואנים עם מגוון הדגמים הגדול בישראל של רמקולים תקרתיים שקועים, והמחירים מיותר לציין הכי זולים בישראל !!!

( *** לחץ כאן למעבר למחירון רמקולים שקועים )

לחץ כאן למעבר ל: מחירון רמקולים שקועים

 

מהם רמקולים שקועים?

הרמקול השקוע בדומה לשמו הוא רמקול שנמצא בתוך הקיר, כך שבזמן שהוא בפנים, שטח הקיר נותר שטוח. בגלל בנייתו הייחודית של הרמקול השקוע יש לו גם סאונד מיוחד. חשוב להתחיל את תהליך רכישת הרמקול השקוע עוד בזמן תכנון החדר, כך תדעו בצורה הכי ברורה מהו הגודל של הרמקול השקוע שמתאים לכם והתכנון יהיה יותר נכון. התקנת הרמקולים השקועים דורשת תכנון עוד לפני בניית השלד, צריכים לעבור כבלים בתוך הקירות או בתוך התקרה. אם לא תפעלו לפי ההוראות או תסתמכו על אדם לא מקצועי שיעשה עבורכם את הבנייה סביר להניח שסתם תגרמו נזק לבית וגם לא תצליחו להתקין את הרמקולים השקועים בצורה הראויה.

 Q6

למי מיועד הרמקול המוגבר?

הרמקולים השקועים מיועדים לחובבי המוזיקה, לאלו שרוצים לראות סרט איכותי בבית עם מערכת סאונד טובה. לאלו שמחפשים עיצוב חדשני לבית שלהם. הרמקולים השקועים משדרים יוקרה ואיכות. הרמקול השקוע גם מתאים לאלו שביתם לא גדול כל כך, בצורה הזאת, על ידי התקנת הרמקולים השקועים הם חוסכים במקום חשוב בבית. כמו כן, יש מקומות מוסדיים שמשתמשים ברמקול השקוע. לאלו שנדרשים לעבור ממקום למקום ולהתנייד עם הרמקול המוצר לא מתאים.

איך אדע איזה דגם מתאים לי?

בכדי שתדעו בצורה הטובה ביותר איזה דגם מתאים לכם התייעצו עם איש מקצוע מתחום ההגברה והסאונד. תוכלו לפגוש אנשים כאלה בחנויות המתמחות במוצרי סאונד והגברה, לכן גם לא רצוי לרכוש את הרמקולים השקועים ממקום שאינו מתמחה בתחום. כאשר אתם מגיעים אל איש המקצוע הציגו בפניו את תכנית הביתה, לפי תוכנית הבניה איש המקצוע יכול לדעת באיזה מקום בחלל הקיר הרמקול השקוע יכול לעבוד בצורה הטובה ביותר. חשוב לשמור על מיקום אסטרטגי שיגרום לאקוסטיקה טובה. לכן חשוב לתכנן הכל מבעוד מועד. קרו כבר מקרים בהם אנשים לא עבדו לפי תוכנית מסודרת ועקב זאת נגרם הפסד כספי ופגמים בבית. תוכלו לבחור דגמים לפי גודל הרמקול או עוצמת הרמקול.

יש שיעדיפו לרכוש שני רמקולים שקועים קטנים שיתפזרו במקומות שונים מאשר רמקול אחד גדול. ברגע שתציגו אל איש המקצוע את גודל החדר הוא יתאים לכם רמקול שקוע שיהיה מתאים לחלל החדר מבחינת עוצמת וואט.

רמקולים שקועי-קיר הממוקמים בזהירות מספקים חווית שמיעה כמו בשורה הראשונה של הופעה.

סוגים שונים של רמקולים שקועים

לרמקולים השקועים יש מגוון צורות. הצורה הסטנדרטית והנפוצה ביותר בקרב הקונים היום היא רמקול שקוע מלבני. הצורה השנייה שגם היא מבוקשת אך פחות, היא רמקול שקוע עגול. אם נשווה מבחינה עיצובית הרמקול העגול הוא יותר מיוחד ויותר בולט לעין. מצד שני, מבחינת תוצאת סאונד, הרמקול המלבני יותר טוב. בדגם של הרמקול השקוע המלבני אלמנט הטוויטר ואלמנט הוופר הם נפרדים. לכל דגם שהוא, גם לרמקולים המלבניים וגם לעגולים יש דגמים שונים מאיכויות שונות. ישנם מותגים מובילים בתחום הרמקולים וישנן חברות צעירות שגם הן מציבות רף גבוה של מוצרים, לא חובה לרדוף דווקא אחרי מותגים, בחרו דגם שישרת אתכם כראוי ושאתם יכולים לעמוד בו מבחינה כספית. בזמן שאיש המקצוע בחנות הראה לכם דגם שמתאים לכם, בקשו ממנו שיציג עבורכם עוד דגמים בעלי אותו מפרט טכני או דומה לו מחברות אחרות, כך תוכלו לעשות השוואה בין המוצרים. מידות הרמקולים השקועים הם בטווח של קוטר 6 ס”מ ועד 20 ס”מ בדגמים העגולים. בדגמים המלבניים אורך המוצר יהיה 18 ס”מ עד 34 ס”מ, רוחב 12 ס”מ עד 22 ס”מ, עובי הרמקולים עומד נע בין 4 ס”מ עד 17 ס”מ. כמובן שכל יום ויום מתווספים עוד דגמים חדשים עם מידות שונות.

 IQ6 1 ח

אלמנט וופר

הוופר הוא האחראי על צלילי הבס – הצלילים הנמוכים. צלילי הוופר נעים בין 20 הרץ לבין 200 הרץ.

 

אלמנט טוויטר

הטוויטר אחראי על הצלילים הגבוהים. הצלילים נעים בדרך כלל בין 5000 הרץ לבין 22,000 הרץ.

 

בקרת סאונד

הרמקולים השקועים החדשים משלבים בתוכם DPS, ה DPS הוא מעבד סאונד שתפקידו לשלוט בתדרי הקול, לשלוט על הטוויטר והוופר, על גובה הבס והטרבל ובעצם לדאוג לכך שהמוצר יעבוד בצורה מבוקרת ואיכותית. בדקו במפרט הטכני של המוצר בין אם מדובר על DPS מתקדם או מהתצורות הישנות יותר.

 

התקנת הרמקולים השקועים

התקנת הרמקולים השקועים היא מאוד פשוטה למי שיש לו חוש טכני. מומלץ תמיד להיעזר באיש מקצוע שיסייע לכם בזמן ההרכבה, אמנם מדובר על פעולה פשוטה לאחר שכבר הכבלים מחוברים, אך עדיין חשוב לקבל עזרה מאיש מקצוע. כאשר אתם מחברים את הרמקולים רצוי להרכיב קופסאות עץ בתוך הקיר (קופסאות ביטון) שישמרו גם על הרמקולים השקועים וגם על הקיר – יש לקחת בחשבון את הגודל אותו הם צורכים. תמיד תוכלו לקבל ייעוץ מהמקום ממנו רכשתם את הרמקולים לגבי איש מקצוע שיעזור לכם או הסבר מפורט על איך לחבר את הרמקולים השקועים בצורה בטוחה. עובי הקיר ועובי הרמקול השקוע חייבים להיות מדויקים, כך הרמקול לא יבלוט החוצה או לא יהיה פנימה מדי.

רמקולים שקועים – מחירים

מחירי הרמקולים השקועים דומה למחירי הרמקולים הרגילים, אין פער בולט בין המחירים. כמו כן, יש לקחת בחשבון שמחירי הרמקולים השקועים, כמו כל מוצר אחר בשוק נקבע על ידי מספר דברים, שם היצרן (מותג או חברה חדשה), מקום הרכישה, איכות המוצר והצורה שלו. בין הצורות השונות של הרמקולים השקועים קיימים גם הבדלי מחירים זעירים. זכרו, הימנעו ממקומות שמציעים לכם מחירים מחשידים וזולים בצורה משמעותית, לרוב יהיה מדובר על חיקויים פשוטים, זיופים או אפילו מוצרים גנובים. בדקו שיש אחריות יצרן תקינה על המוצר, שיש מי שיעזור לכם בחנות לבחור את הדגם המתאים. תוכלו כבר בחנות לבקש לשמוע את איכות הרמקול השקוע. את איכות הרמקול בודקים כך שמשמיעים סאונד כלשהו על הוואט הכי גבוה, אם הצליל נשמע נקי ונעים לאוזן, המוצר תקין מבחינה טכנית. כמובן, אפשר לבדוק מבחוץ שאין שריטות או פגמים שונים….

 

מאיפה ניתן לרכוש רמקול שקוע איכותי?

מקום הרכישה חשוב לא פחות מבחירת הדגם. בחרו מקום בעל ביקורות חיוביות, מקום מוכר, מקום שמתמחה במוצרי סאונד וציוד הגברה. הגיעו למקום וראו אם המקום מעוצב בצורה רצינית, בין אם מדובר על מקום חובבני או מקום שלוקח את עצמו ואת הלקוחות שלו ברצינות. מקום טוב יעניק לכם שירות מקצועי ואדיב, המוכרים ישמחו לתת לכם ליווי מקצועי ועזרה בבחירת הדגם. תוכלו כמו כן להסתכל באתר האינטרנט של החנות ולקרוא מעט על הפריטים אותה היא מוכרת.

 

שמירה ותחזוקה של הרמקול השקוע

יש לשמור בצורה נכונה על הרמקול השקוע בכדי שתוכלו להנות ממנו לאורך זמן ממושך. כבר בזמן התקנת המוצר יש לדאוג שהכבלים מחוברים היטב, בצורה ישרה כך שהם לא יפגמו. אחרי סתימת החורים כבר קשה יותר לדאוג לכבלים. כמו שכבר ציינו, השתמשו בקופסאות עץ בכדי לשמור על הרמקול מפני פגיעות ואבק. שימו לב שהמקום בחלל הקיר באמת מתאים לרמקול ולא מופעל עליו לחץ. עברו על הרמקול עם מגבון לח בתום ההתקנה ומדי פעם גם לאחר ההתקנה. כאשר אתם מחברים מכשירים שונים לרמקול בדקו שאכן החיבור תקין ושהמוצר אותו אתם מחברים גם הוא תקין ובלי וירוסים. כבר את הרמקול בתום השימוש לא על ידי הוצאת הכבלים מהחשמל או על ידי כיבוי ידני.

מיקומי רמקולים שקועי-קיר עבור מערכת סראונד 7.1 טיפוסית.

לסיכום

הרמקולים השקועים הם מוצר חדש בשוק יחסית, הרמקולים השקועים הגיעו על מנת שנוכל ליצור אצלנו קו עיצוב חדיש וחיסכון בחלל החדר. הרמקול השקוע הוא רמקול שמובנה בתוך הקיר או התקרה, זאת על ידי תכנון בנייה נכון על בשלב השלד. לרמקול השקוע יש שני מבנים עיקריים, מבנה מלבני ומבנה עגול. בעוד שהמבנה העגול מעוצב בצורה יותר קלאסית, הרמקול המלבני מתעלה עליו בפער נמוך מבחינת איכות סאונד. זאת כיוון שבדגם המלבני אלמנט הוופר ואלמנט הטוויטר הם נפרדים. הוופר אחראי על צלילי הבס הנמוכים והטוויטר אחראי על הצלילים הגבוהים. לרמקול השקוע בדומה לרמקולים אחרים יש מידות שונות, המידה שהכי נחוצה לכם לדעת היא עובי המוצר.

 

זכרו שבזמן חישוב המקום לרמקול השקוע, עליכם לכלול גם את המקום שקופסאות העץ תופסות. קופסאות העץ נועדו לשמור גם על הקיר וגם על הרמקול השקוע. התקנת הרמקולים אמנם פשוטה אך דרוש איש מקצוע, אם אין ביכולתם להיעזר באיש מקצוע, בקשו פירוט מדוקדק מאנשי המקצוע מהמקום ממנו אתם רוכשים את המוצר. חשוב להיות מדוייקים עם המידות כך שהמוצר לא יבלוט החוצה או לא יהיה פנימה מדי. מחירי הרמקולים השקועים דומה למחירי הרמקולים הרגילים.

 

המחירים בנויים על שם היצרן, הדגם הנבחר, צורתו ואיכותו. יש להימנע ממקומות שמציעים לכם רמקולים שקועים במחירים מחשידים, לרוב יהיה מדובר על חיקוי שלא ישרוד להרבה זמן. בחרו מקום רכישה שיכול להעניק לכם ידע מקצועי, ליווי איש וידע בכל הנוגע למוצר אותו בחרתם. מקום טוב ידע להתאים לכם את הרמקול השקוע המתאים ביותר לחלל החדר. גם לאחר הרכישה, יש לשמור על המוצר בכדי שישמר לאורך זמן ממושך.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !