איך לקנות גנרטור מושתק ?

*המדריך מנוסח בלשון זכר מטעמי נוחות אך פונה לכלל המינים.

גנרטור מושתק יכול להפעיל כל דבר החל מקראוון לקומקום חשמלי, במקומות שאין גישה לרשת החשמל. אף כי הם עשויים לדרוש השקעה כספית גדולה יותר בהתחלה, גנרטורים מסוג אינוורטר הינם חסכוניים יותר בדלק כך שהשקעה זו מחזירה את עצמה בהמשך הדרך. בנוסף לכך הם שקטים באופן ניכר מהמתחרים שלהם. 

במדריך זה תוכלו לקרוא – מהו בדיוק גנרטור מושתק ומה אנו מחפשים בקנייה של כזה.


*** שימו לב! אנו יבואנים של גנרטורים מושתקים (מכירה סיטונאית בעיקר – ראו כאן מבצעי גנרטור מושתק ) כך שאם יש לכם שאלות אתם מוזמנים לפנות אלינו ונעזור לכם בשמחה…

*מעוניינים להתייעץ איתנו ?  חייגו אלינו 050-2288600 או הגיעו אלינו וקבלו ייעוץ ללא תשלום !

מהו גנרטור מושתק ?

ההבדל בין מושתק לבין גנרטור סטנדרטי הוא סוג החשמל שהיחידה מפיקה. כמו גנרטור סטנדרטי, לגנרטור אינוורטר יש אלטרנטור שמפיק חשמל בזרם חילופין (AC) אך יש להם גם מנגנון שהופך זרם זה בחזרה לזרם ישיר (DC). בטריות מספקות זרם ישיר, ועל-כן גנרטור אינוורטר יכול להפעיל ולהטעין גם מכשירים הפועלים בד”כ על בטריה.

אינוורטרים מסוימים נטענים ע”י לוחות סולאריים המורכבים על גבי הגנרטור. דבר זה הופך אותם לאידאליים במיקומים נידחים, כשדלק אינו זמין.

גודל והספק של הגנרטור 

גנרטורים מושתקים יכולים להגיע בגודל קטן, בינוני וגדול, בהתאם להספק שלהם. הגודל אותו תבחרו תלוי במוצרי החשמל אותם תרצו להפעיל. יש להיוועץ תמיד במדריך ההפעלה של המכשיר כדי להבין מהו ההספק הנדרש עבורו בוואט. הנה מספר דוגמאות לגנרטורים בהספק שונה יחד עם הערכה של המוצרים שהם יכולים להפעיל ביחד:

  • גנרטור מושתק 1000 וואט יכול להפעיל טלוויזיה קטנה, תאורה ביתית וסיר בישול חשמלי.
  • גנרטור מושתק 2000 וואט יכול להפעיל טלוויזיה קטנה ורדיאטור או מערכת הגברה קטנה.
  • גנרטור מושתק 2500 וואט יכול להפעיל מקרר ומשאבת ביוב למרתף.
  • גנרטור מושתק של 3500 וואט יכול להפעיל רכב RV או קרוואן ועוד מספר כלי עבודה חשמליים. גנרטורים כאלו יכולים לשקול עד 110 ק”ג והם לרוב אינם ניידים. גנרטורים כאלו וגדולים יותר עובדים הכי טוב עם מתג העברה אוטומטי או ידני שמאפשר לגבות את מכשירי החשמל החיוניים בבית מפני נפילות חשמל, מבלי לחבר אותם ישירות לגנרטור.

 

לדגמים רבים של גנרטורים מושתקים יש את היכולת לעבוד בצמד, כלומר-  ניתן להצמיד שני גנרטורים מושתקים ולקבל הספק חשמלי כפול. 

 

סוגי דלק ודגשי בטיחות בהפעלת גנרטור מושתק

גנרטור מושתק יכול להתאים את הפעילות שלו להספק החשמלי שנדרש ממנו, כלומר – לעבוד “קשה יותר” או “קל יותר” בהתאם לצריכה של המכשירים המחוברים אליו. זאת בניגוד לדגמים סטנדרטיים רבים העובדים בהספק קבוע, ללא תלות בכמות או סוג המוצרים המחוברים אליהם. 

 

מסיבה זו גנרטור מושתק הינו יעיל מאוד בדלק ויש לו פחות פליטות לאטמוספירה. ישנם אינוורטרים סולאריים, כאמור, אך רוב האינוורטרים פועלים על בנזין או פרופן נוזלי. אינוורטרים הינם בטוחים ויחסית פשוטים לשימוש, אך חשוב לעקוב אחר מספר הנחיות בטיחות: 

  • יש להפעיל את הגנרטור בשטח פתוח בלבד והרחק מכניסה לבתים. מוסך אינו נחשב שטח פתוח.
  • כוונו את פליטת הגז של הגנרטור הרחק מאנשים ומבעלי חיים.
  • וודאו כי גנרטור מושתק שלכם דולק לפני שאתם מחברים אליו צרכן.
  • וודאו כי גנרטור מושתק התקרר, לפני הוספת דלק.
  • בחרו מודל של מושתק עם גלאי פחמן חד-חמצני אשר גורם לו להיכבות במצבים מסוכנים ובכך מונע הרעלת פחמן חד-חמצני.
  • עקבו אחר ההנחיות המצויות במדריך המשתמש של הגנרטור שרכשתם.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !