מקרן לאולם אירועים – מה מומלץ לבחור?

בעלי אולמות אירועים, מפיקי אירועים, זהו מאמר שנועד בשביל שהאירוע שעומד לפניכם יהיה חוויה בלתי נשכחת עבור החוגגים. אחד הדברים הבולטים ביותר באירועים הוא השלב בו רואים את סרטון החתונה או את סרטון הבר מצווה. מלבד לכך, בהרבה מהאירועים, התמונות אשר מופיעות באלבום התמונות מופיעות באופן רצוף על גבי מסך ההקרנה. בשביל שכל הקהל יוכל להנות מהחוויה הזאת אתם צריכים לבחור במקרן איכותי שיעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר. איזה מקרן מומלץ לכם לבחור?

*מעוניינים להתייעץ איתנו ? 

חייגו אלינו 050-2288600 או הגיעו אלינו וקבלו ייעוץ ללא תשלום ! 

*** אנו יבואנים של מקרנים (מכירה סיטונאית) ושל מסכי הקרנה ואביזרים.. כך שאם יש לכם שאלות אתם מוזמנים לפנות אלינו ונעזור לכם בשמחה…

 

סוג מקרן

יש לכם בחירה בין 5 סוגים שונים של מקרנים, לכל אחד יש את היתרונות שלו ואת החסרונות שלו. לפניכם הרשימה:

מקרן לייזר

מקרן לייזר הוא מקרן מטכנולוגיה חדשה המתבססת על דיודות. מקרן לייזר נחשב ליעיל ביותר, מרבית הדגמים שיש למקרן זה יכולים להכיל איכות גבוהה של שידור. היתרון המרכזי של מקרן הלייזר מתבטא בסך שעות העבודה אותם המקרן יכול לשאת – כ 20,000 שעות. בדגמים החדשים עדשת המקרן נעה בחופשיות בהתאם למה שמשודר, המקרנים מסוג זה לרוב יהיו ניידים וקלים מאוד. הטכנולוגיה היא מאוד מהירה ומאפשרת לנו להנות מתמונה בהירה וחדה בלי תקיעות מיותרות. מקרני לייזר הם נחשבים ליקרים מבין כל הסוגים שיש בשוק היום. מקרן הלייזר יכול להתאים לאולמות אירועים אבל יש לקחת בחשבון שבאולם אירועים אנו לא כל כך צריכים מקרן עם סך שעות עבודת נורה כל כך גבוה.

מקרן DLP

טכנולוגיית DLP היא הנמכרת ביותר כיום בשוק. מדובר על טכנולוגיה חדשה שמאפשרת לנו להנות ממשחקי הקונסולה החדשים ביותר, מהסרטים החדשים ביותר וכל זה במחיר הגון ונוח. המערכת מבוססת על שבב בו נמצאים מראות זעירות הפועלות לפי זרם חשמלי שאותו מקרן ה DLP מייצר. אין ספק שמבחינת איכות, המערכת הזו נמצאת מבין הטכנולוגיות האיכותיות ביותר. יש לשים לב כי בדגמים האלה יש את נתוני האנסי לומנס, בדקו שהם מעל 2,000 לפחות כדי שתוכלו לצפות באולם האירועים גם כאשר יש תאורת חדר.

מקרן LCD

המערכת הזאת גם נפוצה היום אך לא באותה רמה של מקרני הלייזר וה DLP. המערכת עובדת על שלושה פאנלים נפרדים, לכל אחד מהפאנלים יש ייעוד להעברת צבע אחד – אדום, ירוק או כחול. בזמן בו האור עובר דרך הפאנלים זה גורם להם להיפתח ולהיסגר במקומות מסוימים. כך בעצם עובר אור ומצד שני גם נחסם אור. היתרון של סוג זה מתבטא בבהירות הגבוהה ורמת הניגודיות שנפרסת באופן שווה ונכון. השליטה בצבעים מאפשרת לצופים להנות ממעבר חד.

מקרן CRT

היתרון הבולט של דגם זה הוא שהוא פולט אור בעוצמה גבוהה יחסית. האור מרוכז על ידי העדשות ומהן הוא מוקרן לכיוון המסך. מבין שלושת הסוגים שצוינו, דגם זה הוא ברמה הכי פחות גבוהה. הסוג מתאים בעיקר לצורכי עבודה משרדית, הצגות מצגות ושידורים שאינם דורשים איכות הקרנה גבוהה.

מקרן 4K

מקרנים אלה מצויידים בטכנולוגיות שונות. מקרן 4K זה מאוד דומה לשאר המערכות, רק שהוא יכול להכיל גם שידורי 4K. ניתן למצוא מקרני DLP או מקרני לייזר עם אפשרות לצפייה ב 4K. לאולם אירועים זה פחות רלוונטי, מספיק איכות של 1080P ורמת בהירות גבוהה כדי להנות מצפייה ברורה לכל הנמצאים בקהל.

למה כדאי מקרן נייד מקצועי לאולם אירועים?

נחלק את התשובה לשניים, התשובה הראשונה מיועדת לבעלי אולם אירועים והשניה מיועדת לחברת הפקות.

בעל אולם אירועים – כאשר אתה מארגן אירוע, אתה לא מסתמך על כך שהוא יתנהל כמו האירוע הקודם. כל סוג של חוגגים רוצה משהו שונה באירוע שלו, לעיתים ירצו את ההקרנה בחוץ ולפעמים ירצו אותה עוד בעמדת הבופה בכניסה לאולם. במקום לרכוש מקרנים שמצריכים מאיתנו נקודת חשמל וכך נהיה מוגבלים במיקומים ספציפים, נוכל לבחור במקרן נייד שישרת אותה בכל מקום ברחבי אולם האירועים. אמנם המחיר של מקרנים ניידים הם יקרים יותר, אך זו השקעה משתלמת בסופו של דבר.

חברת הפקות – הסיבה די ברורה לכך שאתם צריכים מקרן נייד… חברת הפקות מפיקה אירועים במקומות שונים, אתם לא יכולים לרכוש מקרן נייח שהוא כבד יותר, תופס הרבה יותר מקום ומצריך נקודה לחשמל מבלי להכיר את המקום עצמו… מקרן נייד ישמש אתכם בכל מקום בו תבחרו. לכן, עבור חברת הפקות עדיף לרכוש מקרן נייד שאפשר לאחסן אותו בקלות ושהוא מתנייד ללא כל קושי.

דגמי מקרנים מומלצים לאולמות אירועים

מקרן דגם TK800 מבית היוצר – BenQ
אנו מאוד אוהבים את חברת BenQ, היא מבין החברות הנמכרות ביותר בעולם כיום. דגם זה מתאים לאולמות אירועים כי הוא מספק לנו את כל מה שאנחנו אולי נצטרך ואולי לא… יש למקרן תמונה מאוד חדה – 4K, הוא מצויד בטכנולוגיית DLP המתקדמת. במקרן זה נוכל למצוא את כל הכניסות אותן אנו צריכים. המקרן נייד ושוקל רק 1.9 ק”ג. בנוסף, עוצמת ההארה עומדת על 3000 שזה מספיק לנו בשביל אולם אירועים. החיסרון היחיד שאולי לא יפריע לחלקכם הוא חיי הנורה – 8,000 שעות סך הכל. המחיר של המקרן עומד על כ 4,500 ש”ח.

מקרן דגם H141X מבית היוצר – Optoma
חברת אופטומה אמנם לא מוכרת לכולכם אבל המוצרים שלה בהחלט משתווים לחברות המובילות בתחום. יש לחברה סדרות שונות המתאימות לצרכים שונים. דגם זה מצויד בטכנולוגיית DLP המתאימה לאולמות אירועים. היתרון העיקרי של דגם זה הוא ברמת הבהירות – 3,000 אנסי לומנס! המכשיר גם הוא מציג לנו איכות שידור של 4K, יש לנו את כל הכניסות הייעודיות. המשקל אמנם טיפה יותר כבד מהדגם הקודם, משקלו של המקרן הוא 2.4 ק”ג וחיי הנורה מגיעים לכ 6,000 שעות עבודה. המחיר של המקרן הוא כ 7,600 ש”ח.

זכרו, מקרן טוב צריך גם מסך הקרנה טוב

לאחר שבחרתם את המקרן המתאים ביותר לאולם האירועים שלכם, אל תתפשרו על מסך הקרנה באיכות פחות טובה. מסכי ההקרנה הנרכשים ביותר באולמות אירועים יהיו מסכי הקרנה חשמליים. אלו מסכי הקרנה אותם ניתן להתקין בתלייה על הקיר, המסכים מתגוללים באופן מכני על ידי שלט רחוק. היתרון המשמעותי של מסכי ההקרנה האלה הוא הגודל אליהם הם מסוגלים להיפרס.

מסכי ההקרנה מסוג זה יכולים להגיע לגדלים של 3 או 4 מטרים. אם אתם לא צריכים את כל הגודל תוכלו פשוט לגלול את המסך עד לגודל שאתם צריכים. מסכי ההקרנה החשמליים נמצאים באריזה קשוחה וממוגנת ששומרת על אורך חייהם.

[ ראו כאן את המדריך המלא לבחירת מסך הקרנה ]

מסקנות

לאולם אירועים צריך להשקיע יותר ממה שהיינו משקיעים אם היינו רוכשים מקרן ביתי. מקרן לאולם אירועים נחשב למקרן שהוא תעשייתי יותר, והמחירים יהיו בהתאם. בתור בעלי אירועים או בעלי חברת הפקות אתם רוצים להרשים את כל הנמצאים באולם כדי שאולי חלקם יצרו איתכם קשר בנוגע לאירוע הבא שלהם. בעזרת מקרן איכותי תוכלו לשדרג את האירוע עבור החוגגים ולשדרג את השם שלכם. ישנם סוגים שונים של מקרנים, המקרן המומלץ ביותר עבור אולמות אירועים הוא מקרן DLP, גם מקרן לייזר עושה עבודה טובה.

שימו לב שכאשר אתם בוחרים מקרן לאולם אירועים קטן אתם שמים דגש על כך שהוא נייד ורמת ההארה שלו גבוהה, לפחות 3,000 אנסי לומנס. בחרו את המקרן שלכם אך ורק מחנויות מקצועיות שיש לכם התמחות בתחום הזה, כך תקבלו את הייעוץ שמגיע לכם. אם אתם רוצים מחירים נוחים תוכלו להגיע לחנות שהיא גם יבואן רשמי של המוצרים שלה וכך תמנעו מתשלום נוסף עבור דמי תיווך. כמו שלא התפשרתם על איכות המקרן כך גם אסור לכם להתפשר על איכות מסך ההקרנה, זהו חלק בלתי נפרד מהמוצר שמשפיע על איכות השידור. אם נשים לב לפרטים הקטנים באירועים שלנו ונשדרג אותם, הם אלו שיעשו את ההבדל בינינו לבין אולמות אירועים אחרים.

 

 

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !