אלו רמקולים כדאי לרכוש? האם רמקולים קטנים או גדולים? רמקולים הם בהחלט גורם משפיע על כל מורכבות המערכת. מה המרכיב הקובע? סאונד מנהל את כל העולם וזו עובדה. איך ישמע רמקול וכיצד יישמע האחר? אלו גורמים יש לקחת בחשבון? יש כל כך הרבה גורמים שרצוי להרכיב יחד. כאשר רוצים לבחור רמקולים יש לקחת בחשבון את האקוסטיקה של המקום, את תיבת התהודה ואת כמות האנשים שיהיו בחדר או בבית. קיימים מגוון לא קטן של סוגי רמקולים וטכנולוגיות ועל כך נעסוק במאמר הבא.
סוגי רמקולים – קטנים או גדולים?
להלן מושגים כלליים הקשורים בבחירת המורכבות של הרמקולים. יש רמקולים גדולים עם קוטר יחידת באס ויש קטנים עם קוטר קטן יותר. ההבדל העיקרי נמדד בצליל המופק. כמו כן באים הדברים לידי ביטוי גם בטווח התדרים הנמוך. אם החיפוש עוסק ביותר באס, יידרש מכם לרכוש רמקולים גדולים יותר, זאת משום שלרמקולים גדולים יש תיבת תהודה גדולה יותר. רמקולים עם אלמנטים קטנים יעניקו טווח תדרים גבוה – תיבת תהודה קטנה יותר של אלמנטים קטנים המגיעים עם תיבת תהודה קטנה יותר. לכל דבר יש את היתרון ואת החיסרון שלו.
יתרונות וחסרונות של רמקולים
רמקולים קטנים יעניקו גודל פיזי קטן יותר, הם יתפסו פחות מקום והסאונד שלהם יהיה יותר מרוכז בטווח התדרים הפעילים. השליטה היה טובה יותר, איזון יהיה גדול יותר וכך גם פחות בעיות אקוסטיות. כמו כן, מדברים על פחות באס, תיבת תהודה שלא תוכל לספק לרדת נמוך מדי בנמוכים. כאמור, לחלל גדול ייוצר מצב של חסרון וההספקים יהיו נמוכים ביחס לרמקולים גדולים יותר. יתרונות של רמקולים גדולים קשורים בעיקר בגודל, עומק, נפח וסאונד גדול יותר בגלל תיבת תהודה גדולה. לצד היתרונות ראוי לדבר על מקום גדול שהם תופסים, הם לרוב יתאימו רק לחלל גדול, יהוו בעיה בתחום תדרים נמוכים – שוב בגלל תיבת תהודה ומכאן שידרשו הגברה חזקה יותר. כמו כן ייתכנו בעיות אקוסטיות בפרט שיהיו תדרים נמוכים ומכאן שחייב טיפול אקוסטי בחלל ההשמעה.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !