הקדמה

בעת זו אנו מחפשים בכל מקום דברים חדשים להעסיק את עצמנו, אני וכמוני רבים אחרים פונים להאזנה למוזיקה או קריוקי וכו… היום ניתן חוות דעת על מיקסר חדש שפרץ בסערה לשוק הדי שקט זה.

מדובר על סדרת R החדשה של המיקסרים מבית KLARK&HELMER

היום נדון על מיקסר שאמור להתאים למטרות רבות אם מקצועיות או חובבניות, המיקסר הנ”ל הוא הR8FX, מיקסר קטן קומפקטי הטומן בחובו אפשרויות רבות המפתיעות עקב מידותיו הקטנות, לR8FX ישנם שמונה ערוצים והוא כולל בתוכו פאנטום, usb, bluetooth, אפקטים רבים ועוד…

נתונים טכניים:

דגם : KLARK & HELMER – R8-FX

ערוצים: 8 ברוטו ( 6 מונו+ 2 סטריאו)

אפקטים: 99 הכוללים אקו רוורב ועוד

כולל פאנטום ,חיבור USB , חיבור BLUETOOTH

יציאה לאוזניות

פתיחת האריזה

מיד בקבלת האריזה מתקבל הרושם שהמיקסר שבתוכה קטן מידות, בפתיחתה מיד מתגלה המיקסר והוא אכן קטן מאוד, רוחבו 28 ס”מ ועומקו 16.5 ס”מ, לצידו מצורף כבל החיבור לחשמל ומלבד חוברת הוראות המצורפת גם כן אין דבר נוסף באריזה הזעירה.

למיקסר עצמו ישנן 3 יציאות, שתיים מונו כל אחת בתצורת XLR המיועדות לרמקולים מוגברים ועוד אחת בתצורת PL סטריאו המיועדת לאוזניות, בנוסף ישנן שש כניסות מונו המיועדות לחיבור מיקרופונים או לכלי נגינה כמו גיטרה, קלידים וכו…

לכל כניסה ישנן 5 חוגות המיועדות לכוון את הסאונד בצורה האופטימלית, מימין נמצא חיבור הusb להזנת דיסק און קי לשם השמעת תוכן דרך המיקסר, מתחת למסך ישנם כפתורי שליטה על התוכן המוזן דרך usb או bluetooth. המיקסר נראה עדכני מאוד והוא קל וקטן מידות ונוח לנשיאה ממקום למקום ועל זאת יכול לענות על דרישות מרובות מבחינת חיבורים ואפשרויות.

שימוש

כדי להפעיל את המיקסר יש צורך בחיבורו לחשמל כמובן, אחרי החיבור מיד נדלקות כל הנורות המתאימות,

החיבור פשוט מאוד, מחברים ראשית את המחשב בערוץ הסטריאו 6/7 באמצעות כבל יעודי, מחברים מיקרופון לאחד החיבורים, ואת הרמקול או הרמקולים מחברים ליציאת הXLR הייעודית וזהו, אנו מוכנים להשמעת מוזיקה או כל מטרה שלשמה נועד המיקסר.

אחרי השמעת מוזיקה באמצעות חיבור לרמקול מוגבר איכותי, למשך זמן לא קצר, יש לומר שהאיכות הנשמעת מהמיקסר והדיוק בכיוונים משפיעים לטובה מאוד על הסאונד, כמובן שתמיד מומלץ ודי הכרחי להשתמש בקבצי אודיו איכותיים וכך באמת למקסם את יכולות האלמנטים השונים במערכת כמו המיקסר או הרמקולים.

 

בעקבות האפשרויות הנוספות שישנן במיקסר ניגשתי לנסות להשמיע מוזיקה באמצעות חיבור USB והBLUETOOTH המיועדים.

החיבור מתבצע בקלות רבה ובאמצעות הכפתורים המצויים מתחת למסך התצוגה אנו שולטים בתוכם המושמע, הכל פועל חלק ומהיר מאוד וכמוכן גם אפשרות ה bluetooth, השליטה נוחה מאוד וכל האופציות פועלות על הצד הטוב ביותר, כמובן שבתור איש סאונד אני ממליץ בפה מלא לחבר סאונד תמיד באמצעות כבל שם ישנה האפשרות.

 

מסקנות

לסיום ולסיכום אני יכול לומר ללא כל חשש שהR8FX החדש מבית KLARK&HELMER הוא מיקסר קטן קל לתפעול ואיכותי בהחלט, הוא טומן בחובו אפשרויות רבות ובעל יכולות רבות וכולן עובדות באופן מופלא, כיווני הסאונד והאפקטים מורגשים מאוד ומשפיעים מאוד על חוויית ההאזנה,

נוסף על כך הR8FX אינו מתומחר גבוה במיוחד ובהתאם לכך נמצא במקום מאוד גבוה במדד עלות מול תועלת.

הR8FX יוכל להתאים למטרות רבות כמו שנאמר בתחילה, אם מדובר על מפעילים, מרקידים, מוסדות ואפילו סתם לשימוש ביתי, הR8FX יתאים לכם בהחלט ויבצע את המוטל עליו כהלכה.

מאת: עמית שוורץ – יועץ וטכנאי סאונד מקצועי

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !