יש כמה וכמה שאלות אשר צצות כאשר מדברים על גיטרות חשמליות. מדוע הן מרעישות? כיצד מתמודדים עם הרעש? התשובה לכך קשורה בעיקר בסיבות שונות ומשונות של רעשים בלתי רגילים החל מזמזום ועד לרעש הנובע מהגיטרה עצמה. גם הפאדל עצמו יכול להפיק א הרעש לרבות כאבל בעייתי. מה עושים? מה פירוש הדבר לבודד את מקור הרעש בזמן הקלטה? כמה דברים והיבטים באשר לבחירת גיטרה חשמלית ופתרון של בעיה.
שלב א’ – לסלק את הרעש
איך משאירים את הרעש הרבה מאחור? חשוב למצוא את מקורו. יש לצמצם את שרשרת האות בין הגיטרה עצמה לכרטיס הקול לכמה שפחות וכך גם כיבוי מדמה המגברים. אם יעלם הרעש, מן הסתם ניתן להסיק כי הבעיה איננה קשורה לכאבל או הפדל. כאשר הרעש לא נעלם והבעיה לא נשללה, אפשר לעבור ולדבר על כרטיס הקול. יש שני סוגי גיטרות חשמליות. גיטרת הסליל הבודד הרעש בלתי נמנע. הרעש הזה יהיה שם תמיד. כאמור אופי הגיטרה. בכדי להתמודד עם “אופי” הגיטרה, אפשר להוסיף מעבד דינמי בשרשרת האות בין הגיטרה לכרטיס הקול עצמו.
למנוע את הרעש
יש מצבים בהם הכבל של הגיטרה תקול. גם כבל הקרוב לחשמל עלול לייצר בעיה מכאן שיש להזיזו משם לאלתר. כיצד קשור הרעש לפדאל המניע את כל השאר? רעשי רקע וזמזום? ככל שיידחף יותר דרייב, כך למעשה יהיה יותר דיסטורשין ורעש. אם מדברים על דרכי התמודדות, ראוי להדגיש את השימוש בערכי דרייב נמוכים. כאן למעשה ניתן להשיג סאונד בלי רעש או רעש מתון יותר. אם דרייב לא יוכל לאפשר את פתרון הבעיה, אפשרי תמיד לקחת בחשבון expander ולשמש תשובה לבעיה הבלתי פתירה. אם השימוש הוא עם פדאל, שהרי השימוש יהיה אחרי ומאידך לא יהיה לפני כרטיס הקול בכל מצב. חשוב ביותר שלא להתייאש וממכלול הפתרונות לבחור את זה שיספק את התשובה. בנוסף לשאר, עולה גם עניין של אוטומציה של הווליום או מיוט בערוץ שרוצים להשתיק – זאת לאחר ההקלטה. אלו הם למעשה האופציות הנבחרות לקשר של הגיטרה והרעשים.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !