לאחר שהבנתם כיצד לבחור רמקול מוגבר לחדר, מגיע השלב של בחירת רמקולים ומיקסרים על מנת שיהיה ניתן לנתב את הסאונד בצורה הטובה ביותר. קוראים לזה חיבור רמקול מוגבר למיקסר ובין בחירת רמקולים שקועים לגינה, מדברים על בחירה אחת שונה ביחס לכל השאר. כיצד הדברים מתרחשים? אספנו עבורכם כמה דוגמאות בהקשר לבחירת הרמקול המוגבר, המיקסר והקשר ההדוק ביניהם.

חיבור רמקול מוגבר למיקסר? איזה כבלים נדרשים?

ישנם 2 סוגים עיקריים של “קונקטורים” (חיבוריםמחברים).

הסוג הראשון נקרא מחבר PL, והסוג השני נקרא XLR.

בשביל לחבר רמקול מוגבר למיקסר, זה תלוי איזה חיבור יש לכם במיקסר, ואיזה חיבור יש לכם ברמקול.

אם יש לכם מיקסר קטן (לדוגמא, מיקסר 1202FX) החיבור יהיה PL, לעומת זאת אם יש לכם מיקסר גדול, (לדוגמא מיקסר 1204FX), אזי, בדרך כלל החיבור יהיה XLR

לאן בפועל מחברים אל המיקסר, והיכן לרמקול המוגבר?

במיקסר ישנה כניסה שנקראת MAIN OUT – כניסה זו למעשה מוציאה את כל הסאונד מהמיקסר אל הרמקול המוגבר, ואליה מחברים את הקונקטור ה-PL אן מדובר במיקסר קטן או את קונקטור ה-XLR אם מדובר במיקסר קצת יותר גדול.

ברמקול המוגבר ישנה כניסת הנקראת LINE IN או INPUT לשם מחברים את מחבר ה-XLR

מצורפות תמונה של חיבור XLR ו-PL

כבל
רמקול ומיקסר גם יחד
אם מדברים על רמקול מוגבר, מדברים על רמקול חזק ביותר המגיע עם הגברה אישית. מה שמניע אותו הוא למעשה הגברה המגיעה ישירות מאותו מיקסר. האם זה חיסכון בעלויות? מסתבר שכן. לצד הפרקטיקה ניתן להשיגו בעלות שווה לכל כיס. המיקסר בעל כמה וכמה אפקטים והא מספק ערוצים של סאונד מעולה. במסגרת היכולת של להעביר את הסאונד הטוב, מגיחים הרמקולים המוגברים והמיקסר וכמו משלבים עסקנות יחד. מיקסר חזק, רמקול חזק דיה ובעיקר שילוב של שני דברים יחד בעלות שווה לכל כיס.
בחירת רמקולים מוגברים
1. יש ברור את השמע מעל לכל. לצד החיבור למיקסר ולשאר נקודות, ראוי ביותר לראות שיש כמה שיותר חיבורים וההרכבה והפירוק אכן שווים בהתנהלות.
2. יש לברור כי הסאונד אינו מחריש אוזניים. הבלאנס בין כל המכשירים לאותו רמקול מוגבר, חשוב לא פחות ובטרם תרכשו את הרמקולים, יש לבדוק כי אכן מתקיימת סינרגיה ראויה בין הרמקול, למיקסר ולכל שאר החיבורים.
3. אם בוחרים רמקולים מוגברים, אין לוותר על פתחי אוויר ראויים. חשיבות פתחי האוורור אינם ניתנים לוויתור וזאת על מנת לשמר את המוצר לטווח הארוך. המקום העלול להתחמם נוכח חוסר בפתחי אוורור עלול לסכן ואף להשחית את המוצר בטרם עת.
4. יש לברור כי יש אחריות למוצר והוא יכול להעניק לכם את כל האפשרויות ברכישת מוצר בשקט הראוי. אם משהו ישתבש יהיה לכם לאן ולמי לפנות בכל זמן ובכל שעה.
5. כמו בכל דבר, יש לברור כי המוצר ניתן לכם באמצעות תו תקן ראוי ויפה שעה אחת קודם. כך למעשה תדעו כי בצעתם את הרכישה המשתלמת ביותר.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !