ציוד הגברה לאולפן או אפילו ציוד הגברה לבית ספר, בא לידי ביטוי בבחירות שונות לחלוטין. המשותף לבחירת אוזניות עם מיקרופון אלחוטי או כל השאר, בא לידי ביטוי בבחירה המתאימה ביותר. כאמור, הכול עניין של מטרות והבחירה מתרחשת על פי מקצועיות של מערכת, עוצמות וכמובן בל נשכח את הציוד הנלווה לכל הסיפור.
לבחור את המקצועיות
כאמור, הפרמטר הראשון עוסק בעיקרו בציוד הגברה של כמה אופציות שונות ומשתנות. יש רמקולים מסוגים כאלה ואחרים ויש מדגם או איכות פחותה יותר. מה בעצם מחפשים? כאן מדברים על איכות הצליל. כמו בכל מקום ובפרט באולפנים, חשוב לתת את ההדגשים לכך. מה מהות השימוש בפועל? איזו שירה תרצו להפיק? כאשר מדברים על הקלטות חשוב מאוד לתת את הדעת בהתאם. המטרה להפיק את המרב ואת הצליל הראוי ביותר.
על עוצמות ומערכת שמע
השלב הבא מדבר בעיקרו על מערכות ההגברה והקטע של הווליום והשמע. כך למעשה מדברים על הוואט ועל כוחו. עוצמות השמע נמדדות על פי הוואט. מה כמות האנשים ועוצמות השידור בפועל? איזו מערכת מתאימה ביותר? יש רמקולים של 150 ואפילו 250 וואט. בעוד רמקול של 150 וואט מתאים למעט אנשים, מגיח לו רמקול גדול יותר ומספק את התשובות בהתאם. ראוי להבין ולא לשכור או לרכוש מערכות אשר לא תספקנה את העוצמות בהתאם. על מנת שלא להסב נזק לציוד, רצוי לבחור ציוד מותאם לכמות האנשים בלבד.
ציוד נלווה וכל השאר
החלק החשוב לא פחות קשור בעיקר בעניין של ציוד נלווה. איזה ציוד יש לבחור? מדברים על מיקסר לצד הציוד המותאם. מה חשיבותו של המיקסר בפועל? צליל מכוון בצורה איכותית ביותר. אחר כך מגיע שלב הבחירה הבא לידי ביטוי ביכולת קבלת אפקטים מושלמים ואפילו שירה טובה ביותר. אפקטים של שירה לא פחות חשובים ומכאן שיש לברור ולבחור ציוד נלווה מתאים. כך גם לגבי בחירת הכבלים וסוגי חיבורים פשוטים ביותר להפעלת המערכת בפועל. יש לבדוק כי קיים סנכרון מלא בין כל החיבורים ובין הסוגים ולוודא כי המוסיקה המתקבלת אכן עושה את העבודה.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !