רמקולים שקועים למקלחת – איך לבחור?

השילוב בין רמקולים שקועים ובין מקלחת נשמע לכם קצת מוזר? אז ממש לא! הרמקול השקוע הפך כבר מזמן לחלק ממראה הבית, השילוב בין עיצוב מודרני ובין מוזיקה מעולם לא היה כל כך מושלם. אבל, יש לקחת כמה דברים בחשבון לפני שאנחנו בוחרים רמקול שקוע למקלחת…

  • שימו לב !!! אנו יבואנים של רמקולים שקועים (מכירה סיטונאית בעיקר ולמתקינים) *מעוניינים להתייעץ איתנו ? חייגו אלינו 050-2288600 או הגיעו אל משרדינו וקבלו ייעוץ ללא תשלום !

 

המקלחת עוד בשלבי בנייה? עצרו הכל!

אם אתם מחפשים תוספים מודרנים עוד לפני שהבית עבר את שלב השלדה, התהליך יהיה הרבה יותר קל. רמקול שקוע הוא רמקול שנמצא בתוך הקיר בהתאם לרוחב הרמקול ובהתאם למה שעוטף אותו. תוכלו לקצר תהליכים אם תעדכנו את האדריכל שלכם, או את אותה החברה שבונה את הבית על הרמקול השקוע אותו תרצו להוסיף. אם החלטתם להוסיף רמקול שקוע לבית מושלם כבר, אז התהליך יהיה טיפה יותר ארוך אבל אפשרי ושווה את המאמץ.

דבר ראשון – צורת הרמקול

כדי לצמצם אפשרויות, הדבר הראשון שיהיה עליכם להחליט עליכם הוא צורת הרמקול, לפניכם שלושה סוגים עיקריים בעולם הרמקולים השקועים:

  • רמקול שקוע מלבני – זה הוא הסוג הנמכר ביותר בקרב הלקוחות שלנו. היתרון הוא שהרמקול השקוע מקל משמעותית על האדריכל והסיכוי של התוצאות לאי דיוק נמוכות מאוד. הרבה יותר קל לדייק את מבנה השקע. מבחינת סאונד, הרמקול המלבני נשמע יותר נקי מאשר הסוגים האחרים, מבחינה עיצובית, אפשר לומר שהוא הכי פחות מיוחד.
    רמקול שקוע עגול – אם לומר את האמת, זהו סוג של רמקול שקוע שפחות נפוץ בבתים. מדובר על סוג שמשדר יותר יוקרתיות, ניתן לראות את הדגם הזה באולמות אירועים, בבתים של המעמד הגבוהה ובמגזר המוסדי. רמקול שקוע זה משמש להשמעת מוזיקה או לצורך מערכות כריזה (כמו בבתי הספר). כמו בכל רמקול איכותי, גם ברמקול שקוע עגול יש את אלמנט הוופר והטוויטר.
  • רמקול שקוע סנטר – צורתו זהה לצורת הרמקול השקוע המלבני, ההבדל העיקרי הוא מבחינת אלמנט הוופר והטוויטר האחרים על הצלילים הנמוכים (בס) והגבוהים של הרמקול. סוג זה כולל שני אלמנטים של וופר ואלמנט בודד של טוויטר.

דבר שני – הגודל כן קובע

אוקיי, בחרנו את הצורה אותה אנחנו רוצים, עכשיו צריך לבחור את גודל המוצר. חשוב שהגודל יתאים לגודל חלל המקלחת ולא יראה כעוף חריג שם… מיקום הרמקולים השקועים יכולים להיות בתקרה או על הקיר – כאשר מדובר על מקלחת אנחנו ממליצים לבחור דווקא בקירות ולא בתקרה שלשם מתרכזים כל האדים.  יש מידות שונות של רמקולים שקועים 3″ , 4″ , 5″ , 5.25″ , 6″, 6.5″, 8″ . את הנתון הזה יש להביא לאיש המקצוע שעושה לכם את השקע, אם אתם מעוניינים גם בקופסת ביטון השומרת על הרמקול השקוע עליכם יהיה לעדכן את אותו איש מקצוע. אם מדובר על חלל גדול תוכלו לבחור בין שני רמקולים שקועים זעירים או רמקול שקוע אחד גדול ועוצמתי.

דבר שלישי – עוצמה

כאן אין כל שאלה, אין צורך בעוצמת חזקה כאשר אנחנו ממקמים את הרמקול השקוע במקלחת. מדובר על חלל סגור, שלרוב אינו גדול יותר מהחדר הממוצע. כאשר החלל סגור כך גם הרמקול עובד בצורה חזקה יותר כיוון שגלי הסאונד נשארים בחלל החדר שלא בדומה לרמקול המתאים לגינה. לכן, אין צורך ברמקול שקוע שעוצמתו עולה על 120W.

דבר רביעי – רמת אטימות

זה הנתון החשוב ביותר שיש לקחת בחשבון כאשר אנחנו קונים רמקול שקוע למקלחת. רמת האטימות היא האחראית לכך שהרמקול השקוע לא יפגע מהאדים ומהמים. רמת האטימות רשומה לכם על גבי המוצר תחת המונח IP – נסביר לכם עכשיו על כל דרגה ודרגה, ומהי הדרגה המומלצת לבחירה למקלחת:

דירוג ראשון IPX0 – דירוג זה מיוחס למוצרים שאינם עמידים בכלל נגד מים, כל מגע עם מים יכול להרוס את המוצר ולכם אין אחריות על פגיעה במים. תמיד נרצה למנוע סיכונים, בדרך כלל רוב המוצרים הינם עם דרג כלשהו נגד מים.

דירוג שני IPX1 – הרמקול אותו קנינו אמנם מוגן במעט נגד מים אבל לא בצורה מושלמת בכלל. טיפת גשם בגודל של 1 מ”מ בכל דקה במשך כעשר דקות יכולה לפגוע במוצר. זהו מוצר שאולי תרצו להניח אותו תחת קורות הבית. המוצר הזה כלל אינו מתאים לשימוש חיצוני בימי החורף.

דירוג שלישי IPX2 – טיפות גשם של 3 מ”מ במשך של כעשר דקות ובזווית של 15 מעלות. אביזר זה מוגן ברמה קטנה עד בינונית. ניתן להשתמש במוצרים עם דירוג זה רק במקומות מסוימים. גם מוצר זה עדיף לשימוש בתוך הבית או במקומות שאין שם כלל גשם – גם במקלחות עדיין הדרגה הזו אינה מומלצת.

דירוג רביעי IPX3 – לפי הבחינה שנעשתה, התזת ספריי מים של 0.7 ליטר לדקה במשך 5 דקות ובזווית של 60 מעלות. מוצר זה גם הוא מוגן רק במקרים ספציפיים מאוד של מגע עם טיפות מים. גם מוצר זה רצוי להיום תחת קורת גג ולא במקום חיצוני על אף שיש לו הגנה נגד מים.

דירוג חמישי IPX4 – כאן כבר מדובר על מוצרים שיכולים לשמש אתכם גם לבחינה חיצונית. על פי הבחינה מוצר זה עמיד בפני התזת ספריי מים של 10 ליטר לדקה במשך 5 דקות כאשר ההתזה נעשית מכל זווית אפשרית למוצר. רמקול זה יהיה מוגן מפני פגיעה של התזת מים, לחות לילה, אדי מקלחת וכד’… חשוב לציין, מוצר זה אינו מתאים למגע ישיר עם מים כמו צלילה – החל מדירוג זה כבר אפשר להרגיש בטוחים כאשר אנחנו ממקמים את הרמקול השקוע במקלחת.

דירוג שישי IPX5 – מוצר זה גם הוא אינו מתאים לצלילה אבל עומד במבחן של התזת מים של 12.5 ליטר לדקה במשך 5 דקות, ההתזה יכולה להיות מכל זווית. ההתזה מדמה לנו מקרים של גשם קל ולחות לילה. כמובן, לא צריך לנסות בעצמכם את הבדיקה אלא לסמוך על מה שהיצרן רשם.

דירוג שביעי IPX6 – כאן אנחנו כבר עולים רמה, על פי הבחינה התזה של ספריי מים של 100 ליטר לדקה בעוצמה של 100 KPA וממרחק של 3 מטרים במשך 3 דקות, מכל זווית אפשרית של המוצר עדיין לא תפגע בכשירותו. זה אומר שהמוצר עמיד בפני התזות (Splash) ותוכלו לישון רגועים כאשר הוא נמצא מחוץ לבית.

דירוג שמיני IPX7 – הבחינה שנעשתה הייתה הכנסה של הרמקול למשך 30 דקות ובעומק הנמצא בין 10 ס”מ ועד מטר אחד. המוצר כמובן יצא תקין לאחר מכן. מה זה אומר? הרמקול עם תו תקן זה יהיה עמיד בפני הכנסה למים (עד מטר אחד) למשך של עד 30 דקות.

דירוג תשיעי IPX8 – הבחינה שנעשתה היא הכנסת האביזר למים בעומק של כשלושה מטרים, למשך זמן ממושך. האביזר יצא תקין ופועל כרואי, זה אומר שניתן להתשמש במוצר בעומק של עד כשלושה מטרים.

דירוג עשירי IPX9 – זהו הדירוג הגבוהה ביותר. הבחינה שנעשתה הייתה הכנסת המוצר למים עם הפעלת לחץ של 14-16 ליטר לדקה. בדרך כלל דירוגים אלה מתאימים יותר לשעונים ופחות לרמקולים ומוצרי הגברה. רוב האביזרים עם תו תקן זה מיועדים לאנשי צבא או לפעולות אקסטרים.

לסיכום, החל מהדירוג החמישי – IPX4 אפשר להרגיש בטוחים. חשוב לדעת, לא רצוי למקם את הרמקול השקוע מעל המקלחת עצמה, אלא בצד השני של חדר האמבטיה – חשמל, מים… עדיף לא לקחת סיכון.

מה נשאר…?

אוקיי, יש לכם את כל האינפורמציה אותה אתם צריכים כדי לבחור את הרמקול השקוע המושלם לחדר האמבטיה, כל מה שנותר לכם לעשות הוא ללכת לחנות סאונד והגברה מקצועית ואמינה ומשם לבחור את הרמקול השקוע. אנו ממליצים לא לרכוש מאתרי אינטרנט בחו”ל ולא ממקומות שאין בהם אנשי מקצוע שיכולים לתת לכם סיוע בבחירת הדגם. בשביל להגיע למקום עם מחירים הוגנים ועם מוצרים איכותיים – הגיעו לחנות סאונד והגברה שהיא יבואן רשמי של המוצרים שלה.

מסקנות

רמקול שקוע למקלחת נשמע בעבר כמו חלום הזוי… אבל בעזרת חברות מקצועיות שהוסיפו את אפשרות הגנת המים אפשר היום לשמוע מוזיקה דרך רמקול שקוע. כמו כן, יש עוד סוגים שונים של רמקולים אותם תוכלו להציב במקלחת וגם להם יש הגנת מים – הרמקול השקוע נותן לו ערך מוסף של עיצוב אירופאי יותר, אמנם הדבר דורש יותר השקעה אבל גם חוסך לנו במקום. מה נותר לומר? אין כמו מקלחת טובה ומוזיקה אחרי יום עבודה מעייף…

מאת: עמית שוורץ – יועץ ומומחה לסאונד ביתי ומקצועי 

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !