מסך הקרנה – המדריך המלא והמעודכן
בכל בית שני שתיכנסו אליו תמצאו מקרן מדגם כזה או אחר. יש סוגים שונים של מקרנים ולכל אחד מהם יש את הייעוד שלו, יש מקרנים שיתאימו להצגת מצגות ומצד שני יש מקרנים שמתאימים את עצמם לאיכות שידור גבוהה ומהירה שיותר אופיינית למשחקי קונסולה או סרטים של 4K. בחירת המקרן היא חשובה, אבל לא פחות חשוב יהיה לבחור את מסך ההקרנה ש”יתן גב” לאותו המקרן.

*** שימו לב !!! אנו יבואנים של מסכי הקרנה מכל הסוגיםמקרנים רגילים וגם מקרנים ניידים,  ועוד… פנו אלינו בכל עניין ל: 050-2288600

מהו מסך הקרנה?
מסך הקרנה הוא בעצם מעין מסך בפני עצמו, מסך העשוי מחומר מיוחד המאפשר לנו לראות את המשודר מהמקרן באופן ברור. יש סוגים שונים של מסכי הקרנה, לכל אחד יש את היתרונות שלו ואת החומרים ממנו הוא עשוי. נרכז לפניכם את מסכי ההקרנה הנרכשים ביותר:

  • מסך הקרנה חשמלי – מסך הקרנה חשמלי הוא המסך הנרכש ביותר, בעיקר במקומות מוסדיים ובעיקר עבור קהלים גדולים. מסכי הקרנה חשמליים הם בעלי מימדים גדולים המתחילים מ 3.5 מטר. מסכי ההקרנה החשמליים מופעלים על ידי מנוע סינכרוני או טובולרי. מומלץ לרכוש את מסך ההקרנה בעל מנוע טובולרי, מנוע זה יותר חזק אך גם יקר יותר.

  • מסך הקרנה ידני – מסך זה תלוי בצורה כלשהי לאורך הקיר. המסך הזה הוא הפשוט ביותר וגם הזול ביותר, השוני בין דגמי המסכים הידניים הוא אופן הגלילה, ישנם מסכים שיגוללו את עצמם באמצעות טריקה ויש כאלו שיפעלו באופן איטי יותר. לרוב, המסכים הנטרקים הם בעלי אורך חיים קצר יותר כיוון שהטריקה יוצרת בלאי מהר יותר.
  • מסך הקרנה חצובה – מסך הקרנה נייד זה מתאים למרצים המתניידים ממקום למקום, או לבתי ספר ומקומות מוסדיים. המסך מגיע עם חיבור המותאם לחצובה, מסך זה מתנייד בצורה פשוטה, הוא קל להרכבה ופירוק. מסך זה מגיע בגדלים נמוכים יחסית כאשר הגדול מביניהם מגיע לגודל של שלושה מטרים. רצוי לרכוש נרתיק ייעודי למסך שיקל עליכם בזמן סחיבת המוצר.
  • מסך הקרנה קבוע – מסכים אלה מתאימים לאולמות קולנוע פרטיים ולא פרטיים, מסך זה תמיד יישאר פרוס ומתוח, אין אפשרות לגלול את המסך. רוב הגדלים של המסכים הקבועים יהיו גדולים. מסך זה נחשב ליוקרתי בשל האיכות הגבוהה שלו והעמידות שלו.

אופן התקנה
האם כל אדם יכול להתקין את מסך ההקרנה לבדו? התשובה תלויה בדגם אותו תרצו. בכל אופן, אם אין לכם ידע טכני בסיסי, רצוי להיעזר באיש מקצוע. ההשקעה היא השקעה של כ 150 שקלים עבור השירות וככה תוכלו להרגיש בטוחים יותר. יש דגמים אותו נצטרך לקדוח לקיר בעזרת הקופסא הקשיחה שלהם, מצד שני את מסך ההקרנה הקבוע או המתוח איתם נצטרך יותר דיוק. בעיקרון, כל מה שצריך לעשות הוא לקבע את המסך לקיר בעזרת 2 ברגים מכל צד. חשוב מאוד להיעזר בפלס ולבדוק שהמסך ישר ככל שניתן. בנוסף, שימו לב שאתם ממקמים את המסך ואת המקרן במקום הנכון בחלל החדר. יש מסכים שיהיו גדולים ואם חלל החדר הוא קטן הצפייה לא תהיה לכם נוחה. התייעצו עם איש המקצוע בחנות והיעזרו בחוברת אותה קיבלתם עם רכישת המוצר. חשוב לציין, קודם כל תולים את מסך ההקרנה ורק לאחר מכן תולים את המקרן עצמו.

מרחק המקרן מהמסךאביזרים נוספים
לא מספיק שרכשנו את מסך ההקרנה והמקרן, נצטרך גם לרכוש אביזרים נוספים כדי להבטיח את חווית הצפייה הטובה ביותר. עבור מסך ההקרנה אנחנו נצטרך חצובה או נרתיק במקרים בהם אנו מתניידים עם המוצר, מבחינת המקרן, יש מקרים בהם נרצה לרכוש סטנד איכותי המחובר לתקרה עבור המקרן. כמו כן, ייתכן ואם נרצה מערכת קולנוע ביתית, נצטרך לרכוש את תוספי הסאונד המתאימים לכך.

מסך למקרן חשמלי

עד כמה מסך ההקרנה משפיע על איכות ההקרנה?
ראינו לא פעם לקוחות שרוכשים מקרן מבלי לרכוש מסך הקרנה בטענה שהם יכולים להקרין על גבי קיר לבן או על גבי סדין כזה או אחר. אנו מסכימים, זה אפשרי, אבל אם כבר רכשתם מקרן איכותי למה שלא תהנו ממירב היכולת שלו? למסך ההקרנה יש חלק ניכר באיכות ההקרנה. אם תסתכלו על המפרט של כל מסך הקרנה תוכלו לראות שיש מונח הנקרא “GAIN”, ככל שרמת ה GAIN היא גבוהה יותר כך התמונה תהיה איכותית יותר. למסך ההקרנה יש בד מחזיר אור, ככל שהחזר האור גבוהה יותר כך אנחנו רואים במסך תמונה איכותית וברורה יותר. שימו לב, יש סוגים שונים של בדים למסכי ההקרנה, כאלה עם בד כפול, כאלה עם בד שחור בחלק האחורי ובקדמי בד לבן כדי להבטיח אטימות מוחלטת. למסך ההקרנה יש חלק בלתי נפרד מאיכות ההקרנה.

מסך הקרנה חשמלי למשרדמאיפה הכי מומלץ לרכוש מסך הקרנה?
השוק היום הוא עצום, יש אינספור דגמים ויש אינספור מקומות מהם נוכל לרכוש את המוצר. בין היתר, יש רבים שפונים ישר לחנויות אינטרנטיות כמו אמזון ואיביי – האם זאת בחירה נכונה? מוצרים כמו מסכי ההקרנה הם עדינים וכמובן אנו נשלם הרבה על משלוח ועל כובד המוצר, בסופו של דבר המחיר ייצא אותו דבר אם לא יותר. אנו ממליצים לרכוש מסכי הקרנה דרך חנויות בארץ, אם אתם רוצים למצוא את המחיר המשתלם ביותר תפנו לחנויות שהן יבואן רשמי של המוצרים שלהם. אם אתם לא בטוחים בתדירות השימוש במוצר, תוכלו תמיד לשכור מסך הקרנה באופן חד פעמי, כך גם תוכלו לראות אם הדגם מתאים לכם ותחסכו לא מעט כסף במקרה שלא. ניתן לשכור מסכי ההקרנה גם מחנויות המתמחות בתחום המקרנים. מסך ההקרנה יד שנייה לא בא בחשבון אלא אם כן זה ממקום מוסמך ולא מאדם פרטי! קשה מאוד להבחין בפעם הראשונה בבלאי של המוצר כאשר הוא מגיע מאדם פרטי, חבל על הכסף שלכם. הפרשי המחירים בין מוצר יד ראשונה מחנויות בארץ ובין מסכי הקרנה מאמזון או יד שנייה הם מאוד מזעריים. 

מידות מסך הקרנה חשמלי
רכישת מותג – חובה?
התשובה היא לא. ישנן המון חברות המציעות לנו מוצרים איכותיים בעולם המקרנים והן כלל לא נחשבות למותג. אם זאת, רכישת מותג מאז ומתמיד גרמה לנו שלווה בבחירת המוצר ולכן היא מומלצת. החברות הבולטות בתחום מסכי ההקרנה הן: Draper ו Jeason Screen. לשתי החברות יש ניסיון של למעלה מ 20 שנה בתחום (חברת Draper כבר בתחום מעל 100 שנה! נוסדה בשנת 1902), המוצרים שלהן מהנרכשים ביותר בעולם. לגבי המחירים, עבור מסך הקרנה מקצועי נשלם הרבה ועבור מסך הקרנה ביתי נשלם מחיר ממוצע בהשוואה למתחרים.

מסקנות
למסכי ההקרנה יש השפעה גדולה על המקרן עצמו, אל תקטינו ראש ואם כבר רכשתם מקרן בכמה מאות שקלים, הוסיפו עוד קצת וכסף ותהנו מכל ההשקעה שלכם. יש היום המון מקומות שמוכרים לנו מסכי הקרנה כאלה ואחרים, שימו לב שאתם בודקים את המקום לפני שאתם מגיעים אליו. עשו סקר שוק גם כדי לבדוק את המוצר וגם כדי לבדוק את מקום הרכישה. לא רוכשים מסך הקרנה ממקום שאין לו התמחות בתחום! בדקו את כל הפרטים לפני שאתם מגיעים לחנות, החל מהתקציב שלכם ועד לגודל החדר.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !