בעולם כבר הבינו את מה שישראל רק היום מתחילה ליישם – אם אנחנו רוצים ליצור תלמידים שיהיו אנשים בוגרים עצמאים יותר, שילוב של טכנולוגיות מתקדמות בכיתה היא פעולה משמעותית לקידום התלמידים. מסיבה זו יותר ויותר בתי ספר בישראל מוצאים את עצמם מחפשים ציוד טכנולוגי שניתן לרכוש או להשכיר על מנת לשפר את חוויית הלמידה. אחד מהפריטים הנחשקים ביותר הוא מקרן אשר מאפשר לכל מורה לשלב בכיתה גם חומר דיגיטלי בנוסף לספרים ולמחברות המוכרים לכל תלמיד. שילוב של מקרנים 4K בכיתות הלימוד פותח את הדלת ללמידה חווייתית יותר, אשר מגרה את התלמיד לחקור ולשאול שאלות.

מקרן נייד

כיצד בוחרים מקרנים לכיתת לימוד?

 

כדי שתוכלו לבחור מקרן לכיתת הלימוד שלכם, אתם רוצים להבין מה הם הצרכים הפיזיים והפדגוגיים בכיתה. לכן חשוב להתייחס לכמה פרמטרים:

גודל הכיתה

כיום אפשר למצוא מקרנים קטנים קומפקטים ניידים בשוק הרחב. לכן אין צורך לחשוש ממצב בו המקרן מפריע פיזית בכיתה, אבל חשוב לקחת בחשבון שצריך להתאים את גודל המקרן לתלייה בכיתה או לעיגונו על אחד השולחנות. ככה אתם מעונים מראש כל נזק שעלול לקרות למקרן על ידי הילדים ומבטיחים שיהיה לו שימוש לאורך זמן רב.

 

מקרן נייד

כמות התלמידים

כאשר אתם קונים מקרן לכיתה אתם רוצים להתייחס לכמות הממוצעת של צופים אשר עתידה לצפות בחומרים המוקרנים מהמקרן. כך אתם יכולים לקנות מקרנים קטנים יותר לכיתות סטנדרטיות, ומקרנים גדולים יותר לאולמות ולמרכזי כינוס בהם נמצאים תלמידים רבים בכל עת. ככל שתוכלו להתאים את המקרן בצורה טובה יותר כך תחסכו בעלויות הרכישה או ההשכרה.

מקרן נייד למכירה

איכות הצפייה

בדיוק כמו בטלוויזיה הביתית, גם כאשר אתם רוכשים מקרן לבית הספר אתם רוצים להתייחס לאיכות הצפייה שמתקבלת ממנו. אם תקרינו לילדים סרט והרזולוציה במסך לא תהיה טובה, כנראה התקשו להבין את הפואנטה ולא הצליחו להפיק ממנו שום ערך חינוכי. מסיבה זו חשוב מאוד לבדוק שהמקרן שאתם קונים הוא מקרן איכותי שמספק רזולוציה מתאימה לגודל המסך.

איכות המסך

אם יש לכם כבר בשטח בית הספר מסכים שניתן לעשות בהם שימוש לטובת המקרן, אתם חייבים לבדוק אם המסך תקין ומאפשר צפייה ללא בעיות. חורים במסך או שריטות משמעותיות יכולות לפגוע באיכות הצפייה ולהקשות על הילדים להבין את החומר הנלמד. כמו כן אם אין לכם איך לתלות את המסך חשוב לקנות רק את המעמד ולעגן את המסך למקומו בצורה שתהיה בטוחה גם לילדים.

 

תדירות השימוש

כמו כל מכשיר חשמלי אחר גם למקרנים יש בלאי לאחר שימוש ממושך. אתם רוצים לרכוש מקרן שיתאים לממוצע שימוש הצפוי בכיתה שלכם. אם מדובר על כיתה שבה בכל שיעור התאמת צפו בסרט, שווה להשקיע ב מקרן איכותי יותר מאשר בשיטות אחרות. ככה אתם יוצרים מצב בו אתם קונים מוצר ולא תצטרכו להשקיע בו שוב בתיקונים.

הציוד המשלים שהופך את הכיתה לנעימה הרבה יותר

כיתת לימוד טכנולוגית כיתה שמאפשרת לילדים לקבל מידע בכל מיני דרכים. אתם לא חייבים להסתמך רק על ספרים ומחברות כאשר אפשר להשתמש גם בגוגל וגם בסרטים מיוחדים כדי לחשוף את הילדים לתחומי עניין חדשים ומעניינים. בתור מורים אתם יכולים וחייבים לאפשר לילדים ללמוד בסטנדרט גבוה תוך שאתם שומרים על הבטיחות שלהם. מסיבה זו מומלץ להסתכל גם על המיקום בו אתם מקבעים את המקרן ולבדוק שהוא בטוח לסביבתם של הילדים.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !