המודעות לציבור בעלי המוגבלויות בשנים האחרונות הולכת וגוברת. כולנו בהשפעת חוקים מקומיים, והתפתחויות תרבותיות מבינים מה המשמעות של בעלי מוגבלויות בחברה שלנו, ועושים כל מה שניתן על מנת לשלב אותם בכל אספקט של החיים. בדיוק מסיבה זו גם בעולם התרבות רואים בשנים האחרונות ניצנים של שינוי שמובילים לתופעות חברתיות מיוחדות מאוד. קשה מאוד למצוא מופע תרבות בימינו שבו אין מתרגמת לשפת הסימנים או מסך ומקרן שנועדו לסייע לבעלי מוגבלויות לצפות במופע. אז אם גם אתם רוצים לקחת חלק במהפכה, לא ממש יודעים איך לשפר את הנגישות במופע שלכם, הכנו לכם מדריך קצר שיכול לסייע לכם.

 

מתחשבים בזולת התאמות אומנותיות לטובת ציבורים מיוחדים

איך ניתן להקל על אנשים עם מוגבלויות בהופעות?

יש אינספור דרכים להקל על בעלי מוגבלויות במהלך הופכות תרבות ואומנות. אולם מכולן, בחרנו להציג לכם את חמש הדרכים היעילות ביותר שיכולות לשנות את חייהם של אנשים רבים:

הצגת הבמה

כאשר אתם רוצים להקל על כבדי שמיעה וליקויי ראיה, אתם יכולים בתחילת כל הופעה להציג על מסכי ענק המותקנים מצידי הבמה, בעזרת מקרן מקצועי, את מבנה הבמה ואת כל מי שעתיד לעלות על הבמה ולקחת חלק במופע. כך, יכולים בעלי המוגבלויות לקלוט מה התרחש על הבמה ובסיוע העזרים הנוספים על הבמה להבין בצורה ברורה מאוד מה קורה במופע

כתוביות

אם כבר התקנת מסכים ומקרנים על הבמה, אשר מציגים את כל מה שקורה ומסייעים לכל הקהל עקוב אחרי המופע, אתם יכולים להשתמש במסך על מנת לעזור לאוכלוסיית החרשים ולהקליד את כל מה שנאמר על הבמה ככתוביות שירוצו על המסך. כך גם לקויי השמיעה יוכלו לשלב בין התמונה הוויזואלית שהתקבלה, לבין הכתוביות על המסך, ולהנות מהמופע בצורה מלאה.

מגברים

במופעי מוזיקה שונים, כמו הופעות של להקות או טקסים, ניתן ורצוי לשלב ציוד הגברה וסאונד איכותי מאוד ועדין מאוד. היתרון פה נובע מכך שהאוכלוסיות המיוחדות יכולות לזהות צלילים בצורה ברורה הרבה יותר אם משתמשים ב מגבר איכותי. אתם בעצם מאפשרים להם להנות ממוזיקה ללא הגבלה וללא כל הבדל בינם לבין אנשים מן השורה.

מיקרופונים במיקום מיוחד

 כדי להעצים את חוויית השמיעה אפשר להתקין מיקרופונים מיוחדים בסמיכות לכל כלי שמנגן על הבמה. דוגמה טובה מאוד לכך היא דווקא קונצרטים של פילהרמוניות. שם, על כל כלי, מותקן מיקרופון קטן שתפקידו לקלוט את רק את הצלילים של אותו הכלי. המגברים מעבירים את הצלילים המדויקים לרמקולים ומאפשרים לכם לקבל הרמוניה מלאה בנוגע על כל מה שמתרחש על הבמה.

מקומות ישיבה מיוחדים

מלבד השימוש בציוד טכני מתקדם אתם יכולים להקצות מקומות מיוחדים בקהל שיתאימו רק לאוכלוסיות מיוחדות. בין אם מקומות ישיבה ליד רמקולים ובין אם במקומות בשורות הראשונות בקרבת הבמה. כך כל בעל מוגבלויות יכול למצוא את עצמו נהנה ממופע ללא כל צורך בסיוע של אדם נוסף.

גם לבעלי מוגבלות מגיע לצרוך תרבות

ההתחשבות באוכלוסיות מיוחדות היא אומנם התפתחות של השנים האחרונות יחסית, ועדיין היא מאפשרת לנו כחברה לתת מקום לאותם אנשים שלא תמיד אנחנו רואים אותם. גם לחרשים ועיוורים יש רצון לקחת חלק במופעי תרבות ומוזיקה. ולנו אין את הזכות למנוע מהם לבלות ערב שקט בחברת חברים ומשפחה. לכן בכל מופע שאתם ממשיכים אתם רוצים לחשוב גם על אותם אנשים ולהתאים להם את התנאים האידיאלים לצפייה. זו לא רק חובה מוסרית וחברתית, אלא גם זכות גדולה.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !