ברוב הפרמטרים מדינת ישראל היא מקום מתקדם מאוד אשר מייצר אינספור חידושים טכנולוגיים בכל שנה. יחד עם זאת, דווקא בתחום החינוך, שהוא כל כך חשוב לעתיד של הטכנולוגיה, בתי הספר ברובם עובדים בשיטות מיושנות שלא מגרות את הילדים לחשוב ולהתעניין בנושאים שונים. מסיבה זו, מערכת החינוך משקיעה מאמצים רבים בשנים האחרונות על מנת להפוך את בתי הספר למערכות מתקדמות אשר משלבות ציוד טכנולוגי איכותי. אחד מהשיפורים החדשים אשר מוצאים את דרכם לכיתות רבות במערכת החינוך הוא ציוד הקרנה דיגיטלית. מסכים ומקרנים איכותיים נתלים בכיתות בתי הספר ומאפשרים למורים לשלב למידה פרונטלית קלאסית עם למידה בעזרים מתקדמים יותר. כך הילדים חווים את היום יום שלכם המעניין ומגרה הברה יותר, וכבר מגיל צעיר נחשפים לכמויות עצומות של מידע בצורות שונות.

מסך הקרנה חשמלי 3 מטר

מדוע כדאי להתקין מקרנים ומסכים בכיתות הלימוד?

כיום ההבנה במערכת החינוך היא שיש סיבות רבות לקדם את הילדים לשימוש במקרנים ניידים ומסכי הקרנה. במין כל הסיבות ניתן למצוא:

1. למידה משולבת – הכנסת מערכת הקרנה לכיתות מאפשרת לכם, כמורים ליצור מחרב למידה משולב. בין החוברות והספרים, ההרצאות והשיחות, אפשר להוסיף מצגות ולהקרין אותן על המסך. העברת המידע בצורה כזו מאפשרת לילדים שעובדים עם זיכרון ויזואלי להפנים את החומר הנלמד בכיתה בצורה קלה ומהירה הרבה יותר.

2. הפעלות כיתתיות – אתרי אינטרנט רבים מאפשרים למורים ליצור הפעלות כיתה המסתמכות על מקרנים. שימוש במשחקים קבוצתיים כמו Khoot מאפשר לכם להפיק שאלונים וחידונים לכל הכיתה ולאפשר תחרות בריאה לסיכום כל פרק בשיעור. כך אתם מוודאים את הבנת החומר ומאפשרים לכל ילד להתנסות בעודו בכיתה בשאלות שיהיו דומות למבחן. הלמידה הופכת לחוויה והילדים נהנים מהמשחקים הקטנים לאורך השיעור.

3. שילוב טכנולוגיה – דור הילדים של היום הוא דור שנולד לתוך העולם הטכנולוגי. ומסיבה זו הם מרגישים קושי רב להתנתק מהמסכים לטובת שיעור פרונטלי משמים. אם אתם רוצים לשלב את הילדים בכיתה ולגרום להם להתעניין בחומר, אתם יכולים ללחוץ עליהם להקשיב לכם או שאתם יכולים לפנות אליהם באמצעים שהם מכירים ואוהבים כמו מחשבים ואתרי אינטרנט.

4. מידע ויזואלי – שילוב של תמונות וסרטונים במהלך השיעורים מסייע לתלמידים להבין את החומר הנלמד בצורה מהירה וברורה יותר. במקום לספר להם על היסטוריה, אתם יכולים להראות להם צילומים מאירועים חשובים וסרטים תיעודיים שמלווים את התקופה המדוברת. בסופו של יום, הילדים יזכרו הרבה יותר טוב את מה שהם ראו ממה שאמרתם להם בכיתה.

5. תשומת לב – קשה מאוד לתפוס את תשומת הלב של הילדים. לכן, הצבת מקרן במרכז הכיתה היא גורם מעורר עניין שיכול לעזור לכם לנהל את השיעור. אל תפעילו את המקרן ותנו לעניין סביבו להיבנות לאורך כל השיעור. כאשר הסרטון יתחיל הילדים יתלהבו כל כך שהם יצפו בו בשקיקה.

מקרנים ניידים שיחזיקו מעמד לשנים

מקדמים את דור העתיד הטכנולוגי של ישראל

הילדים שלנו הם ילדים חכמים מאוד, עצמאים מאוד ובעיקר טכנולוגים מאוד. ואתם כמורים לא רוצים להפריד אותם ממקורות המידע החשובים ביותר של ימינו. אתם יכולים לשלב למידה מגוגל, כחלק מהשיעור שלכם וכך לגרום להם ללמוד שיעור לחיים. המקרן בכיתה הופך להיות מרכז העניין, ומאפשר לילדים לחקור ולשאול שאלות בלי הגבלה. אם נתקלתם בשאלה שאין עליה תשובה, ניתן לחפש יחד את התשובה בגוגל וללמד את הילדים לנצל את הטכנולוגיה לטובתם. השכרת מקרן לכיתה שלכם הוא שינוי קטן בעל השפעה גדולה מאוד על התלמידים.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !