אנחנו עדים לתקופה מאוד מעניינת במוזיקה הישראלית של השנים האחרונות. עלייה מתמדת בצריכה וביקוש למוזיקה מאפיינת ישראלים רבים וכתוצאה מכך סגנונות מוזיקה שבעבר לא נחשבו מעניינים בישראל, נתפסים כיום כמוקד משיכה. אחד מהסגנונות הבולטים ביותר הוא דווקא המוזיקה הקלאסית. יותר ויותר ישראלים רוצים לצפות במופעי ענק של תזמורת פילהרמוניות, ולכן השקעה בתחום הולכת וגדלה. כדי להפיק מופע שכזה חייבים לחשוב על כל הפרטים הקטנים ולהשתמש בציוד הטכני האיכותי והמקצועי ביותר. במיוחד למפיקים שעוסקים בתזמורות גדולות, וצריכים להתמודד עם כמות משימות עצומה לפני כל מופע, הכנו לכם את המדריך המלא לבמה של כל תזמורת קלאסית.

ציוד הגברה לתזמורת

איזה ציוד טכני נדרש לתזמורת?

כדי להתמודד ברמה הטכנית עם כל צורך של תזמורת פילהרמונית, אתם צריכים לחשוב מבעוד מועד על כל הפריטים שאתם רוצים להשכיר לטובת המופע. מבין שלל האפשרויות הכי חשוב שיהיו לכם:

כלי נגינה

זה נשמע קצת מובן מאליו, אבל אתם צריכים שיהיו לכם כמה כלי נגינה נוספים מלבד הכלים הפרטיים של כל למרות שהן גנים מגיעים למופע המצוידים בכלי איתו הם רגילים לנגן, לפעמים קורות תקלות. אם רגע לפני המופע לנגן הכינור יש תקלה בכלי אתם עשויים למצוא את עצמכם מנקדים עם תזמורת חסרה שלא יכולה לספק את אותן איכויות מוזיקליות. לכן תמיד טוב שיהיה לכם בהישג יד כלים חלופיים למקרה חירום.

מגברים

העברת הקול בכלים כמו גיטרות מחייבת שימוש בציוד הגברה מקצועי לאורך כל המופע. המגברים הם אלו שיוצרים את הצליל החשמלי של הגיטרות ומאפשרים לכם ליצור הרמוניה מוזיקלית גם עם כלים מודרניים יותר, בתזמורת הקלאסית שלכם. השילוב בין ישן לחדש יוצר מוזיקה מעניינת מאוד אשר הפכה לתופעה נפוצה בישראל.

חלקי חילוף

לכל כלי, ובוודאי לגיטרות חשמליות וקלאסיות, יש מגוון רחב של חלקי חילוף שחייבים להיות זמינים בזמן המופע. הדוגמה הקלאסית כמות עצומה של מפרטים שחייבת להיות בנמצא בכל פעם של נגן גיטרה חשמלית עולה לבמה. אם אתם מתארגנים מראש על כמות חלקי חילוף נכונה אתם לא צריכים להיות בלחץ ביום המופע.

רמקולים

רמקולים מוגברים עוצמתיים מעבירים בדיוק את מה שמתרחש על הבמה לאוזניים העדינות של הצופים שלכם. מסיבה זו חשוב מאוד למקם את הרמקולים בפיזור אחיד בכל שטח האולם ולהתאים את סוג הרמקולים למוזיקה המתנגנת על הבמה. כך אתם יוצרים באולם אווירה מיוחדת במינה שתישמר לאורך כל מהלך הנגינה.

מיקרופונים

כשיש כל כך הרבה כלים על הבמה קשה מאוד לקלוט את כולם במיקרופון אחד גדול. בדיוק מסיבה זו כאשר מדובר בהופעות של תזמורות גדולות יש שילוב של כמה סוגי מיקרופונים על הבמה. יש מיקרופונים קטנים שנתלים על כלי הנשיפה ומיקרופונים עומדים לצד הכלים הגדולים. המגוון הרחב מאפשר לכם להקליט את כל מנעד הצלילים אשר מופק על הבמה, ולהעבירו לקהל במדויק.

מציגים את התזמורת במיטב המקצועיות שלה

היופי בתזמורת הפילהרמונית גדולה, נעוץ דווקא בתנועה הבלתי פוסקת של כל המשתתפים על הבמה לאורך כל המופע. אבל כדי לאפשר הרמוניה כזאת וליצור תמונה מקצועית במיטבה, אתם צריכים מבעוד מועד לתכנן את כל הפרטים הקטנים כדי ליצור תמונה שלמה ומושלמת. לכן כל מפיק טוב יודע שכדי ליצור את המופע המושלם צריך ללכת רגע צעד אחורה ולהסתכל על התמונה הגדולה. חישבו מראש מה הם אותם הפריטים שאתם חייבים להשכיר והתייעצו עם אנשי מקצוע בעולם המוזיקה אם אתם לא בטוחים מה חסר לכם לטובת המופע.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !