בשנים האחרונות הפכו ערבי קריוקי לצורת בילוי מועדפת עבור שכבה רחבה מאוד של אנשים. בפעילות של קריוקי ניתן למצוא ילדים ובני נוער, מבוגרים ואפילו פנסיונרים. אם בעבר היה צריך למצוא מועדון קריוקי מקצועי כדי ליהנות ולשיר את כל השירים האהובים, הרי שכיום ניתן גם לרכוש ערכות קריוקי טובות גם לשימוש בבית, במפגשים, במסיבות וכדומה.

מכיוון שיש לא מעט היצע ולא מעט סוגים של ערכות קריוקי, עם אביזרים שונים ומגוונים, חשוב לדעת איך לבחור נכון בין ערכות הקריוקי המצויות בשוק.

תקציב ושימוש

הכלל הבסיסי והיסודי לבחירה של ערכות קריוקי מתחיל באופן השימוש הצפוי ובתקציב הפנוי שניתן להקצות לצורך הרכישה. לצד ערכות קריוקי מקצועיות ממש, שדומות מאוד לאלה שנמצאות במועדוני הקריוקי המובילים, ניתן למצוא גם ערכות בסיסיות ופשוטות מאוד ויש כמובן גם דגמים ברמות ביניים.

חשוב לבנות את ערכת הקריוקי או לרכוש ערכה מוכנה שגם תתאים לתקציב הנתון וגם תתאים לאופן השימוש המתוכנן. כאשר צופים שימוש רב בערכה כדאי להשקיע יותר בערכה ראויה לשמה. עדיף לעשות מאמץ ולבחור מרכיבים איכותיים יותר כדי שהחוויה של המוזיקה תהיה איכותית יותר ומשמעותית יותר.

רמקולים וסאונד

אין שום משמעות לערכת קריוקי משובחת אם לא משלבים בה רמקולים טובים, עם סאונד באיכות טובה מאוד או אפילו מצוינת. את הרמקולים צריכים לפזר באופן נכון בחדר שבו מקיימים פעילות קריוקי ויש גם נקודה נוספת, חשובה לא פחות. קיימים רמקולים מקצועיים בגדלים שונים. כאשר הקריוקי נערך במקום רחב ידיים, כמו קריוקי בר, צריך לבחור ברמקולים גדולים יותר כאשר גם ההספק שלהם והעוצמה שלהם יהיו חזקים יותר. מי שיוותר על רמקולים טובים, עם סאונד איכותי, לא צריך להתפלא כאשר ההנאה מהקריוקי יורדת.

מיקסרים וערוצים

מרכיב חשוב נוסף שנדרש בכל פעילות קריוקי הוא כמובן המיקסר. את המיקסר, כידוע, מחברים בעצם למכשיר שמשדר את המוזיקה. קיימות ערכות קריוקי מקצועיות שבהן מצוי מיקסר עם מספר גדול מאוד של ערוצים. מאידך, יש גם מיקסרים טובים מאוד עם מספר ערוצים קטן יותר. אז איך בוחרים? אם מתכוונים לחבר במקביל יותר מכשירים או אמצעים מפיקי צליל זקוקים ליותר ערוצים.

יש לקחת בחשבון שלמיקסר לחבר מכשירים כגון כלי נגינה או מחשב להשמעת מוזיקה, מערכת קולנוע ביתי, אם פי 3 וכן הלאה. נוסיף ונאמר שישנם מיקסרים משופרים, שכוללים גם אפקטים כאלה או אחרים. מי שיש באפשרותו להשקיע, בהחלט מומלץ לו לקחת בחשבון גם את היבט זה.

בחירת המיקרופון

השלב האחרון בבחירת ערכת הקריוקי הוא כמובן הבחירה של המיקרופון. גם כאן ניתן למצוא דגמים רבים ומגוונים. בקצרה, נציין שמיקרופון איכותי יהיה לרוב יקר יותר, אבל יש גם דגמים במחיר סביר ובאיכות טובה מאוד. מי שיכול להשקיע יותר, יוכל למצוא גם דגמים אלחוטיים. 

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !