“מה זאת אומרת רסיבר או מגבר? זה לא אותו דבר?”, זו בטח שאלה ששאלתם כשחיפשתם להרכיב את מערכת הקולנוע הביתית או מערכת סאונד ביתית מומלצת שאתם מעוניינים. בעוד ששניהם משמשים לעתים קרובות לתיאור של אותו המכשיר, הם ממש לא אותו הדבר.

לא מפתיע שרבים מתבלבלים בין השניים, הרי שיש ביניהם לא מעט דמיון. אלא שיש גם הבדלים לא קטנים, ולפני שאתם מתחילים באמת לבנות את המערכת שלכם, חשוב שתכירו את היסודות ותדעו להבדיל בין שני המכשירים האלה.

***שימו לב! אנו יבואנים של רסיברים, מגברים, ורמקולים מכל הסוגים ( מכירה סיטונאית בעיקר) כך שאם יש לכם שאלות אתם מוזמנים לפנות אלינו ונעזור לכם בשמחה…

חייגו אלינו 050-2288600 או הגיעו אלינו וקבלו ייעוץ ללא תשלום 😉😉😉 !

מה זה מגבר?

מגבר, כשמו כן הוא, מיועד להגביר אודיו. למעשה, זהו מכשיר אלקטרוני שמקבל את אות השמע ושולח אותו הלאה אל הרמקולים כך שהסאונד יהיה חזק יותר ואיכותי יותר. רובנו מכירים את המגברים המשמשים בדרך כלל להקות ומופעים, אך למעשה ניתן למצוא מגברים גם במערכות הגברה או מערכות סאונד וקולנוע ביתיות, כאשר אפילו בתוך רמקולים שקועים קטנים ואוזניות אלחוטיות יש מגברים מובנים.

מכיוון שהמגבר מספק את הכוח שגורם לכם לשמוע צליל מהרמקולים, ברור שכל מכשיר שמע צריך מגבר. כראוי, ישנם רמקולים אקטיביים שמגיעים עם מגבר מובנה, אך מרבית הרמקולים שאנו רוכשים למערכות הביתיות שלנו הם רמקולים פסיביים, שזקוקים למגבר חיצוני.

המגבר הוא חוליה אחת בשרשרת שלמה של יחידות, כך שכאשר אתם בוחרים במגבר בהקמת המערכת שלכם, תזדקקו לעוד מכשירים.

ומה זה רסיבר?

בניגוד למה שנהוג לחשוב רסיבר הוא לא ההפך ממגבר. למעשה, רסיבר כולל בתוכו מגבר, אך הוא מגיע גם עם תכונות שמע נוספות, ביניהן קדם מגבר, רדיו, בורר כניסות, בקרת עוצמת קול ועוד. בנוסף, רבים מהם מציעים מגוון פונקציות חדשניות כגון WiFi ו-Bluetooth מובנים.

[ מחפשים רסיבר מומלץ ? ראו כאן את דירוג 2022 של רסיבר מומלצים ] 

ישנם סוגי רסיברים שונים, ביניהם רסיבר סטריאו ורסיבר AV. הסטריאו מיועד להאזנה למוזיקה בלבד, כאשר הוא מכיל את כל הרכיבים של המערכת במכשיר אחד ומספק פתרון קל ויעיל למערכות שמע ביתיות. בנוסף, הוא מגיע עם רדיו מובנה ובקר עוצמה. אולם, רסיבר סטריאו לא תומך בכניסות וידאו ולכן הוא לא מתאים לקולנוע ביתי. מן העבר השני, נמצא רסיבר AV. הרסיבר הזה פועל על אותו העיקרון, אך הוא מגיע עם כניסות לווידאו ומגוון תכונות ואפשרויות המותאמות לצרכים של מערכות קולנוע ביתיות. כך, ניתן לחבר אליו את הרמקולים שלכם, הטלוויזיה, קונסולת המשחקים, מכשירי הסטרימינג וכל מה שרק תרצו.

המקור העיקרי לבלבול בין המגבר לרסיבר הוא הדמיון ביניהם. רוב הרסיברים נראים פחות או יותר כמו מגברים.

מה עדיף?

אחת השאלות שחוזרות ונשנות כאשר אנשים מגלים את ההבדל בין שני המכשירים היא – אם רסיבר כולל בתוכו את כל מה שאתם צריכים, מי צריך בכלל מגבר?

יש מקום לשאלה הזו, הרי שהרסיבר מגיע עם שלל חיבורים ואפשרויות ולכאורה אין סיבה לרכוש מגבר. כאשר אנו מדברים על מגבר לעומת רסיבר, הנושא הוא למעשה האם אנחנו רוצים מערכת שבה כל אחד מהרכיבים עצמאי ועומד בזכות עצמו (המגבר, קדם המגבר וכולי), או שמא אנו רוצים יחידה שמכילה בתוכה את כל הרכיבים יחד.

כדי להבין באמת את התשובה לשאלה הזו, חשוב ראשית להכיר את היתרונות והחסרונות של הרסיבר.

יתרונות הרסיבר:

היתרון מספר אחת של הרסיבר הוא ללא צל של ספק העובדה שאתם מקבלים יותר מאשר רק מגבר. הוא מאפשר לכם להתאים את עוצמת הקול, לחבר את כל המכשירים שיש לכם בבית, להתחבר ב-Bluetooth וב-WiFi והרשימה עוד ארוכה. בשביל קולנוע ביתי ומערכות שדורשות הרבה חיבורים, הרסיבר הוא הבחירה הטובה ביותר.

יתרון נוסף של הרסיבר הוא שהוא חוסך מקום. והרבה מקום. מכיוון שהמכשיר הזה מגיע כשהכול מובנה בו, אין צורך לקנות מכשירים נפרדים ולייצר מערך שלם כדי לקבל את חווית הצפייה המיוחלת. בנוסף, מכיוון שאתם לא רוכשים מספר רכיבים אלא רק אחד, אתם גם חוסכים כסף, לרוב לא מעט ממנו.

חסרונות הרסיבר:

ניתן לחשוב על הרסיבר כאל קולנוע ביתי בקופסה אחת או בסט אחד. זה מתאים לאנשים מסוימים, אולי אפילו לרוב האנשים, אך החיסרון הבולט הוא שאין לכם גמישות בבחירת כל הרכיבים. אם אתם חובבי סאונד מושבעים, שלא מוכנים להתפשר ולו במעט על איכות המוזיקה שאתם מאזינים לה, בהחלט ייתכן שתעדיפו לבחור כל אחד מהרכיבים שלכם בנפרד, כדי לקבל שליטה מלאה על המערכת שלכם.

בנוסף, איכות הצליל של הרסיבר היא על פי רוב נמוכה יותר מאשר של המגבר. כמובן, ככל שהזמן עובר והטכנולוגיה משתפרת, הפערים האלה הולכים ומצטמצמים, אך הם עדיין קיימים. בסופו של יום, מגבר הוא מכשיר אחד שכל כולו מוקדש להגברת האות וקביעת איכות הצליל עבור הרמקולים. רסיבר מבצע פעולות רבות במקביל כאשר המגבר שבו הוא רק חוליה אחת בשרשרת. ההבדל באיכות השמע בין השניים ניכר בעיקר לאותם חובבי סאונד מושבעים, כאשר האוזניים של רוב האנשים לא באמת יידעו להבחין בהבדל בין מערך שלם שמבוסס על מגבר לבין רסיבר, בעיקר כאשר המטרה היא קולנוע ביתי ולא מערך סאונד מורכב.

שורה תחתונה – מה לקנות?

אתם בטח כבר מבינים שמגבר מתאים יותר למי שיש לו נטייה לעולם הסאונד והמוזיקה, לרוב ברמה מקצועית. מוזיקאים רבים יעדיפו מגבר על פני רסיבר. כאמור, המערך שצריך לבנות כדי להשתמש במגבר עצמאי עולה יותר ודורש הרבה יותר עבודת התקנה, אך מבחינתם הטרחה שווה את זה בשביל הצליל שהם משוועים לו.

בנוסף, מגבר מאפשר גמישות בבחירת כל אחד מרכיבי המערכת. זהו יתרון גם בהמשך, כאשר אם אחד מהרכיבים מתקלקל, או שאתם רוצים לשדרג את המערכת, לא תצטרכו להחליף את המערכת כולה, אלא מספיק יהיה להחליף אך ורק את המכשיר הבעייתי.

מצד שני, השליטה בכל בורג קטן במערכת לרוב לא ממש מתאימה לרובנו. רסיבר הוא פתרון נהדר למי שלא מחפש לבחור ולהגדיר כל אחד מהרכיבים במערכת שלו בנפרד. העובדה שאתם מחפשים לבנות קולנוע ביתי או מערכת שמע איכותית בביתכם לא אומרת שאתם עושים הסבה לאנשי סאונד או אלקטרוניקה, וייתכן שתעדיפו מכשיר אחד שיעניק לסרטים ולמוזיקה שלכם צליל באיכות גבוהה, אותו רק תצטרכו לחבר ולצאת לדרך.

רסיבר מיועד גם למי שאין הרבה מקום בסלון או בקולנוע הביתי שלו. עם רכיב אחד בלבד, אתם לא צריכים להסתבך בכבלים ולשרשר מערך שלם על פני כל החלל. תוכלו לנצל את המקום הזה כדי בשביל ספות, עציצים, שידות וכל מה שעולה על רוחכם. בנוסף, רסיבר אחד שמחבר את כל מקורות השמע גם מעניק לחלל מראה פחות מסורבל ויותר אלגנטי.

מסקנה

לסיכום, רסיבר הוא לא ההפך ממגבר והוא לא מגבר בעצמו. מגבר הוא חלק מרסיבר, בין שאר הרכיבים והתכונות שלו. מגבר עצמאי, לעומת זאת, הוא יחידה שכל תכליתה הגברת השמע לרמקולים שלכם.

רוב האנשים שרוצים מערכת שמע או קולנוע ביתית יעדיפו, ובצדק, רסיבר איכותי שיעניק להם צליל ברמה גבוהה ואפשרויות ותכונות רבות. בסופו של דבר, הכול עניין של צרכים ונוחות ואם יש דבר אחד שרסיברים מצטיינים בו, זה נוחות.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !