ישנן מספר סיבות בניהן עשוי אדם להזדקק לאולפן הקלטות מקצועי. בתחום המקצועי ישנם כמובן הרכבים מוזיקליים, זמרים, ושלל אומנים מתחילים המבקשים להקליט חומרים מקוריים לצורכי קידום אישי, למקצוענים יותר המעוניינים בהפצה עצמית של המוזיקה שלהם, לחובבים בדרגות שונות ואף לאנשים מן השורה המעוניינים להקליט שיר או קליפ מסוגנן לבר/ בת מצווה, כהפתעה ליום הולדת, יום נישואים וכדומה, עריכת סרטוני וידאו המשלבים מוזיקה ואפקטים מיוחדים, מצגות מוזיקליות ברמה מקצועית גבוהה ועוד כהנה וכהנה יצירות המצריכות הקלטה נקיה ואיכותית.

הצרכים של זמרים מקצועיים המבקשים להקליט דמו או דיסק מלא אינם דומים להקלטת דרשת בר מצווה, אולם כל מי שתוהה כיצד בוחרים אולפן הקלטות מקצועי כדאי שיבחן וילמד מספר דגשים שילמדו על מקצועיות המקום ויכולתו לעמוד בדרישותיו:

  • מחיר- לרוב לא נהוג להתחיל ולבחון שרות או מקום מקצועי דווקא מהפרמטר הזה, אך מאחר ואולפן הקלטות מתומחר על פי זמן השימוש, שעשוי להשתנות בהתאם למקצועיות ולצרכים, יש להעריך לפני את זמן השימוש המתוכנן, להכפיל אותו ולהתאים את התקציב לעלויות.
  • צוות מקצועי- ישנם אומנים אשר צברו לא מעט ניסיון ואף נוהגים להביא אתם אנשי מקצוע משלהם לאולפן ההקלטות. במידה ואינכם שייכים לחבורה הזאת, כדאי לבחור באולפן שיעמיד לרשותכם צוות מקצועי שיסייע במקרה הצורך, ינחה ויכוון ויתפעל עבורכם את הציוד.
  • פלייבקים- במידה ולא הבאתם אתכם מוזיקה מקורית ואתם מעוניינים להקליט קאבר, כדאי לבחור באולפן הקלטות המציע מגוון של פלייבקים. כדאי לבקש לפני את השיר או השירים אותם בכוונתכם להקליט. גם אם השיר המדובר אינו במאגר, באולפן מקצועי ידעו להשיג אותו עבורכם.
  • חדרי הקלטות בגודל מתאים להרכבים מוזיקליים- בין אם מדובר בלהקה מקצועית ובין אם במשפחה המורחבת המעוניינת להקליט שיר לכבוד יום ההולדת לסבא, חשוב לשאול לפני בחירת אולפן ההקלטות כמה אנשים יכול להכיל החדר בנוחות וכן האם הציוד הקיים בו מותאם להקלטה של כמות גדולה של אנשים במקרה הצורך.
  • ציוד מתקדם- כאמור, הצרכים של הפונים לאולפני הקלטה שונים הם, ולא כולם זקוקים לציוד המתקדם ביותר. החובבים אף אינם יודעים לאיזה ציוד הם זקוקים, והמקצוענים ידעו לבקש בדיוק את סוג החדר הרצוי, האפקטים הדרושים, רמת האקוסטיקה, מערכות הסאונד, הקלטה דיגיטלית ואנלוגית ועוד. גם אם אינכם משוכנעים מה הצרכים שלכם במדויק, אל תתביישו לשאול, הסבירו מה הצורך שלכם, וודאו כי האולפן מציע מכשור שייתן לכם את התוצאה הטובה והאיכותית ביותר.
  • המלצות- גם אם אין בחוג החברים שלכם מי שהשתמש בשרותיו של אולפן הקלטות מקצועי, אל תוותרו על שלב חיפוש ההמלצות. ברשתות החברתיות תוכלו לקבל מענה רחב, בחלקן אף ניתן למצוא קבוצות של אומנים חובבים העושים שימוש באולפני הקלטות בקביעות ויוכלו להנחות אתכם עם מי כדאי לעבוד וממי כדאי להיזהר.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !