מרכז הסאונד – מקרני קול ומערכות סאונד  – מהיבואן, במחירים הזולים בישראל !!! 

מרכז הסאונד היינה יבואנית ומשווקת של מקרני קול, סאונד בר, ומערכות סאונד לבית  לרבות, מערכות סאונד קומפלט ,(מכירה סיטונאית בעיקר) וגם לפרטיים במחיר הזול בארץ ! תבדקו אותנו !

ראו כאן מבצעים על מקרן קול  |  תוכלו ליצור איתנו קשר טלפוני מהיר או ווצאפ ב:

050-2288600


 

הכול על מקרני קול. ואיך לתקן את הבעיה היחידה בטלוויזיה שלכם: השמע.

זה העניין: בתוך טלוויזיה דקה או מקרן וידאו קטן, יש מקום רק לרמקול דק. רמקול קטן אולי מתאים לטלפון סלולרי או לטאבלט, אבל אם אתם צופים ב”וונדר וומן” באחת מטלוויזיות ה-4K HDR המדהימות של ימינו או מקרן עם טכנולוגיית תמונה עוצרת נשימה, אתם תרצו שמע רציני שיילך עם זה… כי וונדר וומן צריכה להישמע כמו וונדר וומן, לא כמו מיני מאוס. מקרן קול טוב ידאג בדיוק לזה. אחרי הכול, מדובר בעבודה במשרה מלאה: לגרום לטלוויזיה שלכם להישמע מדהים, במיוחד כשמדובר בדיבורים.

השוק כיום מלא במקרני קול, ולמרות שחלקם מצוינים, אחרים אפילו לא ראויים לעטיפת הפצפצים שמגיעה איתם. וכשמדובר בתכונות, כל מקרן קול הוא שונה – ויש תכונות שכדאי שתשימו לב אליהן.

האם יש מספיק כניסות HDMI כדי לתמוך בכל המכשירים שלכם? מה לגבי Bluetooth להזרמת מוזיקה? כן, יש הרבה אפשרויות. וכן, אנחנו כאן כדי לעזור. כתבנו את המדריך לרכישת מקרני קול הזה כדי לעזור לכם לבחור את זה שמתאים לכם, לטלוויזיה שלכם ולחדרכם – אז בואו ניגש לעניין.

6 גורמים שכדאי לקחת בחשבון בעת רכישת מקרן קול:

1. איפה הוא יישב?
2. איזה גודל אתם צריכים?
3. אקטיבי או פסיבי
4. ערוצים במקרן הקול
5. אילו חיבורים אתם צריכים?
6. איך תשלטו במקרן הקול שלכם?
# מדריך לרכישת מקרני קול – היסודות

אין לכם סבלנות? תקראו את זה.

על רגל אחת – הנה הדברים החשובים ביותר שצריך לדעת (או לעשות) לפני רכישת מקרן קול, על קצה המזלג:
• בחרו במקרן קול עם 3 ערוצים או יותר – לכל הפחות. עוד יש מקרני קול עם 2 ערוצים שם בחוץ, אבל הם לא יותר ממערכות מיני סטריאו מהוללות יתר על המידה. עם 3 ערוצים או יותר, אתם יכולים לדמות סאונד סראונד לחוויה סוחפת יותר.

• לכו על מקרן קול אקטיבי. מקרני קול אקטיביים מגיעים עם מגברים מובנים (בניגוד לפסיביים). אנחנו אומרים שזה שווה את זה, במיוחד אם אתם מנסים לחסוך מקום או מחפשים פתרון של שניים באחד.

• חשבו היכן אתם רוצים למקם את מקרן הקול שלכם. תולים אותו על הקיר? מניחים אותו על השולחן? מבחינה אסתטית, מקרן הקול החדש שלכם לא צריך להיות רחב יותר מהטלוויזיה שלכם. ובעולם מושלם, בין אם בתלייה על הקיר או בישיבה על המדף, המקום המושלם עבור מקרן הקול שלכם הוא: במרכז מתחת או מעל הטלוויזיה שלכם. רק תוודאו שיש לכם מספיק מקום!

• שימו לב לקישוריות. רוב מקרני הקול מגיעים עם Wi-Fi ו/או Bluetooth, כך שתוכלו להזרים מוזיקה בקלות מכל מחשב, טלפון או טאבלט – מה שהופך את מקרן הקול שלכם גם למערכת סטריאו. בדקו שיש מתג ל-HDMI, שיקל על החלפת מקורות שמע מבלי שתצטרכו לנתב מחדש כבלי HDMI.

• קנו את מקרן הקול החדש שלכם ממשווק מורשה. כך, תקבלו את האחריות, השירות והתמיכה של היצרן.

רגע, פסק זמן: האם מקרני קול באמת שווים את זה?

מרבית האנשים קונים מקרן קול פשוט כי אין להם את המקום הדרוש לסאונד סראונד אמיתי של קולנוע ביתי. מקרני הקול רזים וחסכוניים במקום. שמע אמיתי של קולנוע ביתי מגיע בווריאציות רבות, אך לרוב, שמע של קולנוע ביתי דורש מגבר נפרד ולפחות 5 רמקולים (מרכזי, שמאלי, ימני ושניים מאחור) וסאב וופר. (כל אלה בדרך כלל יעלו יותר ממקרן קול אחד בלבד).

הנקודה? אם יש לך את המקום והתקציב, אולי כדאי לכם לשקול ללכת על שמע אמיתי של קולנוע ביתי מכיוון שהוא מדהים בכל כך הרבה מובנים. תסתכלו על זה ככה: אם מקרן הקול משפר את השמע של הטלוויזיה שלכם פי 100, אז קולנוע ביתי אמיתי משפר את השמע של הטלוויזיה שלכם – ואת החוויה הכוללת – פי 10,000. אבל אם אתם מחפשים פתרון פשוט ונוח, מקרן קול יהיה שדרוג מובהק מהשמע של הטלוויזיה שלכם.

שני הסוגים: מקרני קול וסאונד בייס.

כן, אתם בהחלט נמצאים במדריך לרכישת מקרני קול, אבל טכנית ישנם שני סוגים שיכולים לעשות את העבודה: מקרן קול וסאונד בייס. שניהם מגיעים עם רמקולים מובנים ומשרתים את אותה המטרה: להפוך את השמע של הטלוויזיה שלכם לברור יותר, כלומר דיבורים ברורים יותר (בייחוד אם יש להם תכונת שיפור קול – Voice Enhancement), עם צליל עשיר יותר, פרטים חדים יותר, חוויה סוחפת יותר, תחושה קולנועית יותר, כל הדברים האלה. התוצאה בסופו של דבר: קולות צרצרים נשמעים כמו קולות צרצרים ולא כאילו מישהו שכח את הברז פועל. וברגעים הגדולים, בהתקף זעם רציני של הענק הירוק, אתם תתכופפו ותחפשו מכסה.

אבל יש כמה הבדלים:

מה זה מקרן קול?

מקרן קול הוא סרגל ארוך ודק בצורת מלבן מלא ברמקולים וקסמים טכניים. מקרן קול טוב עושה לשמע של דיבורים מה שזוג משקפיים טוב עושה כדי להפוך את הדברים לחדים וברורים. התוצאה: הקולות מגיעים בצורה חדה ומובחנת – עד כדי כך שגם לחישות אפשר לשמוע בבירור. (לא צריך יותר להפעיל כתוביות או להגביר את הווליום כדי לשמוע מה אומרים). ומכיוון שמקרני הקול רחבים יותר מהסאונד בייסים, הם שולחים את השמע רחוק יותר (שמאלה וימינה) ובמידה מסוימת (אם כי במידה קטנה מאוד) מתקרבים לאפקט של קולנוע ביתי אמיתי.


מבחינת המיקום שלהם, מקרן הקול: א. יורכב על הקיר שמתחת לטלוויזיה שלכם, ב. יישב מול הטלוויזיה שלכם אם היא יושבת על שולחן או ג. יישב על מדף מתחת או מעל הטלוויזיה שלכם, אם היא נמצאת בשידת מדפים. מקרני קול רבים בימינו מגיעים עם סאב וופר אלחוטי נפרד, שזה בדיוק מה שחסר כדי להשלים את החוויה.

מהו סאונד בייס?

המטרה של הסאונד בייס זהה בדיוק לזו של מקרן הקול (לגרום לטלוויזיה שלכם להישמע מדהים), אבל הם שונים בגודל ובעוצמה. הסאונד בייס עמוק יותר (מהחזית ועד החלק האחורי) מאשר מקרן הקול, אך בדרך כלל קצר יותר ברוחב (מצד לצד). הם נועדו בעיקר לשבת מתחת לטלוויזיה או על מדף ישירות מתחתיה. לסאונד בייס יש לרוב יותר מקום בתוכם מאשר למקרן הקול, לכן הם מגיעים עם הגברה מובנית טובה יותר ועם דרייברים גדולים יותר לבס, מה שממזער את הצורך בסאב וופר – אם כי קשה לנצח סאב וופר עצמאי טוב. וכשמדובר בשמע – כמה שיותר גדול, יותר טוב. כיום קשה יותר למצוא סאונד בייסים ובשל ההתקדמות בטכנולוגיית מקרני הקול, הרב גוניות שהם מציעים והעובדה שכמה מהמותגים הטובים ביותר בשוק מייצרים אותם, לרוב נעדיף מקרן קול על פני סאונד בייס.

טיפים מהמומחים שלנו

• סאונד בייסים לא מעניקים סטריאו כמו של מקרני קול. (מקרני קול עושים עבודה טובה יותר בהפרדת ערוצי סטריאו מכיוון שהרמקולים רחוקים יותר זה מזה).
• מקרני הקול הולכים ונעשים רזים יותר, בדיוק כמו הטלוויזיות. ולמרות שיחידה רזה נראית נהדר, זה לא בהכרח טוב כשמדובר באיכות שמע. חשבו ברצינות על שילוב סאב וופר חיצוני כדי לקבל את השמע הטוב ביותר ממקרן הקול שלכם.
• בהתאם למערכת שלכם ולאופן שבו אתם מסדרים את הדברים, מקרן קול יכול לחסוך את האות מהשלט שלכם לטלוויזיה, אז קחו זאת בחשבון.

 


6 דברים שצריך לחפש ברכישת מקרן הקול הטוב ביותר עבורכם:

הגורמים החשובים ביותר שצריכים להיות לנגד עיניכם.
האם כדאי ללכת על מקרן קול אקטיבי או פסיבי? מקרן קול 3 ערוצים או 5 ערוצים? והאם קשה לחבר אותם? הנה השאלות שאנו שומעים הכי הרבה:

1. איפה מקרן הקול יישב?

מיקום הטלוויזיה שלכם והמרחב שיש לכם סביבה עשויים להכריע איזה סוג מקרן קול יעבוד הכי טוב עבורכם – והסוג ישפיע על המיקום שבו תציבו אותו. מבחינת ההתקנה, מקרני הקול ורסטיליים למדי – אפשר לתלות אותם על הקיר או להנציב אותם מתחת (ולפני) הטלוויזיה שלכם. עוד דבר שנכון להגיד על כל מקרני הקול: קל להתקין אותם. אם הטלוויזיה שלכם יושבת על שולחן או מזנון, פשוט הניחו את מקרן הקול על אותו המזנון, ישירות מתחת למסך. (רק ודאו שיש לכם מספיק מקום בין החלק התחתון של הטלוויזיה לבין המזנון – בדקו את המידות של מקרן הקול ומדדו את השטח לפני שאתם קונים).

אם הטלוויזיה שלכם מותקנת על הקיר, תלו את מקרן הקול שלכם על הקיר ישירות מתחתיה. חלק ממקרני הקול מגיעים אפילו עם ערכות הרכבה כדי להפוך את ההתקנה העצמית לקלה אף יותר.
סאונד בייסים, לעומת זאת, מיועדים לשבת מתחת לטלוויזיה שלכם (לכן הם כל כך כבדים), על גבי שולחן או מזנון.

על מזנון או שולחן

 

בתלייה על הקיר

 

• שואלים אותנו הרבה האם אפשר להציב מקרן קול מעל הטלוויזיה. לדעתנו? כן, אתם יכולים אם זה המקום הפנוי היחיד שיש לכם… אבל זה לא יישמע הכי טוב. ובכל זאת, זה יהיה טוב יותר מהרמקולים המובנים של הטלוויזיה שלכם.
• הצבת סאונד בייס מתחת לטלוויזיה שלכם (היכן שהוא שייך) תדרוש מכם להרים את הטלוויזיה שלכם בכמה סנטימטרים. זה יכול להיות זניח, אבל עדיף שתדעו את זה מעכשיו כדי שתוכלו למדוד את השטח שיש לכם.
• יש מקרני קול שנראים חדים למדי, חלקם בעלי מראה מאופק מאוד כדי שישתלבו טוב יותר, וחלקם נועדו להשתלב היטב עם טלוויזיות ספציפיות.

 

2. מקרן קול באיזה גודל כדאי לבחור?

מבחינה אסתטית, מקרן הקול החדש שלכם לא צריך להיות רחב יותר מהטלוויזיה – ובעולם מושלם, שניהם יהיו בדיוק באותו רוחב כדי לייצר מראה אחיד. עם זאת, אתם יכולים טכנית לצרף מקרן קול כמעט לטלוויזיה כמעט בכל גודל. אז כשזה מגיע לגודל, הפעילו שיקול דעת. רק ודאו שלטלוויזיה שלכם יש את הקישוריות הנכונה כדי לחבר את מקרן הקול החדש שלכם, במיוחד אם הטלוויזיה שלכם בת 8 שנים ומעלה.

3. מהם מקרני קול אקטיביים או פסיביים, ולמה זה חשוב?

פסיבי פירושו שלמקרן הקול אין מגבר מובנה, ולכן הוא זקוק לרסיבר או למגבר כדי לפעול. עם זאת, יש לו רמקולים טובים יותר – ורמקולים טובים יותר שווה צליל טוב יותר. לכן, מקרן קול פסיבי יעלה לכם קצת יותר, ותצטרכו לחבר יותר רכיבים יחד. אתם תצטרכו לחבר גם סאב וופר מסורתי אם אתם רוצים אקסטרה בסים.

אקטיבי פירושו שמקרן הקול מגיע עם מגבים מובנים שמגבירים הכול, ומעבדי ערוצים שמפרידים בין רמקולים שמאל, ימין ומרכז במקרן הקול. במקרה הזה, אין צורך לחבר (או לקנות) רסיבר נוסף, ואתם מקבלים מכשיר הכל כלול עם פחות כבלים. [ ראו כאן רסיברים מומלצים 2022 ]

ההמלצה שלנו: אם אתם פשוט מחפשים לשדרג את השמע של הטלוויזיה שלכם, לכו על מקרן קול אקטיבי. מקרני קול פסיביים מתאימים יותר למערכות מותאמות אישית (למשל, אם אתם רוצים שמקרן הקול שלכם ייראה כמו חלק מהטלוויזיה, או שאתם רוצים מערכת Dolby Atmos מלאה).

4. מהם ה”ערוצים” של מקרן הקול וכמה צריך?

חשבו על הערוצים כעל מקורות קול או רמקולים בודדים. רוב התוכניות והסרטים מציעים בימינו 5 ערוצי שמע שונים (ובמקרים מסוימים, יותר עבור סאונד סראונד) המוטמעים בצורה דיגיטלית: מרכז, שמאל, ימין, ועוד שניים מאחור (שמאלי אחורי וימני אחורי). מה מייחד מקרן קול ממערכת קולנוע ביתית טיפוסית: כל הערוצים/הרמקולים כלולים ביחידה אחת.

ככה ההיגיון עובד:

מקרן קול עם 2 ערוצים: 2 רמקולים: שמאל וימין.

מקרן קול עם 3 ערוצים: 3 רמקולים: מרכז, ימין ושמאל.

מקרן קול עם 5 ערוצים: כל 5 הרמקולים המצוינים לעיל: מרכז, ימין, שמאל ושני רמקולים אחוריים. (מערכות של 5 ערוצים היו הסטנדרט בקולנוע ביתי מזה קרוב ל-20 שנה).

מקרן קול עם 7 ערוצים: 7 רמקולים. ברמת העיקרון, 7 ערוצים הם כמו 5 ערוצים עם בונוס: בפיצול נתוני ערוצי הסראונד והאחוריים ל-4 ערוצים, תקבלו 7 בסך הכול. (הסטדנרט החדש והטוב ביותר).

 

מקרן קול Dolby Atmos: זוהי גרסת ה”וואו” של מקרן קול עם 5 או 7 ערוצים. מה מייחד אותה: מקרן הקול מגיע עם רמקולים המכוונים כלפי מעלה ושולחים את הסאונד מעליכם לבמת קול מוגברת ותלת מימדית. אז כשאתם רואים מספרי ערוצים כמו 5.1.2 או 7.1.2, השלישי מייצג את הרמקולים של Dolby Atmos המכוונים כלפי מעלה (הראשון הוא מספר הערוצים המסורתיים והשני הוא הסאב וופר). מקרן קול כזה עובד בצורה הטובה ביותר בחדרים עם תקרות שטוחות בגובה של עד 3.3 מ’ העשויים מחומר קשיח ומחזירים אור.

שורה תחתונה: כמה ערוצים אתם צריכים? כמה שיותר, יותר טוב… והחוויה טובה וסוחפת יותר.

5. אילו חיבורים אני צריך?

מקרני הקול החדשים ביותר כיום מגיעים עם מגוון אפשרויות לקישוריות – ויותר מדרך אחת לעשות דברים. כמה חיבורים מרכזיים שכדאי לשים לב אליהם:
HDMI ARC
כל כך קל. פשוט חברו את מקרן הקול שלכם לכניסת ערוץ החזרת השמע (ARC) של הטלוויזיה שלכם עם כבל HDMI, והכל מוכן. HDMI טוב במיוחד למקרני קול מרובי ערוצים.

קישוריות אלחוטיות.

 

רוצים את היכולת להזרים שמע ישירות ממקרן הקול שלכם או מההטלפון או הטאבלט שלכם? הנה מה שאתם צריכים:

• Bluetooth: מקרני קול רבים מגיעים היום עם Bluetooth מובנה, מה שמקל על הזרמת מוזיקה מהמחשב, הסמארטפון והטאבלט.

• Wi-Fi: ישנם מקרני קול אלחוטיים, שמגיעים עם Wi-Fi כך שהם יכולים להשתמש ברשת האינטרנט של הבית שלכם ולהזרים כמעט כל דבר מכל מקום (Spotify, אפל מיוזיק, מה שרק תרצו).

יציאה אופטית : כבל אופטי מעניק לכם חיבור יציב בין הטלוויזיה למקרן הקול שלכם. זהו גם אחד החיבורים הקלים, הפשוטים והאמינים ביותר שקיימים. עם זאת, אין לו את רוחב הפס להעביר אות 5.1.

כניסות USB: בדרך כלל, כניסות USB נכללות רק עבור עדכוני קושחה. אבל רוב העדכונים במקרני הקול נעשים כיום באמצעות עדכוני תוכנה. לדעתנו אתם לא צריכים את זה – אלא אם כן אתם מחפשים לחבר דיסק און קי עם השירים שלכם.

 

טיפ מהמומחים שלנו

• מקרן קול אלחוטי טוב יכול לפעול גם כמערכת סטריאו. פשוט הזרימו את המוזיקה שלכם מהמחשב, הטלפון או הטאבלט ישירות אליו, ולכו לחגוג בסלון.

6. איך תשלטו במקרן הקול שלכם?

האם מכשיר חדש אומר שאתם צריכים שלט רחוק חדש? כן ולא. כלומר, כן, המכשיר החדש שלכם יגיע עם שלט רחוק משלו, אבל בדרך כלל תוכלו לתכנת את השלט הקיים של הטלוויזיה כך שיעבוד גם עם מקרן הקול שלכם.
נ.ב. חלק ממקרני הקול מגיעים גם עם אפליקציה חינמית לנייד, כך שתוכלו להפעיל את המכשיר שלכם ישירות מההטלפון או הטאבלט.

כמה מחשבות אחרונות: מקרן קול – שאלות נפוצות.

השאלות הנפוצות ביותר של הלקוחות שלנו.

אפשר להוסיף רמקולים למקרן קול ?

חלק כן וחלק לא. למעשה, חלק ממקרני הקול החדשים יותר מגיעים עם רמקולים נוספים כחלק מהמערכת שמקרבת את השמע שלכם עוד יותר לעבר צליל אמיתי של קולנוע ביתי. הדרך הנוספת והיחידה שבה תוכלו להוסיף רמקולים אחוריים אלחוטיים: אם מקרן הקול מגיע עם יכולת Multi-Room. וזו אפשרות מצוינת אם יש לכם (או שאתם רוצים לבנות) מערכת שמע מרובת חדרים ברחבי הבית שלכם

.
אפשר להוסיף סאב וופר למקרן קול ?

מקרני קול אלחוטיים רבים מגיעים עם סאב וופר אלחוטי. ואלה שלא מגיעים בדרך כלל עם יציאת וופר כך שאתם יכולים להוסיף אחד משלכם אם תרצו. (ואתם תרצו אם תרצו חוויה סוחפת עוד יותר).

האם צריך רסיבר כשיש מקרן קול ?

אם אתם קונים מקרן קול אקטיבי – לא. אם אתם קונים מקרן קול פסיבי – כן. גללו למעלה ל”מה לקחת בחשבון” לפרטים נוספים.

מהם מקרני קול Dolby Atmos ?

ישנם מקרני קול חדשים יותר שמגיעים עם טכנולוגיית Dolby Atmos, שמקפיצה את השמע אל התקרה כדי לדמות אפקט של סאונד סראונד. זה לא רע, אבל זה עדיין לא הדבר האמיתי.

 

מהו “Cinema Sound” (שמע קולנועי)?

רוב מקרני הקול מגיעים עם תכונה המכונה “שמע קולנועי” או “שמע Movieplex” (או פשוט “סאונד סראונד וירטואלי”), שלדבריהם ממש מחקה צליל של קולנוע ביתי. בפועל: כל מה שזה עושה, זה להוסיף קצת דיליי דיגיטלי, קצת כמו הד חלקי (חשבו על ריוורב). זה לא שווה ערך לשמע אמיתי של קולנוע ביתי, אבל זה כן גורם לזה להישמע כאילו אתם נמצאים בחדר גדול יותר. למען האמת, חלקם מדהימים למדי, אבל המחיר לא נמוך.

האם מקרן קול יכול לשמש כרמקול מרכזי ?

חלקם יכולים וחלקם לא – אבל אנחנו לא ממליצים על זה. ברמת העיקרון, מקרן קול פסיבי יכול לשמש כרמקול לערוץ המרכזי, אבל הוא לא נועד לכך. זה כמו לבקש משוער כדורגל לעמוד בשער ולרוץ להגנה, במקום לככב בשער, היכן שהוא שייך.

מה לגבי אחריות?

כאשר אתם קונים ממשווק מורשה, מקרן הקול החדש שלכם יגיע עם אחריות היצרן המלאה. יתרה מכך: אצל משווק מורשה מקבלים גם תמיכה מהחנות בנוסף לתמיכה מהיצרן.
מקרן הקול החדש שלכם הוא השקעה לכל דבר – קנו אותו מ- חנות סאונד טובה אמינה ואתם על המסלול הנכון.

תודה שקראתם – ותיהנו ממקרן הקול החדש והמדהים שלכם!

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !