מרכז הסאונד – מערכות סאונד לבית ולעסק מהיבואן | מחירים הזולים בישראל !!! 

מרכז הסאונד היינה יבואנית ומשווקת של רסיברים ומערכות סאונד מקצועיות וביתיות !!! 

תוכלו ליצור איתנו קשר טלפוני מהיר או ווצאפ ב:  050-2288600


 

אז איך לבחור רסיבר קולנוע ביתי 4K מומלץ לבית שלכם ?

אחד מעמודי התווך של כל מערכת סאונד ביתית או בכלל הוא הרסיבר, כמעט בכל תצורה של מערכת שמע לבית נהיה צריכים להשתמש ברסיבר, תפקידו הוא לקבל את כל האותות, סאונד וכיום גם תמונה, לעבד אותם ככל יכולתו ולהוציאם כסאונד וכאמור גם תמונה אל כל המכשירים המתאימים, כמו מקרן ביתי , טלוויזיה, וכמובן רמקולים שקועים,  סאבוופר ועוד. הרסיבר הוא המעבד העיקרי של השמע והתמונה, לכן עליו להיות מסוגל לבצע פעולות רבות ומגוונות.
כיום תכונות רבות ומומלצות של רסיברים מתקדמים נשמעות כמו כאלה של סמארטפון או טלוויזיה חדשה, וכוללות תחומים רבים של מדיה וסאונד עם תכונות כמו Dolby atmos, dts ועוד ועד כאלו המשפרים תמונה ועיבוד מידע ויזואלי כמו HDR, Dolby vision

הבחנה ראשונה

רסיברים של ימנו בנויים באופן עקרוני כמו המגברים שאנו מכירים מימים ימימה אך בעלי יכולות מתקדמות בהרבה, רוב הרסיברים המתאימים למערכת קולנוע ביתית או למערכת סאונד ביתית מגיעים בתצורה של 5.1 או 7.1, זהו המספר הכולל של הרמקולים האמורים להתחבר אל הרסיבר 5 לרמקולים סביבתיים ו 1 המציין סאבוופר, ישנם כאלו רסיברים המגיעים אפשרות ליותר מסאבוופר אחד, x.2 וישנם כאלה המציעים את האפשרות למספר רב יותר של רמקולים 9.1 או 8.2.

 

 

כיום תחום הרסיברים מפותח מאוד וישנם כאלה מתקדמים ביותר עם מערכת הפעלה פנימית, חיישנים רבים, קישוריות Bluetooth מתקדמות, אפליקציות וישומים כגון Google assistant או Apple Airplay, Spotify ועוד רבות נוספות, על כל האופציות האלה נרחיב בהמשך, דבר חשוב נוסף הרלוונטי מאוד למעוניינים במערכת סאונד או מערכת שמע לסלון הוא הרזולוציה אותה הרסיבר יכול לעבד ואם היא עומדת בציפיות שלנו לגבי איכות התמונה או השמע המתבקשת.
במאמר זה ננסה לכסות את כל האפשרויות ונספק את כל המידע הדרוש למתעניין או לרוכש רסיבר למערכת שמע לבית.

תצורה

כמו שנאמר בתחילה רסיברים בתצורות שונות של חיבור רמקולים ומיקום הרמקולים בחלל, כיום שורת הפתיחה בתחום זה והתצורה המצויה ביותר היא 5.1, 5 המציינת חמישה רמקולים, המתחלקים בחדר כסנטר אחד, שניים קדמיים, ושניים אחוריים. ו1 המציינת את הסאבוופר, המספק את הצלילים הנמוכים והמאזנים לכל החוויה.

הרסיברים המומלצים ביותר למערכת שמע ביתית היום הם בעלי תצורה מתקדמת יותר לפחות 7.1 המאפשרת חיבור של שני רמקולים נוספים אל הרסיבר ומיקומם בתקרה בפיזור נרחב יותר ובצורה זו מתקיים מצב של סראונד , סאונד המקיף אותנו מכל עבר אפשרי, גם מלמעלה, כיום ישנן טכנולוגיות כמו Dolby atmos ו DTS-X הנועדו למקסם בדיוק מצבים כאלה.

 

ככל שהחלל גדול יותר ומרווח יותר כך גם מומלץ להתקין רמקולים בכמות גבוהה יותר וכמובן להצטייד ברסיבר המתאים למשימה, לדוגמה, בסלון גדול מהממוצע וכאשר ישנה דרישה למערכת שמע ביתית איכותית, ההמלצה היא להצטייד ברסיבר בתצורה של לפחות 7.1, תצורה המספקת פיזור רמקולים נרחב בחלל מכל זוויות ההשמעה השונות,

כמובן שתצורת 9.2 לדוגמא תהיה מלאה יותר כאשר היא כוללת עוד שני רמקולים המפוזרים בחלל ועוד סאבוופר המספק צלילים נמוכים, היתרון הוא ברור אך
את כל השיקולים האלה ניתן לעשות לפי גודל הסלון הביתי או חדר הקולנוע הביתי, תקציב ,ולרכוש את הרסיבר המתאים לנו ביותר.

רזולוצייה הרסיבר

כמו בכל מכשיר המיועד להזרים דאטה, מידע, ובמקרה הזה גם בצורה של תמונה וסאונד, רזולוצייה היא פרמטר קריטי, כיום ישנם רסיברים רבים המשדרים באיכות 1080p ואף 4k, ההמלצה לרוכש רסיבר בימנו, כמו כל מכשיר חדש, הוא להצטייד ברסיבר התומך ברזולוציה גבוהה ככל האפשר, 4k היא הרזולוציה המומלצת והאיכותית ביותר, כאשר כל הממשק יכול לעבוד ברזולוציה סופר גבוהה כמו 4k התוצאות המתקבל. חד משמעית טובות בהרבה.
רסיבר 4K הוא המספק את התשתית הבסיסית לחיבור תוכן 4K איכותי, אל מסך טלוויזיה או מקרן 4K אמיתי באמצעות כבל HDMI 2.0 לפחות, בחיבור כזה התו אות גם של הסאונד וגם של התמונה יכולות להיות מרהיבות בהחלט, והרבה מזה תלוי ברסיבר 4K הנמצא ממש במרכז כל מערכת השמע והצפייה בבית.

טכנולוגיות מיקסום איכות סאונד ותמונה.

דולבי אטמוס – Dolby Atmos

חברת דולבי היא החברה המובילה בעולם לייצור ופיתוח שבבים המיועדים לעבד סאונד ותמונה באיכות הגבוהה ביותר, מעבר לכך פרצו בשנים האחרונות עם טכנולוגיה חדשנית וסוחפת הנקראת דולבי אטמוס, טכנולוגיה זו מדמה באופן המוצלח ביותר חוויית סאונד 360, כזו המגיעה מכל רחבי החלל ונשמעת מציאותית וסוחפת.
אם אנו מעוניינים לנצל את יכול דולבי אטמוס בצורה הטובה ביותר אנו צריכים להתקין רמקולים בעוד רובד הרובד הגבוה, התקרה, דולבי אטמוס, בעזרת רמקולים אלו ממחיש דברים במימדים שונים לגמרי, למשל המראה של מטוס על המסך נשמעת ממש מעליך כפי שאמורה להישמע.
כל רסיבר איכותי המכבד את עצמו מצוייד בתוספים רבים מבית דולבי בכלל ודולבי אטמוס בפרט.

רסיבר עם טכנולוגיית DTS-X

עוד תוסף מעניין היכול לבין חליפי לדולבי אטמוס הוא DTS-X, הוא התוסף הדמיית סאונד 360 העדכני ביותר מחברת DTS, גם הוא נועד לדמות סאונד הנובע ממקומות שונים בחלל ביחס ישיר למה שקורה על המרקע, אך בניגוד לדולבי אטמוס הוא מסוגל לעשות את זה גם עם כמות רמקולים סטנדרטית והתקנה בסיסית, גם בלי רמקולים בתקרה, רסיברים רבים כוללים את שני התוספים הפופולריים האלה וכך מכסים את כל האפשרויות, כך גם רצוי שאתם תנהגו.

 

רסיבר טכנולוגיית HDR – HIGH DYNAMIC RANGE

אחד השיפורים הרציניים והמשמעותיים שקיבלנו מאז יציאת רזולוציית 4K לשוק הרחב היא טכנולוגיית HDR, רסיברים איכותיים רבים כוללים את התוסף היעיל הזה המשפר פלאים את איכות הווידאו והתמונה באופן כללי, הרעיון הכללי מאחורי HDR הוא הרחבת הטווח הדינמי בו אנו צופים, מבחינת אור, צבעים, ועומק ביטים בתמונה, כולם משודרגים רבות בHDR ומאפשרים לעין האנושית לראות דברים בצורה חדה, מוארת ומודגשת יותר, בכל רסיבר 4K למערכת שמע ביתית כיום אמורה להיות יכולת HDR, אשר בהזרמת סרטים ותוכן וידאו בכלל משפרת רבות את התמונה ומדגישה את הדברים שאנו אמורים לראות יותר מכל.

קישוריות של הרסיבר

רסיברים רבים היום כוללים אפשרויות קישור רבות למכשירים חכמים אחרים, ישנן שלוש טכנולוגיות עיקריות לקישורי שכזו, תחילה נציין את הטכנולוגיה הישנה ביותר והיא אינפרא אדום, IR, זוהי הטכנולוגייה אשר בעזרתה עובדים שלטים, עכברים ומקלדות, ועוד רבים נוספים, היא מעבירה אותות פשוטים של פקודות קבועות מראש באמצעות נורת לד אינפרא אדום, קולטן כזה במכשיר מנגד מקבל את הפקודה ומבצע את הפעולה, כיום ישנם סמאראפונים בעלי נורת IR, להם יש את האפשרות באמצעות אפליקציות שונות, או בדרכך כלל באפליקציה המובנית על המכשיר, לשלוט על הרסיבר באמצעות IR, אינפרא אדום, ולבצע פעולות פשוטות ובסיסיות כמו להגביר/להנמיך, לכבות /להדליק, להעביר בין המצבים השונים, להעביר רצועות או תחנות רדיו, כל הפעולות הרגילות והיומיומיות ששלט רחוק מסוגל לעשות.

הטכנולוגיה הבאה היא BLUETOOTH

אשר עובדת על פקודות נרחבות בהרבה ומעבירה מידע וDATA בצורה יעילה יותר ומפיקה חוויה נוחה לשימוש וקלה לתפעול, לכולנו יש BLUETOOTH בסמארטפון וחשוב שכזו טכנולוגיה תהיה מצויה ברסיבר שלנו, וחשוב שזו תהיה טכנולוגיית בלותות מדור מתקדם 4.2 ומעלה, כאשר באלו המידע עובר בצורה הרבה יותר חלקה במהירות גבוהה יותר וגם מתאפשרת ממרחק גבוה בהרבה, כל רסיבר למערכת שמע ביתית יתחבר בפעם כזו או אחרת אל מכשיר חכם באמצעות קישורי הבלותות, וככל שהקישורית תהיה מדור מתקדם ביותר, המומלץ כיום הוא 5.0 או 5.1, כך גם האיכות תהיה גבוהה יותר, והמרחק של הסמארטפון אל המכשיר גדל יותר, באמצעות בלותות ניתן לבצע פעולות נרחבות יותר מעבר לשליטה ובקרה בסיסית, והחשובה שבהן היא הזרמת מוזיקה וסאונד הישר מהסמארטפון אל הרסיבר המעביר לרמקולים להשלמת חווית סאונד אולטימטיבית.
בניגוד לדעה הרווחת, טכנולוגיית BLUETOOTH לא מסוגלת עדיין להזרים וידאו או תמונה בשידור ישיר באיכות מספקת וזוהי אינה אחת מהאופציות אותן מציעה הטכנולוגיה.

הטכנולוגייה האחרונה, והמתקדמות ביותר היא קישורית באמצעות WI-FI

זוהי כאמור החדשנית ביותר, ומאפשרת קישור אידיאלית בין הסמארטפון אל הרסיבר ומתחרה לבצע פעולות רבות במיוחד, הכוללות את כל אלו של הטכנולוגיות הקודמות כמו בלותות או IR, ועוד רבות נוספות כמו הזרמת קישורים ואתרים חיים אל הרסיבר, הזרמה של תוכן כבד בהרבה ממוזיקה, כמו סרטים, או בכלל תמונה חיה של מכשירים שונים המועברים ע”י הרסיבר אל מכשירי הפלט כמו המקרן והרמקולים במערכת השמע הביתית שלנו, באמצעות קישורית זו רסיברים רבים כיום מסוגלים להזרים אפליקציות רבות כמו YOUTUBE, SPOTIFY ועוד..

אפליקציות

אפליקציות השמעה שונות – Apple music, SPOTIFY, tidal ועוד דומות, כיום פוקדות את רוב הרסיברים המתקדמים ומספקות אפשריות רבות להשמעה של תוכן במגוון רחב, ממוזיקה מכל הזמנים והסגנונות ועד הרצאות ופודקסטים שונים, הן מספקות פתרון יעיל להשמעה של פלייליסטים מוכנים, לפי מצב רוח, העדפות, היסטוריה ועוד.. כל האפליקציות הללו נמצאות גם על הסמארטפון שלנו ומבצעות סנכרון עם הרסיבר בהשמעה ובהעדפות.

אפליקציות חכמות במיוחד- ברסיברים מתקדמים במיוחד ישנה תמיכה גם כן באפליקציות עזר מתקדמות כמו Google assistant או אמזון Alexa ועוד.. אפליקציות אלה די מסוגלות לעשות הכל, מפקודות בסיסיות של פעולות הרסיבר ועד שליטה אבסולוטית וכיוון מקסימלי של הרסיבר והתוכן המוזרם אליו,אפליקציות אלה גם משמשות כעוזר חכם הנותן מענה לשאלות רבות.
כל מי ששוקל לרכוש רסיבר 4K למערכת שמע לבית רצוי שיצטייד בכזה הכולל את אפליקציות עזר אלו הגורמות להכל להיות קל יותר ופשוט יותר.

עיצוב של הרסיבר

הרסיברים באופן כללי עדיין שומרים על קווי עיצוב שמרניים, ישנם כאלו אשר משלבים יותר זכוכית ואורות וישנם כאלה המדגישים את המתכות והחומרים האיכותיים, מידת רסיבר ממוצע היא 50x40x15 ס”מ, יש גדולים יותר ויש קטנים יותר, צריך להבין את זה ולחשוב על החלל שאנו אמורים לספק לו בהתקנה בסלון הביתי או בחדר הקולנוע היעודי בבית.
עיצוב זהו פרמטר אינדיבידואלי לחלוטין וכל אחד יבחר את הקו שהוא מעוניין ללכת איתו, לאחר מעבר קפדני על הקריטריונים הקודמים ניתן לבחור את העיצוב הרצוי.

סיכום.

עברנו על הרבה פרמטרים חשובים מאוד, ישנם כאלה אשר חייבים להיות ברסיבר 4K הבא שלכם וישנם רסיברים מומלצים בחום, כל ההסבר נועד לספק לכם אינדיקציה בסיסית לגבי מה שאתם אמורים לבדוק כאשר אתם מתכוננים לרכוש רסיבר 4K למערכת שמע בבית, חשוב שתעברו על כולם, תבינו אותם ולאחר בחינה של כל המשתנים תרכשו את הרסיבר 4K המתאים ביותר לכם, זה המתאים ביותר מבחינת תצורתו, כמה רמקולים, היכן להתקינם ואיזה תוספות אתם באמת צריכים.

 

 

מרכז הסאונד היינה יבואנית ומשווקת של רסיברים ומערכות סאונד מקצועיות וביתיות !!! 

תוכלו ליצור איתנו קשר טלפוני מהיר או ווצאפ ב:  050-2288600


 

ראו עוד במרכז הידע שלנו: 

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !