מדריך לבחירת מערכת הגברה ניידת

בין אם אתה מוזיקאי מקצועי, או אזרח מן המניין שרוצה לצאת לטייל בטבע עם מערכת הגברה ניידת, הבחירה היא מאוד קשה. על קצה המזלג, הבידוריות תפקידן להגביר את המוזיקה היוצאת ממקור חיבור מסוים, בין אם מדובר על נייד ובין אם מדובר על מיקרופון. הבידוריות שימושיות גם להשמעת מוזיקה וגם להגברת הקול לצורך קריינות וכל יצירת קשר אחר עם הקהל. כאשר אתם מגיעים למעמד בחירת הדגם, קשה לדעת בדיוק מה לחפש, וכיצד להחליט אילו תכונות חשובות יותר. מדריך זה ייתן לך שבעה טיפים מועילים שיסייעו לכם בבחירת מערכת ההגברה הניידת הבאה שלכם.


***שימו לב! אנו יבואנים של מערכות הגברה ניידות ובידוריות ניידות (מכירה סיטונאית בעיקר)  כך שאם יש לכם שאלות אתם מוזמנים לפנות אלינו ונעזור לכם בשמחה…

חייגו אלינו 050-2288600 או הגיעו אלינו וקבלו ייעוץ ללא תשלום !

חשבו על עוצמת הקול שאתם זקוקים

אחת השאלות הראשונות שאתה צריך לשאול את עצמך היא כמה עוצמת וואט אתה צריך. תוכלו לדעת את העוצמה לפי כמות הקהל שלך ועל סוג השטח בו אתם תשתמשו בבידורית הניידת. עוצמת הקול יוצאת מהמגבר המובנה של הבידורית, תפקיד המגבר הוא להגביר את האות שמפיק המיקסר ולהעביר אותו דרך הרמקולים. הספק נמדד בוואט (Watt). אף פעם לא צריך לבחור בכמות המדויקת, כי לעיתים זה יכול לבוא לרעתך, תמיד תבחר עוצמת וואט גבוהה יותר ממה שאתה למעשה צריך. יש לשים דגש גם על הרעש מסביב, האם מדובר בלהקה המופיעה? האם מדובר במסיבת טבע? יש בידוריות ניידות בעלות 300 וואט אשר מתאימות יותר למקומות קטנים וסגורים, ולכמות קהל של כ 50 עד 100 איש. מצד שני, יש בידוריות עוצמתיות שיכולות לנוע בין 700 וואט ועד 1,500 וואט, שהן יותר מקצועיות ומתאימות למקומות פתוחים ולכמות קהל עצומה.

חשבו על הניידות של המוצר

מערכת הגברה ניידת נועדה כדי לאפשר לנו נוחות גם בזמן ההפעלה אבל גם בזמן ההתקנה והמעבר ממקום למקום. כמה שוקלת המערכת שלך? האם היא מצוידת בעגלת טרולי? מה הגודל שלה והאם היא נכנסת לרכב? האם היא מערכת הגברה הנמצאת במכשיר אחד כמו הבידורית או מפורקת? מלבד לכך, אם אתם זמרים יש לבדוק את הקליטה של המיקרופון לבידורית, ככה תוכלו לוודא את חופש התנועה שלכם. מערכות הגברה ניידות צריכות להיות חסינות יותר לתנאי מזג אוויר שונים, וכמו כן גם לנפילות. חשוב לציין שההתקנה צריכה להיות מקצועית וזהירה, זהו חלק שאסור לפסוח עליו. לא רק בגלל הנזק שיכול להיגרם למוצר עצמו, אלא לנזק שהוא יכול לגרום לקהל שלכם.

תקציב לעצמך תקציב

יש המון מערכות הגברה ניידות בשוק, ותוכל בקלות למצוא את עצמך מוציא עשרות אלפי שקלים כדי להשיג מערכת עם עוצמה אדירה והמון תכונות. עם זאת, ייתכן ואתה לא צריך אותה בכלל, ובמחיר נמוך יותר תוכל להשיג את הבידורית המתאימה לך בדיוק. לכן חשוב להגדיר את התקציב שלך מראש. ככל שתגיעו יותר מסודרים ככה הבחירה שלכם תהיה שקולה ואחראית יותר.

מה רע בקצת אפקטים?

לבידוריות רבות יש אפקטים מובנים, וחשוב להכיר אותם ולבחון אותם במעמד הרכישה. עם זאת, אם זה לא מספיק לך תוכל לרכוש ציוד עיבוד חיצוני ותוכנה לעיבוד אותות,( אפקטים כדי להוסיף עומק כגון אקו, דיליי, ריוורב, למיקרופונים אלחוטיים). בנוסף, במערכות הגברה ניידות חדשות יש מצבי הפעלה שונים שיכולים לסייע לך לקבל צליל מדויק בהתאם לשימוש: מצב סרט, מצב מסיבה וכו’…

בחרו מותג שאתם סומכים עליו

עולם הבידוריות מאוד מורכב, וכדי להבטיח בחירה נכונה ושקולה, פנו תחילה למותגים שאתם יכולים לסמוך עליהם. ככה הסיכוי לטעות הוא הרבה יותר נמוך. שימו לב שלא מדובר על זיופים, הדרך הטובה ביותר להימנע מזיופים היא על ידי הגעה לחנות סאונד והגברה אמינה ומקצועית. כיום לא חסרים מותגים שגם נוחים מבחינה כלכלית וגם אמינים, לדוגמא: ProXtone, TRX Audio, Pure Acoustics ועוד…

הכירו את המיקסר שלכם

ללא קשר למערכת ההגברה שתבחרו, אם אין לה מיקסר מובנה, חיוני להקדיש זמן להכרת המיקסר שלך. לפני רכישת מערכת ההגברה עליך לשקול אם מיקסר בסיסי יספיק או שתצטרך לבחור במיקסר משודרג יותר. מיקסרים יכולים להיות מאוד מבלבלים בנראות שלהם, אבל הם לא מסובכים כמו שאתם חושבים. אבל זכרו, המיקסרים יכולים לשדרג את איכות הצליל שלכם פי כמה וכמה ממה שהוא עכשיו, זאת על ידי שימוש נכון.

 

חשיבות הסוללה

מערכת הגברה ניידת, לא משנה עד כמה עוצמת הקול שלה תהיה חזקה, לא משנה עוד כמה היא תהיה ניידת ונוחה למעבר, בלי סוללה חזקה ואיכותית לא תוכלו להנות מהניידות של המוצר. ישנן מערכות נטענות שיכולות להגיע ליותר מ 10 שעות הפעלה ללא ירידה באיכות השמע. חשוב לדעת איך להשתמש בסוללה, ולא לפגוע באיכות שלה. פעלו עם הסוללה בדיוק כמו שפועלים עם סוללה של פלאפון.

לסיכום

עולם מערכות ההגברה הניידות הוא מורכב ורחב, אבל זה לא אומר שאתה צריך לבוא מתוסכל. התמקדו ברכיבים החיוניים לכם בהתאם לשימוש שלכם מהמערכת (זמרים, מארגני מסיבות, קריוקי…), והכי חשוב, תבחרו את מערכת ההגברה הניידת שגורמת לכם להנאה.

 

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !