זוכרים איך לפני עשור או אפילו יותר אבא היה מגיע לכל אירוע, טיול או מאורע עם מצלמת הוידאו שהייתה נשענת לו על הכסף במאין צורה מסורבלת שכזו?. צילום, שבעידן שלנו נראה כמו המצאה ישנה כל כך שכן היום בלחיצת כפתור על הסמרטפון, אנו יכולים להסריט כל דבר שבא לנו בין אם זו מסיבת הרווקים של החבר הכי טוב, הצעד הראשון של התינוק שרק לא מזמן נולד, את סבתא מתרגשת כל כך עד דמעות במסיבת יום ההולדת שלה או כל חוויה אחרת שאנחנו רוצים לשמר ואפילו להעלות אותה לאחת מהרשתות החברתיות שוב, בלחיצת כפתור. העניין הוא שמה שפעם היה נחשב לסאונד איכותי, היום כבר מדובר בסטנדרטים אחרים לגמרי וזה נכון לגבי תחומים רבים ולאו דווקא לתחום של צילום ווידאו. השאלה היא כיצד ניתן לשפר את הסאונד באותן קלטות וידאו ובמקביל גם לצפות בהן ללא הגבלה של זמן, הרי ככל שהזמן עובר הן עלולות להינזק, מה גם שכבר לא מייצרים כמעט מכשירי וידאו כאלה.

איך ניתן לשפר סאונד בקלטות וידאו ישנות

 

על המרת קלטות וידאו שמעתם?

בואו לא נזלזל. למרות שמדובר בטכנולוגיה אנלוגית ישנה, עדיין באותן קלטות של פעם יש זכרונות מאוד יפים מרגעים קסומים חלקם משפחתיים, חלקם עם חברים… רגעים שאפשר לשמר לנצח.

 

המרת קלטות וידאו היא בעצם העברת הפורמט שמכונה ברוב המקרים VHS או לחלופים SVHS לקבצים דיגיטליים מסוגים שונים כמו למשל פורמט DVD או קבצי AVI/MPEG. את תהליך ההמרה תוכלו לבצע בעצמכם באמצעות מכשיר ותוכנה שתפקידם ללכוד את הוידאו בעזרת תוכנה ליצירת DVD או בעזרת חברה מקצועית שמספקת את השירות הזה. יש כל מיני תוכנות כמו למשל MyDVD, Unles Pinnscle ועוד. בנוסף, צריך גם מחשב ונגן וידאו רגיל או מכשירים חדשים שיותר שתומכים ביציאות וידאו. שימוש במכשיר מסוג TBC יסייע גם לשפר את איכות התמונה. לכל תוכנה יש את היתרונות שלה כאשר הדגש צריך להיות על שיפור איכות התמונה וכמובן הסאונד.

רעיונות לשלבים מאוחרים יותר…

לאחר שנבצע את תהליך שיפור הסאונד, ניתן כמובן גם לשפר את איכות התמונה, להפוך את הסרטון לקובץ DVD ולצפות בו במגוון של אירועים משמחים. למשל, אם אתם מתכננים יומולדת עגול לסבא, תוכלו להשכיר מסך מקרן גדול ולהקרין את הסרטים הישנים. כמובן שניתן לשלב ציוד נוסף באירוע שלכם כמו למשל ערכת קריוקי וציוד הגברה ולהפוך את כל האירוע למסיבת קריוקי משפחתית. אם אחד או יותר מבני המשפחה גם מנגנים, מה טוב, ניתן להשכיר או לקנות מגוון של ציוד הגברה מקצועי כלי נגינה כמו מערכת תופים מקצועית, גיטרה וקלידים, להפיק שיר מיוחד לכבוד האירוע וליצור התרגשות גדולה הן בקרב זה שהאירוע מתקיים עבורו והן בקרב הקהל בכלל.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !