***שימו לב! אנו יבואנים ומשווקים של מקרנים ומסכי הקרנה ברמה הגבוהה ביותר – במחירים הכי זולים בארץ (מכירה סיטונאית בעיקר) כך שאם יש לכם שאלות אתם מוזמנים לפנות אלינו ונעזור לכם בשמחה…

ניתן ליצור איתנו קשר – טלפוני או ווצאפ ב:

050-2288600

 < לחצו כאן למעבר אל: מבצעי מקרנים >

מחירון מקרני Benq | מחירון מקרני Epson | מחירון מקרני OPTOMA | מחירון מקרני NEC

מחירון מקרן 4K | מחירון מקרנים ניידים | מחירון מקרני Panasonic מחירון מקרני ViewSonic

מחירון מסך הקרנה חשמלי | מחירון מסך הקרנה חצובה | מחירון אביזרים למקרן


**המדריך וההמלצות מנוסחות בלשון זכר מטעמי נוחות אך פונה לשני המינים    |   עדכון אחרון: (03.01.2024)

 

למה חשוב להכיר את השפה והז’רגון של עולם המקרנים?

כשאתם מחפשים מקרן, חשוב שתבינו את המונחים השונים הקשורים למקרנים. הטרמינולוגיה של המקרנים עשויה לבלבל את האדם הממוצע, אך הבנת המונחים הבסיסיים תעזור לכם לבצע רכישה מודעת יותר ולחדד את קבלת ההחלטות שלכם.
אדם שמבין רזולוציה טבעית מהי יעדיף מקרן עם 1080p FHD רזולוציה טבעית על פני מקרן שתומך בתוכן 1080p אך יש לו רזולוציה טבעית של 720p, מכיוון שהוא יודע שהראש מתאים יותר להצגת תוכן 1080p FHD.
במאמר הזה נעבור על כמה מהמושגים הבסיסיים והחשובים ונפרט מעט על כל אחד מהם. בנוסף, נמליץ לכם על כמה מקרנים חכמים שיספקו לכם תמורה טובה למחיר.

טרמינולוגיה שכדאי לדעת כשבוחרים מקרן:

מקרן לבית / מקרן נייד / מקרן לשימוש חיצוני

מקרנים לבית מתאימים בעיקר לשימוש במקום סגור, כמו חדרי סלון, מערכות קולנוע ביתיות או משרדים. לרוב, מדובר במקרן כבד יותר ממקרן נייד והוא דורש שקע חשמל קרוב. מקרנים ניידים או לשימוש חיצוני מיועדים לשימוש חיצוני (בקמפינג, בדרכים או בחצר האחורית), כאשר הם קומפקטיים יותר ומגיעים עם סוללה מובנית, כלומר – אתם יכולים לצפות בכל תוכן שתרצו ללא שקע חשמל.

מקרן להטלה רחוקה / קרובה

מקרנים להטלה רחוקה מטילים תמונה ממרחק גדול יותר מהמסך. למשל, מקרן טיפוסי להטלה רחוקה יש להציב במרחק של 2-2.5 מטרים ממסך בגודל של “80. מקרנים להטלה קרובה מסוגלים לייצר תצוגה גדולה ממרחק קצר מהמסך, לעתים אפילו פחות מ-50 ס”מ במקרה של מקרנים להטלה קרובה במיוחד.

יחס הטלה/מרחק הטלה

יחס ההטלה של המקרן מתייחס למערכת הגומלין שבין מרחק ההטלה שלו לבין גודל התמונה המופקת. מרחק ההטלה הוא המרחק שבין עדשת המקרן לבין המסך על גביו היא מקרינה. [ ראו כאן מדריך מורחב בנושא מרחק בין המקרן למסך מקרן ]

מקור אור LED/מקור אור לייזר

במקור אור LED, ישנה נורת LED עבור כל צבע יסוד (אדום, ירוק, כחול), בעוד שבמקור אור לייזר נעשה שימוש בלייזר כחול אחד בלבד או בכמה לייזרים ליצירת צבעי היסוד במודל RGB.
שניהם אומנם מקורות אור, אך LED ולייזר פועלים אחרת. לייזר נע בקו ישר, כאשר אורות LED תמיד מתפזרים. אם כן, ככלל, מקור אור לייזר ממוקד יותר, בהיר יותר ובעל תוחלת חיים ארוכה יותר מאשר מקור LED.

ANSI לומן/LED לומן/לומן מקור אור

ANSI (מכון התקנים האמריקני הלאומי) לומן פירושו כמות הבהירות בתמונת מקרן. מנגד, מקור אור לומן מודד את בהירות האור ממקור האור של המקרן (נורה, LED או לייזר). ב-LED לומן נמדדת בהירות תאורת ה-LED על פי אפקט הלמהולץ-קולראוש (HK). למקרן עם 300 ANSI לומן יהיו 5000 (300/0.06) לומן מקור אור ו-720 (300×2.4) LED לומן.

טמפרטורת צבע / ניגודיות

טמפרטורת הצבע במקרנים כוללת דיוק צבע ו-Ambiance, ולרוב נמצאת בין חם, רגיל וקר. יחס הניגודיות במקרנים הוא היחס בין הבהירות של תמונה לבנה לחלוטין לבין זו של תמונה שחורה לגמרי. במקרנים עם יחסי ניגודיות גבוהים יותר, תמונות כהות יוצגו עם יותר פרטים, בעוד שבמקרן עם יחסי ניגודיות נמוכים, השחורים יוצגו כאפור כהה וייתכן שיחסרו פרטים.

HDR

HDR (טווח דינמי גבוה) מתייחס ליכולת המקרן לייצר טווח צבעים דינמי ורחב יותר מהרגיל, ובכך מתקבלים גווני צבע אמינים יותר, לבנים בהירים יותר ושחורים כהים יותר. עם HDR, הצבעים נראים כמעט מהעולם האמיתי, כך שמתקבלת תמונה מציאותית יותר שתגרום לכם להרגיש שאתם נמצאים ממש בתוך הסרט או הסדרה האהובים עליכם.

רזולוציה טבעית

רזולוציה היא תכונה הכוללת פיקסלים (נקודות צבע אינדיבידואליות) ואיכות תמונה. הרזולוציה הטבעית של מקרן היא כמות הפיקסלים שיש בתמונה שהוא מקרין, למשל – רזולוציית 4K מבוטאת כ-3840×2160. אם יש למקרן רזולוציית 4K טבעית, הוא מסוגל להפיק תצוגות אמיתיות ואמינות של סרטי ותכני 4K לעומת דגמים שתומכים ב-4K אך לא בתור הרזולוציה הטבעית שלהם.

תיקון קיסטון

תיקון קיסטון היא תכונה באמצעותה מקרן מסוגל ליישר פלט תמונה שהתעוות כתוצאה מכך שהמקרן אינו ממוקם במאונך לקו המרכז של המסך. לעתים, צורת התצוגה שתתקבל על המסך בעת ההקרנה לא תהיה מושלמת. עם תיקון קיסטון, ניתן לכוונן את התצוגה באופן ממדי כדי להגיע לצורה המרובעת הרצויה.

עדשת זום

למקרנים ישנה מערכת אופטית עם עדשות המפיקות את התמונה. עדשת זום היא חלק ממערכת העדשות של המקרן, באמצעותה ניתן להגדיל או להקטין את התמונה, כאשר לעתים היא מובנית ולעתים חיצונית.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !