לימוד על כלי נגינה נודע כמסייע לילד להיות מעוגל יותר בהתפתחות קוגניטיבית, רגשית וחברתית ושיפור במיומנויות מוטוריות עדינות. הצלחה בלימוד על כלי נגינה באופן טבעי מובילה להצלחות בחיים – התמדה. בחירת הגיטרה המתאימה לילדכם צריכה להעשות בשיקול דעת בהתאם לגודל הילד ובהתאם לגילו.

*** שימו לב ! אנו יבואנים של גיטרות קלאסיות לילדים ולמקצוענים – לחץ כאן למבצעי גיטרות קלאסיות למתחילים

 

בחר גיטרה שנבדקה והותאמה לתלמיד מתחיל

קשה לנגן בגיטרה שלא מתאימה לנגנים מתחילים. (לדוגמא גיטרה אקוסטית – אשר מתאימה יותר בשלב מתקדם..) אם לילד קשה ללחוץ על המיתר כדי לקבל צליל ברור, הם לעולם לא יהנו מאיכות הגיטרה ומשיפור בעבודה. להפך, הסיכוי לזנוח את התחביב רק גדל וגדל. הבדיקות הקטנות הן הקריטיות ביותר. אבל גם אם בחרתם גיטרה שקשה לילד ללחוץ עליה, תוכלו להגיע לחנות כלי נגינה ולבקש לשייף את הגשר המחבר בין ראש הגיטרה לצוואר הגיטרה. יכולת הילד שלכם ללמוד לנגן בהצלחה מושפעת גם מאיכות בניית הגיטרה ודיוק ההתאמות לצורך הפעלה קלה. שימו לב, כאשר אתם נמצאים בחנות לבקש ישר לראות גיטרות לילדים, לא למתחילים דווקא, אלא לילדים. השימוש בכלי מותאם כראוי נותן לילד שלך הזדמנות גדולה יותר ללמוד, לצמוח בביטחון עצמי והערכה עצמית, וכמובן, התנסות.

מדוע גיטרה קלאסית זו בחירה טובה בתור מתנה לילד

בחר את הגודל הנכון

גיטרה גדולה מדי תקשה על הילד שלך להגיע להישג הולם עם יד ימין ויד שמאל כאחד. אם הזרוע מורמת לגובה הכתף כדי לעטוף את הגיטרה, היא גדולה מדי בשביל הילד שלך. גיטרה גדולה מדי יכולה לגרום לאי נוחות, ואי יכולת להתקדם בביצועים. כמו כן, יש אקורדים שצריך ממש לעטוף את כל צוואר הגיטרה ולכן הילד שלכם לא יגיע למיצוי הפוטנציאל שלו. ילדכם יחווה יותר הנאה והצלחה בנגינה עם גיטרה בגודל המתאים לו.

 

איזה גודל של גיטרה נכון לילד שלי?

התרשים הבא יעזור לכם לבחור את הגיטרה בגודל המתאים לילדכם. חשוב לציין שגודל הגיטרה הוא רק חלק אחד אשר מקל על הילד שלכם לנגן. גיטרה לא מותאמת לא תהיה קלה לנגינה, גם אם היא בגודל הנכון. התרשים שלפניכם הוא מייצג את הממוצע בארץ, כמובן שצריך לבדוק באופן אישי כל ילד וילד במעמד הקנייה.

 

גילאי 4 – 5 – גודל גיטרה מתאים: ¼

גילאי 6 – 9 – גודל גיטרה מתאים: ½

גילאי 9 – 13 – גודל גיטרה מתאים: ¾

גילאי 14 ומעלה – גודל מלא

 

יש לקחת בחשבון שלכל ילד את הצמיחה שלו. אם הילד שלכם בין 11 והוא כרגע נמצא בשלבי גדילה, ייתכן ועדיף יהיה לרכוש גיטרה בגודל מלא. מצד שני, יש גם נגנים בוגרים שמעדיפים לנגן על גיטרה שאינה בגודל מלא. יש נגנים שנוח להם לנגן עד גיטרה בגודל ¾ ואפילו ½. הנגן והזמר המפורסם Ed Sheeren מנגן בהרבה מההופעות שלו על גיטרה בגודל ½. 

יש לזכור

מעמד הקנייה הוא החלק החשוב ביותר בתהליך. יש הרבה דברים שיש לקחת בחשבון מבחינת חיצוניות הגיטרה. בין אם מדובר על גודל ובין אם מדובר על סוג העץ ואיך שהוא משפיע על איכות הצליל. בחירת גיטרה לילדים היא פחות קפדנית מאשר בחירת גיטרה לנגנים מקצועיים, כיוון שזהו הצעד הראשון שיש להם בדרך הזאת. הדבר החשוב ביותר הוא לוודא שהגיטרה באמת נוחה לילד, ושהוא לא סובל שהוא מנגן עליה. בדיוק בשביל זה יש אנשי מקצוע שעבודתם היא למצוא את הגיטרה המתאימה ביותר ללקוח. לכן, חשוב להגיע ל- חנות הגברה וכלי נגינה מקצועית, ולא לרכוש גיטרה מדוכנים בקניון. ייתכן ובחנות תשלמו מעט יותר, אבל תהנו הרבה יותר מהמוצר.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !