סקסופון Kolen Alt1000 סקירת מוצר

החלטתם שאתם רוצים להתחיל ללמוד לנגן על סקסופון? סקסופון אלטו הוא הבחירה הנכונה עבור כל נגן מתחיל. יש הרבה דגמים של סקסופונים, חלקם טובים וחלקם פחות. הדגם הבא של חברת  Kolen הוא סקסופון מדגם  Alto1000 הוא מהדגמים הנרכשים ביותר בקרב נגנים מתחילים. האם בחירה זאת נכונה?

פתיחה ראשונית

אומרים שרושם ראשוני הוא הדבר החשוב ביותר, אם הדבר נכון, חברת Kolen יודעת מה היא עושה. עוד לפני שניגע בכלי עצמו, ניתן לראות שהסקסופון ארוז באריזה קשיחה מבחוץ, דמוי טרולי. ואילו מבפנים האריזה מרופדת, ושם מונח הכלי וכל התוספים הנלווים – חוברת הפעלה, אחריות, פיה, עלה, ערכת ניקוי ורצועה. כיוון שמדובר על כלי גדול, הסקסופון עצמו מפורק בתוך האריזה, אך ההרכבה מאוד פשוטה וניתן לראות זאת שלב אחר שלב בעזרת חוברת היצרן.


גוף וצוואר הכלי עשויים נחושת מצופה לכה זהובה, הלחצנים בצבע זהב. יש סקסופונים שהם למעשה כלי ישר לגמרי, לרוב הם יהיו בסולם אחר ולא אלט. דגם זה מעוקל בקצהו. הדבר החשוב ביותר שצריך לבחור הוא צוואר הכלי, לבדוק שהוא אטום לגמרי, צוואר לא אטום מוביל לסאונד מזויף ולקושי גדול בנגינה מבחינת נשיפות. על גוף הסקסופון ניתן לראות שיש מרחק מדויק בין מפתח למפתח, כיוון שכלי זה מיועד לנגנים מתחילים המרחק הוא קרוב יחסית. סולם סקסופון אלטו הוא Eb, כאשר התו הגבוה הוא #F. על פניו, המוצר נראה די מרשים ומתאים מאוד למתחילים, הקושי היחיד שיכול להיווצר אצל הנגן המתחיל הוא משקל הסקסופון העומד על 5.2 קילוגרם.

ביצועים

גם אם בבדיקה ויזואלית ניתן לראות שהמוצר תקין, הוא לא תקין עד שהוא לא נבדק פיזית. כיוון שאין הרבה מקומות שיסכימו לכם לבדוק בעצמכם כלי נשיפה, החברות שרוצות לדאוג שמוצריהן ימכרו עושות בדיקת איכות המאושרת לפי תקני החברה. חברת Kolen היא אחת מהן, כמעט כל המוצרים שלה וביניהם דגם זה, עברו בדיקת תקינות על ידי החברה ועל ידי היבואן. בבדיקה שאנחנו עושים לאחר שהזמנו את המוצר, אנו בודקים את הרכב החלקים המאוחד. כפי שציינו, המוצר כבד, והנשיפה בו מצריכה מעט מאמץ, אבל זה כלום לעומת סקסופון טנור… סקסופון אלטו אינו אמור להוציא צליל גבוה מדי אבל גם לא נמוך, הוא בין טנור ובין בריטון. בדגם זה לא רק שהצליל מדויק, הוא גם נקי לחלוטין. המפתחות לא חלקים ומאפשרים מעבר קל ונוח גם לנגן המתחיל. הפיה נוחה ומאפשרת לנו לנשוף ללא כל בעיה. יש אפשרות להוסיף כתפייה אם זה יותר נוח לכם. בדרך כלל כאשר מדובר על מוצרים אשר מתאימים לנגנים מתחילים החברות מתפשרות על איכות המוצר, כיוון שלנגן אין איך להשוות. דגם זה בהחלט מקנה מעל ומעבר לכל נגן, והמחיר בהתאם. עבור דגם זה תצטרכו לשלם כ 2,850 ש”ח.

 

היכן ניתן לרכוש את המוצר?

חברת Kolen היא לא חברה שתמצאו אותה בכל חנות סאונד, יש חנויות מאוד ספציפיות אשר מוכרות את הדגמים של החברה. על אף שמספר החנויות מצומצם, אנו ממליצים לכם לצמצם אותו עוד יותר ולבחור דווקא בחנות סאונד שהיא יבואן רשמי – כך תוזילו את עלות המוצר למינימום. כמובן, חשוב לבחור רק בחנות כלי נגינה מקצועית ולא בחנויות אשר מוכרות כלי נגינה “על הדרך”. שימו לב שאכן מדובר בחברת Kolen ולא בחיקויים שלה.

לסיכום

הגיע אלינו דגם Alto1000 של חברת Kolen, (אשר מייצרת מלבד סקסופונים, כלים נוספים כגון קלרינט, חצוצרות ועוד…)  ואם לומר את האמת היינו סקפטים במעט, בכל זאת מה כבר סקסופון אלט למתחילים יכול לחדש לנו? כבר בפתיחה הבנו שכאן לא מדובר על דגם סטנדרטי, אלא שיש משהו מאחורי הדגם הזה. הרבה חברות לא בוחרות להשקיע בדגמים של נגנים מתחילים ובגלל זה המון נגנים מרימים ידיים מהר מדי, אבל חברת Kolen יודעת שברגע שאותם נגנים יניחו את ידם על הדגם הזה הם לא ירצו להוריד את היד… חשוב להדגיש, דגם זה מתאים גם לנגנים מתקדמים מכיוון שהוא איכותי מאוד, אטום לגמרי, ומעניק צליל נקי ומבטיח.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !