* ציוד מוזיקה – המדריך המלא *


מוזיקה עושים באהבה או לא עושים בכלל! מי מאיתנו לא אוהב להעביר נסיעות, לבכות, ולשמוח לצלילי המוזיקה? מאחורי אותם שירים שאתם שומעים עומדים אנשי מקצוע שעבדו בקפידה כדי להבטיח את הטוב ביותר עבורכם. כדי שהאומנות שלנו תבוא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר עלינו לבחור את הציוד המתאים. לכן, ריכזנו עבורכם את כל ציוד המוזיקה אותו אתם צריכים כדי להוציא את המיטב מהתוצרים שלכם! אז אם אתם רוצים לבנות חדר מוזיקה, אתם תצטרכו את ציוד המוזיקה המפורט בהמשך.

שימו לב !!! אנו יבואנים של ציוד מוזיקה, לרבות כלי נגינה, ציוד הגברה, ציוד הקלטה ועוד… פנו אלינו בכל עניין ל: 050-2288600

כלי נגינה

כלי הנגינה מתחלקים מספר קטגוריות: כלי מיתר בהם נמצא סוגים שונים של גיטרות, כינורות וכו’… כלי הקשה בהם נמצא תופים, מצילות, משולש וכו’… וכלי מקלדת בהם נמצא פסנתרים שונים, אקורדיון וכו…
לכל כלי יש מספר סוגים שונים אשר כל אחד מהם מתאפיין בצורה אחרת ומביא לתוצאה אחרת.

גיטרות

שנם סוגים שונים של גיטרות, הגיטרות הנפוצות ביותר כיום הן גיטרות בעלות שישה מיתרים, גיטרות בס ויוקללה. ההבדל בין סוגי הגיטרות מתאפיין בצורת הגיטרה, בסוג המיתר והפקת הצליל.

גיטרה קלאסית – הגיטרות הקלאסיות מתאימות בעיקר למתחילים, למה? מכיוון שבניגוד לשאר הגיטרות, הגיטרה הקלאסית מכילה שישה מיתרים כאשר שלושת המיתרים התחתונים עשויים מניילון והיתר ממתכת. לגיטרה הקלאסית יש צוואר רחב יותר, נתון המאפשר לנגנים המתחילים לנגן בחופשיות יותר. הסאונד שמפיקה הגיטרה הוא יותר רך בניגוד לשאר הגיטרות. הגיטרה הקלאסית מכונת ככה משום שהיא משמשת לניגון מוזיקה עממית וקלאסית.          לחץ כאן למבצעי גיטרות קלאסיות.

גיטרה אקוסטית – הגיטרה האקוסטית פותחה והומצאה באמריקה בתחילת המאה ה-20. מה שמבדיל את הגיטרה הקלאסית מהגיטרה האקוסטית הוא שבגיטרה אקוסטית כל ששת המיתרים עשויים מתכת, צוואר הגיטרה הוא דק יותר, והמבנה שלה לעיתים יהיה שונה ויאפשר לנו להגיע למנעד גבוהה יותר. יש גיטרות אקוסטיות מוגברות, אך הרוב אינן מוגברות. גיטרות אקוסטיות נפוצות במוזיקת רוק, פולק, בלוז, קאנטרי וסווינג. תיבת התהודה של הגיטרה האקוסטית הוא גדול יותר ובגלל אותה סיבה הצליל הוא חזק יותר.        לחץ כאן למבצעי גיטרות אקוסטיות.

גיטרה חשמלית – בעוד ששאר הגיטרות שציינו מסתמכות על תיבת התהודה לצורך הפקת הצליל, הגיטרה החשמלית מופק על ידי אות חשמלי היוצא מה Pick-ups. תפקידם של הפיקאפים הוא לקלוט את תנודת המיתרים. בדומה לגיטרה האקוסטית, גם לגיטרה חשמלית יש שישה מיתרים עשויים מתכת. הגיטרה החשמלית כבדה יותר משאר הגיטרה, הצוואר שלה והמרחב בין המיתרים מאוד קטן ודורש מיומנות. לכל גיטרה חשמלית צריך מגבר שימיר את האותות החשמליים של הגיטרה. בעזרת המגבר נוכל ליצור אפקטים שונים כמו: פייזר, בוסטר ועוד…      לחץ כאן ל: מבצעי גיטרות חשמליות.

יוקללה – היוקללה נחשבת נחשבת לאחות הקטנה של הגיטרה הקלאסית. היוקללה היא בעלת ארבעה מיתרים בלבד העשויים ניילון. צורת האקורדים של היוקללה שונה מאשר שאר הגיטרות שציינו. ליוקללה סאונד ייחודי משלה, היא לא מתאימה לכל שיר. השיר המוכר ביותר שנוגן על ידי הכלי הוא “Somewhere Over the Rainbow”. היוקללה פחות פופולרית בהופעות חיות ויותר מתאימה לנגינה בבית.        לחץ כאן ל: מחירון יוקלילי

גיטרה בס – גיטרת הבס ברוב המקרים תשמש ככלי ליווי לכלי מיתר אחרים ולא תוכל לאמוד שיר כשלעצמה. גיטרת הבס היא בעלת ארבעה מיתרים, הצלילים אותה הגיטרה מפיקה הם צלילי בס נמוכים. גיטרת הבס נפוצה בסגנונות מוזיקה כמו: רוק, ג’אז, רגאיי, מטאל ועוד…

תופים

המערכת אליה כל בן או בת נוער חולם… התופים נחשבים לכלי הקשה מאוד אהוד, אולם בקרב השכנים הכלי יהיה פחות אהוד… בדיוק בגלל זה יש לנו את התופים האלקטרוניים. אבל האם הם יכולים להוות תחליף למערכת התופים האקוסטית? זה כבר תלוי בנגן.

תופים אלקטרוניים – התופים האלקטרוניים מביאים אותנו לאותה התוצאה בסופו של דבר של התופים האקוסטים. תופים אלה הם חלק ממשפחת כלי ההקשה. הצליל נוצר על ידי חיישנים שתפקידם לתרגם את עוצמת המכה ולהמיר אותה לצליל של תוף או מצילה. התופים בנויים ממשטחים העשויים גומי או יריעות פלסטיק. ניתן לכוון את הצליל של כל תוף כדי ליצור צלילים שונים ומגוונים. בניגוד לתופים האקוסטים, תופים אלקטרוניים הם הרבה יותר ניידים וקלי משקל. יש אפשרויות שונות של אפקטים, ומעל הכל, היתרון הבולט ביותר של התופים האלקטרוניים יהיה זה שהם לא עושים רעש כלל כאשר אנו מחוברים לאוזניות.       עבור ל: מבצעי תופים אלקטרוניים.


תופים אקוסטיים – מערכת הקשה זו הינה חלום של כל בן נוער מתגבר. המערכת בנויה תופים ומצילות שתפקידם ללוות את יתר הלהקה, כמובן, המערכת יכולה גם לקחת על עצמה סולו של שיר. מערכות זולות יהיו בנויות מעצים זולים, והמערכות היקרות יהיו בנויות מעץ לבנה או מאדר, סוג זה מקנה סאונד נעים יותר והעץ נשמר לטווח הארוך. סוג העץ הוא חלק בלתי נפרד מאיכות הסאונד, כמו כן גם העובי של העץ לוקח חלק בזה. על התוף מתוחות יריעות עור עליהם נכה. מלבד למערכת עצמה, גם המקל אותו רכשנו עם המערכת משפיע על איכות הסאונד. מערכות תופים אקוסטיים שוות בערך שלהן למערכות תופים אלקטרוניים.    עבור ל: מבצעי תופים אקוסטיים

 

קלידים

על פי רוב הדעות, הקלידים הם הקשים ביותר ללמידה אבל עם זאת, ברגע שתדעו לנגן על קלידים בצורה מבוססת, תוכלו ללמוד על כל כלי נגינה אחר ולהגיע לתוצאות גבוהות במהירות.

אורגנית – האורגנית מהוות תחליף לפסנתר, תחליף זול יותר ונגיש יותר. לאורגנית יש מספר קלידים נמוך יותר מאשר אצל הפסנתר. הדמיון בין הצלילים אותם מפיקים הכלים קיים, אך עם זאת לאורגנית יש סאונד יותר מכני. בניגוד לפסנתר, אין דרישה לכיוון האורגנית כיוון שהיא עובדת על חשמל. עוד יתרון שיש לאורגנית הוא שניתן לווסת את עוצמת הצליל על ידי הנמכה או הגברה של המקלדת. מי שמנגן על פסנתר לעולם לא יסכים לעבור לניגון על אורגנית, אלא אם כן מדובר על אורגנית מקצועית המכונה גם פסנתר חשמלי. עבור המתחילים, פיתרון זה הוא מושלם מכיוון שהאורגניות אינן יקרות ונוחות לאחסון ומעבר ממקום למקום.       עבור ל: מבצעי אורגניות


פסנתר – הפסנתר מגיע ממשפחת כלי המקלדת. אם נשווה את הפסנתר לשאר כלי הנגינה נוכל לראות שלפסנתר יש את מנעד הצלילים הגדול ביותר (מלבד עוגב). רוב הפסנתרים יהיו בעלי 88 קלידים ויתפרשו על 7.25 אוקטבות.
הפסנתרים נחשבים לכלי נגינה יוקרתי. ישנם סוגים שונים של פסנתרים: פסנתר כנף, פסנתר עומד, פסנתר חשמלי, פסנתר קיר ופסנתר מוצב. מחיר הפסנתרים יכול להתחיל מכ 1000 שקלים עבור פסנתר פשוט ולהגיע למחירים של מאות אלפי דולרים עבור פסנתרים מקצועיים. הפסנתר הוא כלי שדורש טיפול מעת לעת, כיוון הפסנתר יכול להגיע לכמה מאות שקלים, לצורך כך תצטרכו להזמין איש מקצוע שיעשה את העבודה. בדרך כלל עבור פסנתר שמשתמשים בו הרבה, צריך אחת לחצי שנה לכוון אותו.

ציוד DJ

לכל אחד מאיתנו יצא לפגוש בחייו די ג’יי, אפילו מרחוק. אם לא מבינים לעומק את מה שזה אומר, העבודה נראית די קלה ואפילו כיפית. אז כן, העבודה כיפית, אבל היא בכלל לא קלה. בכדי לשמור על הקהל שלנו לאורך זמן הדי ג’יי חייב להיות מקצועי ולעבוד עם ציוד מקצועי שלא מוריד מאיכות המוזיקה.

מיקסר – מיקסר מכונה בעברית גם “מערבל אותות”. תפקיד המיקסר הוא בעצם לפקח על אותות הקול, לשנות ולנתב בהתאם לרצון שלכם. הכניסות של המכשיר מאפשרות חיבור של מספר מיקרופונים או מכשירי עיבוד שונים. כל אחד מהכלים שמתחבר אל המכשיר מגיע לערוץ נפרד. ומשם על הדי-ג’יי, באמצעות המיקסר לסנכרן ביניהם בצורה הרמונית.


פלטת די ג’יי – פלטת הדי ג’יי מאפשרת לנו לנגן את המוזיקה שיצרנו בדרכים ותוכנות שונות. כדי לבחור את פלטת הדי ג’יי הנכונה יש לבחור קונטרולר עם כרטיס קול משולב. עבור די ג’יי מתחיל אין צורך בהשקעה של למעלה מ 2,000 ש”ח. פלטת הדי ג’יי היא בעצם בא לקדם אותנו כאשר אנו בעמדה ורוצים לשנות קצת את האווירה.


אוזניות די ג’יי – אוזניות אלה מיוחדות מסיבה אחת, הן מאפשרות לנו להתנתק לגמרי ממה שקורה מסביב, ולשמוע רק את המוזיקה שלנו. אוזניות די ג’יי הן אטומות יותר מכל אוזניות אחרות. את האוזניות יש לחבר למיקסר או לקונטרולר. המחיר של אוזניות די ג’יי נע בין 100 שקלים ועד 1,000 שקלים.

ציוד הגברה

ציוד הגברה הוא מונח מאוד כללי עבור אלפי דגמים ועשרות סוגים של מערכות הגברה שונות. ציוד הגברה חייב להיבחר בקפידה ובהתאם לאופי המקום וגודלו. ריכזנו לפניכם את כל ציוד ההגברה שעליכם להכיר.

בידורית – הבידורית היא מערכת ההגברה הנמכרת ביותר בתחום הסאונד וההגברה. יש סוגים שונים של בידוריות עליהן נפרט בהמשך. הבידוריות הן מכלול אחד הכולל בתוכו מערכת הגברה, רמקול וחיבור לנגן ממקורות שונים. הבידורית מגיעה בגדלים ובמשקלים שונים, הכל בהתאם לסוג הבידורית. ישנן בידוריות רצפתיות, בידוריות לרכב, בידוריות קריוקי ובידוריות לסטנד וכן הלאה… השימוש בבידוריות נפוץ בבתים פרטיים, במקומות מוסדיים, בתי קולנוע ועוד…      עבור ל: מבצעי בידוריות


בידורית נייחת – הבידוריות הנייחות נחשבות ל”מגושמות” ביותר. בידוריות אלה יהיו מחוברות למקור חשמל לכל אורך זמן ההפעלה שלהן. בידוריות אלה גדולות ומשקלן כבד, לרוב יהיה מדובר על משקל של כ 20 קילוגרם. מצד שני, בידוריות אלה נחשבות לעוצמתיות ביותר, עוצמת הוואט שלהן יכולה להגיע ל 700 וואט ועוד… מספיק בידורית נייחת אחת כדי לספק מקום בעל מימדים גדולים. בידוריות אלה מתאימות יותר למקומות מוסדיים ובמות גדולות. בידוריות נייחות יהיו רצפתיות או על סטנד.
בידורית ניידת – בידוריות ניידות, בניגוד לנייחות, יהיו הרבה יותר קלילות וגודלם יהיה זעיר. המשקל שלהן יכול לנוע בין עשרה קילוגרם ועד 12 ק”ג. בידוריות אלה יהיו נוחות לנשיאה, זאת בשל המשקל הנמוך, גלגלי נשיאה וידיות נוחות. החיסרון של הבידוריות הניידות הוא שזמן הפעולה שלהן מוגבל. יש לעיין במפרט הטכני לפני שבוחרים את הדגם, טווח שעות ההעבודה תלוי בדגם, לרוב הזמן ינוע בין 4 שעות ועד 10 שעות. עוצמת הוואט של הבידוריות הניידות יכול גם הוא להיות גבוה, אך קחו בחשבון שכל זמן שהמכשיר אינו מחובר לחשמל, עוצמת הוואט לא תמצה את עצמה למקסימום.
בידורית קריוקי – בידוריות הקריוקי הן די זהות בתכונות שלהן לבידוריות הרגילות אך באופן פחות איכותי. המחירים של בידוריות אלה יהיו נמוכים יותר, והזמינות של בידוריות הקריוקי גם במקומות שאינם מתמחים בעולם הסאונד וההגברה הוא מאוד גבוה. שימו לב שאתם רוכשים את בידורית הקריוקי במקום הנכון.

[ ראו במרכז הידע שלנו את המדריך המלא לבחירת ציוד הגברה ]


רמקול מוגבר – הרמקול המוגבר הוא מוצר המשלב בתוכו מגבר פנימי, אין צורך לרכוש רמקולים חיצוניים בנוסף, אלא אם כן אתם רוצים לבנות בעצמכם מערכת קולנוע ביתית. רמקול מוגבר דורש חיבור שוטף למקור חשמל לאורך כל זמן הפעולה שלו. בכל רמקול מוגבר נמצא את אלמנט הוופר והטוויטר האחראים על איכות הצלילים הגבוהים וצלילי הבס. רמקול מוגבר מאוד נפוץ בבתים פרטיים, מסעדות, סטודיו ועוד… הרמקול המוגבר לרוב יהיה קטן או בינוני ומתאים לתלייה. אם אתם רוכשים רמקול מוגבר לחצר או למקור שאינו מקורה, שימו לב ובדקו שהרמקול חסין מים.        עבור ל: מבצעי רמקולים מוגברים

רמקול פאסיבי – רמקול פאסיבי הוא רמקול שללא רמקולים המחוברים אליו בנפרד, הוא לא יפעל. הרמקול הפאסיבי בוודאי מוכר להורים שלכם או לכם עצמכם. הרמקולים האלה נחשבים ל Old Fashion. רמקולים אלה תופסים הרבה מקום בחלל החדר, אך הם זולים יותר ופשוטים יותר להפעלה. יש כאלה שיגידו שהסאונד של הרמקולים הפאסיבים הוא יותר נקי מאשר הרמקולים המוגברים.


מיקרופון – תוכלו למצוא סוגים שונים של מיקרופונים: מיקרופון אלחוטי, מיקרופון רגיל ומיקרופון דש. מיקרופון אלחוטי עובד על בטריות המאפשרות להעביר אותות אודיו ליחידת המקלט של המיקרופון. מהמיקופון למגבר יוצאים גלי רדיו או אינפרא האדום ועל ידי זה ניתן לשמוע את הסאונד דרך המגבר. הדבר עובד בצורה דומה בשני הסוגים האחרים. ישנן שתי טכנולוגיות למיקרופונים. האחת היא VHF – מיקרופון בסיסי שלרוב עובד על אינפרא אדום, וטווח השידור שלו קצר. מדובר כאן על מיקרופון אלחוטי. הטכנולוגיה השניה היא UHF – מיקרופון זה איכותי יותר, הוא עובד על גלי רדיו ואיכויות שידור אחרות. המקלט לא צריך להיות בטווח ראיה, הטווח של השידור הוא רחוק. השימוש בטכנולוגיה זו נפוץ בעיקר במקומות מקצועיים, אולפני שידור, במות, הנחיה וכו’…      עבור ל: מחירון מיקרופונים אלחוטיים


מדונה אלחוטית – מדונה אלחוטית היא האלטרנטיבה המושלמת למיקרופון. המדונה האלחוטית היא בעצם מיקרופון ומגבר זעיר שבעזרתם אנחנו יכולים להיות ניידים ועם זאת להישמע לאוזני הקהל. המדונות האלחוטיות מגיעות בשלל דגמים, המגבר מונח עם חגורה סביב המותן, משקלו נמוך וכמעט ולא מרגישים בו, את המיקרופון נציב על הראש שלנו כמו מעין קשת. ההפעלה של המדונה האלחוטית מאוד פשוטה ומאוד נגישה לכל גיל ואין צורך בידע מורחב בכדי לתפעל אותה. יש לשים לב בין ההבדלים שיש במדונה לצורך הגברת הקול בלבד ובין מדונה המתאימה לשירה.       עבור ל: מחירון מדונות אלחוטיות

ציוד הקלטה

ציוד הקלטה הוא מונח כולל של מספר רכיבים אותם אנו צריכים להרכיב כדי שנוכל להקליט את עצמנו באופן ברור. הדבר הראשון הוא מיקסר עליו כבר פירטנו מקודם, את המיקסר אנו מחברים לכל ציוד הנגינה, אם מדובר על מיקרופון דרכו אנו שרים, אם מדובר על גיטרה או פסנתר. את מכשיר ההקלטה עצמו אנו צריכים לחבר למחשב, לא למחשב ביתי אלא למחשב איכותי שיכול לעבוד במהירות, בשביל דרך אנחנו צריכים מחשבים עם לפחות 6 עד 8 ג’יגה ראם. צריך לוודא שיש כרטיס קול איכותי למחשב. מומלץ אף לרכוש כרטיס קול חיצוני כדי להבטיח הקלטה איכותית. הדבר הנוסף אותו נצטרך יהיו אוזניות, לשימוש באוזניות יש שני יתרונות: היתרון הראשון הוא שאנחנו לא מפריעים לשכנים כשאנו מקליטים. היתרון השני הוא שדרך האוזניות אפשר לשמוע את הפרטים הקטנים, לבדוק אם התדרים נכונים ואם יש דברים שצריך לתקן. רכשו אוזניות אולפן מקצועיות. המחיר של מכשיר הקלטה בלבד עולה מספר מאות שקלים ויכול להגיע לאלפי שקלים עבור ציוד אולפני איכותי.

לסיכום

ציוד מוזיקה הוא דבר יקר, במיוחד אם אתם בתחילת דרככם ומנסים להקים מעין אולפן הקלטות קטן. הדבר החשוב ביותר כאשר מדובר בציוד מוזיקה הוא שאין להתפשר על איכות המוצר, כי שומעים את זה היטב… אם מדובר על הקלטה שאינה איכותית, ישר זה מראה על חוסר מקצועיות, אם מדובר על כלי שהסאונד שלו לא מדויק המאזינים בבית ישימו לב לזה מיד. את ציוד המוזיקה יש לרכוש ממקום איכותי ואמין, מקום שזו ההתמחות העיקרית שלו, ולא מקום ש”על הדרך” עוסק גם במוזיקה. לא חסרים מקומות שיבטיחו לכם בידוריות או רמקולים שונים במחירים זולים והם כלל לא עוסקים בציוד הגברה. כדי להבטיח רכישה זולה אך איכותית אנו ממליצים להגיע לאחד מסניפי “מרכז הסאונד”, חנות סאונד והגברה שהיא גם יבואן רשמי של כל המוצרים שלה.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !