תאריך עדכון אחרון: 16.01.2021

מדריך קנייה למסך הקרנה – הפיקו את המירב מהמקרן שלכם עם שימוש במסך הנכון !

 

מערכות הקרנה יכולות לספק בידור גדול מהחיים, אך כדי להשיג זאת יש לבחור את המסך הנכון עבור המקרן שלנו ועבור החדר בו אנו מציגים. אם אתם מתחילים מאפס ורוצים לבחור מקרן – הציצו במדריך הקנייה שלנו למקרנים

 


***שימו לב! אנו יבואנים של מקרנים (מכירה סיטונאית בעיקר) ושל מסכי הקרנה ואביזרים.. כך שאם יש לכם שאלות אתם מוזמנים לפנות אלינו ונעזור לכם בשמחה…

חייגו אלינו 050-2288600 או הגיעו אלינו וקבלו ייעוץ ללא תשלום !


מסך נכון מבטיח תמונה חלקה וחדה

ישנו מגוון רחב של מסכי הקרנה איכותיים. מסכים מוויניל מבטיחים לנו תמונה שנראית חלקה. שכבת ציפוי מיוחדת על הויניל משנה את האופן שבו האור מהמקרן משתקף בחזרה אל הצופים. שכבות ציפוי מעין אלה משפיעות על איכויות התמונה כגון בהירות, ניגודיות (קונטרסט) וזווית הצפייה. הבנה טובה יותר באיכויות אלו עוזרת לנו להתאים מסך למקרן ולחדר.

מהו גודל המסך שצריך לקנות?

כשזה נוגע לטלוויזיות אנו ממליצים בדרך כלל ללכת על המסך הכי גדול שנכנס בסלון ובמסגרת התקציב. לגבי מסכי הקרנה – מרחב הוא המגבלה העיקרית.

מסכי הקרנה מגיעים בגדלים שמגמדים אפילו טלוויזיות גדולות 🧐.

יש להציב את מסך ההקרנה בין חצי מטר למטר מעל הרצפה כדי לאפשר זווית צפייה טבעית החופשיה ממכשולים ורהיטים. באופן אידיאלי יש להשאיר מרווח של לפחות 30 ס”מ בין שולי המסך העליונים לבין התקרה כדי לא לאמץ את הצוואר של הצופה.

בחדר שבו התקרה בגובה כ-2.5 מטרים, מסך של 98 אינץ’ ישאיר מרווח של כ-30 ס”מ מהתקרה וכ-90 ס”מ מהרצפה.

אבל, גם כאשר יש הרבה מרחב – גדול יותר אינו בהכרח טוב יותר. הקרנה על שטח גדול מדי עלולה ליצור תמונה מפוקסלת ועם בהירות פחות מאופטימלית. זה קרה לי – לוויתי פעם מסך ענק של 180 אינץ’, וכאשר מתחתי את יכולות המקרן שהשתמשתי בו, כדי למלא את המסך – איכות התמונה הידרדרה במהירות.

לכן בהחלט כדאי שתוודאו שגודל המסך שתבחרו תואם את מגבלות ההקרנה המופיעות במפרט הטכני של המקרן. עבור הרבה מקרנים זה מופיע תחת סעיף “גודל תמונה מומלץ”

בתמונה: מידות של מסכי הקרנה

גודל המסך משפיע על המרחק האופטימלי בינו לבין הצופה.

אם אתם משתמשים במקרן 4K Ultra HD – המרחק מהמסך בו תוכלו לשבת שווה לאלכסון שלו (כלומר שווה למרחק בין הפינה הימנית התחתונה לפינה השמאלית העליונה של המסך).

זה הרבה יותר קרוב ממה שאנשים רגילים אליו, אך במרחק כזה קל הרבה יותר לראות את מלוא העומק והפרטים שמאפשרת לנו רזולוציית 4K. מן הסתם, מרחק צפייה “אידיאלי” הינו עניין אישי. אחרי הכל, באולם קולנוע אנשים מתפרסים על כל הכיסאות… [ ראו כאן את קטלוג מקרן 4K שלנו — מחירים הכי זולים בישראל. ]

עבור מקרן ברזולוציית 1080P HD, כלל אצבע הוא לשבת במרחק פי 1.5 מהאלכסון של המסך. כך שאם האלכסון של המסך שלכם הוא 96 אינץ’ (244 ס”מ) מומלץ שתשבו במרחק של קצת יותר מ-3.5 מטר.

 

שני סוגי מסכי הקרנה עיקריים: נגלל לעומת קבוע

מסך קבוע הוא בעל מסגרת קבועה והוא מצריך קיר גדול וריק. על-כן הוא מצוי בעיקר באולמות קולנוע ביתיים המיועדים לכך. מסך נגלל הוא מסך שמתקפל לתוך מארז מקובע בקיר או נרתיק נשיאה, כאשר אינו בשימוש.

מסכי הקרנה קבועים

מסכים כאלו מתוחים ומוחזקים היטב על-ידי מסגרת מתכת עבה המכוסה בקטיפה שחורה.

מסגרת שחורה כזו מיטיבה עם תפיסת הניגודיות (קונטרסט) של התמונה.

כאשר מתקינים את המקרן, לא תמיד קל לסדרו כך שהתמונה ממלאת את המסך במדויק. אם התמונה קצת זולגת החוצה, מסגרת הקטיפה השחורה סופגת זאת.

תמונה של מסך הקרנה קבוע שצולמה בבית של אחד מלקוחתינו, ובהסכמתו

יצרני מסכים מציעים גם מסכים קבועים עם מסגרת דקה במיוחד שעוביה כחצי אינץ’ או פחות.

מסכים מעין אלו מספקים את גודל התמונה המקסימלי במגבלת הקיר הנתון. הם גם נראים ממש מגניבים – כמו טלוויזיות שטוחות ענקיות. אך ללא גבולות שחורים ועבים שמחפים על טעויותינו – עלינו להיות אקסטרה מדוייקים בכיוון המקרן. ישנם מסכים קבועים אשר נשלחים מורכבים מראש ומוכנים לתלייה על הקיר, וישנם אחרים הניתנים להרכבה באמצעות כלי עבודה פשוטים.

מסכי הקרנה קבועים לא צריכים להתגלגל לעולם והם למעשה משטח מתוח המאפשר תמונה חלקה.

[ ראו כאן את קטלוג מסכי הקרנה קבועים ]

 

מסכי הקרנה חשמליים 

אם אתם רוצים מסך שנמצא שם לערב סרט, אבל שאר הזמן אינו נראה – הפתרון האלגנטי ביותר הוא מסך הקרנה חשמלי. המסך הזה נגלל לתוך מארז גדול ממתכת אותו תולים על הקיר או התקרה. בתוך מארז זה מובנה מנוע חשמלי חזק אך שקט, שיכול להוריד ולהרים את המסך בלחיצת כפתור.

התקנת מסך חשמלי היא קצת יותר מורכבת ממסך קבוע משום שיש צורך לספק חשמל עבור המנוע. בנוסף, לרוב המסכים מהסוג הזה יש קלט שמאפשר למסך לרדת אוטומטית מרגע שמדליקים את המקרן. מאפיין זה מצריך חיבור בעל מתח נמוך בין המקרן למסך.

מסכים חשמליים הם כמעט בלתי נראים רוב הזמן – הם יוצאים לשחק רק כשהגיע הזמן לסרט.

[ ראו את קטלוג ומחירון מסכי הקרנה חשמליים שלנו ] הכי זול בארץ – תבדקו…🧐

מסכי הקרנה מתיחה

רוב המסכים החשמליים מסווגים כ”לא מתוחים” מפני שהמסך תלוי מהמארז שלו באופן חופשי.

על גבי מסכים חשמליים שאינם מתוחים ניתן לפעמים לראות קפלים קטנים או תנועה גלית.

מסכי מתיחה משתמשים במערכת כבלים ומתלים כדי למתוח את המסך, מה שהופך אותו לשטוח ואחיד יותר. הללו הם המסכים החשמליים בעלי הביצועים הטובים ביותר, והם מגיעים הכי קרוב לרמתם של המסכים הקבועים.

מסכי מתיחה שומרים על מתח מתמיד, אופקי ואנכי, שמספק תמונה חלקה יותר.

[ ראו את מחירון מסכי הקרנה מתיחה שלנו – הזולים בישראל ! תבדקו 🧐🧐🧐 ]

מסכי הקרנה ידניים

האופציה הזולה והקלה ביותר להתקנת מסך נגלל היא מסך הקרנה ידני. מנגנון של קפיץ וגלגלת בתוך המארז מוריד ומרים את מסך ברגע שמושכים אותו, ממש כמו תריסים.

איכות החומר והציפוי של המסך לא תואמת לאיכות החומרים של המסכים החשמליים, אבל התמונה שלכם תיראה חלקה בהרבה מאשר הקרנה על קיר חשוף.

מסכי הקרנה ידניים נמצאים בעיקר בשימוש בתי ספר ומשרדים, אך הם יכולים לתת פתרון לקולנוע הביתי שלנו בתקציב נמוך יותר.

[ ראו כאן את כל מידות מסך הקרנה נגלל ידני ]

מסכי הקרנה ניידים \ מסכי הקרנה חצובה

אחת הפעילויות האהובות עליי הוא ערב-סרט בחוץ. אם אתם רוצים ליצור בעצמכם חווית צפייה מתחת לכוכבים, השיגו מסך חצובה או מסך מסגרת נייד. הם קלים בטירוף להתקנה והם מספקים תמונה חדה וחיה.

[ ראו את מחירון מסכי הקרנה ניידים שלנו – הזולים בישראל ! תבדקו 🧐🧐🧐 ]

מסכי הקרנה אחורית

פעם הקרנתי על גבי מסך במסיבה מאולתרת שהייתה בחלל גדול יחסית. מסכים מסויימים היו מחייבים אותי להציב את המקרן ממש באמצע רחבת הריקודים. למזלי גם המקרן וגם המסך תמכו בהקרנה אחורית, כך שיכולתי לשים את כל הציוד היקר בבטחה, על הבמה מאחורי המסך.

בחירת החומרים מהם עשוי המסך

יש לבחור מסך העשוי מחומר שמתאים היטב למקרן ולחדר. מאפייני החומר שאנו נתמקד בהם הם צבע, מרקם ומקדם החזר האור.

 

מהו מקדם החזר האור של המסך?

כמות האור שמשתקפת בחזרה מהמסך אל הצופים נקראת החזר אור, החזרה או באנגלית Gain.

על משטח הויניל הבסיסי נוספים ציפויים מחומרים שונים כדי להשיג ערכי החזר אור שונים.

מסכים בעלי החזר גבוה משקפים חזרה יותר אור ונותנים תמונה בהירה וחזקה יותר. זה שימושי לנו אם אנחנו נמצאים בחדרים מוארים מאוד או לחלופין משתמשים במקרן בעל נורה חלשה.

אחד החסרונות של מסכים בעלי החזר גבוה הוא שהם אינם משקפים חזרה את האור באופן אחיד. חלק מהמסך נראה יותר בהיר באופן מובחן, משום שהם משקפים חזרה את האור באלומה צרה וממוקדת. התמונה תיראה הכי טוב לאלה שיושבים בדיוק מול המסך, ולא לאלה שיושבים בצדדים.

 

ככל שמקדם החזר האור של המסך גבוה יותר, זוית הצפייה האופטימלית מצטמצמת.

(למעלה) זווית צפייה בהחזר נמוך (באמצע) זווית צפייה בהחזר נייטרלי (למטה) זווית צפייה בהחזר גבוה

 

אם שטח הישיבה של הקהל הינו רחב, תרצו ככל הנראה מסך עם החזר סטנדרטי, אשר ישקף את האור באופן אחיד בכל הכיוונים. זה נקרא גם החזר אור נייטרלי, אשר לעיתים מקבל ערך מספרי של 1.0.

מסכים בעלי החזר שלילי מציעים גם הם זווית צפייה רחבה. הם נועדו לספק צבעים כהים עמוקים יותר ע”י כך שהם סופגים יותר אור מהמקרן. הללו מפחיתים את כל האור המשתקף בחדר (לא רק מהמקרן).

מסכים כאלה יעבדו בדרך כלל בשילוב מקרן עם נורה חזקה, כדי לפצות על האור שנספג.

איזה צבע נבחר למסך? 

צבע הבד של המסך משפיע בעיקר על הניגודיות של התמונה.

מסכים לבנים הם סטנדרט של התעשייה הודות לבהירותם ויכולתם לספק צבעים חיים ועזים.

אם יש לכם שליטה מוחלטת על כמות האור בחדר, כמו שנדרש באולם קולנוע ביתי, אז מסך לבן הוא בחירה מצויינת.

מסכים אפורים נעשו פופולריים לפני מספר שנים, כאשר למקרנים הייתה יכולת מועטת יותר לספק ניגודיות מאשר היום. הם כונו “מסכי קונטרסט גבוה” הודות ליכולתם לספק צבעים כהים עמוקים יותר.

אך גם היום הם אופציה טובה לחדרים עם המון אור טבעי. הדבר נכון גם למסכים השחורים החדשים יותר.

שימו לב שהאפורים והשחורים מצריכים מקרן עם נורה חזקה יותר, כדי לפצות על כך שהם משקפים חזרה באופן כהה יותר את הצבעים הבהירים.

טקסטורת המסך: חשוב אם אתם שוקלים להקרין 4K.

גם למסכים הידניים יש מרקם חלק מספיק כדי לספק איכות תמונה מעולה ב-HD עד 1080P. אבל הפיקסלים הקטנים יותר של מקרני 4K דורשים מסכים תואמי 4K, שמצליחים לשקף חזרה את כל העומק והפרטים.

מסך בעל משטח Micro Texture הינו פי 9 מעודן יותר ממסכים מצויים, מה שהופך אותו לבחירה מצוינת עבור וידאו ב-4K.

מסכים לשימושים מיוחדים

עד כה דיברנו על מסכי הקרנה קונבנציונליים.

ישנם גם מסכים שנועדו להתגבר על אתגרים שרק חדרים מסוימים מציבים.

מסכים למקרנים בעלי מרחק הטלה קצר

ניתן להציב מקרני UTS (ראשי תיבות של Ultra Short Throw) מתחת למסך ישירות, דבר אשר הופך אותם לקלים במיוחד להתקנה. לא צריך להסתבך עם תליה על התקרה והולכה של כבלים ארוכים. אך כאשר הזווית בין המקרן למסך כה חדה, יש צורך להשתמש במסכים ייעודיים לכך. מקרנים אלו מומלצים לשימוש בחדר שינה או בסלון. [ תוכלו לקרוא כאן את המדריך לבחירת מקרן לחדר שינה או את המדריך לבחירת מקרן לסלון ]

מסך זה תוכנן במיוחד לעבוד עם מקרנים בעלי מרחק הטלה קצר. החומר המיוחד שלו סופג 95% מהאור אשר מגיע מכיוונים אחרים, לצורך מתן בהירות וניגודיות טובות יותר.

מסכים עבור חדרים מוצפי אור

מקרנים היו בעבר מצויים בעיקר באולמות קולנוע ביתי ייעודיים וחשוכים. אך לפעמים זה פשוט לא ניתן לביצוע. לפעמים אנו רוצים מקרן בדיוק באמצע הסלון המואר שלנו. או מקרן בחדר הישיבות עם זאת, אור מהחלונות או מהתאורה שבחדר שוטף את הצבע, החדות וחדוות החיים מהתמונה המוקרנת.

 

מקרן חזק ובהיר יותר או מסך בעל ערך החזר אור גבוה יותר עשויים לעזור.

אך ישנו פתרון הרבה יותר יעיל – מסכי ALR

(Ambient Light Rejecting). מסכים כאלו מספקים תמונה תוססת וחיונית גם כאשר בחדר ישנו הרבה אור. הם עובדים הכי טוב כאשר האור שבחדר והאור של המקרן מגיעים מכיוונים שונים.

[ ראו קטלוג ומחירון מסכי הקרנה ALR ]

 

מסכים שמאפשרים לנו להסתיר את הרמקולים

פעם הייתי בסיור באולם קולנוע מסחרי שבו הלכנו לחדר ההקרנה לראות את המקרנים הענקיים שלהם.

אבל החלק האהוב עליי היה כאשר הלכנו מאחורי המסך, שהסתיר את הרמקולים הקדמיים העצומים.

מסכים באולם קולנוע הינם “שקופים” מבחינה אקוסטית, הודות להמון חורים קטנים בתוכם.

הנקבים הקטנים שבמסכי קולנוע מסחריים מאפשרים לסאונד לעבור וגם נותנים אחלה סלפי.

אם אתם רוצים להתקין את הרמקולים שלכם מאחורי המסך, כמו שעושים הגדולים, תבחרו מסכים שקופים אקוסטית. חלקם מחוררים ובחלקם הבד שזור בצורה שמאפשרת מעבר אוויר. התקנה של הרמקול מאחורי המסך חוסכת לעין עצמים מיותרים וגם קושרת את הסאונד לתמונה באופן הכי הרמטי, כמו בקולנוע.

 

אם גם אתם הגעתם לשלב שבו אתם חושבים איך להגדיל את העסק שלכם, איך להפוך אותו ליותר יעיל ואיך לשווק אותו לאחרים, אתם בוודאי עובדים, ביו היתר, על מצגות חדשות. בעידן המודרני שבו אנחנו חיים חבל לא להשתמש בכל הטכנולוגיה הקיימת, וזה אומר שאתם יכולים להפיק סרטוני תדמית, אתרי אינטרנט או אפילו מצגות הדמיה בתלת מימד. השאלה מה עושים עם כל הדברים האלה ואיך משתמשים בהם כדי לשווק בפני אחרים, וחשוב לדעת שמה שאתם זקוקים לו, בין היתר, זה מסך הקרנה. ללא מסך הקרנה לא בטוח שאפילו כל העובדים שלכם במשרד יוכלו לראות את מה שהכנתם, ולכן בהחלט כדאי לחשוב איזה סוג של מסך אתם רוצים לקנות. ישנם לא מעט סוגים של מסכים שביניהם תוכלו לבחור וכדאי לבדוק מה יתאים לכם יותר ומהם בדיוק הקריטריונים שלכם.

** לחץ כאן ל: מחירון מסך הקרנה חשמלי

** לחץ כאן ל: מחירון מסך הקרנה ידני

** לחץ כאן ל: מחירון מסך הקרנה חצובה

** לחץ כאן ל: מחירון מסך הקרנה קבוע

** לחץ כאן ל: מחירון שאר מסכי ההקרנה

** לחץ כאן ל: מחירון מקרנים (אנו יבואנים גם של מקרנים.. הכי זול בישראל !)

 

האם כדאי מסך הקרנה נייד או נייח?

השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם בבואכם לבחור מסך הקרנה, זה האם אתם רוצים מסך שיהיה נייד או נייח. לכל אופציה כזאת יש יתרון אחר, אך בהחלט כדאי לדעת שלא כולנו זקוקים למסכים ניידים. במידה ובאופן אישי אתם כן רוצים שתהייה לכם גם את אפשרות הניידות כדאי יהיה לשים לב לא רק לנתונים כמו הרזולוציה והגודל אלא גם למשקל, כי בוודאי לא הייתם רוצים להיסחב עם מכשיר כבד מידי. מסך הקרנה matte-k זו יכולה להיות אופציה טובה שכן עם המכשירים של יצרן זה תוכלו תמיד לדעת שאתם במקום הנכון. כלומר, היצרן הזה מספק מסכים מדגמים שונים ואף מציע מחירים נוחים, כך שאין ספק שתוכלו למצוא מכשיר מצוין שיתאים לצרכים שלכם.

המקום הטוב ביותר לרכישות מסוג כזה

בין אם אתם רוצים לקנות מסך הקרנה נייד או קבוע בקיר (מסך ידני, מסך חשמלי, או מסך הקרנה קבוע) ובין אם אתם מעדיפים שהמסך יהיה של כל חברה אחרת, כדאי שתבדקו איפה אתם מבצעים את הרכישה. יש היום כל כך הרבה מקומות שבהם ניתן לקנות מסכים כאלה, כך ששווה לעצור תחילה ולבדוק לאיפה אתם פונים. האם אתם מעדיפים לקנות בחנות שבה תוכלו להתייעץ עם המומחים? או שאולי אתם רוצים לקנות בחנות וירטואלית שמעל הכול תציע לכם נוחות ומחירים טובים? לכל אופציה כזאת יש יתרון אחר, אך אין ספק שבשנים האחרונות הבחירה הטובה ביותר הפכה להיות קניות מקוונות. בקניות כאלה אתם לא צריכים להתחשב בשעות הפתיחה של החנות וגם לא צריכים לצאת מהבית או מהמשרד, כי למעשה את הכול תוכלו לקנות אונליין ללא כל קושי.


השימוש במסך ההקרנה

במידה ואתם רוצים לקנות מסך הקרנה שיהיה קבוע, חשוב מאוד להתייחס, בין היתר, לגודל של המסך שאתם קונים. אומנם כולם בטוחים שהמסך הכי גדול זו הבחירה הכי טובה, אך בפועל זה לא כך. לא כדאי לקנות לחדר הישיבות שלכם בעסק את המסך הכי גדול שיש אם החדר עצמו קטן כי צריכה להיות פרופורציה בין השניים. מעבר לכך, חשוב גם לקרוא את כל הוראות השימוש וההתקנה לפני שמבצעים התקנה למסך. כך תוכלו להיות בטוחים שאתם עושים את זה כמו שצריך וכי תוכלו להפיק את הטוב ביותר מהמסך עצמו.

החשיבות של חוות הדעת

במידה ויש לכם התלבטות לגבי מסכים שונים ואפשרויות בתחום הטכנולוגיה, כדאי לזכור שחוות דעת שונות יכולות לעזור. כלומר, אם אתם יכולים להיכנס לאינטרנט ולקרוא מה חושבים אחרים על המסכים השונים הרי שכדאי לעשות זאת. זה מה שיעזור לכם להבין מה ההבדל בין מסך הקרנה matte-k ובין מסך של כל חברה אחרת, וזה מה שיעזור לכם להבין איך לבחור את המכשיר המתאים לכם ביותר. לא תמיד צריך לבחור באופן אוטומטי את מה שהכי יקר ואם תקראו חוות דעת שונות שנכתבו על ידי המומחים בתחום יהיה לכם ברור יותר מה יוכל לענות על הצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר. מסך הקרנה יכול להיות שימושי ביותר ולהפוך כל ישיבה שלכם בעבודה להרבה יותר מוצלחת, כך שאין לכם סיבה לדחות את הרכישה הזאת. אתם תראו שקנייה כזאת תשנה את העסק שלכם לטובה והגיע זמן שתבחרו עוד היום את המסך הטוב ביותר עבורכם.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !