אנשים אוהבים ליהנות ממוסיקה כמעט בכל עת. ישיבה בבית קפה, התעמלות בחדר כושר ואפילו סתם ישיבה בחדר הפרטי מלווה במוסיקת רקע. לאור כל זאת ישנה חשיבות רבה לאיכות המוסיקה הנשמעת מבעד לרמקולים שלנו. עולם הרמקולים מכיל מגוון סוגים וגדלים שונים של רמקולים, אשר לאט לאט מקבלים גם ערך אסתטי עבור החלל בו הם נמצאים. דוגמה ברורה לכך הם הרמקולים השקועים, שהולכים ונעשים יותר ויותר פופולאריים עבור אנשים שונים, זאת לאור התפקיד החשוב שהם ממלאים בעיצוב החלל. במאמר זה יוצגו באופן מפורט המאפיינים של רמקולים שקועים והתרומה שלהם לתחום העיצוב.

מה הם רמקולים שקועים?
רמקולים שקועים הם בדיוק כמו כל רמקולים אחרים, כאשר ההבדל הגדול הוא בעיצוב שלהם בתוך החלל. הרמקולים למעשה שקועים בתוך החלל, בדרך כלל בתוך קיר גבס או עץ, כך שהם נותנים אשליה כאילו הם לא באמת שם. התוצאה היא קול הנשמע מתוך הרמקולים, אך כאילו בוקע מתוך חלל בלתי נראה. רמקולים שקועים הופכים ליותר ויותר פופולאריים עם הזמן, בחללים שונים ובעיצובים שונים. חשוב לזכור כי את אפקט הרמקולים השקועים ניתן להשיג כמעט עם כל סוג של רמקולים, כך שלא צריך להתפשר על איכות.

אסתטיקה ועיצוב
עולם העיצוב מכיל סגנונות רבים, ביניהם גם סגנון המונחה בקו מחשבה כי “פחות זה יותר”. הכוונה היא שכמה שהחלל פחות עמוס בפרטים, כך הוא נתפס כיותר גדול ויותר אסתטי. כך פריטים שונים בחלל מוצאים את עצמם כמו מוחבאים באמצעות נישות מיוחדות שנבנות וביניהם גם הרמקולים. רמקולים שקועים תפסו להם מקום נכבד בעולם העיצוב, הטכניקה המיוחדת הזו יוצרת אסתטיקה של חלל גדול, נקי ומתוחכם.

שימושים
הרמקולים השקועים מוצאים שימוש במקומות רבים. ראשית כל, בחלל הביתי, פעמים רבות אצל אלו שמותקנת אצלם מערכת קולנוע ביתית. דוגמאות נוספות לשימוש ברמקולים שקועים ניתן למצוא בעוד מקומות אחרים: מוזיאונים, משרדים ובתי עסק שונים. יותר ויותר אנשים מבינים כיום כי בין אם מדובר בחלל הביתי שלהם ובין אם בחלל העבודה, אסתטיקה היא דבר חשוב, זאת כחלק מרושם ראשוני שרוצים להעניק לאורח או לקוח. כמו כן, הרמקולים הללו הם פיתרון נוח עבור חללים קטנים, שרוצים להעניק להם מראה גדול יותר. אסתטיקה ועיצוב נכון של חלל עוזרים לתמרן וליצור רושם מסוים וזהו התפקיד אשר ממלאים בין היתר גם רמקולים שקועים.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !