מרכז הסאונד | יבואני מכונות עשן  – במחירים הזולים בישראל !!! 

מרכז הסאונד היינה יבואנית ומפיצה של מכונות עשן, מכונת בועות סבון, ו- ציוד סאונד מקצועי (מכירה סיטונאית בעיקר) וגם לפרטיים במחיר הזול בארץ ! תבדקו אותנו !

050-2288600


מאז שנכנסו לשוק בשנות ה-70, מכונות עשן מודרניות נשארו ציוד האפקטים המיוחדים הנפוץ ביותר בתעשיית הבידור, כולל לבמה, לקולנוע, לטלוויזיה ולפארקי שעשועים. לפני מכונות העשן שאנחנו מכירים היום, אפקט של עשן היה נוצר על ידי חומרים דליקים כמו שמן מינרלי או אפילו צמיגים. 

ההיסטוריה של מכונות העשן

ההיסטוריה של מכונות העשן הוא מסע בזמן, שמתחיל עוד בימי הבידור והתיאטרון המוקדמים. המכונות האלה, שהפכו לכלי הכרחי ובסיסי במגוון תעשיות, עברו שינויים רבים לאורך השנים.

ההתחלה

הרעיון של יצירת עשן מלאכותי קיים עוד מימי קדם. בהצגות תיאטרון של פעם, נעשה שימוש בטכניקות פשוטות כמו קש רטוב ולפידים כדי לייצר עשן. אלא שהשיטות האלה היו בסיסיות ולא היו מדויקות ובטוחות כמו המכונות המודרניות.

המאה ה -20: מכונת העשן המודרנית

במאה ה-20, הגיחה לחיינו מכונת עשן מודרנית. בשנות ה-20 וה-30, נוצרו מכונות העשן הראשונות שהיו מבוססות על כימיקליים. המכונות האלה השתמשו בשילוב של כימיקליים, לעתים רעילים, כדי ליצור ענני עשן סמיכים. התוצאה הייתה אפקטיבית אבל גם מזיקה לבריאות ולכן הן הוחלפו עד מהרה באלטרנטיבות בטוחות יותר.
בשנות ה-70, הגיה מכונת עשן מבוססת על מים. החידוש הזה היה אבן דרך משמעותית בטכנולוגיית מכונת העשן. בעזרת תערובת של מים וגליקול, המכונות האלה יצרו עשן סמיך שהיה בטוח לשאיפה וידידותי לסביבה.

העידן הדיגיטלי

עם הופעת הטכנולוגיה הדיגיטלית בסוף המאה ה-20 ותחילת המאה ה-21, מכונות העשן השתכללו עוד יותר. השליטה הדיגיטלית אפשרה ליצור פלט עשן מדויק ולשלוט בתזמון ובהתפזרות. בעידן הזה גם הגיעו השלט הרחוק ושלטי ה-DMX, שאפשרו למפעילים לשלב אפקטי עשן בצורה חלקה במופעי אור וקול.

אבני דרך משמעותיים בטכנולוגיית מכונת עשן

מכונת עשן על קרח יבש: באמצע המאה ה-20, מכונות קרח יבש הפכו פופולריות, במיוחד בתיאטרון. מכונות אלו השתמשו בקרח יבש כדי לייצר עשן סמיך ונמוך, שהוא מושלם ליצירת אווירה מפחידה ומסתורית.
• ההתפתחות של מכונת עשן אביך: מכונת עשן אביך, שהיא שונה ממכונת עשן רגילה, נוצרה כדי להפיק עשן קליל יותר. האפקט הזה אידיאלי להגברת תאורה בלי להגזים, על במה למשל.
• חידושים ידידותיים לסביבה: עם גדילת המודעות לסביבה, בסוף המאה ה-20 התפתחו נוזלי עשן ומכונות ידידותיים לסביבה. החידושים האלה שמו בראש סדר העדיפויות את הקיימות בלי להתפשר על איכות העשן.
• מכונות ניידות על סוללה: הצורך בניידות בתעשיית הבידור הוביל ליצירת מכונות עשן ניידות ומופעלות על ידי סוללות, המאפשרות אפקטים של עשן במקומות מרוחקים ללא צורך במקור חשמל. מכונת עשן ניידת בד”כ היא מכונת עשן קטנה.
שימוש במכונת עשן מקצועית היא דרך בטוחה ויעילה הרבה יותר ליצור אפקט עשן על הסט. בואו נסתכל מקרוב יותר על כיצד מכונת עשן פועלת.
 

כל מכונת עשן צריכה ארבעה אלמנטים כדי לפעול:

• מחלף חום
• משאבה
• בקרי שליטה
• נוזל עשן
.
ונסביר על רכיב ורכיב בנפרד, מה תפקידו ונחיצותו, ולמה הוא משמש.
כל אחד מהם יכול להיות עשוי מחומרים ורכיבים שונים. השינוי בחומר או ברכיב ישפיע על התפקוד של המכונה ועל אפקט העשן שהיא יוצרת.
מחלף חום
בלב ליבה של כל מכונת עשן קטנה או גדולה פועם מחלף החום, גוש מתכת שבתוכו גוף חימום לוהט. הטמפרטורה שלו נשלטת על ידי תרמוסטט שמביא את הכול לטמפרטורה מסוימת וקבועה. עם ההגעה לטמפרטורה הרצויה, נוזל העשן, המוזרק אל מחלף החום, מתאדה מיד. המתכת הנפוצה ביותר במחלפי חום של מכונות עשן הוא האלומיניום, הודות ליכולתו להתחמם במהירות ולפלוט חום בקלות. 
המאפיינים האלה מחייבים תיאום מדויק בין התרמוסטט לבין מערכת הבקרה. מכונות עשן מקצועיות מסוימות מתוכננות לייצר כמה שיותר עשן עד שטמפרטורת מחלף החום יורדת מדי. אז תופסק הזרמת הנוזל והגוף יחומם מחדש. אחרות משלבות מערכת שמאיטה את הזרמת הנוזל עם ירידת הטמפרטורה, וכך מאפשרות ייצור עשן רציף.
בקרי שליטה
ברגע שמחלף החום במכונת העשן מגיע לטמפרטורת ההפעלה המרבית, משהו צריך להפעיל את המשאבה. מכונות עשן מקצועיות מגיעות עם מגוון אפשרויות בקרה למשאבה.
כמעט כל מכונת עשן מגיעה עם שלט חוטי או אלחוטי הכולל את התכונות הבאות:
• מתג הפעלה וכיבוי: שלט פשוט שמספק אפשרות זולה ליצירת אפקטים של עשן בעוצמה מלאה.
• בקרת עוצמה: מווסתת את מהירות המשאבה כדי לשלוט בכמות הנוזל הזורמת דרך מחלף החום ובכך בכמות העשן שנוצר.
• טיימרים: מאפשרים למשתמשים ליצור אפקטי עשן מתוזמנים באמצעות הגדרת “זמן הפעלה” ו”זמן כיבוי” מראש עם השלט.
מרבית מכונות העשן המקצועיות יכללו גם יכולת DMX המאפשרת שליטה באמצעות קונסולת בקרת DMX. ראוי לציין שמתקנים רבים בפארקי שעשועים נשלטים על ידי בקרות במגע סגור 0-10V. חלק ממכונות העשן מסוגלות להשתלב גם במערכות בקרה מהסוג הזה.
משאבה
משאבת מכונת העשן מעבירה את נוזל העשן מהמאגר שלו למחלף החום. המשאבה המתאימה למכונת העשן צריכה להיבחר כבר בשלב הייצור, כדי שתתאים למאפייני מחלף החום. לדוגמה, אם הנוזל נשאב מהר מדי, נוזל רב מדי יזרום דרך מחלף החום והוא יתקרר מהר מדי. המשאבה הנפוצה ביותר במכונות עשן מקצועיות בתעשיית הבידור היא משאבת הבוכנה. לצד היעילות שלה, אורך החיים של משאבת הבוכנה הוא ארוך והיא מספקת תפוקת עשן גבוהה.
נוזל עשן
נוזל עשן מקצועי הוא על בסיס מים עם כמות קטנה של גליקול או גליצרין. כאשר הנוזל פוגע במחלף החום, הוא מתאדה בתהליך הנקרא “הבהוב” כדי ליצור אדים מהירים. כשהנוזל מהבהב, הוא מתרחב במהירות ביציאתו מהמכונה. כאשר נוזל העשן המאודה מתערבב עם האוויר החיצוני, הוא יוצר מיד אירוסול אטום – זה האפקט שאנו מכנים עשן. שינוי כמות הגליקול/גליצרין בנוזל יכול להשפיע על האטימות של אפקט העשן – ככל שתשתמשו יותר, האפקט יהיה אטום יותר. גליקולים וגליצרינים שונים יכולים ליצור אפקטים שונים, כגון עשן שמתפוגג במהירות.
שימוש בנוזל עשן באיכות נמוכה יכול להשפיע על פעולת מכונת העשן. יצרנים של נוזל עשן מקצועי משתמשים במים מזוקקים כדי להסיר חלקיקי מינרלים שיכולים לסתום את נתיב הנוזל דרך מחליף החום. הם גם משתמשים בגליקולים וגליצרינים באיכות גבוהה.  בעת הפעלת מכונת עשן, חשוב להשתמש בנוזל עשן שתוכנן במיוחד עבור אותה מכונה ספציפית כדי לשמור על בטיחות. מכונות ונוזלי עשן בנויים כמערכות. תמיסות נוזל מסוימות דורשות טמפרטורות מסוימות לאידוי מיטבי. אם מכונת מכוילת בטמפרטורה נמוכה מדי עבור נוזל מסוים, התוצאה יכולה להיות עשן “רטוב” שיכול להשאיר שאריות, או גרוע מכך, לפלוט נוזל חם. אם הטמפרטורה גבוהה מדי, הנוזל יכול “לשרוף” או להתפרק, ובכך לשנות את ההרכב הכימי שלו. ה”שריפה” הזו עלולה לייצר השפעות מזיקות.

8 שימושים של מכונת עשן: היכן להשתמש בהן

מכונות עשן הן מכונות רב-תכליתיות שמסוגלות לשדרג משמעותית את האווירה במגוון מצבים. הנה כמה תרחישים בהם מכונת עשן יכולה לעשות את כל ההבדל:
1. הופעות חיות:
יוצרת אווירה מותחת או מסתורית בתיאטרון ובהופעות מוזיקה.
2. הפקות סרטים וטלוויזיה:
מייצרת את האפקט הוויזואלי או האווירה הרצויים על הסט, גורמת לסצנות להיראות דרמטיות או מציאותיות יותר.
3. בתים רדופים ואטרקציות פחד:
משדרגת את החוויה המפחידה עם אפקט של עשן סמיך.
4. מועדוני לילה ומסיבות:
מדגישה את אפקטי התאורה ואת האווירה הכוללת במועדוני לילה ובמסיבות עם פלט עשן מתמשך.
5. צילום:
העשן מייצר אפקט ייחודי ודרמטי בצילומי תמונות במקומות סגורים ופתוחים.
6. פארקי שעשועים:
משדרגת את האטרקציות ותורמת לחוויית הריגוש.
7. אימוני סימולציה:
מאפשרת לדמות מצבי אמת כמו אזורים מלאי עשן לאימונים, בעיקר לצוותי חירום.
8. אירועים במקומות פתוחים:
מכונת עשן יכולה ליצור אפקט מיוחד כדי לייצר אווירה, בייחוד באירועי ערב כמו חתונות או מופעים.
חשבו על ללכת על מכונת עשן לאירוע הבא שלכם או לפרויקט הבא שלכם, כדי לשדרג את החוויה של הקהל משמעותית. 

סיכום

ההתפתחות של מכונות עשן מימיהן המוקדמים ועד המכונות המודרניות והמשוכללות שיש לנו היום הייתה מרשימה. השימושים השונים מראים כמה הן רב-תכליתיות, כשהן יכולות להתאים למגוון תחומים כמו הופעות, הפקות קולנוע, פארקי שעשועים ועוד. עם הכניסה לרזי אופן הפעילות של מכונת עשן, ראינו את ההנדסה המדויקת שנלווית ליצירת אפקטי העשן המסתוריים שמשפרים משמעותית את האווירה בכל מקום שהן פועלות.  אם אתם רוצים ליצור סצנות ייחודיות, דרמטיות, מותחות, מפחידות, אפקטים חזותיים מיוחדים או פשוט להוסיף קצת מסתורין לאירוע שלכם, מכונת עשן היא מה שאתם מחפשים.
________________________________________

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !