מרכז הסאונד – יבואני אורגניות ואורגנים – במחירים הזולים בישראל !!! 

מרכז הסאונד היינה יבואנית ומשווקת עשרות דגמים של אורגנים, אורגניות, ותחנות עבודה מקצועיות (מכירה סיטונאית בעיקר) וגם לפרטיים. 

[ ראו כאן מחירון של: אורגנים מקצועיים | אורגניות למתחילים ]

תוכלו ליצור איתנו קשר טלפוני מהיר או ווצאפ ב:

050-2288600


מדריך רכישה: כיצד לרכוש את הקלידים הראשונים שלכם

זהו כלי נגינה מושלם לתלמידים שמתחילים את לימודי המוזיקה שלהם. הקלידים, שהקלילות שלהם הופכת אותם לניידים, מסייעים לתלמידים ללמוד כישורים שהם יכולים להעביר בהמשך לפסנתרים בגודל מלא.

במדריך לרכישת אורגן למתחילים, נסקור את האפשרויות שלכם, בין אם אתם מחפשים לקנות כלי נגינה עבור תלמידים או מחפשים את הקלידים הטובים ביותר למתחילים בוגרים (אף פעם לא מאוחר להתחיל ללמוד לנגן!).

 

כיצד לבחור קלידים למתחילים

“איזה אורגן כדאי לקנות למתחילים?” אנו שומעים את השאלה הזו כל הזמן, אבל אין לזה רק תשובה אחת. התשובה תלויה, בחלקה, במטרות של אותו תלמיד או תלמידה.

לתלמידים שרוצים להלחין את המנגינות שלהם יש צרכים מעט שונים מאשר לתלמידים שמתכננים לעבור מקלידים לפסנתר (אם אתם שייכים לאפשרות השנייה, חשוב מאוד להבין את ההבדל בין פסנתר לקלידים).

עם זאת, לקלידים טובים למתחילים צריכים להיות מאפיינים מסוימים. [ ראו כאן מדריך לבחירת אורגנית לילדים ]

מה לחפש כשיוצאים לרכוש אורגן למתחילים

  1. האקשן: האקשן מתאר כיצד האורגן מגיב כאשר מקישים עליו. לכל דגם של אורגן יש אקשן בחוזק ובעמידות שונים. קל יותר להקיש על אורגן לא שקול, כאשר קלידים שקולים מגיבים כמו פסנתר מסורתי, כך שהם מתאימים יותר למתחילים שרוצים ללמוד פסנתר.
  2. תאימות ל-MIDI: MIDI (Musical Instrument Digital Interface – ממשק דיגיטלי עבור כלים מוזיקליים) הוא שפה אלקטרונית נפוצה המאפשרת לכלי נגינה “לדבר” אחד עם השני על ידי שליחת אותות וקבלתם. התאימות ל-MIDI אומנם איננה תכונה הכרחית לאורגן למתחילים, אך היא עשויה להיות חשובה יותר כאשר התלמידים רוצים להיכנס למוזיקה אלקטרונית או לשלב את האורגן עם מחשב.
  3. חיבור למחשב: קלידים רבים מאפשרים חיבור למחשב. התכונה הזו אומנם אינה הכרחית כדי ללמוד לנגן, אך חיבור למחשב הוא אפשרות טובה לתלמידים שמתכננים ליצור את המוזיקה שלהם עם תוכנות ליצירת מוזיקה. רכישת אורגן למתחילים עם חיבור למחשב כבר מעכשיו יוכל לעזור להימנע מהצורך לשדרג את האורגן בעתיד.
  4. יכולות דגימה/הקלטה: בדומה לתאימות ל-MIDI ולחיבור למחשב, אפשרויות הדגימה וההקלטה מומלצות לתלמידים שרוצים ליצור את המוזיקה שלהם.
  5. אחסון האורגן : אחסון מובנה הוא אומנם אפשרות, אך הוא לא הכרחי. תלמידים יכולים להוריד תוספים לתוכנות וצלילים חדשים לקלידים לדיסק און קי במקום. כאשר מצוין האחסון במדריך לרכישת קלידים כתכונה, לרוב הכוונה היא להגדרות משתמש – לקלידים עם 100 צלילים שונים, למשל, עשויים להיות 100 מקומות ריקים עבור תבניות משתמש וצלילים חדשים.
  6. כניסות/יציאות: כניסת אודיו באורגן או פסנתר חשמלי אינה נפוצה, כאשר לרוב משתמשים ביציאת MIDI. היציאות של האורגן הן החשובות יותר, מאחר שהן מאפשרות שימוש במגברים ובציוד הקלטה.
  7. צליל: צליל האורגן הוא אחד הגורמים החשובים ביותר בבחירת אורגנים טובים למתחילים. דגמי האורגנים המובילים מסוגלים להפיק צליל שווה ערך לזה של פסנתר אמיתי.
    גורמים נוספים הם הפוליפוניה (מספר הצלילים שהאורגן יכול להפיק במקביל) וה-Multitimbrality (יכולת הקלידים לנגן צלילים כמו תופים, מיתרים וכלי נשיפה כליווי או כהשלמה למה שמתנגן).
  8. גודל האורגן: אורגן בגודל מלא, עם קלידים שקולים, הם הטובים ביותר למבוגרים שרוצים ללמוד פסנתר. עם זאת, קלידים מהסוג הזה מגיעים עם פחות אפשרויות בכל הנוגע לשמע. עבור תלמידים שמכוונים למוזיקה אלקטרונית, קלידים טובים למתחילים יהיו קטנים יותר, עם קלידים לא שקולים, אך עם יותר תכונות ואפשרויות.

רכישת אביזרים לאורגן

מעבר לקלידים עצמם, תצטרכו גם מושב בשבילכם ומעמד להחזקת דפי תווים. עבור תלמידים שעובדים עם קלידים למתחילים, פדל Sustain או Dampening אלקטרוני יהיה שימושי במיוחד, מכיוון שהוא מדמה את יכולת הפסנתר לגרום לכלי הנגינה להדהד. לעתים, ניתן לקנות מעמדים, מושבים ואביזרים אחרים כחלק מחבילה יחד עם הקלידים למתחילים.

סוגי קלידים

קלידים למתחילים שלומדים פסנתר אינם זהים לאלה של תלמידים שמתכננים לנגן רוק או להלחין מוזיקה אלקטרונית. בעוד שהקלידים הטובים ביותר עבור מתחילים בוגרים יהיו לרוב קלידים קטנים יותר, ילדים בסביבות גיל 10 יקבלו מוטיבציה אם הקלידים שלהם יסייעו להם לנגן (וליצור) מוזיקה פופולרית.

ישנם באמת אלפי סוגי קלידים שונים. אז אילו מהם הכי טובים למתחילים? למדריך רכישת הקלידים שלנו פתרונים – בואו נעיף מבט!

מהם קלידים תחנת עבודה?

קלידים תחנת עבודה הם מהקלידים היקרים יותר, כאשר אלה כוללים מחשב מובנה להלחנה ואפשרויות תכנות מתקדמות. אמני היפ הופ ופופ רבים משתמשים בקלידים מהסוג הזה כדי לתכנת ביטים, כאשר חלקים אחרים מהמנגינה מתנגנים אוטומטית. (ראו כאן דירוג מקיף של אורגן מומלץ במגוון דגמים נבחרים )

קלידים תחנת עבודה כוללים לרוב קלידים שקולים, מה שהופך אותם לבחירה נהדרת עבור תלמידי קלידים מתקדמים יותר. עם זאת, עבור המלחין המתחיל, קונטרולר ומחשב נייד יספקו את אותם הכלים במחיר נמוך יותר.

היתרונות של קלידים תחנת עבודה

  • מצוינים להלחנה
  • מאפשרים תכנות מראש של מוזיקה שתתנגן במקביל
  • קלידים שקולים
  • עומדים בסטנדרטים המקצועיים בתעשייה ומעניקים אפשרויות נגינה מתקדמות

החסרונות של קלידים תחנת עבודה

  • המחיר נמצא לרוב בקצה הגבוה של הסקאלה
  • כמות התכונות הגדולה עלולה להפחיד ולהיראות יותר מדי עבור תלמידים חדשים.

מהו אריינג’ר?

האריינג’ר מיועד להעניק ליווי אוטומטי. פשוט בוחרים מספר אפשרויות והקלידים מייצרים ערוץ ליווי שמתאים לסגנון, לקצב ולמקצב של מה שמתנגן. זה עוזר לתלמידים לקבל הרגשה שהם מנגנים עם מוזיקאים אחרים, תוך שהם יכולים לנגן את קטעי הסולו שלהם.

יתרונות האריינג’ר

  • עומד בסטנדרטים המקצועיים בתעשייה
  • מתאים להלחנה
  • מגיע עם ליווי אוטומטי המעודד את התלמידים לנגן

חסרונות האריינג’ר

  • המחירים הראשוניים עשויים להיות גבוהים יותר בהשוואה לקלידים פחות מתקדמים
  • כמות אפשרויות התכנות עלולה להלחיץ תלמידים מתחילים

מהו סינתיסייזר?

הסינתיסייזר הוא קלידים פופולריים למתחילים, כאשר מדובר בקלידים אלקטרוניים המסוגלים להפיק מגוון צלילים רחב, מכלי נגינה ועד אפקטים קוליים. הוא קטן יותר ונייד יותר מקלידים לתלמידי פסנתר מתחילים, והוא הקלידים האידיאליים לתלמידים שרוצים לנגן בלהקות או בהרכבים קטנים.

יתרונות הסינתיסייזר   

  • מיועד לנגינה עם מוזיקאים אחרים
  • מאפשר יציאה לציוד הגברה או הקלטה
  • מגשר על הפער בין פסנתר לבין ציוד דיגיטלי
  • מעניק אפשרויות שמע רבות

חסרונות הסינתיסייזר

  • טווח האיכויות בין הדגמים רחב למדי
  • בשלב מסוים, יכולות הקלידים עלולים לא להספיק לתלמידים
  • קלידים לא שקולים מקשים על המעבר לפסנתר מלא

מהו פסנתר חשמלי?

פסנתר חשמלי הוא למעשה קלידים שמטרתם לחקות את הצליל והתחושה של הפסנתר. מדובר ככל הנראה בקלידים הטובים ביותר לתלמידים שצריכים להתמקד בתרגול ובעבודה על המוזיקליות שלהם, והם הבחירה הכי מתאימה למבוגרים שלומדים פסנתר.

בשונה מהרבה קלידים אחרים, פסנתר חשמלי מגיע לרוב בגודל מלא עם 88 קלידים. הפסנתרים הטובים ביותר מגיעים עם קלידים שקולים ומדורגים המדמים את התחושה שמתקבלת בפסנתר אמיתי, ובנוסף עם רמקולים מובנים בקלידים.

לפסנתרים חשמליים לרוב אין את טווח השמע שיש לסינתיסייזרים – הם מיועדים לתרגול ולאימון רציני ופחות להתנסות מוזיקלית.

יתרונות הפסנתר החשמלי

  • מעניק תחושה של נגינה על פסנתר מסורתי בזכות הקלידים השקולים והמדורגים
  • מפיק צליל פסנתר נהדר
  • מאפר שליטה בעוצמה
  • זול יותר מפסנתר רגיל – אין צורך לכוון אותו או להחליף בו חלקים
  • מושלם לתרגול ולהופעות סולו

חסרונות הפסנתר החשמלי

  • הפסנתרים האלו מגיעים לרוב עם מעט אפשרויות שמע
  • אינם ניידים כמו הסינתיסייזרים
  • היעדר יציאות “8 בגודל מלא מקשים על הקמת המערך לנגינה בהופעות

 

מהו קונטרולר?

תג המחיר של קונטרולרים ל dj נמוך יותר בהשוואה לקלידים לתלמידי פסנתר מתחילים, מכיוון שאין להם את אותן יכולות סאונד מובנות. במקום זאת, הקלידים האלה משדרים נתוני MIDI לחומרה או לתוכנה אחרות. אומנם מדובר בבחירה טובה עבור מי שמעוניין ליצור מוזיקה המבוססת מחשב, קונטרולרים לא מומלצים לתלמידים שרוצים לנגן, ולא לתכנת, את המוזיקה שלהם.

יתרונות הקונטרולר

  • ניתן להשתמש בו לצורך הלחנה במחשב
  • מוציא נתוני MIDI לסינתיסייזרים ולתוכנות מחשב

חסרונות הקונטרולר

  • דורש חיבור למחשב נייח או נייד
  • אין בו צלילים מובנים
  • בחירה לא טובה לקלידנים מתחילים

קלידים מודרניים רבים מציעים תכונות המטשטשות את הגבול בין סוגי הקלידים השונים. למשל, תוכלו למצוא פסנתר חשמלי עם יכולות של סינתיסייזר או סינתיסייזר עם אפשרויות של קונטרולר.

המורכבות הזו מקשה על היכולת להשוות בין קלידים שונים.

[ לחץ כאן כדי לראות את קונטרולר פיוניר המומלץ ביותר עבורך…]

 

האם הקלידים שלכם צריכים מגבר \ רמקול מוגבר ?

התשובה הקצרה לשאלה הזו היא לא – לפחות לא כרגע. רוב הקלידים למתחילים מגיעים עם רמקולים ממובנים. עם זאת, ברגע שהילדים שלכם מתחילים להופיע, מגבר או רמקול מוגבר (ראו כאן מחירון של רמקול מוגבר ) עשוי להפוך להיות פריט הכרחי.

טיפ למקצוענים: השתמשו באוזניות כדי להתאמן בשקט

אף אחד לא נהפך לווירטואוז מוזיקלי בין לילה – התרגול הוא חיוני. כל פספוס של קליד ומנגינה שלא בקצב הם חלק בלתי נפרד מהתרגול, אבל בואו נודה באמת: לעתים קשה להקשיב לטעויות. למרבה המזל, רוב הקלידים מגיעים עם יציאת אוזניות, כך שתלמידים יכולים לעשות את כל הטעויות שהם צריכים כדי להשתפר מבלי להצטרך לנגן על העצבים של המשפחה והשכנים!

 

שיקולים חשובים

מספר הקלידים משפיע על מה ניתן לנגן. רוב הקלידים מגיעים עם 66, 72 או 88 קלידים. 66 קלידים יספיקו למתחילים, כאשר ניתן לנגן את רוב המוזיקה על כלי עם 72 קלידים. עם זאת, מי שמעוניין לנגן פסנתר קלאסי, מומלץ לבחור בגודל מלא עם 88 קלידים, בייחוד אם אתם מתכוונים יום אחד לעבור לפסנתר מסורתי.

קלידים רבים מגיעים עם פחות מ-66 קלידים. הדבר נפוץ בסינתיסייזרים או בקלידים המיועדים להפקת מוזיקה אלקטרונית. למשל, סינתיסייזר אנלוגי מגביל את עצמו למספר הקלידים הנדרשים כדי לנגן שירים בז’אנרים מסוימים. בקלידים מקצועיים ניתן לרוב להזיז טווח הקלידים כלפי מעלה או מטה.

כמה קלידים צריכים להיות באורגן למתחילים ?

בעוד שפסנתר חשמלי עם 88 קלידים הוא הבחירה הטובה ביותר עבור תלמידים המתכננים ללמוד לנגן פסנתר מסורתי, תלמידים יכולים ללמוד עם כלי פשוט יותר של 66 קלידים. וקלות השימוש אינה השיקול היחיד: כלי בעל 66 קלידים לרוב יהיה גם זול יותר.

אם אינכם בטוחים שהילדים שלכם ימשיכו לתרגל ולהתאמן, מומלץ ללכת על תג המחיר הנמוך יותר ולשדרג ל-88 קלידים מאוחר יותר. עם זאת, הקלידים הטובים ביותר למבוגרים הם לרוב בעלי 88 קלידים.

מותגי הקלידים הטובים ביותר למתחילים

המותג שתבחרו בו תלוי במספר גורמים. הטעם והעניין של ילדים משתנה מהר, ותלמיד שמתרגש ללמוד קלידים היום עלול להרגיש אחרת חצי שנה מאוחר יותר.

מותגי הקלידים הזולים ביותר מגיעים בדרך כלל עם פחות קלידים מאשר מקביליהם האיכותיים יותר. איכות השמע שלהם לא משתווה לזו של קלידים ברמה גבוהה, ולרוב הם עשויים מחלקים זוללים יותר שנשברים בקלות.

למרבה המזל, ניתן למצוא חלק ממותגי הקלידים הטובים ביותר במחירים לכל כיס. Yamaha, Kurzweil ו-Casio מציעים דגמים לא יקרים עם טווחי קלידים שונים, רמקולים מובנים ומגוון אפשרויות שמע.

לתלמידים מתקדמים יותר או בעלי מוטיבציה גבוהה יותר, שקלו ללכת על Korg למשל.

 רכישת קלידים חדשים מול משומשים

אם התקציב שלכם מוגבל, ההיגיון אומר לרכוש קלידים משומשים ולא חדשים. לפני שאתם מקבלים החלטה סופית, הנה כמה גורמים שכדאי לקחת בחשבון.

רכישת קלידים חדשים למתחילים

רכישת קלידים חדשים מעניקה לכם את האפשרות להתייעץ עם צוות החנות על סוג הקלידים המתאים ביותר לצרכים שלכם. אצלנו במרכז הסאונד, תוכלו להתייעץ ולקבל את כל המידע שאתם צריכים עבור הרכישה שלכם.

יתרונות של קלידים חדשים

  • סביר יותר שיהיו להם את התכונות שאתם צריכים
  • מגיעים עם אחריות

חסרונות של קלידים חדשים

  • עשויים להיות יקרים יותר, למרות שטווח המחירים רחב וניתן למצוא קלידים שיתאימו לכל כיס.

רכישת קלידים משומשים למתחילים

קלידים משומשים יעניקו לכם כלי נגינה באיכות גבוהה ובתקציב נמוך יותר, אך כמו בכל קנייה מיד שנייה – חשוב להיות ערניים. חלק מהכלים המשומשים מגיעים במצב טוב, אך רבים לא מטופלים ומתוחזקים כראוי. אם אתם מכירים מוזיקאי מנוסה, התייעצו איתו כדי לבדוק האם הקלידים המשומשים שווים את ההשקעה.

יתרונות של קלידים משומשים

  • לעתים פחות יקרים מקלידים חדשים
  • האפשרות לבחור בקלידים באיכות גבוהה יותר במחיר נמוך

חסרונות של קלידים משומשים

  • עלולים להיות פגומים או לקויים
  • לא תקבלו אחריות על הקלידים שלכם
  • האפשרויות בקלידים לא בהכרח יתאימו לצרכים שלכם

בין אם אתם בוחרים בקלידים עבור הילד שלכם או שאתם רוצים ללמוד לנגן בעצמכם, הקלידים אינם שווים את זה אם הם יישבו בפינת החדר ללא שימוש. לפני הכול, חשוב לנו שתלמידים ייהנו לנגן על הכלי שלהם.

ברגע שהתלמידים מתחילים ליהנות מהנגינה, הם צמאים לידע ורק רוצים לגלות עוד ועוד דברים על המוזיקה והנגינה. קלידים שיתאימו לצרכים ולרמת הנגינה שלהם יעניקו להם בדיוק את המוטיבציה שהם צריכים.

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !