מרכז הסאונד | מקרנים ומסכי הקרנה  – במחירים הזולים בישראל !!! 

מרכז הסאונד היינה יבואנית ומפיצה של מקרנים ומסכי הקרנה לבית, לעסק, ולמשרד, לרבות, מערכת הקרנה לקולנוע ביתי, (מכירה סיטונאית בעיקר) וגם לפרטיים במחיר הזול בארץ ! תבדקו אותנו !

ראו כאן מבצעי מקרן ביתי  |  תוכלו ליצור איתנו קשר טלפוני מהיר או ווצאפ ב:

050-2288600

ניתן ליצור איתנו קשר – טלפוני או ווצאפ ב:

050-2288600

 < לחצו כאן למעבר אל: מבצעי מקרנים >

מחירון מקרן Benq | מחירון מקרן Epson | מחירון מקרן OPTOMA | מחירון מקרן XGIMI

מחירון מקרן 4K | מחירון מקרנים ניידים | מחירון מקרני Panasonic מחירון מקרן ViewSonic

מחירון מסך הקרנה חשמלי | מחירון מסכי הקרנה חצובה | מחירון אביזרים למקרן

תפקיד הבהירות בשדרוג חווית הצפייה

רמת הבהירות \ עוצמת הארה שמקרן מסוגל להפיק חשובה במיוחד, הרי שהגמישות בשימוש בשעות היום דורשת רמות בהירות גבוהות. מקור האור של מקרן איננו הגורם המכריע היחיד לרמת בהירות התצוגה. לגורמים נוספים כמו האור הטבעי וגודל המסך ישנה השפעה מכרעת ושוות ערך על איכות הבהירות.

האור הטבעי, למשל, יכול להגביר או להקטין את בהירות התמונה הכוללת של מקרן. בשעות היום ובשטחים פתוחים, רק מקרן של מעל 4000 ANSI לומן (2000 LED לומן) יספק את הסחורה (יבטל את ההשפעות השליליות של האור הטבעי) על גבי מסך של “80-“120. עבור מקרנים ניידים / מקרנים לשימוש חיצוני, בהירות של לפחות 500 ANSI לומן אידיאלית לסביבה חיצונית עם מעט אור.

במאמר שלפניכם נרחיב על נושא הבהירות \ עוצמת הארה,  בהקשר של מקרנים ונעניק לכם תובנות חשובות על בהירות \ עוצמת הארה – הגורמים המשפיעים כמו לומן, אור טבעי וגודל המסך. בנוסף, נעבור על הבהירות האידיאלית של מקרנים לבית ולשימוש חיצוני ונמליץ על כמה מקרנים חכמים של XGIMI לבית ולשימוש חיצוני שיכולים לספק חווית צפייה נהדרת בכל עת ובכל מקום.

כל מה שצריך לדעת על לומן

  1. בהירות \ עוצמת הארה היא כמות נגזרת (מבחינה מדעית) וכמו כל המאפיינים בקטגוריה שלה, יש לה יחידת מדידה. בהירות של מקרן נמדדת בלומן, כאשר “ANSI לומן” הוא הסטנדרט בתעשייה (ANSI – ראשי תיבות של “מכון התקנים האמריקני הלאומי”). בטכנולוגיה של מקרן, ישנן כמה יחידות מדידה של בהירות, ביניהן ANSI לומן, LED לומן ולומן מקור אור. [ ראו כאן מדריך שחיברנו על חישוב לומנס במקרנים ]

ANSI לומן

המונח “ANSI לומן” פירושו מדידת הבהירות \ עוצמת הארה של תצוגת מקרן על פני שטח מסוים לאחר שהאור מהמקור עבר את העיבוד הנדרש לצורך הפקת תמונה. ANSI לומן מתייחס לבהירות של התמונה המוקרנת.

LED לומן

עבור מקרנים עם מקור אור LED, LED לומן מודד את הבהירות של תאורת ה-LED בהקשר של אפקט HK (הלמהולץ-קולראוש).

לומן מקור אור

בשונה מ-ANSI לומן, אשר מודד את בהירות התמונה המוקרנת, לומן מקור אור מודד את בהירות מקור האור של המקרן, כלומר הנורות, הלייזרים או נורות ה-LED.

ניתן להמיר את יחידות ה-ANSI לומן ליחידות של לומן מקור אור ו-LED לומן ולהפך. למקרן עם 1,000 ANSI לומן יהיו על פי רוב 2,400 LED לומן (ANSI לומן כפול 2.4) ו-16,667 לומן מקור אור (ANSI לומן חלקי 0.06).

 

כדי להבין קצת יותר לעומק, בטבלה שלהלן מוצגות כמה המרות של ערכי ANSI לומן בכמה מקרנים חכמים של ליחידות של LED לומן ולומן מקור אור:

המרת ANSI לומן ל-LED לומן ולומן מקור אור

 

ANSI לומן LED לומן

(ANSI לומן כפול 2.4)

לומן מקור אור

 (ANSI לומן חלקי 0.06)

300 720 5000
800 1,920 13,300
900 2,160 15,000
2,200 5,280 36,700
2,400 5,760 40,000

כך זה נראה במציאות

כמה בהירות תתאים לצרכים שלכם?

מקרנים יכולים להיות שימושיים במגוון סיטואציות, החל ממקרן לסלון, דרך מקרן לכיתות לימוד וערבי סרט בחצר האחורית ועד לילות קמפינג ביער. שימושים שונים דורשים רמות בהירות שונות, בפרט עם גורמים כמו אור טבעי וגודל מסך. שימו לב שערך גבוה של ANSI לומן לא בהכרח מבטיח חווית צפייה מצוינת, משום שישנם פרמטרים נוספים המשפיעים על איכות התמונה, כמו: רזולוצייה של המקרן, ניגודיות המקרן, מעבד תמונה, ועוד…

אור טבעי

האור הטבעי משפיע על בהירות המקרן בתנאי צפייה שונים. בלילה, עם אורות דולקים, ההפרעות של האור הטבעי עלולות לפגוע בבהירות התצוגה, מה שיוביל לתצוגה לא ברורה. התוצאה דומה לצפייה בקולנוע ביתית בשעות אחר הצהריים עם חלונות פתוחים לרווחה, בצפייה עם השמש ברקע מחוץ לבית ובכיתות לימוד עם אור דולק וחלונות פתוחים.

תמונות מוקרנות מוחזרות מהמסך, ועם הרבה אור טבעי – ההחזר נעשה פחות ברור. בחללים סגורים או פתוחים עם תאורה רבה, תצטרכו מקרן עם בהירות גבוהה. חדרים או חללים כהים יותר כמו חצר אחורית בלילה, דורשים בהירות נמוכה יותר. לסיכום, ככל שיש יותר אור טבעי, כך נדרשת בהירות גבוהה יותר, כאשר תאורה נמוכה דורשת רמות בהירות נמוכות יותר. אם כן, חשוב לדעת היכן ומתי (בערב אחרי העבודה, בשבת בבוקר וכו’) אתם מתכוונים להשתמש במקרן לפני שתבחרו בדגם מסוים.

גודל המסך

גורם נוסף שמשפיע על בהירות המקרן הוא גודל המסך / התמונה. אם תדליקו פנס ותמקדו את קרן האור על חלק קטן בקיר, האור המוחזר יהיה בהיר יותר מאשר כאשר תכוונו אותו על פני הקיר כולו. מקרנים מסוימים יכולים למלא מסך של “200, אך מסכים גדולים יותר לעתים באים על חשבון הבהירות.

ככל שהמסך גדול יותר, כך קרני האור זקוקים ליותר מקום, מה שגורם להם לאבד מהעוצמה שלהם. הגדלת המסך עם אותה בהירות תוביל לתצוגה דלה וכהה יותר. לכן, ככל הנראה תקבלו תצוגה בהירה יותר על פני מסך של “100 לעומת מסך של “200 עם אותה הבהירות. אם כן, מסכים גדולים דורשים מקרן עם ANSI לומן גבוה יותר.

גורם נוסף חשוב ומכריע הוא סוג מסך ההקרנה בו תשתמשו. מסך הקרנה פשוט יגרום לאיבוד של עד כ- 30% מעוצמת האור של המקרן. לעומת זאת מסך למקרן עם בד עבה ואיכותי או מסך למקרן עם בד הקרנה דו שיכבתי, יגרום לניצולת מלאה של בהירות \ עוצמת ההארה של המקרן.

הבהירות האידיאלית למקרנים לבית ולשימוש חיצוני

מבחינת העוצמת הארה \ בהירות, למקרנים לבית יש רמת כניסה גבוהה בהרבה מאשר מקרנים לשימוש חיצוני, בעיקר בשל הדגש של מקרנים לבית על חווית צפייה גדולה וקולנועית.

עם מקרן לבית בעל פחות מ-2,000 ANSI לומן, תוכלו ליהנות מהתוכן האהוב עליכם עם תצוגה באיכות גבוהה על גבי מסך של “80-“120, באור טבעי בינוני (תריסים סגורים ואורות כבויים). אם אתם אוהבים לצפות בסרטים בשעות אחר הצהריים, בהירות של 2,000 ANSI לומן ומעלה תספיק עם מסך באותו הגודל. בחירת מקרן שמתאים לצורכי הבהירות שלכם תעזור לכם רבות.

למקרנים לשימוש חיצוני, הרף נמוך בהרבה מפני שתצטרכו חללים הרבה יותר גדולים עבור מקרנים מקצועיים עם רמות בהירות גבוהות יותר. אם אתם מתכננים מסיבת צפייה בסרטים בחצר האחורית או טיול קמפינג בסביבה ללא תאורה או עם מעט תאורה, תצטרכו מקרן נייד עם 300+ ANSI לומן. לדוגמא מקרן זה [ ראו כאן דירוג מקרנים ניידים מומלצים 2023 ]

 

קבלת החלטות טובות יותר כשאתם מבינים בהירות מקרנים

הבנת בהירות של מקרן תסייע לכם רבות כאשר אתם בוחרים מקרן. ערך גבוה של ANSI לומן לא בהכרח מבטיח חווית צפייה מצוינת. אם כן, גורמים אחרים כמו הצרכים שלכם, האור הטבעי וגודל המסך ישפיעו על המקרן שתבחרו.

אור טבעי יכול לפגוע בבהירות התצוגה. לפיכך, ייתכן שתרצו לשקול ללכת על מקרם עם מספיק ANSI לומן בהתאם לצורך שלכם (בתוך הבית או מחוץ לבית) והשעות בהן אתם מתכוונים להשתמש במקרן שלכם (ביום או בלילה). בנוסף, אם אתם צריכים מסך גדול, זכרו שככל שהמסך גדול יותר, כך המקרן דורש יותר לומן. לתצוגות בהירות שיתאימו לצרכים שלכם.

 

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !