קלרינט Kolen 710 – סקירת מוצר

חברת Kolen היא החברה הכי ישראלית שיש, אמנם היא לא מיוצרת בישראל אבל היא החברה הנמכרת ביותר לנגנים ישראליים. החברה מתמחה בכלי נשיפה שונים ובניהם נמצא קלירנט מדגם CL710. יצאנו לבדוק מה כל כך מיוחד בו…

קלרינט מהו?

קלרינט הוא חלק ממשפחת כלי הנשיפה מעץ, הקלרינט לרוב יהיה מורכב מחמישה חלקים המחוברים זה לזה: פייה, חבית, גוף עליון, גוף תחתון ופעמון. קלרינטים מגיעים בסוגים שונים המחולקים לפי הסולם שלהם: סופרן, אלטו, בס ועוד… הקלרינט אותו אנחנו נסקור היום הוא קלרינט בסולם Bb המתאים למגוון רחב של ז’אנרים במוזיקה.

 

האם חברת Kolen מומלצת?

חברת Kolen היא אחת החברות הוותיקות שיש בתחום כלי הנשיפה מעץ. החברה מייצרת דגמים רבים בעבודות יד. חברת Kolen ידועה באיכות החומרה של כלי הנגינה שלה וזה מה שהופך אותה לחברה המומלצת מבין שאר המתחרות. עוד יתרון של החברה בא לידי ביטוי במחירים, החברה פונה לקהל הרחב ובעיקר לנגנים שאינם מקצועיים ורוצים להתחיל דרך.

פתיחה ראשונית

הזמנו קלרינט במפתח Bb, המתאים לנגנים מתחילים. כבר במבט הראשון אפשר לראות שמדובר על חברה שיודעת לדאוג לנראות שלה. דגם CL710 מגיע באריזה מהודרת, קשיחה מבחוץ ומרופדת מבפנים. הדגם מפורק לחמש חלקים ובנוסף קיבלנו רצועה לכתף ולצוואר. אפשר לראות על גוף הקלרינט שיש לו רפידות עמידות, הן קלות לכיוונון ולנגינה.  צבע הגוף שחור והלחצנים מצופים כסף, יש 17 מפתחות. בנוסף, יש אגודל מתכווננת איתה המאפשרת לאנשים בגדלים שונים להנות מנגינה זורמת. מבחינה חיצונית המוצר נראה טוב, אבל הבחינה האמיתית מגיעה לידי ביטוי רק אחרי השימוש.

 

שימוש ראשוני בקלרינט

כבר באחיזה הראשונה בקלרינט אפשר להרגיש בקלילות של הכלי, שזה יכול להיות לטובתו או לרעתו, את זה נגלה בהמשך. משקל הקלרינט עומד על 1.4 ק”ג, אפשר גם לנגן ללא עזרה ברצועה. הפייה מעוצבת בצורה נוחה, היא עשויה פלסטיק קשוח. הקלרינט עשוי גוף שרף ABS עם גימור איכותי שמבטיח שנים של שימוש חוזר, ניתן רק בתחושת גוף הקלרינט להרגיש זאת. לקלרינט זה יש 17 מפתחות, בנגינה אפשר לשמוע שהם מעניקית אטימות מלאה למניעת נזילות אוויר הגורמות בדגמים רבים לעיוותים בזמן הנגינה. הפעמון מוסיף תא תהודה המשפר את האינטונציה של המכשיר בצורה ניכרת, הפעמון גם כן מאוד קל. משענת האגודל מאוד נוחה ומאוד גמישה. אפשר לומר שזה מבין הקלרינטים הזולים ביותר שראינו אבל גם האיכותיים ביותר. הצלילים מדויקים מאוד, החיסרון היחיד הוא שדגם זה אינו מתאים לתזמורות אלא לתלמידים שרוצים ללמוד לנגן על קלרינט.

איפה ניתן למצוא את הדגם הזה?

לא בכל מקום תמצאו את חברת Kolen, זו חברה שנחשבת לפחות משתלמת עבור המוכר בחנות. רוב החנויות שמוכרות את המוצרים של חברת Kolen, הינן חברות יבואניות רשמיות. ניתן למצוא את דגמי החברה בסניפי “מרכז הסאונד”. בכל אופן, לא משנה איזה דגם אתם בוחרים, חשוב תמיד להגיע למקום מקצועי שיכול להעניק לכם הכוונה לדגם המדויק לרמה שלכם.

לסיכום

הגיע אלינו מוצר השייך לחברה שאינה נחשבת לאחת מבין החברות המובילות בארץ. הבדיקה הייתה מעמיקה וראינו את היתרונות הרבים שיש לדגם הזה. זאת עוד הוכחה לכך שאין צורך להוציא סכומי עתק עבור מותגים שונים. דגם זה הוא במפתח Bb המכונה גם “אלטו”. הקלרינט הרבה יותר קל מאשר הסקסופון, והוא גם יותר קל לנגינה. הדגם מתאים לנגנים מתחילים ומתקדמים כאחד.

 

מעוניינים שמומחה ממרכז הסאונד יחזור אליכם ?

מלאו את הטופס הבא ומומחה מטעם מרכז הסאונד ישוב אליכם בהקדם !